Απώλεια μνήμης κυβερνητικών αξιωματούχων σε εγκαίνια μεγάλων έργων

👤 Άρθρο: Γιάννης Μαγκριώτης 🕔07/07/2020 - 20:44

Γιάννης Μαγκριώτης

Τα μεγάλα έργα όπως το Μετρό χρειάζονται σοβαρή προετοιμασία για την ωρίμανση της δημοπράτησής και της κατασκευής τους.

Σε χώρες δημοκρατικές, όπου υπάρχει μετά από εκλογές συχνά αλλαγή κομμάτων στην κυβέρνηση, είναι σημαντικό να υπάρχει και συνέχεια του προγραμματισμού, ειδικά για μεγάλα έργα, για να φθάσουμε στην ολοκλήρωσή τους.

Στο Μετρό στην Αττική, μετά την κατασκευή της βασικής γραμμής των 22 χιλιομέτρων και την λειτουργία της το 2020, συνεχίστηκαν οι τμηματικές επεκτάσεις του.

Η επέκταση στον Πειραιά ήταν ενταγμένη στον αρχικό σχεδιασμό, ή συστηματική του προετοιμασία άρχισε το 2007.

Η διασφάλιση της χρηματοδότησής του από κοινοτικούς και εθνικούς πόρους έγινε με απόφαση του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων έγινε στις 24/12/2009 και με συνολική δημόσια δαπάνη 730 εκατ. ευρώ.

Το συνολικό έργο είχε μήκος 7,6 χιλιόμετρα και έξι σταθμούς.

Ακολούθησε η δημοπράτηση του έργου και το άνοιγμα των προσφορών έγινε στις 18/4/11.

Η σύμβαση που υπογράφηκε με τον ανάδοχο εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Παρουσιάστηκε στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής στις 22/212 από τον υφυπουργό υποδομών Γιάννη Μαγκριώτη και τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό Α.Ε. Χρήστο Τσίτουρα.

Άμεσα ξεκίνησε η κατασκευή του και ο χρόνος ολοκλήρωσης ήταν τα 5,5 χρόνια.

Σήμερα παραδόθηκαν σε λειτουργία οι τρεις από τους έξι σταθμούς από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ενώ οι άλλοι τρεις ανακοινώθηκε ότι, θα παραδοθούν το Καλοκαίρι του 2022.

Είναι σημαντικό και θετικό γεγονός η παράδοση σε χρήση έστω και του μισού έργου, όμως πρέπει να τονίσω τα εξής:

1. Για το έργο αυτό δούλεψαν πολλές κυβερνήσεις, πολλοί υπουργοί, πολλές διοικήσεις της Αττικό Μετρό Α.Ε. και φυσικά οι εργαζόμενοι στο υπουργείο, την διαχειριστική αρχή και την Αττικό Μετρό Α.Ε., όπως και οι εργαζόμενοι του αναδόχου.

2. Τα πιο σημαντικά σημεία που χαρακτηρίζουν ένα μεγάλο έργο, είναι η πολιτική απόφαση να κατασκευαστεί, η διασφάλιση των πόρων για την μελέτη και την κατασκευή, η μελέτη του, η δημοπράτησή του, η έναρξη της κατασκευής του και φυσικά η ολοκλήρωσή του.

3. Δυστυχώς μετά το 2012 στα δημόσια έργα και όχι μόνο, κυριάρχησε μια στενόμυαλη και μικροκομματική αντίληψη, που θεωρούσε ότι ο προηγούμενος χρόνος και η δουλειά μηδενίζεται και αυτοί που κόβουν την κορδέλα μπροστά στα ΜΜΕ, είναι περίπου θαυματοποιοί και ιδιοκτήτες του έργου.

Η κρίση αντί να βελτιώσει τις ηγεσίες των κυβερνήσεων και τους αρμόδιους τους έκανε να θεωρούν, όπως και σε άλλους τομείς της δημόσιας ζωής ότι, η ιστορία ξεκίνησε με αυτούς.

 

Με την ευκαιρία των σημερινών εγκαινίων των τριών σταθμών της επέκτασης του μετρό στον Πειραιά θα ήθελα να θυμίσω:

1. Τον 2010 επανασχεδιάσαμε τις επεκτάσεις του Μετρό Αττικής και Θεσσαλονίκης. Προγραμματίστηκε μια επέκταση γραμμής στην Αττική και αμέσως μια στην Θεσσαλονίκη.

2. Έτσι το 2011 δημοπρατήθηκε η επέκταση της γραμμής του Μετρό στον  Πειραιά και στις αρχές του 2012 δημοπρατήθηκε η επέκταση της γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης στην Καλαμαριά.
Ο χρόνος ολοκλήρωσης και των δύο επεκτάσεων ήταν το 2018.

3. Το 2011 έγινε η χάραξη των γραμμών της γραμμής 4 στην Αττική και των επεκτάσεων στην Δυτική Θεσσαλονίκη και το Αεροδρόμιο Μακεδονία.

3. Το 2012 ξεκίνησαν οι πρώτες μελέτες για τις επεκτάσεις αυτές με στόχο την δημοπράτηση των έργων το αργότερο το 2015 με την ένταξή τους στο τρέχον ΕΣΠΑ και την ολοκλήρωσή τους σε 6 χρόνια περίπου.

4. Η μελέτες της επέκτασης της γραμμής 4 στην Αττική είναι έτοιμες από το 2017, όμως το έργο δεν έχει δημοπρατηθεί γιατί ούτε η προηγούμενη κυβέρνηση ούτε η σημερινή έχουν δεσμεύσει τους αναγκαίους πόρους.

5. Οι μελέτες για την επέκταση των γραμμών στην Δυτική Θεσσαλονίκη και προς το Αεροδρόμιο Μακεδονία, έμειναν εκεί που ήταν το 2012, παρ' ότι όλα αυτά τα χρόνια είδαμε πολλές φωτογραφίες και εξαγγελίες αρμοδίων, ειδικά στις παραμονές εκλογών.


💬Αφήστε το σχόλιο σας

Τα πεδία με αστεράκι είναι υποχρεωτικά

Δείτε επίσης τα τελευταία άρθρα με χρονολογική σειρά

Τρία σε ένα: Ένας πρύτανης, η υπουργός Παιδείας και τώρα κάποιος Πατέλης!

09/06/2021 - 20:00 - Αξιότιμοι βουλευτές, Προσφάτως έστειλα επιστολή προς τον πρύτανη του Αριστοτέλειου για...

Ο ονειδισμός των επιστημόνων από κυβερνητικό στέλεχος

05/06/2021 - 14:13 - “Όχι απλώς δεν είναι απαραίτητο το διδακτορικό, αλλά είναι και κάτι το αρνητικό. Εγώ δηλαδή,...

Παιδεία, o μεγάλος ασθενής!

04/06/2021 - 19:36 - - T o εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι ίσως πολύ μεγαλύτερος ασθενής από ότι η οικονομία ή η...

Ανάκαμψη της οικονομίας: Ο αφορισμός των καινοτόμων ιδεών

12/05/2021 - 19:54 - Τ ο « Σχέδιο Ανάκαμψης » θα προσφέρει στη χώρα 32 δις ευρώ στο άμεσο μέλλον. Λίγα περισσότερα, 40...

Πράσινη ανάπτυξη: H αναγκαία όχι όμως η ικανή συνθήκη

23/04/2021 - 19:18 - Όλοι δίνουν έμφαση στην πράσινη ανάπτυξη δημιουργώντας την αίσθηση ότι αυτή η επιλογή θα...

Επιστροφή στη λίστα με τα Νέα - ειδήσεις
Πολιτικά άρθρα Παιδεία, o μεγάλος ασθενής!

Δημήτρης Μάρδας

- T o εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι ίσως πολύ μεγαλύτερος ασθενής από ότι η οικονομία ή η εξωτερική μας πολιτική. Πολλά είναι τα ανοιχτά του μέτωπα,...

Δείτε όλο το άρθρο
Ο ονειδισμός των επιστημόνων από κυβερνητικό στέλεχος

Νικόλαος Παπαδόπουλος

“Όχι απλώς δεν είναι απαραίτητο το διδακτορικό, αλλά είναι και κάτι το αρνητικό. Εγώ δηλαδή, δεν θα προσλάμβανα κάποιον με διδακτορικό αν μου έκανε...

Δείτε όλο το άρθρο
Τρία σε ένα: Ένας πρύτανης, η υπουργός Παιδείας και τώρα κάποιος Πατέλης!

Αθανάσιος Πιτσιόρλας

Αξιότιμοι βουλευτές, Προσφάτως έστειλα επιστολή προς τον πρύτανη του Αριστοτέλειου για τις διδακτορικές διατριβές νομικής. Είναι ο πρύτανης που έβαλε...

Δείτε όλο το άρθρο
Ανάκαμψη της οικονομίας: Ο αφορισμός των καινοτόμων ιδεών

Δημήτρης Μάρδας

Τ ο « Σχέδιο Ανάκαμψης » θα προσφέρει στη χώρα 32 δις ευρώ στο άμεσο μέλλον. Λίγα περισσότερα, 40 δις ευρώ, θα μας δώσει το « Πολυετές Δημοσιονομικό...

Δείτε όλο το άρθρο
Πράσινη ανάπτυξη: H αναγκαία όχι όμως η ικανή συνθήκη

Δημήτρης Μάρδας

Όλοι δίνουν έμφαση στην πράσινη ανάπτυξη δημιουργώντας την αίσθηση ότι αυτή η επιλογή θα είναι πανάκεια, θεωρούμενη ως η θεραπεία όλων των...

Δείτε όλο το άρθρο
Δείτε όλα τα άρθρα
Δημοσκοπήσεις Δημοσκόπηση της Metron Analysis για το Mega (26-5-2021) Δημοσκόπηση της Metron Analysis. Προβάδισμα ΝΔ με 13,9%   Δείτε εδώ την δημοσκόπηση Δείτε περισσότερα Δημοσκόπηση της Alco για το OPEN (24-5-2021) Δημοσκόπηση της Alco. Προβάδισμα ΝΔ με 13,2%   Δείτε εδώ την δημοσκόπηση Δείτε περισσότερα
Αναζήτηση δημοσκόπησης
Μέσο Δημοσίευσης
Επωνυμία Εταιρείας
Ημερομηνία      Από:
Δημοσίευσης   Έως:

Δείτε όλες τις δημοσκοπήσεις
Νέα της HELEXPO
11-19 Σεπτεμβρίου η 85η ΔΕΘ,  με Τιμώμενη Χώρα την Ελλάδα  και κεντρικό θεματικό άξονα  το Παρελθόν, Παρόν και Μέλλον της χώρας

11-19 Σεπτεμβρίου η 85η ΔΕΘ, με Τιμώμενη Χώρα την Ελλάδα και κεντρικό θεματικό άξονα το Παρελθόν, Παρόν και Μέλλον της χώρας


13-17 Σεπτεμβρίου διοργανώνεται και το Thessaloniki Helexpo Forum Η 85η ΔΕΘ, το μεγαλύτερο εκθεσιακό γεγονός της χώρας, θα πραγματοποιηθεί με φυσική...


Δείτε θέμα και σχόλια
Σχόλια αναγνωστών Από: Πόπη Αν υπάρχει μέτρο που να τηρούν τα μέλη της κυβέρνησης ρώτησε τον Κ. Μητσοτάκη ο ΣΥΡΙΖΑ Μα βρε αχάριστοι για όλα φταίει Ο ΣΥΡΙΖΑ . Τώρα θα μου πείτε μα η ανάρτηση και αυτήν Ο ΣΥΡΙΖΑ την έκανε ? ΝΑΙ βρέ χαϊβάνια μέσω του Λογαριασμού του... Δείτε θέμα και σχόλια Από: Γιάννης Καραμήτρος Στην αντεπίθεση κατά της ΝΔ ο Ν. Βούτσης – Απέρριψε κάθε σχέση του ΣΥΡΙΖΑ με η Χρυσή Αυγή Ο κύριος Βούτσης πιστεύει ότι οι Έλληνες τρώμε κουτόχαρτο, εκτός και αν την εποχ΄των αγανακτισμένων στην πάνω πλατεία μούτζωναν τη Βουλή ο κύριος... Δείτε θέμα και σχόλια Από: ΖΑΝΕΤΑ Οι αποζημιώσεις για τους πληγέντες από την κακοκαιρία Ιανός θα φτάσουν στο 100%, είεπ ο Μ. Βορίδης Μακάρι να βοηθησει το κράτος τους αγροτες διοτι η καταστροφή ειναι μεγάλη. Μετα την αρνηση της Αθηναϊκή Ζυθοποιίας να αγοράσει το κριθάρι τους , τωρα... Δείτε θέμα και σχόλια