Επιβάλλεται συνενόηση για το Μετρό

👤 Άρθρο: Γιάννης Μαγκριώτης 🕔04/10/2019 - 18:12

Γιάννης Μαγκριώτης

Η σύμβαση κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης υπογράφηκε την Άνοιξη του 2006 χωρίς ολοκληρωμένες μελέτες και με χρόνο εκτέλεσης των αρχαιολογικών εργασιών 12 μήνες, για να προλάβουν τις δημοτικές εκλογές του Οκτώβρη του 2006 και έχοντας ως χρόνο ολοκλήρωσης τον Οκτώβρη του 2012, για να γιορτάσει η Θεσσαλονίκη τα 100 χρονιά Ελευθερίας με μετρό.

«Πολύ καλό για να είναι αληθινό», αφού στο τέλος του 2009, δηλαδή έχοντας περάσει το 64% του συμβατικού χρόνου κατασκευής, είχε κατασκευαστεί περίπου το 10% του έργου.

Τον Μάιο του 2012, λίγο πριν από τις εκλογές, είχαν λυθεί όλα τα προβλήματα και η κατασκευή του έργου είχε φθάσει περίπου στο 40% και αν υπήρχε η ανάλογη συνέχεια θα μπορούσε τα τελειώσει το 2016.

Δυστυχώς οι προβλέψεις δεν επαληθεύτηκαν γιατί το φθινόπωρο του 2012 προέκυψε το πρόβλημα με τα αρχαία της στάσης Βενιζέλου.

Από τότε έχουμε την τρίτη αλλαγή διοίκησης της Αττικό Μετρό ΑΕ, τρίτη επίσης αλλαγή της σύνθεσης του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) και οδηγούμαστε σε τέταρτη απόφαση για την κατασκευή του σταθμού στην Βενιζέλου.

Υπάρχει μεγάλη ανάγκη να αποφευχθεί ένας νέος διχασμός για το Μετρό Θεσσαλονίκης και ειδικότερα για τον τρόπο κατασκευής του σταθμού της Βενιζέλου, πού θα οδηγήσει σε νέες μεγάλες καθυστερήσεις.

Ο ασφαλέστερος δρόμος στο σημείο πού βρισκόμαστε και μετά τα λάθη που έγιναν από τις κυβερνήσεις της περιόδου 2012-2019 στον σταθμό της Βενιζέλου, είναι η συνεννόηση όλων των πλευρών γύρω από τα επόμενα βήματα.

Καμία πλευρά δεν μπορεί να επιβάλλει μονομερώς τις απόψεις της, όπως γίνεται δυστυχώς μέχρι σήμερα, κοιτώντας πρώτα το κομματικό και προσωπικό συμφέρον της, γιατί αυτό θα προκαλέσει νέες προσφυγές στο ΣΤΕ και το έργο θα σταματήσει πάλι με αβέβαιο μέλλον. 

Την λύση πρέπει να την δώσει μια Διεπιστημονική Επιτροπή υψηλού κύρους, στην οποία όλες οι πλευρές θα καταθέσουν τις απόψεις τους σε χρονικό διάστημα δύο μηνών, και η οποία θα γίνει σεβαστή από όλους.

Παράλληλα η κυβέρνηση πρέπει να δημοπρατήσει τα συστήματα ασφαλείας, τον ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό και τους συρμούς για την επέκταση της γραμμής στην Καλαμαριά, κάτι που έπρεπε να γίνει από το 2014, διαφορετικά το Μετρό δεν θα φθάσει ποτέ στην Μίκρα.

Επίσης πρέπει τουλάχιστον να δημοπρατήσει τις μελέτες για την επέκτασή του δυτικά και προς το αεροδρόμιο, για να είναι έτοιμες μέχρι το 2022, για να μπορέσει να χρηματοδοτηθεί από το επόμενο ΕΣΠΑ.


💬Αφήστε το σχόλιο σας

Τα πεδία με αστεράκι είναι υποχρεωτικά

Δείτε επίσης τα τελευταία άρθρα με χρονολογική σειρά

Λίγες μέρες μετά τον «πολιτικό σεισμό» της Θουριγγίας

13/02/2020 - 19:58:15 -

Αθλητισμός πολλά ναυτικά μίλια μακριά από τα φώτα των προβολέων

06/02/2020 - 17:01:15 -

Επιδημίες -ποια είναι η πραγματική απειλή;

06/02/2020 - 15:46:02 -

ΑΟΖ Ελλάδας – Τουρκίας «Θα γίνει της Κίνας»!

14/01/2020 - 20:40 - Σε μια περίοδο έντασης, προκλήσεων, πρωτοφανών Τουρκικών δηλώσεων, συνεχούς ανάδειξης χαρτών...

Ο «πόλεμος» των αγωγών χτυπάει κόκκινο

14/01/2020 - 20:33 - Χτύπησε πλέον κόκκινο ο «πόλεμος» των αγωγών στην Ανατολική Μεσόγειο. Ήδη από τις πρώτες...

Τουρκία-Ελλάδα και εξοπλισμοί. Προκλήσεις και μπαχτσίς vs μίζας

14/01/2020 - 20:21 - Τον Ιούλιο του 2018 παραιτείται ο Μεχμέτ Σίμσεκ, πρώτος αντιπρόεδρος του Ερτογάν από το 2015. Ο...

Η πολιτική της κλιματικής ουδετερότητας απαιτεί ριζικές αλλαγές σε όλους τους τομείς της οικονομίας

08/01/2020 - 20:10 - Η συζήτηση για τα διακυβεύματα της επόμενης χρονιάς, και ειδικότερα για την ενεργειακή...

Όταν ο Πολιτισμός και ο Αθλητισμός είναι συμπαίκτες

05/01/2020 - 15:13:41 -

East Med και οριοθέτηση ΑΟΖ με Κύπρο, Ιταλία, Αίγυπτο

30/12/2019 - 19:53 - Η επικείμενη υπογραφή στις 2 Ιανουαρίου 2020 της συμφωνίας για τον αγωγό φυσικού αερίου East Med...

Ένας μεγάλος μικρούτσικος

29/12/2019 - 19:27 - Ο γνωστός μουσικοσυνθέτης Θάνος Μικρούτσικος πέθανε το Σάββατος 28 Δεκεμβρίου 2019,...

Επιστροφή στη λίστα με τα Νέα - ειδήσεις
Πολιτικά άρθρα Τουρκία-Ελλάδα και εξοπλισμοί. Προκλήσεις και μπαχτσίς vs μίζας

Δημήτρης Μάρδας

Τον Ιούλιο του 2018 παραιτείται ο Μεχμέτ Σίμσεκ, πρώτος αντιπρόεδρος του Ερτογάν από το 2015. Ο Σίμσεκ διετέλεσε υπουργός Οικονομικών από το 2009-15....

Δείτε όλο το άρθρο
Ο «πόλεμος» των αγωγών χτυπάει κόκκινο

Νότης Μαριάς

Χτύπησε πλέον κόκκινο ο «πόλεμος» των αγωγών στην Ανατολική Μεσόγειο. Ήδη από τις πρώτες μέρες του 2020 γίνεται σαφές ότι το ιδιότυπο μπρα-ντε-φερ...

Δείτε όλο το άρθρο
Λίγες μέρες μετά τον «πολιτικό σεισμό» της Θουριγγίας

Μάχη Μαργαρίτη

της Μάχης Μαργαρίτη Το γεγονός είναι γνωστό: για πρώτη φορά μετά το τέλος του Τρίτου Ράιχ στη Γερμανία, ένας πρωθυπουργός κρατιδίου εκλέγεται με τις...

Δείτε όλο το άρθρο
Αθλητισμός πολλά ναυτικά μίλια μακριά από τα φώτα των προβολέων

Νάσος Μπράτσος

του Νάσου Μπράτσου Με έτος ίδρυσης το 1930 προσπαθεί να καλλιεργήσει τα αθλήματα του στίβου κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες. Ο λόγος για τον...

Δείτε όλο το άρθρο
Επιδημίες -ποια είναι η πραγματική απειλή;

Μάχη Μαργαρίτη

της Μάχης Μαργαρίτη «Ο 21ος αιώνας έχει ήδη σημαδευτεί από μεγάλες επιδημίες. Παλιές ασθένειες –χολέρα, πανούκλα και κίτρινος πυρετός- έχουν...

Δείτε όλο το άρθρο
Δείτε όλα τα άρθρα
Δημοσκοπήσεις Δημοσκόπηση της PULSE για τον ΣΚΑΙ (19/12/2019) Στις 13 ποσοστιαίες μονάδες διαμορφώνεται το προβάδισμα της ΝΔ επί του ΣΥΡΙΖΑ στην πρόθεση ψήφου, όπως προκύπτει από δημοσκόπηση που διενήργησε η... Δείτε περισσότερα Δημοσκόπηση της MRB (13/12/2019) Στις 12,3 ποσοστιαίες μονάδες διαμορφώνεται το προβάδισμα της ΝΔ έναντι του ΣΥΡΙΖΑ , όπως προκύπτει από πανελλαδική έρευνα που διενήργησε η εταιρεία... Δείτε περισσότερα
Αναζήτηση δημοσκόπησης
Μέσο Δημοσίευσης
Επωνυμία Εταιρείας
Ημερομηνία      Από:
Δημοσίευσης   Έως:

Δείτε όλες τις δημοσκοπήσεις
Newsletter

Επιθυμώ να λαμβάνω newsletter

Τα στοιχεία σας είναι εμπιστευτικά!