Προσθήκη στους σελιδοδείκτες σας: 
Τροπολογία για τη βιωσιμότητα των επιμελητηρίων κατέθεσε η Δημοκρατική Αριστερά   |    Ευ. Τσακαλώτος: Το πλεόνασμα δεν λύνει το πρόβλημα της βιωσιμότητας του χρέους   |    Αλ. Τσίπρας: «Οι μάσκες έπεσαν, πρέπει να σταματήσουμε την καταστροφή»   |    Σκληρή κόντρα ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ για τις θέσεις που εξέφρασε υποψήφιος ευρωβουλευτής   |    ΣΥΡΙΖΑ: Ανεύθυνη στάση από ΝΔ και ΠΑΣΟΚ για την υποψηφιότητα της Σ. Σουλεϊμάν   |    Παραιτήθηκε ο υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος με το ΣΥΡΙΖΑ στην περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης, Αχμέτ Κουρτ   |    Ευ. Βενιζέλος: Τα κόμματα πρέπει να αντιμετωπίζουν με υπευθυνότητα τη μουσουλμανική μειονότητα   |    Φ. Κουβέλης: «Το πρωτογενές πλεόνασμα δεν πρέπει να βασίζεται σε μέτρα ύφεσης»   |    Με αγωγές απειλεί ο Θ. Πάγκαλος το ΣΥΡΙΖΑ λόγω της ανακοίνωσης για τον Οτσαλάν   |    Τ. Ο. ΣΥΡΙΖΑ Ξάνθης: «Δεν ήταν τόσο αθώα» η υποψηφιότητα της Σαμπιχά Σουλεϊμάν   |    Θέμα ελάφρυνσης του χρέους ανοίγει το υπ. Οικονομικών στο Euro Working Group την Πέμπτη   |    Αδ. Γεωργιάδης: Υπό προϋποθέσεις διεύρυνση των κριτηρίων για το κοινωνικό μέρισμα   |   
Πως να βρείτε την απάντηση που θέλετε ή να υποβάλετε νέα ερώτηση

Οι νομικοί – συνεργάτες του eklogika.gr έχουν ήδη απαντήσει σε εκατοντάδες ερωτήσεις για θέματα πολιτικής, εκλογών και αυτοδιοίκησης.

Πως μπορείτε να αναζητήσετε την ερώτηση – απάντηση που σας ενδιαφέρει:

  1. Στο πεδίο αναζήτησης μπορείτε να αρχίσετε να πληκτρολογείτε τις λέξεις - κλειδιά της ερώτησης που σας ενδιαφέρει (π.χ. άδεια για προεκλογικό αγώνα). Θα εμφανιστούν όλες οι κατηγορίες σχετικών καταχωρημένων ερωταπαντήσεων. Πατήστε GO για να δείτε τις ερωταπαντήσεις
  2. Από το φίλτρο “κατηγορίες” μπορείτε να επιλέξετε μόνο τις ερωτήσεις – απαντήσεις που αφορούν είτε “πολιτική” είτε ‘αυτοδιοίκηση’
  3. Από το φίλτρο “Νομικοί” μπορείτε να επιλέξετε μόνο τις ερωτήσεις – απαντήσεις συγκεκριμένου νομικού

Πως μπορείτε να υποβάλετε νέα ερώτηση

Μεταβείτε στο κάτω μέρος της σελίδας και συμπληρώστε τα πεδία υποβολής ερώτησης

Αυτοδιοίκηση

Πατήστε πάνω σε κάθε ερώτηση για να δείτε την απάντηση. Μεταβείτε στο τέλος των ερωτήσεων – απαντήσεων για να υποβάλετε τη δική σας ερώτηση

Ερώτηση από Γιάννης Ηλιόπουλος

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη Γιάννης Ηλιόπουλος Οι σύμβουλοι Δημοτικής Κοινότητας που θα εκλεγούν στις εκλογές το Μάιο του 2014 έχουν αμετάθετο ή μόνον οι πρόεδροι των Δημοτικών Κοινοτήτων των Δήμων;

Σύμφωνα με το άρθρο 139 παρ 8 του ν. 3463/2006 (Δημοτικός και Κοινοτικός Κώδικας) 

 

«8.Δημόσιοι υπάλληλοι και υπάλληλοι των φορέων του Δημοσίου, όπως αυτός είναι οριοθετημένος κατά το χρόνο ανακήρυξης των υποψηφίων, με οποιαδήποτε σχέση και αν υπηρετούν, εκλεγόμενοι Δήμαρχοι, Πρόεδροι Κοινοτήτων, δημοτικοί και κοινοτικοί σύμβουλοι, καθώς και σύμβουλοι δημοτικών και τοπικών διαμερισμάτων, διαρκούσης της θητείας τους, δεν μετατίθενται ούτε αποσπώνται εκτός των διοικητικών ορίων του Δήμου ή της Κοινότητας στην οποία έχουν εκλεγεί.

Οι υπάλληλοι αυτοί, εφόσον υπηρετούν στα διοικητικά όρια άλλου Δήμου ή Κοινότητας, μετά από αίτησή τους, μετατίθενται ή αποσπώνται εκεί όπου έχουν εκλεγεί.

Σε περίπτωση που δεν υπάρχει αντίστοιχη υπηρεσία ή θέση, μετατίθενται ή αποσπώνται στην πλησιέστερη υπηρεσία προς το Δήμο ή την Κοινότητα όπου εξελέγησαν. Με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, οι ρυθμίσεις των προηγούμενων εδαφίων μπορεί να επεκτείνονται και σε κλάδους γιατρών του Εθνικού Συστήματος Υγείας»

 

Κατά δε την παρ. 7 του άρθρου 93 του Ν. 3852/2010 «Πρόγραμμα Καλλικράτης» :

 

«.7. Δημόσιοι υπάλληλοι και υπάλληλοι των φορέων του δημόσιου τομέα με οποιαδήποτε σχέση εργασίας και εάν υπηρετούν, εκλεγόμενοι δήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι, καθώς και πρόεδροι δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων ή εκπρόσωποι τοπικών κοινοτήτων, διαρκούσης της Θητείας τους, δεν μετατίθενται ούτε αποσπώνται εκτός των διοικητικών ορίων του δήμου στον οποίο έχουν εκλεγεί. Οι υπάλληλοι αυτοί, εφόσον υπηρετούν στα διοικητικά όρια άλλου δήμου μετά από αίτηση τους μετατίθενται ή αποσπώνται εκεί όπου έχουν εκλεγεί. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει αντίστοιχη υπηρεσία ή θέση, μετατίθενται ή αποσπώνται στην πλησιέστερη υπηρεσία προς το δήμο όπου εξελέγησαν».

Αμετάθετο αιρετών - Υποχρεωτική απόσπαση: Σύμφωνα και με το άρθρο 57 παρ. 4 του Ν. 1943/91, με το οποίο αντικαταστάθηκε το άρθρο 12 παρ. 10 του Ν. 1400/83 « Δημόσιοι υπάλληλοι και οι υπάλληλοι των φορέων του δημοσίου τομέα, όπως αυτός προσδιορίζεται στο άρθρο 51 του Ν. 1892/1990, με οποιαδήποτε σχέση κι αν υπηρετούν, εκλεγόμενοι Δήμαρχοι, Πρόεδροι κοινοτήτων, δημοτικοί, κοινοτικοί ή νομαρχιακοί σύμβουλοι, διαρκούσης της θητείας τους δεν μετατίθενται ούτε αποσπώνται εκτός του Δήμου ή της Κοινότητος στην οποία έχουν εκλεγεί. Οι υπάλληλοι αυτοί εφόσον υπηρετούν σε άλλο Δήμο ή Κοινότητα μετά από αίτησή τους μετατίθενται ή αποσπώνται στην πόλη ή το χωριό όπου έχουν εκλεγεί. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει αντίστοιχη θέση, μετατίθενται ή αποσπώνται σε υπηρεσία της πλησιέστερης πόλης ή χωριού του δήμου ή της κοινότητας όπου εκλέχθηκαν».

 Προϋπόθεση εφαρμογής της διάταξης αυτής είναι οι ανωτέρω να είναι δημόσιοι υπάλληλοι ή υπάλληλοι του δημοσίου τομέα όπως αυτός είναι οριοθετημένος (σύμφωνα με το άρθρο 51 του Ν. 1892/1990 όπως αυτός κάθε φορά ισχύει) κατά την ανακήρυξή τους ως υποψηφίων. Κατ' αρχήν η διάταξη δεν εφαρμόζεται στους γιατρούς του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.). Είναι όμως δυνατό να εκδοθεί κοινή Υπουργική Απόφαση με την οποία το εν λόγω μέτρο να επεκτείνεται και να καταλαμβάνει και αυτούς.

 Η διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 5 του Ν. 2530/1997, όπου ορίζεται ότι τα μέλη ΔΕΠ που έχουν εκλεγεί Δήμαρχοι τελούν σε αναστολή άσκησης των καθηκόντων τους, δεν ισχύει και θεωρείται σιωπηρά καταργημένη. Καθόσον τόσο η διάταξη του ως άνω άρθρου (αλλά και η παρ. 7 του άρθρου 298 του Π.Δ/τος 410/1995 όπως ίσχυε μετά την τροποποίηση του άρθρου 25 του Ν. 2738/1999) είναι νεότερη διάταξη και υπερισχύει κάθε άλλης προηγούμενης που όριζε διαφορετικά για το ίδιο θέμα (ατομική Γνωμ. Ν.Σ.Κ. 100/2003)

Αιτήσεις δημοσίων υπαλλήλων που υποβάλλονται κατ' επίκληση της διατάξεως του άρθρου 57 παρ. 10 του Ν. 1943/1991(όπως ισχύει ως άρθρο 139 του Δ.Κ.Κ.), ικανοποιούνται άνευ ετέρου, σε περίπτωση συνδρομής των προϋποθέσεων που προβλέπονται από τη διάταξη αυτή και δεν καταλείπεται στη διοίκηση η ευχέρεια να αποφαίνεται για τις αιτήσεις αυτές, ύστερα από συνεκτίμησή τους με άλλες αιτήσεις μεταθέσεως, οι οποίες υποβάλλονται από συναδέλφους των εκλεγέντων σύμφωνα με τις λοιπές διατάξεις περί μεταθέσεων της ισχύουσας νομοθεσίας. Απορρίπτεται σχετική έφεση του Δημοσίου κατά αποφάσεως του Διοικητικού Εφετείου ενώπιον του ΣΤΕ (1387/1999). Όπως προκύπτει από το σκεπτικό της ως άνω απόφασης του ΣΤΕ πρόδηλος σκοπός των διατάξεων αυτών είναι ο περιορισμός δυσχερειών στην άσκηση των καθηκόντων του Δημάρχου, Προέδρου Κοινότητας κτλ. από τους δημοσίου και λοιπούς υπαλλήλους που εκλέγονται στα αξιώματα αυτά και διατηρούν παράλληλα την υπαλληλική τους ιδιότητα. Ο σκοπός αυτός επιτυγχάνεται με την εξασφάλιση της δυνατότητας υπηρεσίας των εκλεγέντων υπαλλήλων σε θέση εντός του Δήμου ή της Κοινότητας όπου έχουν εκλεγεί ή πλησίον αυτού.

Σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 23 «Ρυθμίσεις θεμάτων πυροσβεστικού προσωπικού» του Ν. 3511/2006 (ΦΕΚ Α΄ 258) «Αναδιοργάνωση του πυροσβεστικού Σώματος, αναβάθμιση της αποστολής του και άλλα»: «1. Οι διατάξεις της παρ. 8 του άρθρου 139 του Ν. 3463/2006 (ΦΕΚ Α΄ 114) δεν εφαρμόζονται για τους πυροσβεστικούς υπαλλήλους που εκλέγονται σύμβουλοι δημοτικών και τοπικών διαμερισμάτων».

 Αποσπάσεις υπαλλήλων φορεών του δημοσίου που δεν διαθέτουν απο­κε­ντρωμένες υπηρεσίες, οι οποίοι εξελέγησαν αιρετά όργανα Ο.Τ.Α.

Σχετικώς παρατίθεται απόσπασμα της  υπ' αριθμ. 106/2007 Γνωμ. Ν.Σ.Κ., η οποία έχει ως κάτωθι:

«ΕΡΩΤΗΜΑ: Εν όψει των διατάξεων των άρθρων 139 παρ. 8 του Ν. 3463/2006 και 114 του Π.Δ/τος 30/1996 και υπό το πραγματικό δεδομένο, ότι εκκρεμούν αιτήσεις υπαλλήλων φορέων του δημοσίου (ΕΘΕΛ ΑΕ, ΤΑΣ κλπ.), που εξελέγησαν αιρετά όργανα Ο.Τ.Α. και των οποίων οι φορείς της οργανικής τους θέσεως δεν διαθέτουν αποκεντρωμένες υπηρεσίες, ούτε στα διοικητικά όρια του Δήμου όπου έχουν εκλεγεί, ούτε στους πλησιέστερους Δήμους, ετέθησαν τα ακόλουθα ερωτήματα: α. Εάν οι εν λόγω υπάλληλοι, κατ' εφαρμογή των ανωτέρω διατάξεων, σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 64 του Ν. 1416/1984, μπορούν να αποσπαστούν στον πλησιέστερο Δήμο προς αυτόν όπου έχουν εκλεγεί για το σύνολο της θητείας τους, β. Εάν, οι εν λόγω υπάλληλοι, κατ' εφαρμογή των ανωτέρω διατάξεων, σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 19 παρ 2β του Ν. 234/1995, όπως ισχύουν, μπορούν να αποσπασθούν σε νομαρχίες για το σύνολο της θητείας τους, γ. Εάν είναι δυνατή η απόσπαση υπαλλήλων Ο.Τ.Α. σε παραπλήσιο Ο.Τ.Α. από αυτόν που έχουν εκλεγεί και ποια διαδικασία θα τηρηθεί, δεδομένου ότι σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν για τους υπαλλήλους των Ο.Τ.Α. (άρθρο 133 του Ν. 1188/1981, όπως ισχύει), επιτρέπεται η απόσπαση τους από Δήμο σε Δήμο μόνο για λόγους συνυπηρέτησης με συζύγους δημοσίους υπαλλήλους ή υπαλλήλους Ν.Π.Δ.Δ. ή Ο.Τ.Α. Σε καταφατική περίπτωση, αν είναι δυνατή και η απόσπαση ένστολου προσωπικού δημοτικής αστυνομίας, που έχει την ιδιότητα του αιρετού οργάνου, δ. Εάν οι αποσπάσεις αυτές είναι υποχρεωτικές, χωρίς να τηρηθεί η σχετική κατά περίπτωση διαδικασία και από ποιό φορέα θα καταβάλλονται οι αποδοχές, και ε. Ποιος είναι αρμόδιος για την έκδοση των σχετικών αποφάσεων στις περιπτώσεις αποσπάσεων υπαλλήλων, που έχουν εκλεγεί αιρετά όργανα, από Δήμο σε Δήμο, από νομαρχία σε νομαρχία και από περιφέρεια σε περιφέρεια». (............)

VII α. Ανακεφαλαιωτικά το τμήμα εγνωμοδότησεν, ομοφώνως, ότι κατ' εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 139 παρ. 8 του Ν. 3463/2006 (Δ.Κ.Κ.) και 114 του Π.Δ/τος 30/1996 (Κώδικα Ν.Α.), υπάλληλοι οι οποίοι κατέχουν οργανικές θέσεις σε φορείς του δημοσίου τομέα, που δεν διαθέτουν αποκεντρωμένες υπηρεσίες και οι οποίοι έχουν εκλεγεί αιρετά όργανα της τοπικής αυτοδιοίκησης (πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας), δεν είναι δυνατόν να μετατεθούν.

Οι προειρημένοι υπάλληλοι είναι δυνατό να αποσπασθούν, μόνο, σε υπηρεσίες Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (αμφότερων των βαθμών), που είναι πλησιέστερες προς την έδρα εκείνων, όπου εξελέγησαν (κατά πλειοψηφία, ψήφοι επτά, έναντι μιας).

β. Επί των ειδικοτέρων ερωτημάτων τα οποία συνάπτονται αποκλειστικώς, με την προαναφερθείσα κατηγορία υπαλλήλων, το τμήμα εγνωμοδότησεν, ομοφώνως, ως ακολούθως:

ι. Οι διατάξεις των άρθρων 64 παρ. 1 του Ν. 1416/1984 και 19 παρ. 2β του Ν. 2344/1995 δεν μπορούν να τύχουν εφαρμογής για τις αποσπάσεις της ανωτέρω κατηγορίας υπαλλήλων, υπό την ιδιότητά τους, ως αιρετών οργάνων και για όλο το διάστημα της θητείας τους. Δεν αποκλείεται, όμως, η αυτόνομη εφαρμογή των ίδιων διατάξεων, απεξαρτημένη, δηλαδή, από την ιδιότητα των αιρετών και από τη διάρκεια της θητείας τους.

ιι. Δεν παρεμποδίζεται η συντέλεση των περί ων πρόκειται αποσπάσεων από τη διάταξη του άρθρου 133 του Ν. 1188/1981.

Επίσης είναι δυνατή, στο πλαίσιο των κρίσιμων διατάξεων (άρθρα 139 παρ. 8 Δ.Κ.Κ. και 114 Κώδικα Ν.Α.) η απόσπαση του ειδικού ένστολου προσωπικού της Δημοτικής Αστυνομίας, μόνο σε πρωτοβάθμιο Ο.Τ.Α., στον οποίο έχει συσταθεί Δημοτική Αστυνομία.

ιιι. Η διαδικασία απόσπασης της αυτής κατηγορίας υπαλλήλων κινείται σύμφωνα με τη νομοθεσία του φορέα της οργανικής τους θέσης. Για να καταστεί υποχρεωτική, απαιτείται και εγκριτική απόφαση του αρμοδίου προς διορισμό οργάνου του οικείου Ο.Τ.Α.

Η μισθοδοσία του αποσπώμενου βαρύνει το φορέα της οργανικής του θέσης.

Και iv. Αρμόδιο όργανο προς έκδοση της οικείας εγκριτικής απόφασης συντέλεσης της απόσπασης, είναι το αρμόδιο προς διορισμό όργανο του Ο.Τ.Α. υποδοχής...».

 

Από όλα τα προεκτεθέντα σαφώς συνάγεται ότι η διάταξη της παρ. 8 του άρθρου 139 του Ν. 3463/2006 (Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων ) και της παρ. 7 του άρθρου 93 του Ν. 3852/2010 (Πρόγραμμα Καλλικράτης) περί του αμεταθέτου των αιρετών της πρωτοβάθμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης έχει εφαρμογή μόνο για την περίπτωση  των εκλεγέντων τακτικών δημοτικών συμβούλων, συμβούλων δημοτικής ή τοπικής κοινότητας και όχι των αναπληρωματικών, αφού ο νόμος θέτει ρητώς ως προϋπόθεση την εκλογή του αιρετού και κατ' επέκταση την όρκισή του και την ανάληψη των καθηκόντων του. Στην περίπτωση που ο νομοθέτης ήθελε να συμπεριλάβει και τους αναπληρωματικούς θα το έκανε ρητώς.  Συνεπώς ως αναπληρωματικός σύμβουλος δημοτικής κοινότητας  δεν μπορείτε να επικαλεστείτε  την εν λόγω διάταξη παρά μόνο στην περίπτωση που κληθείτε ως αναπληρωματικός σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 55 του Ν. 3852/2010 «Αναπλήρωση Μελών», αν για οποιοδήποτε λόγω κενωθεί θέση συμβούλου της δημοτικής κοινότητας, ορκιστείτε και αναλάβετε καθήκοντα.

 

 

Απαντήθηκε από:  Πάνος Ζυγούρης

Ερώτηση από Γιώργος Τσιμάρας

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη Γιώργος Τσιμάρας Δημόσιος υπάλληλος που βγήκε πρώτος σε σταυρούς σε μια τοπικη κοινότητα, αλλά ο συνδιασμός στον οποίο συμμετείχε δεν βγήκε πρώτος, δικαιούται υποχρεωτική απόσπαση;

Έχουμε ήδη απαντήσει ότι απόσπαση δικαιούται μόνον ο Πρόεδρος, ανεξαρτήτως σταυρών προτίμησης

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από τσιλιγκα γεωργια

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη τσιλιγκα γεωργια Αν εκλεγω πρόεδρος η αντιπρόεδρος τοπικου συμβουλίου - κοινότητας, εφοσον ειμαι δημόσιος υπάλληλος κ λογικά παίρνω απόσπαση, ο συζυγος μου που ειναι στρατιωτικός θα με ακολουθησει βασει νομου συνυπηρετησεως? ευχαριστω.

Λογικά και στο βαθμό που η νομοθεσία περί συνυπηρέτησης ισχύει θα σας ακολουθήσει

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από Πολυχρονόπουλος Λυκούργος

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη Πολυχρονόπουλος Λυκούργος Είμαι προϊστάμενος σε Δασαρχείο υπηρεσιακή μονάδα επιπέδου Δ/νσης ενώ ταυτόχρονα στο νομό υπάρχει και Δνση Δασών. 'Εχω κώλυμα εκλογιμότητας

Ό προϊστάμενος υπηρεσίας επιπέδου Διεύθυνσης έχει κώλυμα ανεξαρτήτως ύπαρξης και άλλης όποιου αντικειμένου Διεύθυνσης.

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από Νικος Γ

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη Νικος Γ Καλησπέρα υπηρετώ στην αστυνομία και δεν είμαι αξιωματικός άρα μπορώ να λάβω μέρος στις δημοτικές εκλογές του μαϊου όπως απαντήσατε σε παλαιότερες ερωτήσεις. Η δικιά μου ερώτηση είναι εφόσον εκλεγώ ως τοπικός σύμβουλος και κάνω αίτηση για απόσπαση στον τόπο μου υπάρχει περίπτωση να μην μου επιτρέψουν να πάω(να μου ακυρώσουν την αίτηση)? Σε μια τέτοια περίπτωση εγώ τι μπορώ να κάνω? Να κινηθώ δικαστικά?

Είναι ορθή η άποψή σας για τη δυνατότητα της υποψηφιότητάς σας. Δυστυχώς , όμως, δεν προβλέπεται η δυνατότητα απόσπασής σας ως απλού τοπικού συμβούλου, άρα και η δυνατότητα δικαστικής της αναζήτησης.
Δείτε παρακάτω την αυθεντική ερμηνεία του ΥΠΕΣ:
  Με τις διατάξεις της παρ.7 του άρθρου 93 (ν.3852/2010) προβλέπονται τα εξής: «Δημόσιοι υπάλληλοι και υπάλληλοι των φορέων του δημόσιου τομέα, με οποιαδήποτε σχέση εργασίας και εάν υπηρετούν, εκλεγόμενοι δήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι, καθώς και πρόεδροι δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων ή εκπρόσωποι τοπικών κοινοτήτων, διαρκούσης της θητείας τους, δεν μετατίθενται ούτε αποσπώνται εκτός των διοικητικών ορίων του δήμου στον οποίο έχουν εκλεγεί. Οι υπάλληλοι αυτοί, εφόσον υπηρετούν στα διοικητικά όρια άλλου δήμου μετά από αίτηση τους μετατίθενται ή αποσπώνται εκεί όπου έχουν εκλεγεί. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει αντίστοιχη υπηρεσία ή θέση, μετατίθενται ή αποσπώνται στην πλησιέστερη υπηρεσία προς το δήμο όπου εξελέγησαν».

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από Κωνσταντίνος

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη Κωνσταντίνος Πρόκειται να υπογράψω σύμβαση μέσω της Κοιν.Σ.Επ ως μέλος της φιλαρμονικής. Μπορώ να δηλώσω υποψηφιότητα ως δημοτικός σύμβουλος του ίδιου Δήμου;

Εφόσον η σύμβασή σας υπερβαίνει τα 5.000 ευρώ ετησίως έχετε κώλυμα διότι κατά την κείμενη νομοθεσία
Δεν μπορούν να εκλεγούν ή να είναι δήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι, σύμβουλοι δημοτικής ή τοπικής κοινότητας ή εκπρόσωποι της τοπικής κοινότητας: α. Όποιοι συνδέονται με το δήμο ή τα νομικά τους πρόσωπα, εκτός από τους συνδέσμους, με σύμβαση προμήθειας, εκτέλεσης δημοτικού έργου, παροχής υπηρεσιών, παραχώρησης δικαιώματος εκμετάλλευσης δημοτικού έργου ή δημοτικής υπηρεσίας με αντικείμενο αξίας πάνω από πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ ετησίως.
 

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από Νίκος Παπαιωάννου

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη Νίκος Παπαιωάννου Είμαι 19 χρονών και δεν έχω εκπληρώσει τη στρατιωτική μου θητεία με αναβολή λόγω σπουδών. Μπορώ να υποβάλλω υποψηφιότητα για τη θέση του τοπικού συμβούλου; Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Κατά την κείμενη νομοθεσία δικαίωμα εκλέγεσθαι έχουν όλοι όσοισυμπληρώνουν το 18ο έτος της ηλικίας κατά το έτος της εκλογής (μέχρι 31 Δεκεμβρίου του έτους αυτού).

Στις προσεχείς δημοτικές εκλογές του έτους 2014, θα ψηφίσουν όσοι έχουν γεννηθεί μέχρι 31.12.1996.

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από Αλεξανδρος

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη Αλεξανδρος Παρακαλώ ενημερώστε με αν μπορεί κάποιος Ολλανδός που διαμένει στην Ελλάδα μόνιμα να βάλει υποψηφιότητα για τις δημοτικές εκλογές

Ο φίλος μας ο Ολλανδός μπορεί να είναι υποψήφιος, υπό τις εξής προυποθέσεις:
Με τις διατάξεις που περιλαμβάνονται στο δεύτερο κεφάλαιο του νόμου 3838/2010 (άρθρα 14-22) προβλέπεται η συμμετοχή των αλλοδαπών στις εκλογές της τοπικής αυτοδιοίκησης α΄ βαθμού.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το άρθρο 14 του ν. 3838/2010 αναγνωρίζεται το δικαίωμα του εκλέγειν σε κάποιες κατηγορίες αλλοδαπών με κριτήριο τον τύπο της άδειας διαμονής που κατέχουν.
Το δικαίωμα του εκλέγεσθαι αναγνωρίζεται επίσης σε αυτές τις κατηγορίες των αλλοδαπών με δύο επιπλέον προϋποθέσεις: α) οι υποψήφιοι πρέπει να γνωρίζουν επαρκώς την ελληνική γλώσσα και β) το δικαίωμα περιορίζεται μόνο στην κατάληψη θέσεων μέλους του δημοτικού συμβουλίου ή δημοτικών και τοπικών διαμερισμάτων (άρθρο 17 του ν. 3838/2010). 

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από Δημητρακόπουλος Παντελής

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη Δημητρακόπουλος Παντελής Ποιες είναι οι συνέπειες εκλογής ενός υποψηφίου ο οποίος έχει κώλυμα εκλογιμότητας αλλά το απέκρυψε; Ακυρώνεται όλος ο συνδυασμός ή απλά παίρνει τη θέση του ο πρώτος επιλαχών; Ποιος νόμος προβλέπει τις κυρώσεις αυτές;Ευχαριστώ για το χρόνο σας.

Το κώλυμα εκλογιμότητας που απέκρυψε υποψήφιος:
 
 
 
 
-αν βρεθεί κατά την ανακήρυξη του συνδυασμού από το Πρωτοδικείο,τότε
ο συνδυασμός είναι λειψός (με ότι αυτό συνεπάγεται-αν π.χ. είναι γυναίκα και έτσι ο συνδυασμός υπολείπεται του αναγκαίου 1/3).
Δηλ. μπορεί να συμπαρασύρει σε ακυρότητα όλο το συνδυασμό.
-αν βρεθεί μετά την εκλογή του, τότε αυτή η εκλογή ακυρώνεται (με δικαστική απόφαση που προκαλεί όποιος έχει έννομο συμφέρον) και στη θέση του έρχεται ο αναπληρωματικός.
Αυτά καθορίζονται στη βασική νομοθεσία του "Καλλικράτη" ν.3852/2010

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από ΣΑΪΝΑΤΟΥΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη ΣΑΪΝΑΤΟΥΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΕΊΜΑΙ ΎΠΑΛΛΗΛΟΣ ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΊΡΗΣΗ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΣΕΡΡΩΝ. ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΕΝΗΜΕΡΏΣΤΕ ΜΕ ΑΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΕΊΜΑΙ ΥΠΟΨΉΦΙΟΣ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΈΣ ΕΚΛΟΓΕΣ. ΜΟΥ ΕΙΠΑΝ ΌΤΙ ΦΕΤΟΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΑΝ ΔΕΝ ΠΑΡΕΤΗΘΩ. ΕΎΧΑΡΙΣΤΩ.

Παραθέτω τη σχετική ερμηνεία της κείμενης νομοθεσίας. Εφόσον η ΔΕΥΑ είναι ΝΠΙΔ,δεν υπάρχει κώλυμα υποψηφιότητας.
ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΜΩΣ ΣΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΚΩΛΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΑ που παρατίθενται αναλυτικά.
 
Κωλύματα Εκλογιμότητας - Ασυμβίβαστα
Σύμφωνα με το άρθρο 14 παρ. 12 του Ν. 3852/2010, για τους υποψηφίους δημοτικούς συμβούλους, συμβούλους δημοτικής ή τοπικής κοινότητας και εκπροσώπους τοπικής κοινότητας στις δημοτικές εκλογές της 7ης Νοεμβρίου 2010 ισχύουν αποκλειστικά και μόνο τα κωλύματα του άρθρου 29 ΚΔΚ, στα διοικητικά όρια της εκλογικής τους περιφέρειας. 
Διευκρινίζεται ότι είναι δυνατόν υποψήφιοι να μην καταλαμβάνονται από τα κατωτέρω κωλύματα, αναφορικά με την εκλογική περιφέρεια, στην οποία θέτουν υποψηφιότητα, όμως από 1.1.2011 εάν εκλεγούν μπορεί να καταλαμβάνονται από τα ασυμβίβαστα του άρθρου 14 του Ν. 3852/ 2010, τα οποία πληρούνται στα όρια πλέον του νέου Δήμου.
1. Ετσι δεν μπορούν να εκλεγούν στα αξιώματα των δημοτικών αρχών:
α.Οι δικαστικοί λειτουργοί.
β.Οι αξιωματικοί των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας.
γ.Οι θρησκευτικοί λειτουργοί
δ.Οι γενικοί γραμματείς Δήμων και οι υπάλληλοι Δήμων ή Κοινοτήτων, που αποτελούν εκλογική περιφέρεια, όπου υπηρετούν με οποιαδήποτε σχέση εργασίας, δηλαδή ως μόνιμοι, ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου. Το κώλυμα αυτό δεν υφίσταται για τους δικηγόρους του Δήμου, αφού συνδέονται, ρητώς, με σχέση έμμισθης εντολής. Επίσης, το κώλυμα αυτό δεν καταλαμβάνει τους διοικητές και τα μέλη διοίκησης ΝΠΔΔ, οργανισμών κλπ. Όμως, το κώλυμα αυτό, παρόλο που δεν εισάγεται ρητά με τις διατάξεις του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, υφίσταται προκειμένου για τους ειδικούς συμβούλους και τους ειδικούς συνεργάτες του Δημάρχου, καθώς και τους επιστημονικούς συνεργάτες του άρθρου 67 του Ν. 1416/ 1984.
Οι υπάλληλοι των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, οι οποίοι καθίστανται, κατʼ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 95, παρ 5 και 257 του Ν. 3852/ 2010 υπάλληλοι των νέων Δήμων, δεν καταλαμβάνονται από το κώλυμα αυτό.
ε.Οι υπάλληλοι των δημοτικών ή κοινοτικών νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου ή ιδρυμάτων των Δήμων ή Κοινοτήτων, που αποτελούν εκλογική περιφέρεια τωννέων Δήμων, και όπου υπηρετούν με οποιαδήποτε σχέση εργασίας. Στους ανωτέρω συμπεριλαμβάνονται και οι υπάλληλοι των Συνδέσμων, στους οποίους συμμετέχει ο Δήμος ή Κοινότητα, αφού χαρακτηρίζονται και αυτοί ως ΝΠΔΔ.
 
Το κώλυμα αυτό δεν ισχύει για τους υπαλλήλους των δημοτικών ή κοινοτικών επιχειρήσεων ή των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) ή των αστικών μη- κερδοσκοπικών εταιρειών, στις οποίες συμμετέχει ο Δήμος ή η Κοινότητα, εφόσον πρόκειται περί νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου.
 
στ.Οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι υπάλληλοι των φορέων του  δημόσιου τομέα, όπως αυτός είναι οριοθετημένος κατά το χρόνο διενέργειας των εκλογών, που υπηρετούν στις εκλογικές περιφέρειες, στα διοικητικά όρια των οποίων ασκούν καθήκοντα προϊσταμένου οργανικής μονάδας επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης ή Διεύθυνσης ένα έτος πριν από τη διενέργεια των δημοτικών εκλογών.
.
2. Επίσης, δεν μπορούν να εκλεγούν σε οποιοδήποτε αξίωμα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης:
α.Όσοι  έχουν εκπέσει από το αιρετό αξίωμά τους, σύμφωνα με το άρθρο 146  ΚΔΚ μετά από αμετάκλητη καταδίκη για  μία σειρά από αδικήματα.
β.Όσοι συνδέονται με το Δήμο ή την Κοινότητα, που αποτελούν εκλογικές περιφέρειες και όπου επιθυμούν να θέσουν υποψηφιότητα, ή τα νομικά τους πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, εξαιρουμένων των Συνδέσμων, με σύμβαση που αφορά α)προμήθεια β)εκτέλεση δημοτικού ή κοινοτικού έργουγ)παροχή υπηρεσιών δ)παραχώρηση δικαιώματος εκμετάλλευσης δημοτικού έργου ή δημοτικής υπηρεσίας, ύψους 5.000 ευρώ και άνω συνολικά ετησίως. Δηλαδή όσοι έχουν συνάψει σύμβαση της οποίας οι όροι από πλευράς υποχρεώσεων και των δύο μερών δεν έχουν εκπληρωθεί κατά το χρόνο ανακήρυξης του υποψηφίου, από πλευράς υποχρεώσεων και των δύο μερών.
Στο κώλυμα αυτό εμπίπτουν και όσοι έχουν συνάψει με το Δήμο ή Κοινότητα, που αποτελούν εκλογική περιφέρεια, σύμβαση έργου, ως εμπεριεχόμενη στην παροχή υπηρεσιών.
Αναφορικά με την εφαρμογή του κωλύματος αυτού σημειώνεται ότι το χρηματικό ποσό ανάγεται στο συμβατικό οικονομικό αντικείμενο και δεν σχετίζεται με το καθαρό κέρδος του αντισυμβαλλόμενου, ενώ στο ανωτέρω αποτρεπτικό ποσό δεν περιλαμβάνεται και ο ΦΠΑ. Ο χαρακτήρας της σύμβασης ως κύριας, παρεπόμενης ή συμπληρωματικής ή, ακόμη, και αφορώσης αντάλλαγμα νέων υπερβατικών εργασιών δεν συνεπάγεται οποιαδήποτε έννομη διαφοροποίηση.
Επίσης, ο χρόνος καταβολής του συμβατικού τιμήματος είναι νομικά αδιάφορος για την άρση του εκκρεμούς χαρακτήρα της σύμβασης, ενώ και η υπαναχώρηση του υποψηφίου από τη συμβατική σχέση, κατά άρθρο 389 ΑΚ, δεν αίρει το κρίσιμο κώλυμα.
γ.Όσοι είναι μέλη  διοικητικών συμβουλίων, διαχειριστές, μέτοχοι, και εταίροι  κεφαλαιουχικών (δηλ. ΑΕ και ΕΠΕ) εταιρειών,  που έχουν συμβληθεί με το Δήμο ή την Κοινότητα, που αποτελούν εκλογικές περιφέρειες, όπου  προτίθενται να θέσουν υποψηφιότητα, με σύμβαση που αφορά μόνο προμήθεια, εκτέλεση δημοτικού ή κοινοτικού έργου, παροχή υπηρεσιών,  παραχώρηση δικαιώματος εκμετάλλευσης δημοτικού έργου ή δημοτικής υπηρεσίας, ύψους 5.000 ευρώ και άνω συνολικά ετησίως, εφόσον το ποσοστό συμμετοχής τους στις εταιρίες αυτές υπερβαίνει το πέντε τοις εκατό (5%) του συνολικού κεφαλαίου της εταιρείας. Το ίδιο κώλυμα ισχύει και για όσους είναι εταίροι προσωπικών εταιρειών (ΟΕ και ΕΕ), καθώς και για κοινοπρακτούντα πρόσωπα.
Δεν αποτελούν κώλυμα η ιδιότητα μέλους της διοίκησης και η ιδιότητα του υπαλλήλου δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών κοινής ωφέλειας, που συνδέονται με το Δήμο, στον οποίο το μέλος της Διοίκησης ή ο υπάλληλος επιθυμούν να θέσουν υποψηφιότητα, με σύμβαση που είναι σχετική με το αντικείμενο της δραστηριότητας των επιχειρήσεων και των οργανισμών αυτών.
 
Ασυμβίβαστα
Για όσους εκλεγούν δήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι, σύμβουλοι δημοτικής ή τοπικής κοινότητας ή εκπρόσωποι τοπικής κοινότητας τα κωλύματα που αναλύθηκαν στην ενότητα 3 αποτελούν ταυτόχρονα και ασυμβίβαστα. Επιπλέον όμως από 1.1.2011 θα ισχύουν και τα ασυμβίβαστα του άρθρου 14 του Ν.3852/2010.
Επομένως τα πρόσωπα αυτά δεν μπορούν να είναι κατά τη διάρκεια της θητείας τους:
i.    Διευθύνοντες και εντεταλμένοι σύμβουλοι και υπάλληλοι νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, πλην αστικών εταιρειών μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, τα οποία έχουν συστήσει ή στα οποία συμμετέχουν οι Δήμοι, στους οποίους έχουν εκλεγεί.
ii.    Προϊστάμενοι οργανικής μονάδας επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης ή Διεύθυνσης  του Δημοσίου, των περιφερειών, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, των κρατικών νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, των δημοσίων επιχειρήσεων και των επιχειρήσεων, τη διοίκηση των οποίων ορίζει άμεσα ή έμμεσα το Δημόσιο, με διοικητική πράξη ή ως μέτοχος, στους Δήμους στα διοικητικά όρια  του νέου δήμου. Ασυμβίβαστο δεν έχουν οι διευθυντές σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και οι διευθυντές τμημάτων, μονάδων, κλινικών και εργαστηρίων ιατρικής υπηρεσίας του Ε.Σ.Υ.
iii.     Διοικητές, υποδιοικητές, πρόεδροι διοικητικών συμβουλίων, διευθύνοντες ή εντεταλμένοι σύμβουλοι των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, των κρατικών νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, των δημοσίων επιχειρήσεων και των επιχειρήσεων τη διοίκηση των οποίων ορίζει άμεσα ή έμμεσα το Δημόσιο με διοικητική πράξη ή ως μέτοχος, στους Δήμους, στους οποίους έχουν την έδρα τους τα ανωτέρω νομικά πρόσωπα.
iv.    Οι οφειλέτες, ανεξαρτήτως ύψους ποσού, του Δήμου, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου του ίδιου Δήμου όπου έχουν εκλεγεί, καθώς και των επιχειρήσεων ύδρευσης και αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) και των κοινωφελών επιχειρήσεων αυτών, καθώς και της Κοινότητας, που αποτελεί εκλογική περιφέρεια. Αυτοί οφείλουν να εξοφλήσουν την οφειλή τους μέχρι την ημέρα εγκατάστασης των δημοτικών αρχών. Σε διαφορετική περίπτωση, εκπίπτουν από το αξίωμά τους.
v.    Όποιοι μεταδημοτεύσουν στη διάρκεια της θητείας τους σε άλλο Δήμο από αυτόν που έχουν εκλεγεί εκπίπτουν του αξιώματός τους.
Αντίθετα, δεν αποτελεί ασυμβίβαστο η σύναψη σύμβασης αγοράς δημοτικών ακινήτων, εφόσον η εκποίηση έχει γίνει ύστερα από πλειοδοτική δημοπρασία, καθώς και οι ιδιότητα μέλους της διοίκησης και η ιδιότητα του υπαλλήλου δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών κοινής ωφέλειας, που συνδέονται με το Δήμο με σύμβαση που είναι σχετική με το αντικείμενο της δραστηριότητάς τους.

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από Νικος Καραμπίκας

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη Νικος Καραμπίκας Θέλω να θέσω υποψηφότητα σε τοπικο συμβούλιο με 1700 κατοικους. Αν εκλεγώ πρόεδρος έχω δικαίωμα μετάθεσης από την υπηρεσία μου ως καθηγητής Μ.Ε. Εάν παραιτηθώ από τα καθήκοντα του προέδρου αμέσως μετάτην εκλογή μου ή 1 ή 2 έτη μετά διατηρώ το δικαίωμα της μετάθεσης μου ή πρέπει να επιστρέψω στην οργανική μου θέση?

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 93 του Ν.3852/2010 ( ΦΕΚ 87 τ. Α΄ ) στους δημάρχους, αντιδημάρχους και προέδρους δημοτικών συμβουλίων όλων των δήμων, καθώς και στους προέδρους συνδέσμων, των οποίων ο πληθυσμός των μελών του συνολικά είναι άνω των διακοσίων χιλιάδων (200.000) κατοίκων που είναι δημόσιοι υπάλληλοι ή υπάλληλοι Ν.Π.Δ.Δ. ή υπάλληλοι κρατικών Ν.Π.Ι.Δ. και δημοσίων επιχειρήσεων ή άλλων επιχειρήσεων τη διοίκηση των οποίων ορίζει άμεσα ή έμμεσα το Δημόσιο με διοικητική πράξη ή ως μέτοχος, καθώς και σε εκείνους που είναι υπάλληλοι λοιπών Ν.Π.Ι.Δ. χορηγείται άδεια άνευ αποδοχών για όλο το διάστημα της θητείας τους.
Οι ανωτέρω ρυθμίσεις εφαρμόζονται και στον συμπαραστάτη του δημότη και της επιχείρησης.
Την ειδική άδεια του παρόντος άρθρου λαμβάνουν υποχρεωτικά τα ανωτέρω πρόσωπα ανεξαρτήτως υποβολής σχετικής αίτησης. Το χρονικό διάστημα χρήσης της θεωρείται πραγματικός χρόνος υπηρεσίας για όλα τα υπαλληλικά, εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα που απορρέουν.
 
Όπως είναι φανερό αυτή η ειδική άδεια αφορά τους και τους αντιδημάρχους σε όλους τους δήμους, ανεξαρτήτως πληθυσμού.
 

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από Βασίλης Μπόκος

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη Βασίλης Μπόκος Ποιες είναι οι απαραίτητες νομικές και άλλες ενέργειες υποψηφίου ΔΗΜΑΡΧΟΥ σε πόλη πάνω από 200.000 κατοίκους για: 1.Χρηματοδότηση της προεκλογικής του εκστρατείας και 2.Συμμετοχής του συνδυασμού του στις επικείμενες δημοτικές εκλογές.

Κύριε Μπόκο δεν έχετε θέσει μία ερώτηση αλλά πολλαπλές ερωτήσεις οι οποίες για να απαντηθούν χρειάζονται πλήρη ανάλυση της προεκλογικής νομοθεσίας.

Γι ατο θέμα αυτό επικοινωνήστε με το eklogika.gr στο 2310455254

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από ΚΑΛΤΣΑ ΑΔΑΜΑΝΤΙΑ

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη ΚΑΛΤΣΑ ΑΔΑΜΑΝΤΙΑ Είμαι δ/ντρια σε κληροδοτημα-ιδρυμα ΝΠΙΔ μη κερδοσκοπικου χαρακτήρα και το συμβούλιο του ιδρύματος το ορίζει ο δήμος. Έχω δικαιωμα υποψηφιότητας για το τοπικο συμβούλιο του δήμου;

Παραθέτουμε το τμήμα της ερμηνευτικής εγκυκλίου του ΥΠΕΣ για τα κωλύματα και τα ασυμβίβαστα των δημοτικών υποψηφίων.
Όπως θα διαπιστώσετε και εσείς, δυστυχώς μάλλον πρέπει να παραιτηθείτε για να είναι σύννομη η υποψηφιότητά σας, εφόσον στο ΝΠΙΔ-κληροδότημα συμμετέχει ο δήμος σας. 


Κωλύματα Εκλογιμότητας
Σύμφωνα με το άρθρο 29 του ΔΚΚ:
1. Δεν μπορούν να εκλεγούν στα αξιώματα των δημοτικών ή κοινοτικών αρχών:
i. Οι δικαστικοί λειτουργοί [20] .
ii. Οι αξιωματικοί των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας. Δεν έχουν κώλυμα εκλογιμότητας οι οπλίτες των ενόπλων δυνάμεων, οι δόκιμοι αξιωματικοί και οι υπαξιωματικοί των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας.
iii.Οι θρησκευτικοί λειτουργοί των γνωστών θρησκειών.
iv.Οι γενικοί γραμματείς Δήμων και οι υπάλληλοι Δήμων ή Κοινοτήτων στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, όπου υπηρετούν [21] , με οποιαδήποτε σχέση εργασίας, δηλαδή μόνιμοι, ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου [22] . Το κώλυμα αυτό δεν υφίσταται για τους δικηγόρους του Δήμου. Επίσης, το κώλυμα αυτό δεν καταλαμβάνει τους διοικητές και τα μέλη διοίκησης νπδδ, οργανισμών [23] κλπ. Όμως, το κώλυμα αυτό, καίτοι δεν εισάγεται ρητά με τις διατάξεις του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα, υφίσταται προκειμένου για τους ειδικούς συμβούλους και τους ειδικούς συνεργάτες του Δημάρχου, καθώς και τους επιστημονικούς συνεργάτες του άρθρου 67 του ν. 1416/1984, όπως ισχύει, διότι έχει κριθεί από το ΣτΕ [24] ότι προέχει η προστασία του δημοσίου συμφέροντος από τον ψυχολογικό επηρεασμό που είναι δυνατόν να ασκήσουν στο εκλογικό σώμα λόγω της θέσης που κατέχουν στο Δήμο, καθώς και η αποφυγή της προπαρασκευής με τον τρόπο αυτό της σταδιοδρομίας τους ως δημοτικών αρχόντων.
v. Οι υπάλληλοι των δημοτικών ή κοινοτικών νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου ή ιδρυμάτων του οικείου Δήμου ή της οικείας Κοινότητας, που έχουν συστήσει οι ίδιοι οι Δήμοι ή οι Κοινότητες ή στα οποία αυτοί συμμετέχουν, όπου υπηρετούν με οποιαδήποτε σχέση εργασίας [25] . Στους ανωτέρω συμπεριλαμβάνονται και οι υπάλληλοι των Συνδέσμων, στους οποίους συμμετέχει ο οικείος Δήμος ή Κοινότητα. Το κώλυμα αυτό δεν ισχύει για τους υπαλλήλους των δημοτικών ή κοινοτικών επιχειρήσεων ή των αστικών μη- κερδοσκοπικών εταιρειών, στις οποίες συμμετέχει ο Δήμος ή η Κοινότητα, εφόσον πρόκειται περί νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου.
vi.Οι υπάλληλοι των Δήμων ή Κοινοτήτων που συνενώνονται σε ένα Δήμο, με οποιαδήποτε σχέση εργασίας και αν υπηρετούν στο νέο Δήμο που προκύπτει από τη συνένωση.
Τα πρόσωπα των παραπάνω κατηγοριών, πλην των θρησκευτικών λειτουργών, μπορούν να θέσουν υποψηφιότητα εφόσον παραιτηθούν από τη θέση τους πριν την ανακήρυξη των υποψηφίων.
Σημειώνεται ότι προβλέπεται ειδική διαδικασία για την υποβολή της παραίτησης [26] . Επομένως, η υποβολή υποψηφιότητας αυτή καθεαυτή δεν μπορεί να θεωρηθεί ως παραίτηση.
Επιπρόσθετα, οι δικαστικοί λειτουργοί και οι αξιωματικοί των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας δεν πρέπει να έχουν υπηρετήσει στο Δήμο ή στην Κοινότητα όπου θα θέσουν υποψηφιότητα δύο (2) μήνες πριν τις εκλογές.
Οι υπάλληλοι που παραιτούνται υποχρεωτικά από την υπηρεσία τους για να ανακηρυχθούν υποψήφιοι, εάν δεν εκλεγούν, επανέρχονται στην ενεργό υπηρεσία μετά την περάτωση της διαδικασίας ανακήρυξης των εκλεγομένων και σε περίπτωση που εκλεγούν επανέρχονται μετά τη λήξη της θητείας τους [27] .
 
2. Επίσης, δεν μπορούν να εκλεγούν σε οποιοδήποτε αξίωμα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης:
i. Όσοι έχουν εκπέσει από το αιρετό αξίωμά τους, σύμφωνα με το άρθρο 146 ΔΚΚ μετά από αμετάκλητη δικαστική απόφαση για κακούργημα ή για τα αδικήματα της παραχάραξης, της κιβδηλείας, της πλαστογραφίας, της δωροδοκίας, της εκβίασης, της κλοπής, της υπεξαίρεσης, της απιστίας, της απάτης, της καταπίεσης, της αιμομιξίας, της μαστροπείας, της σωματεμπορίας, της παράνομης διακίνησης αλλοδαπών και της παράβασης της νομοθεσίας για την καταπολέμηση των ναρκωτικών και της λαθρεμπορίας. Το κώλυμα αυτό ισχύει για την επόμενη της έκπτωσης δημοτική ή κοινοτική περίοδο. Συνεπώς, αφορά τους αιρετούς που εξέπεσαν του αξιώματός τους για έναν από τους παραπάνω λόγους κατά τη διάρκεια της δημοτικής περιόδου 2003-2006. Οι αιρετοί αυτοί δεν μπορούν να θέσουν υποψηφιότητα στις εκλογές αυτές.
ii.Όσοι συνδέονται με το Δήμο ή την Κοινότητα, όπου επιθυμούν να θέσουν υποψηφιότητα, ή τα νομικά τους πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, εξαιρουμένων των Συνδέσμων, με σύμβαση που αφορά μόνο προμήθεια, εκτέλεση δημοτικού ή κοινοτικού έργου, παροχή υπηρεσιών, παραχώρηση δικαιώματος εκμετάλλευσης δημοτικού έργου ή δημοτικής υπηρεσίας, ύψους 5.000 ευρώ και άνω ετησίως. Δηλαδή όσοι έχουν συνάψει σύμβαση που οι όροι της δεν έχουν εκπληρωθεί κατά το χρόνο ανακήρυξης του υποψηφίου, από πλευράς υποχρεώσεων και των δύο μερών. Σε αυτούς περιλαμβάνονται και όσοι έχουν συνάψει με τον οικείο Δήμο ή Κοινότητα σύμβαση έργου.
iii.Το κώλυμα αυτό ισχύει και για όσους είναι μέλη διοικητικών συμβουλίων, διαχειριστές, μέτοχοι, και εταίροι κεφαλαιουχικών (δηλ. ΑΕ και ΕΠΕ) εταιρειών, που έχουν συμβληθεί με το Δήμο ή την Κοινότητα, στον οποίο προτίθενται να θέσουν υποψηφιότητα, με σύμβαση που αφορά μόνο προμήθεια, εκτέλεση δημοτικού ή κοινοτικού έργου, παροχή υπηρεσιών, παραχώρηση δικαιώματος εκμετάλλευσης δημοτικού έργου ή δημοτικής υπηρεσίας, ύψους 5.000 ευρώ και άνω ετησίως, εφόσον το ποσοστό συμμετοχής τους στις εταιρίες αυτές υπερβαίνει το πέντε τοις εκατό (5%) [29] του συνολικού κεφαλαίου της εταιρίας. Το ίδιο κώλυμα ισχύει και για όσους είναι εταίροι προσωπικών εταιριών (ΟΕ και ΕΕ), καθώς και για κοινοπρακτούντα πρόσωπα.
iv. Αν Δήμος ή Κοινότητα συμμετέχει με οποιονδήποτε τρόπο στην επιχείρηση που συμβάλλεται, δεν υπάρχει ασυμβίβαστο για τους αντιπροσώπους του Δήμου ή της Κοινότητας που μετέχουν στη διοίκηση αυτών, εφόσον είναι δημόσιες, δημοτικές ή κοινοτικές.
v.Δεν αποτελούν κώλυμα η ιδιότητα μέλους της διοίκησης και η ιδιότητα του υπαλλήλου δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών κοινής ωφέλειας, που συνδέονται με το Δήμο ή την Κοινότητα, στους οποίους επιθυμούν να θέσουν υποψηφιότητα, με σύμβαση που είναι σχετική με το αντικείμενο της δραστηριότητας των επιχειρήσεων και των οργανισμών αυτών.
vi. Όσοι θέτουν υποψηφιότητα για αξίωμα στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση.
Ασυμβίβαστα
1. Όποιοι εκλεγούν θα πρέπει να έχουν υπόψη τους τα εξής:
i. Όσοι είναι οφειλέτες, ανεξαρτήτως ύψους ποσού, του Δήμου, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου του ίδιου Δήμου όπου έχουν εκλεγεί, καθώς και των επιχειρήσεων ύδρευσης και αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) και των κοινωφελών επιχειρήσεων αυτών, καθώς και της Κοινότητας, οφείλουν να εξοφλήσουν [30] την οφειλή τους μέχρι την ημέρα εγκατάστασης των δημοτικών και κοινοτικών αρχών. Σε διαφορετική περίπτωση, εκπίπτουν αυτοδικαίως από το αξίωμά τους [31] .
ii.Εάν είναι δημόσιοι υπάλληλοι και υπάλληλοι νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και εκλεγούν δήμαρχοι, πρόεδροι Κοινοτήτων, δημοτικοί ή κοινοτικοί σύμβουλοι δεν μπορούν να ασκούν καθήκοντα προϊσταμένου οργανικής μονάδας επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης ή Διεύθυνσης σε υπηρεσία που εδρεύει στο Δήμο ή στην Κοινότητα, στην οποία εξελέγησαν. Όσοι από τους ανωτέρω αποδεχθούν τα καθήκοντα αυτά εκπίπτουν αυτοδικαίως από το αιρετό αξίωμά τους. Επισημαίνουμε, επίσης, ότι το ασυμβίβαστο αυτό ισχύει και για τους προϊσταμένους για τους οποίους, στις εκλογές αυτές, δεν θα ισχύσει το κώλυμα εκλογιμότητας λόγω της θέσης τους.
iii.Όποιοι μεταδημοτεύσουν στη διάρκεια της θητείας τους σε άλλο Δήμο ή Κοινότητα από αυτόν που έχουν εκλεγεί, εκπίπτουν του αξιώματός τους.
iv. Όποιοι συνδεθούν με το Δήμο ή την Κοινότητα, όπου έχουν εκλεγεί, ή τα νομικά τους πρόσωπα, με σύμβαση προμήθειας, εκτέλεσης δημοτικού ή κοινοτικού έργου, παροχής υπηρεσιών, παραχώρησης δικαιώματος εκμετάλλευσης δημοτικού έργου ή δημοτικής υπηρεσίας, ύψους άνω των 5.000 ευρώ ετησίως, εκπίπτουν αυτοδικαίως από το αξίωμά τους. Το ασυμβίβαστο αυτό δεν υφίσταται για τους αντιπροσώπους του Δήμου ή της Κοινότητας που μετέχουν στη διοίκηση δημοσίων επιχειρήσεων, καθώς και δημοτικών ή κοινοτικών επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένων και των αστικών μη κερδοσκοπικών εταιρειών, εάν ο Δήμος ή η Κοινότητα συμμετέχει με οποιοδήποτε τρόπο στην επιχείρηση ή την εταιρεία που συμβάλλεται με αυτούς.
Επισημαίνουμε ότι όσα αναφέρονται στην ενότητα 3. «Κωλύματα Εκλογιμότητας» (εκτός της περίπτωσης 3.2i) λειτουργούν και ως ασυμβίβαστα για όσους εκλεγούν.
v.Δεν αποτελεί ασυμβίβαστο η σύναψη σύμβασης αγοράς δημοτικών ή κοινοτικών ακινήτων, εφόσον η εκποίηση έχει γίνει ύστερα από πλειοδοτική διαδικασία.
2. Σημειώνουμε ότι για τους δικηγόρους, τους συμβολαιογράφους και τους καθηγητές των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, συμπεριλαμβανομένου και του ειδικού διδακτικού και επιστημονικού προσωπικού, δεν υφίσταται κώλυμα ή ασυμβίβαστο στο να εκλεγούν και να αναλάβουν οποιοδήποτε αξίωμα αιρετού οργάνου στους πρωτοβάθμιους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Το αξίωμα αυτό δεν αποτελεί, επίσης, και λόγο αναστολής άσκησης του λειτουργήματος των ανωτέρω προσώπων.
 

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ θα ήθελα να σας θέσω ένα ερώτημα : Υπάλληλος που εργάζεται στο πρόγραμμα "Βοήθεια στο Σπίτι" εμπίπτει στο κώλυμα εκλογιμότητας που έχουν οι υπάλληλοι του Δήμου; Ειδικά, αν ένας υπάλληλος του προγράμματος "Βοήθεια στο Σπίτι" υπηρετεί στον Δήμο Χ , τότε μπορεί να λάβει μέρος στις αυτοδιοικητικές εκλογές, ως υποψήφιος Τοπικής Κοινότητας στον εν λόγω Δήμο;

Αφού εργάζεστε στην επιχείρηση του Δήμου, εμπίπτετε στην παρακάτω ρύθμιση:
Έχουν κώλυμα (που αίρεται με παραίτηση του υποψήφιου-υπαλλήλου)
Οι υπάλληλοι των δημοτικών ή κοινοτικών νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου ή ιδρυμάτων του οικείου Δήμου ή της οικείας Κοινότητας, που έχουν συστήσει οι ίδιοι οι Δήμοι ή οι Κοινότητες ή στα οποία αυτοί συμμετέχουν, όπου υπηρετούν με οποιαδήποτε σχέση εργασίας [25] . Στους ανωτέρω συμπεριλαμβάνονται και οι υπάλληλοι των Συνδέσμων, στους οποίους συμμετέχει ο οικείος Δήμος ή Κοινότητα.
Το κώλυμα αυτό δεν ισχύει για τους υπαλλήλους των δημοτικών ή κοινοτικών επιχειρήσεων ή των αστικών μη- κερδοσκοπικών εταιρειών, στις οποίες συμμετέχει ο Δήμος ή η Κοινότητα, εφόσον πρόκειται περί νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου.

Δηλ. αν η επιχείρηση που εργάζεστε είναι ΝΠΙΔ δεν χρειάζεται παραίτηση για την υποψηφιότητα, αν είναι ν.π.δ.δ χρειάζεται.
 

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από ΚΟΞΑΡΑΣ ΝΙΚΟΣ

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη ΚΟΞΑΡΑΣ ΝΙΚΟΣ Δημοσιος υπαλληλος οντας υποψηφιος Δημαρχος 1)μπορει να απουσιαζει απο τη Υπηρεσια με νομιμο τροπο; 2)απο ποτε; 3)ποσες ημερες; 4)Παιρνει τον μισθο του;

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 93 του Ν.3852/2010 ( ΦΕΚ 87 τ. Α΄ ) στους δημάρχους, αντιδημάρχους και προέδρους δημοτικών συμβουλίων όλων των δήμων, καθώς και στους προέδρους συνδέσμων, των οποίων ο πληθυσμός των μελών του συνολικά είναι άνω των διακοσίων χιλιάδων (200.000) κατοίκων που είναι δημόσιοι υπάλληλοι ή υπάλληλοι Ν.Π.Δ.Δ. ή υπάλληλοι κρατικών Ν.Π.Ι.Δ. και δημοσίων επιχειρήσεων ή άλλων επιχειρήσεων τη διοίκηση των οποίων ορίζει άμεσα ή έμμεσα το Δημόσιο με διοικητική πράξη ή ως μέτοχος, καθώς και σε εκείνους που είναι υπάλληλοι λοιπών Ν.Π.Ι.Δ. χορηγείται άδεια άνευ αποδοχών για όλο το διάστημα της θητείας τους.
Οι ανωτέρω ρυθμίσεις εφαρμόζονται και στον συμπαραστάτη του δημότη και της επιχείρησης.
Την ειδική άδεια του παρόντος άρθρου λαμβάνουν υποχρεωτικά τα ανωτέρω πρόσωπα ανεξαρτήτως υποβολής σχετικής αίτησης. Το χρονικό διάστημα χρήσης της θεωρείται πραγματικός χρόνος υπηρεσίας για όλα τα υπαλληλικά, εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα που απορρέουν.
 
Όπως είναι φανερό αυτή η ειδική άδεια αφορά τους και τους αντιδημάρχους σε όλους τους δήμους, ανεξαρτήτως πληθυσμού.
 

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Γράψτε την ερώτησή σας και δείτε όλες τις απαντήσεις



 

Δείτε επίσης τα τελευταία νέα με χρονολογική σειρά


Επιστροφή στην λίστα με τα Πολιτικά νέα - ειδήσεις

 
 

    Το eklogika.gr δέχθηκε 5.711.318 επισκέψεις το 2013 (1/1/ 2013 -31/12/2013) από 1.775.790 μοναδικούς επισκέπτες, με 12.430.903 pageviews. Δείτε τα Στοιχεία Google analytics Επίσης, τον τελευταίο μήνα δέχτηκε 699303 επισκέψεις, από 273.474 μοναδικούς επισκέπτες, με 1.889.074 pageviews (63000 την ημέρα).  Δείτε τα Στοιχεία Google analytics

 
 
 
 
 
 
  • Πανελλαδική έρευνα με αντικείμενο τη διερεύνηση των απόψεων της κοινής γνώμης έναντι της Ευρώπης και των διανεμόμενων ευρωπαϊκών πόρων (14 Απριλίου 2014)
  • 'Ερευνα της GPO για το "Ποντίκι" (14 Απριλίου 2014)
  • 'Ερευνα της MRB για το Real.gr (12 Απριλίου 2014)
  • Δημοσκοπήσεις by eklogika.gr

    Μέσο δημοσίσευσης:
    Επωνυμία Εταιρείας:
    Δημοσιεύτηκε
    από: έως:
    δείτε όλες τις δημοσκοπήσεις
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Newsletter

 
 
 
 
 
 

Ακολουθήστε το eklogika.gr

 
 
 

Τι θεωρείτε σημαντικότερο σε ένα υποψήφιο δήμαρχο;

  • Υποστηρίζεται από το κόμμα μου
  • Έχει την ίδια ιδεολογία με εμένα
  • Είναι έντιμος και αδέκαστος
  • Διακρίνεται για την κοινωνική του δράση
  • Είναι ικανός manager
  • Τίποτα από αυτά

Σύνολο ψήφων:1384

δείτε τα αποτελέσματα


δείτε όλες τις ψηφοφορίες