Προσθήκη στους σελιδοδείκτες σας: 


Οι συνεργαζόμενοι με το eklogika.gr δικηγόροι απαντούν δωρεάν σε μία ερώτηση κάθε χρήστη για θέματα, πολιτικής, εκλογών και αυτοδιοίκησης.

Για επιπλέον νομική υποστήριξη μπορείτε να απευθύνεστε στο Legallive.gr

 


 

Πως να βρείτε την απάντηση που θέλετε ή να υποβάλετε νέα ερώτηση

Οι νομικοί – συνεργάτες του eklogika.gr έχουν ήδη απαντήσει σε εκατοντάδες ερωτήσεις για θέματα πολιτικής, εκλογών και αυτοδιοίκησης.

Πως μπορείτε να αναζητήσετε την ερώτηση – απάντηση που σας ενδιαφέρει:

  1. Στο πεδίο αναζήτησης μπορείτε να αρχίσετε να πληκτρολογείτε τις λέξεις - κλειδιά της ερώτησης που σας ενδιαφέρει (π.χ. άδεια για προεκλογικό αγώνα). Θα εμφανιστούν όλες οι κατηγορίες σχετικών καταχωρημένων ερωταπαντήσεων. Πατήστε GO για να δείτε τις ερωταπαντήσεις
  2. Από το φίλτρο “κατηγορίες” μπορείτε να επιλέξετε μόνο τις ερωτήσεις – απαντήσεις που αφορούν είτε “πολιτική” είτε ‘αυτοδιοίκηση’
  3. Από το φίλτρο “Νομικοί” μπορείτε να επιλέξετε μόνο τις ερωτήσεις – απαντήσεις συγκεκριμένου νομικού

Πως μπορείτε να υποβάλετε νέα ερώτηση

Μεταβείτε στο κάτω μέρος της σελίδας και συμπληρώστε τα πεδία υποβολής ερώτησης

Αυτοδιοίκηση

Πατήστε πάνω σε κάθε ερώτηση για να δείτε την απάντηση. Μεταβείτε στο τέλος των ερωτήσεων – απαντήσεων για να υποβάλετε τη δική σας ερώτηση

Ερώτηση από ΙΩΑΝΝΗΣ Κ.

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη ΙΩΑΝΝΗΣ Κ. Εργαζόμενος του άρθρου 262 του ν.3463/2006. Πως τεκμαίρεται σε πιθανό έλεγχο η νομιμότητα της μεταφοράς με βάση την πρόσληψη? Πως μπορεί να ελεγχθεί αφού η βάση νομιμότητας της μεταφοράς είναι το έγγραφο της επιχείρησης οτι ο εργαζόμενος κάλυπτε πάγιες & διαρκείς έως 31/12/2005? Αν δεν υπάρχουν οι συμβάσεις, και στο ΙΚΑ φαίνονται ένσημα τριών μηνών πως ελέγχεται αν κάποιος προσελήφθη με αορίστου χρόνου τρεις μήνες πριν την 31η/12/2005, με κάποιον άλλον που είχε ορισμένου αυτούς τους τρεις μήνες? Μπορεί να ελεγχθεί & να ακυρωθεί η πρόσληψη τους (του ενός ή & των δύο), την στιγμή που ορίστηκε από την επιχείρηση & αποφάσισε το δημοτικό συμβούλιο οτι ανεξαρτήτως τρόπου πρόσληψης κάλυπταν πάγιες & διαρκείς ανάγκες? (Η επιχείρηση λύθηκε το 2007-8 & οι εργαζόμενοι που με βάση το έγγραφο της επιχείρησης κάλυπταν πάγιες & διαρκείς ανάγκες μεταφέρθηκαν στους τότε καποδιστριακούς δήμους που συμμετείχαν στην επιχείρηση).

Η ερώτησή σας ξεφεύγει  από τα εκλογικά. Είναι προτιμότερο να συμβουλευτείτε έναν εργατολόγο.

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από Σπυρος

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη Σπυρος Ειμαι υποψηφιος τοπικος συμβουλος και υπηρετω στα σωματα ασφαλειας. Δικαιουμαι εκλογικη αδεια και αν ναι ποιος ειναι ο νομος για να το δειξω στην υπηρεσια μου;

Η νομοθεσία δεν προβλέπει χορήγηση άδειας στον δημόσιο υπάλληλο-υποψήφιο. Συνήθως, όμως, πάντοτε, λίγο πριν τις εκλογές ο εκάστοτε Υπουργός Εσωτερικών με εγκύκλιό του επιτρέπει-και προτρέπει -τις δημόσιες υπηρεσίες να διευκολύνουν τους δημόσιους υπαλλήλους που είναι υποψήφιοι με άδειες (σε βάρος της κανονικής).

Δείτε το σχετικό θέμα του eklogika.gr

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από ΣΟΥΛΙΏΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη ΣΟΥΛΙΏΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΕΝΑ ΔΗΜΟΙΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΝΑ ΑΝΑΡΤΕΙΤΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΣΕ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΥΤΗ ΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΤΗΡΟΥΝΤΑΙ ΜΑΓΝΗΤΟΦΩΒΗΜΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΙΣΧΥΡΆ ; Η ΠΡΑΞΗ ΑΥΤΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΒΑΡΥΝΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΕΔΡΟ; Ποιές μπορεί να είναι οι συν΄πειες αυτης της καταπάτησης του νόμου, ποιές είναι οι ενδεχόμενες κυρώσεις και ποια κρατικά όργανα τίς επιβάλλουν;

Ισχύει η προηγούμενη απάντησή μας

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από ΣΟΥΛΙΏΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη ΣΟΥΛΙΏΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 1. ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΝΟΜΟΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΚΑΘΟΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΤΟΥΝ ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΠΡΟΎΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥΣ 2. ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΝΑΣ ΔΗΜΟΣ ΝΑ ΜΗ ΚΑΤΑΘΕΤΕΙ ΑΠΟ ΤΟ 2011 ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΥΣ; ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΕΑΝ ΝΑΙ ΣΕ ΠΟΠΙΕΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ. 3. ΕΑΝ ΠΑΡΑΒΙΑΖΕΙ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΠΟΙΕς ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΚΑΙ ΠΟΙΑ ΤΑ ΕΛΕΓΚΤΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΠΑΡΕΜΒΟΥΝ;

Κύριε Σουλιώτη, δεν μπορείτε να υποβάλετε τόσες ερωτήσεις που συνθέτουν πλήρεις νομικές υπηρεσίες. Μπορείτε να υποβάλετε μία ερώτηση ή αν θέλετε ευρύτερη νομική υποστήριξη να απευθυνθείτε τσις υπηρεσίες του www.legallive.gr

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ Σε ενα συνδιασμο το πρωτοδικειο ακύρωσε ενα δημοτικό ψηφοδελτιο γιατί ειχε 36 αντι για 34 υποψηφιους το υπολοιπο μετεχει στις εκλογές ειναι σωστό και μπορεί τώρα να γ'ινει προσφυγή

Η ερώτηση είναι ασαφής. Ποια η αιτιολογία της ακύρωσης; Ποιο ψηφοδέλτιο ακυρώθηκε; Σε ποιον δήμο;

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από Δημήτρης Μητσάκης

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη Δημήτρης Μητσάκης Είμαι δημόσιος υπάλληλος,αν βάλω υποψηφιοτητα για διαμερισματικος σύμβουλος δικαιούται απόσπαση στο τόπο εκλογής μου;

Το δικαίωμα απόσπασης υφίσταται στους αιρετούς και επεκτείνεται και στα μέλη των συμβουλίων.
Η παρ. 7 του άρθρου 93 του Ν. 3852/2010 αντικαθίσταται ως εξής:
 
«7. Δημόσιοι υπάλληλοι ή υπάλληλοι Ν.Π.Δ.Δ. ή υπάλληλοι κρατικών Ν.Π.Ι.Δ. και δημοσίων επιχειρήσεων ή άλλων επιχειρήσεων τη διοίκηση των οποίων ορίζει άμεσα ή έμμεσα το Δημόσιο με διοικητική πράξη ή ως μέτοχος, με οποιαδήποτε σχέση εργασίας και εάν υπηρετούν, εκλεγόμενοι δήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι, καθώς και πρόεδροι και τα μέλη των δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων ή εκπρόσωποι τοπικών κοινοτήτων, διαρκούσης της θητείας τους, δεν μετατίθενται ούτε αποσπώνται εκτός των διοικητικών ορίων του δήμου στον οποίο έχουν εκλεγεί. Οι υπάλληλοι αυτοί, εφόσον υπηρετούν στα διοικητικά όρια άλλου δήμου μετά από αίτησή τους μετατίθενται ή αποσπώνται εκεί όπου έχουν εκλεγεί. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει αντίστοιχη υπηρεσία ή θέση, μετατίθενται ή αποσπώνται στην πλησιέστερη υπηρεσία προς το δήμο όπου εξελέγησαν. Για τους υπηρετούντες σε παραμεθόριες περιοχές η παρούσα διάταξη έχει ισχύ μόνο για μετάθεση ή απόσπαση αποκλειστικά σε άλλη παραμεθόρια περιοχή.»

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από Απόστολος Λυχούδης

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη Απόστολος Λυχούδης Δύναμαι να είμαι υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος και ταυτόχρονα υποψήφιος για την Ευρωβουλή ;

Δεν υπάρχει καμιά σχετική απαγόρευση. Μπορείτε.

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΜΠΟΥΡΟΥΤΖΙΔΟΥ

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΜΠΟΥΡΟΥΤΖΙΔΟΥ ΣΗΜΕΡΑ Ο ΔΗΜΟΣ ΜΑΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ 27 ΔΗΜΟΤΙΚΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ , ΔΗΛ. 27ΜΕΛΕΣ Δ.Σ. . ΣΕ ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΤΙΚΗΕΝΟΤΗΤΑ, ΠΩΣ ΒΓΑΖΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ;;;; ΚΑΙ ΠΩΣ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΞΕΡΩ ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΠΟΥ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ;;;;;

Ναι,μεταβάλλονται με βάση την απογραφή 2011.Βρείτε τον αριθμό που σας ενδιαφέρει στην απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών με
αρ. πρωτ.14587/15.4.2014
Κυρία Μπουρουτζίδου δείτε εδώ http://www.eklogika.gr/news/20010

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από Βουλγαρακης Νεκταριος

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη Βουλγαρακης Νεκταριος Eιμαι συμβασιούχος υπάλληλος σε δημοτικη επιχειρηση (Α.Ε-Ο.Τ.Α) εως τα μεσα Ιουνιου και θελω να ΄΄κατεβω΄΄ ως υποψήφιος δημοτικος συμβουλος.Οφειλω να παραιτηθώ και αν ναι ποτε;

Παραθέτω τη σχετική ερμηνεία της κείμενης νομοθεσίας. Εφόσον η δημοτική επιχείρηση είναι ΝΠΙΔ, δεν υπάρχει κώλυμα υποψηφιότητας.
ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΜΩΣ ΣΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΚΩΛΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΑ που παρατίθενται αναλυτικά.
 
Κωλύματα Εκλογιμότητας - Ασυμβίβαστα
Σύμφωνα με το άρθρο 14 παρ. 12 του Ν. 3852/2010, για τους υποψηφίους δημοτικούς συμβούλους, συμβούλους δημοτικής ή τοπικής κοινότητας και εκπροσώπους τοπικής κοινότητας στις δημοτικές εκλογές της 7ης Νοεμβρίου 2010 ισχύουν αποκλειστικά και μόνο τα κωλύματα του άρθρου 29 ΚΔΚ, στα διοικητικά όρια της εκλογικής τους περιφέρειας. 
Διευκρινίζεται ότι είναι δυνατόν υποψήφιοι να μην καταλαμβάνονται από τα κατωτέρω κωλύματα, αναφορικά με την εκλογική περιφέρεια, στην οποία θέτουν υποψηφιότητα, όμως από 1.1.2011 εάν εκλεγούν μπορεί να καταλαμβάνονται από τα ασυμβίβαστα του άρθρου 14 του Ν. 3852/ 2010, τα οποία πληρούνται στα όρια πλέον του νέου Δήμου.
1. Ετσι δεν μπορούν να εκλεγούν στα αξιώματα των δημοτικών αρχών:
α.Οι δικαστικοί λειτουργοί.
β.Οι αξιωματικοί των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας.
γ.Οι θρησκευτικοί λειτουργοί
δ.Οι γενικοί γραμματείς Δήμων και οι υπάλληλοι Δήμων ή Κοινοτήτων, που αποτελούν εκλογική περιφέρεια, όπου υπηρετούν με οποιαδήποτε σχέση εργασίας, δηλαδή ως μόνιμοι, ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου. Το κώλυμα αυτό δεν υφίσταται για τους δικηγόρους του Δήμου, αφού συνδέονται, ρητώς, με σχέση έμμισθης εντολής. Επίσης, το κώλυμα αυτό δεν καταλαμβάνει τους διοικητές και τα μέλη διοίκησης ΝΠΔΔ, οργανισμών κλπ. Όμως, το κώλυμα αυτό, παρόλο που δεν εισάγεται ρητά με τις διατάξεις του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, υφίσταται προκειμένου για τους ειδικούς συμβούλους και τους ειδικούς συνεργάτες του Δημάρχου, καθώς και τους επιστημονικούς συνεργάτες του άρθρου 67 του Ν. 1416/ 1984.
Οι υπάλληλοι των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, οι οποίοι καθίστανται, κατʼ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 95, παρ 5 και 257 του Ν. 3852/ 2010 υπάλληλοι των νέων Δήμων, δεν καταλαμβάνονται από το κώλυμα αυτό.
ε.Οι υπάλληλοι των δημοτικών ή κοινοτικών νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου ή ιδρυμάτων των Δήμων ή Κοινοτήτων, που αποτελούν εκλογική περιφέρεια τωννέων Δήμων, και όπου υπηρετούν με οποιαδήποτε σχέση εργασίας. Στους ανωτέρω συμπεριλαμβάνονται και οι υπάλληλοι των Συνδέσμων, στους οποίους συμμετέχει ο Δήμος ή Κοινότητα, αφού χαρακτηρίζονται και αυτοί ως ΝΠΔΔ.
 
Το κώλυμα αυτό δεν ισχύει για τους υπαλλήλους των δημοτικών ή κοινοτικών επιχειρήσεων ή των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) ή των αστικών μη- κερδοσκοπικών εταιρειών, στις οποίες συμμετέχει ο Δήμος ή η Κοινότητα, εφόσον πρόκειται περί νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου.
 
στ.Οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι υπάλληλοι των φορέων του  δημόσιου τομέα, όπως αυτός είναι οριοθετημένος κατά το χρόνο διενέργειας των εκλογών, που υπηρετούν στις εκλογικές περιφέρειες, στα διοικητικά όρια των οποίων ασκούν καθήκοντα προϊσταμένου οργανικής μονάδας επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης ή Διεύθυνσης ένα έτος πριν από τη διενέργεια των δημοτικών εκλογών.
.
2. Επίσης, δεν μπορούν να εκλεγούν σε οποιοδήποτε αξίωμα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης:
α.Όσοι  έχουν εκπέσει από το αιρετό αξίωμά τους, σύμφωνα με το άρθρο 146  ΚΔΚ μετά από αμετάκλητη καταδίκη για  μία σειρά από αδικήματα.
β.Όσοι συνδέονται με το Δήμο ή την Κοινότητα, που αποτελούν εκλογικές περιφέρειες και όπου επιθυμούν να θέσουν υποψηφιότητα, ή τα νομικά τους πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, εξαιρουμένων των Συνδέσμων, με σύμβαση που αφορά α)προμήθεια β)εκτέλεση δημοτικού ή κοινοτικού έργουγ)παροχή υπηρεσιών δ)παραχώρηση δικαιώματος εκμετάλλευσης δημοτικού έργου ή δημοτικής υπηρεσίας, ύψους 5.000 ευρώ και άνω συνολικά ετησίως. Δηλαδή όσοι έχουν συνάψει σύμβαση της οποίας οι όροι από πλευράς υποχρεώσεων και των δύο μερών δεν έχουν εκπληρωθεί κατά το χρόνο ανακήρυξης του υποψηφίου, από πλευράς υποχρεώσεων και των δύο μερών.
Στο κώλυμα αυτό εμπίπτουν και όσοι έχουν συνάψει με το Δήμο ή Κοινότητα, που αποτελούν εκλογική περιφέρεια, σύμβαση έργου, ως εμπεριεχόμενη στην παροχή υπηρεσιών.
Αναφορικά με την εφαρμογή του κωλύματος αυτού σημειώνεται ότι το χρηματικό ποσό ανάγεται στο συμβατικό οικονομικό αντικείμενο και δεν σχετίζεται με το καθαρό κέρδος του αντισυμβαλλόμενου, ενώ στο ανωτέρω αποτρεπτικό ποσό δεν περιλαμβάνεται και ο ΦΠΑ. Ο χαρακτήρας της σύμβασης ως κύριας, παρεπόμενης ή συμπληρωματικής ή, ακόμη, και αφορώσης αντάλλαγμα νέων υπερβατικών εργασιών δεν συνεπάγεται οποιαδήποτε έννομη διαφοροποίηση.
Επίσης, ο χρόνος καταβολής του συμβατικού τιμήματος είναι νομικά αδιάφορος για την άρση του εκκρεμούς χαρακτήρα της σύμβασης, ενώ και η υπαναχώρηση του υποψηφίου από τη συμβατική σχέση, κατά άρθρο 389 ΑΚ, δεν αίρει το κρίσιμο κώλυμα.
γ.Όσοι είναι μέλη  διοικητικών συμβουλίων, διαχειριστές, μέτοχοι, και εταίροι  κεφαλαιουχικών (δηλ. ΑΕ και ΕΠΕ) εταιρειών,  που έχουν συμβληθεί με το Δήμο ή την Κοινότητα, που αποτελούν εκλογικές περιφέρειες, όπου  προτίθενται να θέσουν υποψηφιότητα, με σύμβαση που αφορά μόνο προμήθεια, εκτέλεση δημοτικού ή κοινοτικού έργου, παροχή υπηρεσιών,  παραχώρηση δικαιώματος εκμετάλλευσης δημοτικού έργου ή δημοτικής υπηρεσίας, ύψους 5.000 ευρώ και άνω συνολικά ετησίως, εφόσον το ποσοστό συμμετοχής τους στις εταιρίες αυτές υπερβαίνει το πέντε τοις εκατό (5%) του συνολικού κεφαλαίου της εταιρείας. Το ίδιο κώλυμα ισχύει και για όσους είναι εταίροι προσωπικών εταιρειών (ΟΕ και ΕΕ), καθώς και για κοινοπρακτούντα πρόσωπα.
Δεν αποτελούν κώλυμα η ιδιότητα μέλους της διοίκησης και η ιδιότητα του υπαλλήλου δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών κοινής ωφέλειας, που συνδέονται με το Δήμο, στον οποίο το μέλος της Διοίκησης ή ο υπάλληλος επιθυμούν να θέσουν υποψηφιότητα, με σύμβαση που είναι σχετική με το αντικείμενο της δραστηριότητας των επιχειρήσεων και των οργανισμών αυτών.
 
Ασυμβίβαστα
Για όσους εκλεγούν δήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι, σύμβουλοι δημοτικής ή τοπικής κοινότητας ή εκπρόσωποι τοπικής κοινότητας τα κωλύματα που αναλύθηκαν στην ενότητα 3 αποτελούν ταυτόχρονα και ασυμβίβαστα. Επιπλέον όμως από 1.1.2011 θα ισχύουν και τα ασυμβίβαστα του άρθρου 14 του Ν.3852/2010.
Επομένως τα πρόσωπα αυτά δεν μπορούν να είναι κατά τη διάρκεια της θητείας τους:
i.    Διευθύνοντες και εντεταλμένοι σύμβουλοι και υπάλληλοι νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, πλην αστικών εταιρειών μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, τα οποία έχουν συστήσει ή στα οποία συμμετέχουν οι Δήμοι, στους οποίους έχουν εκλεγεί.
ii.    Προϊστάμενοι οργανικής μονάδας επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης ή Διεύθυνσης  του Δημοσίου, των περιφερειών, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, των κρατικών νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, των δημοσίων επιχειρήσεων και των επιχειρήσεων, τη διοίκηση των οποίων ορίζει άμεσα ή έμμεσα το Δημόσιο, με διοικητική πράξη ή ως μέτοχος, στους Δήμους στα διοικητικά όρια  του νέου δήμου. Ασυμβίβαστο δεν έχουν οι διευθυντές σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και οι διευθυντές τμημάτων, μονάδων, κλινικών και εργαστηρίων ιατρικής υπηρεσίας του Ε.Σ.Υ.
iii.     Διοικητές, υποδιοικητές, πρόεδροι διοικητικών συμβουλίων, διευθύνοντες ή εντεταλμένοι σύμβουλοι των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, των κρατικών νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, των δημοσίων επιχειρήσεων και των επιχειρήσεων τη διοίκηση των οποίων ορίζει άμεσα ή έμμεσα το Δημόσιο με διοικητική πράξη ή ως μέτοχος, στους Δήμους, στους οποίους έχουν την έδρα τους τα ανωτέρω νομικά πρόσωπα.
iv.    Οι οφειλέτες, ανεξαρτήτως ύψους ποσού, του Δήμου, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου του ίδιου Δήμου όπου έχουν εκλεγεί, καθώς και των επιχειρήσεων ύδρευσης και αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) και των κοινωφελών επιχειρήσεων αυτών, καθώς και της Κοινότητας, που αποτελεί εκλογική περιφέρεια. Αυτοί οφείλουν να εξοφλήσουν την οφειλή τους μέχρι την ημέρα εγκατάστασης των δημοτικών αρχών. Σε διαφορετική περίπτωση, εκπίπτουν από το αξίωμά τους.
v.    Όποιοι μεταδημοτεύσουν στη διάρκεια της θητείας τους σε άλλο Δήμο από αυτόν που έχουν εκλεγεί εκπίπτουν του αξιώματός τους.
Αντίθετα, δεν αποτελεί ασυμβίβαστο η σύναψη σύμβασης αγοράς δημοτικών ακινήτων, εφόσον η εκποίηση έχει γίνει ύστερα από πλειοδοτική δημοπρασία, καθώς και οι ιδιότητα μέλους της διοίκησης και η ιδιότητα του υπαλλήλου δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών κοινής ωφέλειας, που συνδέονται με το Δήμο με σύμβαση που είναι σχετική με το αντικείμενο της δραστηριότητάς τους.

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΠΟΥΛΟΣ ΦΩΤΗΣ

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΠΟΥΛΟΣ ΦΩΤΗΣ Παρακαλώ όπως μου απαντήσετε εάν Δήμαρχος ο οποίος έχει εκπέσει του αξιώματός του εξαιτίας αμετάκλητης καταδίκης (γνωμοδοτηση ΝΣΚ 359/2011 μπορεί να είναι υποψήφιος στις αυτοδιοικητικές εκλογές της 18ης Μάη

Κώλυμα εκλογιμότητας συντρέχει για όσους έχουν εκπέσει από το αιρετό αξίωμά τους, κατόπιν αμετάκλητης καταδίκης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο εδάφιο γ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 236 του ν.3852/10. Το κώλυμα αυτό ισχύει για την επόμενη της έκπτωσης δημοτική περίοδο.

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από Γιάννης Ζ.

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη Γιάννης Ζ. ειμαι δημ. υπαλληλος εκλεγμενος σε τοπικο συμβουλιο και αποσπασμενος στισ Σερρες θελω να ρωτησω 1)αν επανεκλεγω 2η φορα γινεται μεταθεση η αποσπαση? 2)δικαιουμαι αδεια την ημερα των εκλογων?

1.Ο εκλεγόμενος δικαιούται μόνον απόσπασης για το χρονικό διάστημα της θητείας του. Ο νόμος δεν ομιλεί για μετάθεση.
2.Ο υποψήφιος δεν δικαιούται ειδική άδεια.

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΛΥΒΑΣ

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΛΥΒΑΣ Είμαι Ανθυπασπιστης ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ εν ενεργεία.Μπορώ να θέσω υποψηφιότητα στις Δημοτικές εκλογές?και αν εκλεγώ σε ποια θέση του Δημοτικού Συμβουλείου μπορώ να είμαι ώστε να συνεχίζω την καριέρα μου?

Μπορείτε, εφόσον ο ανθυπασπιστής δεν θεωρείται αξιωματικός. Για να συνεχίσετε την καριέρα σας καλό θα είναι να παραμείνετε δημοτικός σύμβουλος.

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από ΠΑΥΛΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη ΠΑΥΛΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΣΤΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ (ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΝΗΣΩΝ ) ΣΕ 5ΜΗΝΑ ΚΟΙΝΩΦΕΛΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΠΟ 23/12/2013 ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΕ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ ΓΙΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ (ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΠΕΙΡΑΙΑ )?

Κατά τη γνώμη μου, μπορείτε να είστε υποψήφιος, η εργασιακή σχέση σας δεν είναι, φυσικά, θέση προϊσταμένου οργανικής μονάδας..

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από Γιωργος Σ

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη Γιωργος Σ Ειμαι αστυνομικος και εχω εκλεγει ηδη μια φορα στο τοπο μου ως Τοπικος συμβουλος και εχω παρει αποσπαση. Αν ξαναβγω τωρα για 2η φορα θα δικαιουμαι αυτη η αποσπαση να γινει μεταθεση; Ευχαριστω.

Ο εκλεγόμενος δικαιούται μόνον απόσπασης για το χρονικό διάστημα της θητείας του. Ο νόμος δεν ομιλεί για μετάθεση.

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από Τσίπρας Σταύρος

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη Τσίπρας Σταύρος Διευθύντρια Κέντρου Υγείας μπορεί να είναι υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος στς επερχόμενες Δημοτικές εκλογές; Έχει διοριστεί με τριετή θητεία η οποία δεν έχει λήξει.

Αν η θέση του Διευθυντή Κ.Υ. θεωρείται  θέση προϊσταμένου οργανικής μονάδας, έπρεπε να υπάρξει παραίτηση προ 18μήνου.Αν όχι απλή παραίτηση προ της ανακήρυξης.

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Γράψτε την ερώτησή σας και δείτε όλες τις απαντήσεις



 

Δείτε επίσης τα τελευταία νέα με χρονολογική σειρά


Επιστροφή στην λίστα με τα Πολιτικά νέα - ειδήσεις

 
 

    Το eklogika.gr μόνο κατά το διήμερο 18-19 Μαίου το δέχτηκε 438.871 επισκέψεις από 297.921 μοναδικούς επισκέπτες με αποτέλεσμα να καταγραφούν 1.200.462  pageviewsΔείτε εδώ.

    Από 26-4-2014 έως 26-5-2014 το eklogika.gr δέχτηκε 1.834.583 επισκέψεις, από 829.850 μοναδικούς επισκέπτες, με 6.158.012  pageviews. Δείτε τα Στοιχεία του Google analytics

 
 
  • Έρευνα της MRB για το Mega (10 Ιουλίου 2014)
  • Έρευνα της Public Issue για την Εφημερίδα των Συντακτών (23 Μαΐου 2014)
  • Έρευνα της GPO για το newsit.gr, iefimerida.gr και newpost.gr (23 Μαΐου 2014)
  • Δημοσκοπήσεις by eklogika.gr

    Μέσο δημοσίσευσης:
    Επωνυμία Εταιρείας:
    Δημοσιεύτηκε
    από: έως:
    δείτε όλες τις δημοσκοπήσεις
 
 
 
 
 

Ψηφοδέλτια

 
Δείτε τα ψηφοδέλτια των εκλογών
 

Newsletter

 
webTV
 
 
 

Σχόλια επισκεπτών

 
 
 

Πως κρίνετε τα αποτελέσματα των ευρωεκλογών;

  • Δημιουργούν μια νέα ελπίδα για αλλαγή
  • Δημιουργούν κινδύνους για την Ελλάδα
  • Κάτι αλλάζει στην Ευρώπη
  • Στην ΕΕ κυριαρχούν οι ίδιες δυνάμεις
  • Το αποτέλεσμα οδηγεί σε εθνικές εκλογές
  • Δεν επηρεάζει την εσωτερική πολιτική
  • Τίποτα δεν άλλαξε
  • Τίποτα από όλα αυτά

Σύνολο ψήφων:469

δείτε τα αποτελέσματα


δείτε όλες τις ψηφοφορίες