Οι συνεργαζόμενοι με το eklogika.gr δικηγόροι απαντούν δωρεάν σε μία ερώτηση κάθε χρήστη για θέματα, πολιτικής, εκλογών και αυτοδιοίκησης.

Για επιπλέον νομική υποστήριξη μπορείτε να απευθύνεστε στο Legallive.gr

 


 

Πως να βρείτε την απάντηση που θέλετε ή να υποβάλετε νέα ερώτηση

Οι νομικοί – συνεργάτες του eklogika.gr έχουν ήδη απαντήσει σε εκατοντάδες ερωτήσεις για θέματα πολιτικής, εκλογών και αυτοδιοίκησης.

Πως μπορείτε να αναζητήσετε την ερώτηση – απάντηση που σας ενδιαφέρει:

  1. Στο πεδίο αναζήτησης μπορείτε να αρχίσετε να πληκτρολογείτε τις λέξεις - κλειδιά της ερώτησης που σας ενδιαφέρει (π.χ. άδεια για προεκλογικό αγώνα). Θα εμφανιστούν όλες οι κατηγορίες σχετικών καταχωρημένων ερωταπαντήσεων. Πατήστε GO για να δείτε τις ερωταπαντήσεις
  2. Από το φίλτρο “κατηγορίες” μπορείτε να επιλέξετε μόνο τις ερωτήσεις – απαντήσεις που αφορούν είτε “πολιτική” είτε ‘αυτοδιοίκηση’
  3. Από το φίλτρο “Νομικοί” μπορείτε να επιλέξετε μόνο τις ερωτήσεις – απαντήσεις συγκεκριμένου νομικού

Πως μπορείτε να υποβάλετε νέα ερώτηση

Μεταβείτε στο κάτω μέρος της σελίδας και συμπληρώστε τα πεδία υποβολής ερώτησης

Πολιτική

Πατήστε πάνω σε κάθε ερώτηση για να δείτε την απάντηση. Μεταβείτε στο τέλος των ερωτήσεων – απαντήσεων για να υποβάλετε τη δική σας ερώτηση

Ερώτηση από APOSTOLOS TSENIS

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη APOSTOLOS TSENIS ΣΕ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΟ ΒΟΥΛΕΥΤΟΥ ΕΡΩΤΩ:ΜΠΟΡΕΙ ΜΕΤΟΧΟΣ ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ (ΜΕ ΜΕΤΟΧΕΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 1%) ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ?

Ναι,εφόσον δεν πρόκειται για εισηγμένη στο χρηματιστήριο.
Η μετοχική ιδιότητα δεν αποτελεί ούτε κώλυμμα για την εκλογή βουλευτή ούτε ασυμβίβαστο για τη διατήρηση της
βουλευτικής ιδιότητας.Ειδικοί νόμοι προβλέπουν μόνο την αδυναμία της ανώνυμης εταιρείας να αναλαμβάνει
δημόσια έργα ή κρατικές προμήθειες,κατά τη διάρκεια της ύπαρξης της βουλευτικής ιδιότητας.

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΟΥΡΩΤΟΣ

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΟΥΡΩΤΟΣ ΕΙΜΑΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΟΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ.ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ Η ΕΚΔΟΣΗ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΩΝ Η΄ΟΧΙ?

Ο ισχύων εκλογικός νόμος καθορίζει τα εξής:

 

Άρθρο 71

(Άρθρο 71 Π.Δ. 96/2007)

Εκτύπωση και διανομή ψηφοδελτίων

1. Τα κόμματα, οι συνδυασμοί κομμάτων και οι υποψήφιοι είναι υποχρεωμένοι:

α) να εκτυπώσουν τα ψηφοδέλτια και β) να παραδώσουν στον Αντιπεριφερειάρχη της περιφερειακής ενότητας της έδρας κάθε νομού επί αποδείξει, οκτώ τουλάχιστον ημέρες πριν από την ψηφοφορία, αριθμό ψηφοδελτίων που να επαρκεί για τις ανάγκες των εκλογικών τμημάτων της περιφέρειας.

2. Ο Αντιπεριφερειάρχης οφείλει να εφοδιάσει έγκαιρα κάθε εφορευτική επιτροπή των εκλογικών τμημάτων, που υπάγονται στη αρμοδιότητά του, με ψηφοδέλτια της εκλογικής περιφέρειας. Ο αριθμός των ψηφοδελτίων για κάθε συνδυασμό υποψηφίων ή μεμονωμένου υποψήφιου της περιφέρειας πρέπει να είναι μεγαλύτερος τουλάχιστον κατά είκοσι τοις εκατό (20%) από τον αριθμό των εκλογέων, που είναι εγγεγραμμένοι στο εκλογικό τμήμα.

Υπάρχει, λοιπόν υποχρέωση της εκτύπωσης και της διανομής ψηφοδελτίων και από τον μεμονωμένο υποψήφιο. Δεν προβλέπει, όμως, καμιά κύρωση ή συνέπεια στον υποψήφιο στην περίπτωση μη έκδοσης και διανομής. Η μόνη πραγματική επίπτωση στον υποψήφιο είναι ότι δεν θα λάβει καμιά ψήφο, αφού δεν θα υπάρχει το ψηφοδέλτιό του.

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από Δήμητρα Παπαμεντζελοπούλου

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη Δήμητρα Παπαμεντζελοπούλου Θα ήθελα να ρωτήσω αν στις εκλογές του 2012, δεν συγκροτηθεί κυβέρνηση και οδηγηθούμε σε νέες εκλογές, τότε έχουν δικαίωμα τα κόμματα που έμειναν εκτός Βουλής (λιγότερο απο 3%) να ξαναπολιτευτούν ή ο "δεύτερος" γύρος αφορά μόνο στα ήδη εκλεγμένα κόμματα που απλά θα ανακατανειμουν τις έδρες; Ευχαριστώ.

Αν οδηγηθούμε σε νέες εκλογές-εφόσον δεν προκύψει κυβέρνηση από την βουλή των εκλογών της 6ης Μαίου 2012
η βουλή διαλύεται και προκηρύσσονται νέες εθνικές εκλογές.
Σε αυτές μπορούν να συμμετάσχουν όποια κόμματα το επιθυμούν (αυτά της 6ης Μαίου ή άλλα που θα συγκροτηθούν μεταγενέστερα),
προφανώς και τα κόμματα που έμειναν εκτός βουλής.
Δηλ.ΔΕΝ υπάρχει "δεύτερος γύρος",αλλά ένας νέος γύρος που όμως έχει την ιδιομορφία της λίστας,όπως ο νόμος καθορίζει.
Σχετική η παρακάτω διάταξη.

ΑΡΘΡΟ 72

……………………………………………………………………………………………

11. Σε περίπτωση που οι βουλευτικές εκλογές διενεργούνται μέσα σε δεκαοκτώ μήνες από τις προηγούμενες, δεν εφαρμόζονται για τις εκλογές αυτές οι περί εκλογής βουλευτών με σταυρό προτιμήσεως διατάξεις του παρόντος, αλλά οι περί σειράς καταλήψεως εδρών διατάξεις (λίστα) του Π.Δ. 152/1985, που επαναφέρονται σε ισχύ και εφαρμόζονται κάθε φορά για την περίπτωση αυτή.

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από kostas brakas

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη kostas brakas Αν ξαναγινουνε εκλογες ψηφιζουμε ξανα για βουλευτες? δεν ισχυει η πρωτη εκλογη τουσ?

Η διάταξη του άρθρου 72 παρ.11 είναι σαφής. Δεν υπάρχει σταυρός προτίμησης σε πρόωρες εκλογές που διενεργούνται εντός 18μήνου από τις προηγούμενες. Στην περίπτωση αυτή υπάρχει λίστα κατά τις διατάξεις του Π.Δ. 152/1985, που επαναφέρονται σε ισχύ.

Η διάταξη έχει ως εξής:

 

ΑΡΘΡΟ 72

……………………………………………………………………………………………

11. Σε περίπτωση που οι βουλευτικές εκλογές διενεργούνται μέσα σε δεκαοκτώ μήνες από τις προηγούμενες, δεν εφαρμόζονται για τις εκλογές αυτές οι περί εκλογής βουλευτών με σταυρό προτιμήσεως διατάξεις του παρόντος, αλλά οι περί σειράς καταλήψεως εδρών διατάξεις (λίστα) του Π.Δ. 152/1985, που επαναφέρονται σε ισχύ και εφαρμόζονται κάθε φορά για την περίπτωση αυτή.

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από Νίκη Παπαδοπούλου

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη Νίκη Παπαδοπούλου Κύριε Μαμέλη,εάν για κάποιο λόγο -ίσως μετά από μια υποτιθέμενη πανωλεθρία στις εκλογές- ένα κόμμα διαλυθεί, πώς θα αποπληρώσει τα χρέη του προς τις τράπεζες ή προς τρίτους; Ευχαριστώ

Τα χρέη ενός κόμματος προς τις δανείστριες τράπεζες συνοδεύονται και κατοχυρώνονται από τις σχετικές
δανειακές συμβάσεις.Και τα χρέη προς τρίτους από τα σχετικά παραστατικά έγγραφα (επιταγές,τιμιλόγια,κλπ.)
Προφανώς σε αυτές (τις δανειακές συμβάσεις) υπάρχουν ασφαλιστικές δικλείδες για την περίπτωση της διάλυσης που
βαρύνουν τους νομίμους εκπροσώπους του κόμματος-φυσικά πρόσωπα.
Τα χρέη προς τρίτους είναι εξίσου απαιτητά από τους νομίμους εκπροσώπους-φυσικά πρόσωπα μόνον αν αυτό έχει προβλεφθεί κατά τη σύμβαση.

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από zafiris

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη zafiris Καλησπέρα.Ένστολος που εχει εγγραφεί σε ειδικούς εκλογ. καταλόγους στον τόπο που υπηρετεί και εν συνεχεία βγεί σε αναρρωτική άδεια που διανύει στον τόπο όπου είναι εγγεγραμμένος στούς εκλογ. καταλόγους πού ψηφίζει?

Η κείμενη νομοθεσία για τους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους έχει ως εξής:

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η΄

Ειδικοί εκλογικοί κατάλογοι στρατιωτικών κ.λπ.

Άρθρο 27

(Άρθρο 27 Π.Δ. 96/2007)

Περιεχόμενο και κατάρτιση ειδικών εκλογικών καταλόγων

1. Το προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και οι Στρατιωτικοί που υπηρετούν με οποιαδήποτε ιδιότητα στις Ένοπλες Δυνάμεις, ή στο Λιμενικό Σώμα, που είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους δήμου και υπηρετούν την ημέρα της προκήρυξης των εκλογών σ’ άλλο δήμο, δύνανται να

ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα στις βουλευτικές εκλογές είτε στο δήμο που είναι εγγεγραμμένοι είτε στο δήμο που υπηρετούν. Στην τελευταία περίπτωση εγγράφονται σε ειδικούς καταλόγους. Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, καθορίζεται ο χρόνος και ο τρόπος με τον οποίο οι παραπάνω εκλογείς, οφείλουν να δηλώσουν την πρόθεσή τους για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος στο δήμο στους εκλογικούς καταλόγους του οποίου είναι εγγεγραμμένοι, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.

2. Κάθε υπηρεσιακή μονάδα είναι υποχρεωμένη να καταρτίσει κατάσταση με αύξοντα αριθμό των εκλογέων της προηγούμενης παραγράφου, που υπηρετούν

σ’ αυτή. Η κατάσταση αυτή περιέχει τα στοιχεία με τα οποία ο εκλογέας της παραγράφου 1 είναι εγγεγραμμένος στον εκλογικό κατάλογο, τον νομό, το βαθμό που έχει στην υπηρεσία του και την ιδιότητα με την οποία υπηρετεί (μόνιμος, έφεδρος, κληρωτός, κ.λπ.) και από πότε υπηρετεί στην μονάδα που συντάσσει την κατάσταση. Στην κατάσταση του άρθρου αυτού δεν περιλαμβάνονται, όσοι από τους εκλογείς της παραγράφου 1 είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους του δήμου στην περιφέρεια του οποίου υπηρετούν την ημέρα των εκλογών. Για όσους υπηρετούν στην Αθήνα και τον Πειραιά, ως περιφέρεια κατά την ανωτέρω έννοια θεωρείται η περιφέρεια της τέως Διοικήσεως Πρωτευούσης, μαζί με τους δήμους Αχαρνών, Σαλαμίνας και Ελευσίνας και για όσους υπηρετούν στη Θεσσαλονίκη, η περιφέρεια του πρώην δήμου Θεσσαλονίκης.

3. Καθένας από τα πρόσωπα του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 1, που τοποθετείται με οποιοδήποτε τρόπο για εκτέλεση υπηρεσίας αορίστου χρονικού

διαστήματος ή μεγαλύτερου του μήνα στην διοικητική περιφέρεια ενός δήμου στους εκλογικούς καταλόγους του οποίου δεν είναι εγγεγραμμένος, είναι υποχρεωμένος να δηλώσει το δήμο, στους εκλογικούς καταλόγους του οποίου είναι εγγεγραμμένος. Με βάση αυτό το στοιχείο η υπηρεσία ή η μονάδα στην οποία υπηρετεί τον εγγράφει στην κατάσταση της παραγράφου 2. Κάθε υπηρεσία ή μονάδα διαγράφει από την ίδια κατάσταση κάθε πρόσωπο της παραγράφου 1, που μετακινείται σ’ άλλο τόπο.

4. Οι καταστάσεις του άρθρου αυτού συντάσσονται με ευθύνη των διοικητών ή των προϊσταμένων κάθε μονάδας ή υπηρεσίας.

5. Μόλις αρχίσει η προεκλογική περίοδος η ενημέρωση των καταστάσεων διακόπτεται. Από τις καταστάσεις διαγράφονται όσοι δήλωσαν την πρόθεσή τους να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα στο δήμο, στους εκλογικούς καταλόγους του οποίου είναι εγγεγραμμένοι, εφόσον οι προϊστάμενοί τους, ύστερα από εκτίμηση των υπηρεσιακών αναγκών, τους χορηγήσουν ειδική άδεια απουσίας για τον απολύτως αναγκαίο χρόνο. Ο χρόνος αυτός δεν συνυπολογίζεται στο χρόνο της κανονικής του άδειας. Οι εκλογείς που διαγράφονται από τις καταστάσεις ασκούν το εκλογικό τους δικαίωμα στην εκλογική τους περιφέρεια. Αφού διαγραφούν οι παραπάνω εκλογείς, οι καταστάσεις ανασυντάσσονται σε πέντε αντίτυπα, υπογράφονται από τους αρμόδιους προϊσταμένους ή διοικητές και σφραγίζονται από την υπηρεσία ή τη μονάδα. Τα τέσσερα αντίτυπα των καταστάσεων, διαβιβάζονται μέσα σε ανατρεπτική προθεσμία πέντε (5) ημερών, από την έναρξη της προεκλογικής περιόδου, στον Πρόεδρο Πρωτοδικών της οικείας εκλογικής περιφέρειας.

………………………………………………………………………………………………..

 

Από την ερμηνεία της προκύπτει ότι:

1.Είναι δυνητική η άσκηση του εκλογικού δικαιώματος βάσει του ειδικού εκλογικού καταλόγου.

2.Υπάρχει δυνατότητα διαγραφής από τον ειδικό εκλογικό κατάλογο, εφόσον ο ενδιαφερόμενος δηλώσει την πρόθεσή του να ασκήσει το εκλογικό του δικαίωμα εκεί όπου είναι εγγεγραμμένος.

3.Ο ερωτών μπορεί να ασκήσει το εκλογικό του δικαίωμα εκεί όπου βρίσκεται λόγω αναρρωτικής άδειας, εφόσον είναι γραμμένος στον κανονικό εκλογικό κατάλογο

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από Γιάννης ΚΩΝΣΤΑΝΤΈΛΛΟΣ

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη Γιάννης ΚΩΝΣΤΑΝΤΈΛΛΟΣ Ο ΥΠΟΨΉΦΙΟΣ βουλευτής μπορεί να ψηφίσει στον Νομό που είναι υποψήφιος αν δεν είναι γραμμένος στο νομό αυτό

Ο υποψήφιος Βουλευτής ασκεί  και αυτός το δικαίωμα του εκλέγειν κατά την παρακάτω διάταξη.

 

Άρθρο 6

(Άρθρο 6 Π.Δ. 351/2003)

Άσκηση του δικαιώματος

1. Το δικαίωμα του εκλέγειν έχουν σε κάθε εκλογική περιφέρεια μόνο όσοι είναι

γραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους των δήμων και κοινοτήτων της εκλογικής

περιφέρειας.

2. Η άσκηση του εκλογικού δικαιώματος είναι υποχρεωτική.

 

Η εκλογική νομοθεσία δεν προβλέπει καμιά εξαίρεση. Επομένως αν ο υποψήφιος βουλευτής μιας συγκεκριμένης εκλογικής περιφέρειας (π.χ. Α Θεσσαλονίκης) είναι εγγεγραμμένος στον εκλογικό κατάλογο άλλης εκλογικής περιφέρειας (π.χ. Α Αθηνών),μπορεί να ψηφίσει μόνον στην Αθήνα και όχι στη Θεσσαλονίκη.  

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από Άρτεμις Ποθουλάκη

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη Άρτεμις Ποθουλάκη Καλημέρα σας. Έχω διαβάσει το εκλογικό διάταγμα εκλογής βουλευτών και έχω τις παρακάτω απορίες. Α) Επιτρέπεται η μίσθωση ισόγειου χώρου ,από όλους τους υποψηφίους(4 τον αριθμό) του νομού, ως εκλογικό κέντρο του κόμματος? Στο εκλογικό αυτό κέντρο επιτρέπονται οι αφίσες των υποψηφίων(μέσα ,έξω , στα τζάμια ή ως πανό στην πρόσοψη?) Β) Αφίσες ή πανό με το πρόσωπο των υποψηφίων επιτρέπονται, και αν ναι που?? Γ)Είναι νόμιμο να αναρτήσει κάποιος στο μπαλκόνι του πανό κάποιου συγκεκριμένου υποψηφίου ή κόμματος γενικά? Δ)Στα έντυπα μέσα επιτρέπεται η προβολή φωτογραφίας υποψηφίου με λεζάντα? Υπάρχει κάποιος περιορισμός όσον αφορά την προβολή αυτή? Ε)Σε ραδιόφωνα και τηλεόραση τοπικής περιφερειακής εμβέλειας ο αριθμός των 2 εμφανίσεων αφορά για κάθε μέσο ή κάθε σταθμό? Δηλαδή αν έχουμε 4 ραδιοφωνικούς σταθμούς μπορεί ο υποψήφιος να εμφανιστεί δυο φορές σε κάθε έναν ή δυο μόνο φορές όπου εκείνος επιλέξει? Η τηλεοπτική εμφάνιση μετριέται ξεχωριστά ή υπολογίζεται μαζί με το ραδιόφωνο? ΣΤ)Πόσα άρθρα-συνεντεύξεις μπορεί να δώσει ο υποψήφιος στα τοπικά έντυπα μέσα?(εφημερίδες περιοδικά) Ευχαριστώ πολύ.

Το άρθρο 47 του Π.Δ. 351/2003) που παρατίθεται ενσωματώνει όλες τις απαντήσεις στον ερωτώντα φίλο μας. Κρίνω σκόπιμο να συστήσω σε όλους/όλες τους/τις υποψήφιους/ες βουλευτές την μελέτη του και την πιστή εφαρμογή του για να μην εμπλακούν σε κινδύνους που φτάνουν μέχρι την απώλεια της έδρας τους, αν τυχόν εκλεγούν.

 

Άρθρο 47

(Άρθρο 47 Π.Δ. 351/2003)

Απαγορεύσεις για τους υποψήφιους βουλευτές κατά την προεκλογική περίοδο

1. Κατά την προεκλογική περίοδο απαγορεύεται στους υποψήφιους βουλευτές:

α. Η ανάρτηση ή επικόλληση σε εξωτερικούς, δημόσιους ή ιδιωτικούς χώρους,

καθώς και σε κάθε μορφής αυτοκινούμενα μέσα, αεροπανώ, πανώ, γιγαντοαφισών,

αφισών, φωτογραφιών και κάθε άλλου είδους υλικού προβολής, η εγκατάσταση

πρόσκαιρων κατασκευών οποιασδήποτε μορφής για την προσωπική τους προβολή,

καθώς και η χρήση χρωστικών ουσιών και η αναγραφή συνθημάτων σε

οποιονδήποτε εξωτερικό χώρο.

Οι δήμαρχοι και οι πρόεδροι κοινοτήτων υποχρεούνται για την άμεση

καθαίρεση των αεροπανώ και πανώ, την αποκόλληση των γιγαντοαφισών, αφισών,

φωτογραφιών κλπ., την αποσυναρμολόγηση των πρόσκαιρων κατασκευών και τον

καθαρισμό από χρωστικές ουσίες των εξωτερικών χώρων. Παράβαση της ανωτέρω

υποχρέωσης, εφόσον έχει προηγηθεί σχετική έγγραφη ενημέρωση από την Τοπική

Επιτροπή Ελέγχου Εκλογικών Παραβάσεων της παραγράφου 9 του άρθρου 21 του

Ν. 3023/2002, επισύρει την κύρωση της παραγράφου 4 του άρθρου 27 του νόμου

αυτού.

β. Η διακίνηση κάθε μορφής ένθετων φυλλαδίων μέσω του τύπου.

γ. Η προβολή διαφημιστικών μηνυμάτων μέσω των δημόσιων και ιδιωτικών

ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών ελεύθερης λήψης ή των φορέων παροχής

συνδρομητικών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών υπηρεσιών.

Απαγορεύεται επίσης, από δημόσιους και ιδιωτικούς ραδιοφωνικούς και

τηλεοπτικούς σταθμούς ελεύθερης λήψης, καθώς και από φορείς παροχής

συνδρομητικών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών υπηρεσιών, η μετάδοση κάθε είδους

εκπομπών, οι οποίες παρουσιάζονται, αμέσως ή εμμέσως, από υποψήφιους

βουλευτές.

δ. Η διακίνηση προεκλογικού υλικού από υποψήφιους βουλευτές μέσω του

Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και των κρατικών Ν.Π.Ι.Δ..

ε. ί. Η λειτουργία εκλογικών κέντρων από υποψήφιους ή από τρίτους χάριν

υποψήφιων.

ίί. Δεν περιλαμβάνονται στην έννοια του εκλογικού κέντρου τα πολιτικά γραφεία

των υποψήφιων βουλευτών, εφόσον δεν είναι εγκατεστημένα σε ισόγειους χώρους.

Εξαιρούνται της απαγόρευσης εγκατάστασης, σε ισόγειους χώρους, πολιτικά γραφεία

βουλευτών, τα οποία λειτουργούν, συνεχώς από την 31η Δεκεμβρίου 2000 μέχρι και

την ημερομηνία διενέργειας των εκλογών.

ίίί. Για τους υποψηφίους βουλευτές, κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου,

ο επιτρεπόμενος αριθμός χρήσης πολιτικών γραφείων, ανεξαρτήτως του τόπου

εγκατάστασής τους, δεν μπορεί να υπερβαίνει τα τρία (3).

ίν. Για τα πολιτικά γραφεία ισχύουν οι σχετικοί περιορισμοί της περίπτωσης α' της

παρούσας παραγράφου, καθώς και απαγόρευση χρήσης μεγαφωνικών

εγκαταστάσεων, με εξαίρεση την ύπαρξη πινακίδας με τα αναγκαία προσδιοριστικά

στοιχεία του υποψηφίου βουλευτή.

ν. Η παραχώρηση της χρήσης ή η μίσθωση υπαίθριων ή στεγαζόμενων χώρων,

από και προς τρίτους, για τη λειτουργία εκλογικών κέντρων και εντευκτηρίων, κάθε

μορφής, σε σχέση με την προβολή υποψηφιότητας βουλευτή, συνιστά ποινικό

αδίκημα για τους κύριους των ακινήτων, τους εκμισθωτές και τους μισθωτές τούτων,

το οποίο τιμωρείται με φυλάκιση, τουλάχιστον ενός έτους.

2. Οι εμφανίσεις υποψήφιων βουλευτών σε πάσης φύσεως εκπομπές δημόσιων ή

ιδιωτικών ραδιοφωνικών ή τηλεοπτικών σταθμών ελεύθερης λήψης, καθώς και σε

φορείς παροχής κάθε μορφής συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών, υπό

οποιαδήποτε μορφή, επιτρέπεται, ως εξής:

α. Σε κάθε ραδιοφωνικό ή τηλεοπτικό σταθμό εθνικής εμβέλειας επιτρέπεται η

εμφάνιση του υποψήφιου βουλευτή, κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου

μόνο μία φορά.

β. Σε κάθε ραδιοφωνικό ή τηλεοπτικό σταθμό τοπικής ή περιφερειακής εμβέλειας,

επιτρέπεται η εμφάνιση του υποψήφιου βουλευτή κατά τη διάρκεια της πιο πάνω

περιόδου μέχρι δύο φορές.

γ. Ως εμφανίσεις κατά την έννοια της παρούσας παραγράφου θεωρούνται οι

προσωπικές συνεντεύξεις των υποψηφίων, η συμμετοχή τους σε οργανωμένες

συζητήσεις, περιλαμβανομένων και εκείνων που αφορούν τα δελτία ειδήσεων, καθώς

και η κάλυψη, κατόπιν αιτήματος του υποψηφίου βουλευτή, της προεκλογικής του

δραστηριότητας.

3. Από τους περιορισμούς της προηγούμενης παραγράφου εξαιρούνται οι Πρόεδροι

ή Αρχηγοί κομμάτων και οι υποψήφιοι βουλευτές επικρατείας.

4. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και

Αποκέντρωσης και Τύπου και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, που εκδίδεται μετά από

γνώμη του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης και πρόταση της Διακομματικής

Επιτροπής Εκλογών και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως,

καθορίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια, σχετικά με τις εμφανίσεις στα κρατικά και

ιδιωτικά ραδιοτηλεοπτικά μέσα των υποψήφιων βουλευτών και των οριζόμενων

εκπροσώπων των κομμάτων ή των συνασπισμών και τίθενται περιορισμοί για την

αποτροπή της έμμεσης προβολής των υποψήφιων βουλευτών.

 Για τους παραβάτες των ανωτέρω διατάξεων επιβάλλονται οι αντίστοιχες κυρώσεις όπως αυτές ειδικότερα καθορίζονται στο άρθρο 25 του Ν. 3023/2002.__

 

 

ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

 

Α. Δεν επιτρέπεται ρητά η μίσθωση ισόγειου καταστήματος-εκλογικού κέντρου από υποψήφιους. Μόνον εκλογικού γραφείου σε όροφο. Αφίσες των υποψηφίων μόνον μέσα στο εσωτερικό του χώρου αυτού.

Β. Αφίσες ή πανό με φωτογραφία υποψηφίων μόνον στο εσωτερικό του εκλογικού γραφείου του υποψηφίου.

Γ. Δεν είναι νόμιμη η ανάρτηση πανό στο οποιοδήποτε μπαλκόνι.

Δ. Δεν προκύπτει κάποια απαγόρευση στην προβολή των υποψηφίων σε έντυπα. Αρκεί να τηρείται η νομοθεσία για τη νομιμότητα της σχετικής δαπάνης, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

Ε.Η παρουσία στα τοπικά μ.μ.ε προσδιορίζεται σε δύο φορές ανά κάθε μέσο ξεχωριστά.

ΣΤ. Όσες θέλει. Δεν υπάρχει περιορισμός.

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από Φώτης Μπιχάκης

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη Φώτης Μπιχάκης Στο 'Αρθρο 56(Κωλύματα εκλογιμότητας) του Συντάγματος, αναφέρεται ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι πρέπει να παραιτηθούν από την ιδιότητα που τους δημιουργεί το κώλυμα πριν από την ανακήρυξή τους ως υποψηφίων και ότι Αποκλείεται η επάνοδος στην ενεργό υπηρεσία των στρατιωτικών που παραιτούνται. Σε περίπτωση μη εκλογής του παραιτηθέντα δημοσίου υπαλλήλου (o οποίος είναι καθηγητής β'θμιας εκπ/σης, χωρίς να έχει θέση διευθυντή), η επαναπρόσληψή του στο δημόσιο γίνεται αυτοδίκαια μετά το πέρας των εκλογών; Καταλαμβάνει την οργανική θέση που είχε πριν την παραίτησή του, ή τη "χάνει" και είναι στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ; Υπάρχει το ενδεχόμενο να μην επαναπροσληφθεί; Ποιά διάταξη, ή άρθρο του συντάγματος ορίζει τη διαδικασία επαναπρόσληψης για τους δημοσιους υπαλληλους που παραιτούνται και δεν είναι στρατιωτικοί; Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για το χρόνο σας

Το θέμα έχει απασχολήσει το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους.

Παραθέτω την με αριθμό 342/2010 γνωμοδότησή του,που καταλήγει

κατά πλειοψηφία ότι η μεν επάνοδος στην υπηρεσία είναι αυτοδίκαιη

στην οργανική του θέση,πλην όμως "χάνει" την διευθυντική του θέση.

Στο περιεχόμενο της γνωμοδότησης αυτής υπάρχει όλη η σχετική κείμενη

νομοθεσία. 

Δείτε το  αρχείο για την γνωμοδότηση

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από Γιαννης Τ

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη Γιαννης Τ Αγαπητέ κ. Μαμέλη, Πως διορίζεται κανείς δικαστικός αντιπρόσωπος; Ένας ασκούμενος δικηγόρος πως μπορεί να διοριστεί δικαστικός αντιπρόσωπος για τις επερχόμενες εκλογές; Μπορεί να υποβάλλει κάπου αίτηση ή είναι μόνο ζήτημα τυχαίας επιλογής από τον Πρωτοδίκη της εκλογικής περιφέρειας όπως αναφέρει ο νόμος 3852/2010;

Μπορεί και ο ασκούμενος δικηγόρος,όπως έγινε και στις προηγούμενες εθνικές εκλογές.Ο νόμος που αναφέρεται αφορά τις αυτοδιοικητικές εκλογές.

Ο οικείος δικηγορικός σύλλογος δέχεται αιτήσεις συμμετοχής,μόλις έλθει η σχετική προθεσμία,συνήθως 20 ημέρες περίπου προ των εκλογών.

 

Δείτε τι έλεγε η σχετική εγκύκλιος των εθνικών εκλογών του 2009.

 

 ".......1. Οι αντιπρόσωποι της δικαστικής αρχής διορίζονται  με κλήρωση, από το Α' Τμήμα του Αρείου Πάγου, από τους δικαστικούς λειτουργούς, υπαλλήλους, συμβολαιογράφους, δικηγόρους κ.λπ. που αναφέρονται στις παραγράφους 3  και 4 του άρθρου 68, της εκλογικής νομοθεσίας (Π.Δ. 96/2007, ΦΕΚ 116 A) όπως αυτή τροποποιήθηκε με την παρ 2 του άρθρου  21 του Ν.3226/2004. και όπως αυτή  στη συνέχεια αντικαταστάθηκε  με την παρ. 2  του άρθρου 29 του Ν. 3731/2008.

2. Προκειμένου λοιπόν να διορισθούν έγκαιρα οι αντιπρόσωποι της δικαστικής αρχής στα εκλογικά τμήματα που θα συσταθούν για τη διεξαγωγή των γενικών  βουλευτικών εκλογών, της 4ης Οκτωβρίου 2009, παρακαλούμε να φροντίσετε άμεσα για την σύνταξη των αντίστοιχων  ονομαστικών καταλόγων έτσι ώστε αμέσως μόλις δημοσιευθεί το διάταγμα προκήρυξης των εκλογών, που θα σας γνωστοποιηθεί με FAX, να αποστείλετε τους καταλόγους αυτούς στην Εισαγγελία  του Αρείου πάγου, ως ακολούθως:

 

            Α. Το Υπουργείο Δικαιοσύνης, ονομαστικούς καταλόγους όλων των αναφερομένων στο άρθρο 68 της εκλογικής νομοθεσίας (παρ. 3 στοιχεία α' έως και γ, ε', ζ,  θ' έως και ια') προσώπων καθώς και των αναφερομένων υπό το στοιχείο ιγ στην παρ. 2 του άρθρου 21 του Ν.3226/2004. (άρθρο 21 παρ. 3 του ίδιου νόμου) όπως τέλος και των αναφερομένων υπό στοιχείο στ ΄ στην παρ.2 του άρθρου 29 του Ν.3731/2008 (άρθρο 29 του  παρ.3 του ίδιου νόμου).

 

Ειδικότερα, στους καταλόγους των δικαστικών υπαλλήλων, πρέπει να περιληφθούν οι υπάλληλοι με βαθμό Α' ή Β' της γραμματείας των δικαστηρίων, δηλαδή του Συμβουλίου της Επικρατείας, όλων των πολιτικών, ποινικών και διοικητικών δικαστηρίων, των Εισαγγελιών, της Γενικής Επιτροπείας των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων, καθώς και των έμμισθων υποθηκοφυλακείων.

 

            Β. Το Ελεγκτικό Συνέδριο, σύμφωνα με την παρ. 6δ του άρθρου 68 της εκλογικής νομοθεσίας (Π.Δ. 96/2007), ονομαστικούς καταλόγους των παρέδρων και των εισηγητών του, καθώς και των διοικητικών υπαλλήλων που είναι  πτυχιούχοι νομικής με βαθμό τουλάχιστον Β' ή πτυχιούχοι άλλων σχολών που κατέχουν θέση προϊσταμένου τουλάχιστον τμήματος.

 

            Γ. Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, σύμφωνα με την παράγραφο 6γ του άρθρου 68 του προαναφερόμενου Π.Δ/τος,  ονομαστικούς καταλόγους των δικαστικών αντιπροσώπων του.

           

Δ. Οι Πρόεδροι των Δικηγορικών Συλλόγων της χώρας, ονομαστικούς καταλόγους όλων των δικηγόρων και των ασκουμένων δικηγόρων της περιφέρειάς τους....."

 

Το ίδιο θα επαναληφθεί και στις εκλογές αυτές.

 

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από ΚΑΠΑΝΤΑΙΔΑΚΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη ΚΑΠΑΝΤΑΙΔΑΚΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ καθε ποτε αλλαζει το ΣΥΝΤΑΓΜΑ???

Τα της αναθεώρησης του Συντάγματος ρυθμίζονται στο άρθρο 110.Δείτε το.

'Αρθρο 110: (Αναθεώρηση του Συντάγματος)

1. Oι διατάξεις του Συντάγματος υπόκεινται σε αναθεώρηση, εκτός από εκείνες που καθορίζουν τη βάση και τη μορφή του πολιτεύματος, ως Προεδρευόμενης Kοινοβουλευτικής Δημοκρατίας, καθώς και από τις διατάξεις των άρθρων 2 παράγραφος 1, 4 παράγραφοι 1, 4 και 7, 5 παράγραφοι 1 και 3, 13 παράγραφος 1 και 26.
2. H ανάγκη της αναθεώρησης του Συντάγματος διαπιστώνεται με απόφαση της Bουλής που λαμβάνεται, ύστερα από πρόταση πενήντα τουλάχιστον βουλευτών, με πλειοψηφία των τριών πέμπτων του όλου αριθμού των μελών της σε δύο ψηφοφορίες που απέχουν μεταξύ τους έναν τουλάχιστον μήνα. Mε την απόφαση αυτή καθορίζονται ειδικά οι διατάξεις που πρέπει να αναθεωρηθούν.
3. Aφού η αναθεώρηση αποφασιστεί από τη Bουλή, η επόμενη Bουλή, κατά την πρώτη σύνοδό της, αποφασίζει με την απόλυτη πλειοψηφία του όλου αριθμού των μελών της σχετικά με τις αναθεωρητέες διατάξεις.
4. Aν η πρόταση για αναθεώρηση του Συντάγματος έλαβε την πλειοψηφία του όλου αριθμού των βουλευτών, όχι όμως και την πλειοψηφία των τριών πέμπτων, σύμφωνα με την παράγραφο 2, η επόμενη Bουλή κατά την πρώτη σύνοδό της μπορεί να αποφασίσει σχετικά με τις αναθεωρητέες διατάξεις με την πλειοψηφία των τριών πέμπτων του όλου αριθμού των μελών της.
5. Kάθε ψηφιζόμενη αναθεώρηση διατάξεων του Συντάγματος δημοσιεύεται στην Eφημερίδα της Kυβερνήσεως μέσα σε δέκα ημέρες αφότου επιψηφιστεί από τη Bουλή και τίθεται σε ισχύ με ειδικό ψήφισμά της.
6. Δεν επιτρέπεται αναθεώρηση του Συντάγματος πριν περάσει πενταετία από την περάτωση της προηγούμενης.

 

Στην πράξη απαιτείται μια χρονική περίοδος 8-10 χρόνια περίπου για την ολοκλήρωση μιας αναθεώρησης.

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από Κουκουζέλη Πολυξένη

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη Κουκουζέλη Πολυξένη Τελικά τι θα ισχύει για τα λευκά στις ερχόμενες εκλογές?Είναι λάθος μου να πιστεύω ότι το λευκό είναι διαμαρτυρία?Πρέπει να είμαι ενήμερη.Σας ευχαριστώ πολύ.

Ο ισχύων εκλογικός νόμος 3434/2006 (νόμος Παυλόπουλου), στο άρθρο 1, αναφέρει ρητά ότι «τα λευκά ψηφοδέλτια δεν προσμετρούνται στα έγκυρα».

Δηλ. τα άκυρα και τα λευκά δεν προσμετρούνται στη διαμόρφωση του εκλογικού αποτελέσματος.

Ενισχύουν, έτσι, το κόμμα που θα συγκεντρώσει το μεγαλύτερο ποσοστό.

Επειδή, λοιπόν, το λευκό ψηφοδέλτιο δεν καταμετράται, ουσιαστικά βοηθά το πρώτο κόμμα για να επιτύχει πιο εύκολα τα όρια της κυβερνητικής αυτοδυναμίας.

Συνακόλουθα ενισχύει και τα υπόλοιπα κόμματα που θα υπερβούν τελικά το όριο του 3%, να εμφανίσουν υψηλότερο ποσοστό, από αυτό που πραγματικά θα είχαν εάν –στην ιδανική περίπτωση- ψήφιζαν όλοι οι εκλογείς.

Συμπερασματικά, όποιος ψηφίζει λευκό – διαμαρτυρόμενος - στην ουσία  ενισχύει τα κόμματα να βελτιώσουν τα ποσοστά τους.

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από βασιλης Χατζηεφραιμιδης

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη βασιλης Χατζηεφραιμιδης οι περισοτεροι υποψηφιοι κανουν απο ενα φυλλαδιο με ενα συνοπτικο βιογραφικο τους. θα ηταν υπερβολη αν παραλληλα στο εντυπο αυτο δηλωναν την περιουσιακηη κατασταση τη δικη τους και των α΄βαθμου συγγενων? αν δηλωναν τα εσοδα της τελευταιας πενταετιας, και το <>??? αν δηλωναν οτι παραιτουνται του ευεργετηματος της ασυλιας, παραγραφης , η και οποιουσηποτε αλλου τεχνασματος που αποτελεσμα θα ειχε να μη δικασθουν ποτε, για ενδεχομενη παραβατικη συμπεριφορα τουςαπο οπου κι αν προερχετε?

Δεν υπάρχει νομικό πλαίσιο καθοριστικό του περιεχομένου των φυλλαδίων-βιογραφικών των υποψηφίων βουλευτών. Εναπόκειται στους ίδιους να καθορίζουν το περιεχόμενό τους. Είναι πολύ θετική η σκέψη σας για την αναγραφή των περιουσιακών στοιχείων του κάθε υποψήφιου και το «πόθεν» αυτών. Αλλά, με το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο δεν είναι υποχρεωτική. Μόνον, ίσως, τα κόμματα, θεσπίζοντας εσωτερικούς κανόνες δεοντολογίας, μπορούν να επιβάλουν κάτι τέτοιο.

Όσο για τη σκέψη σας για παραίτηση από τα ειδικά προνόμια των βουλευτών (ασυλίες κλπ.) επειδή πρόκειται για νομικές ρυθμίσεις δημοσίου δικαίου (και μάλιστα αναγκαστικού),με την υφιστάμενη νομοθεσία δεν είναι εφικτή. Απαιτείται ριζική αναθεώρηση της υφιστάμενης νομοθεσίας, κυρίως όσον αφορά τον ισχύοντα νόμο περί ευθύνης Υπουργών.

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από ΣΟΦΙΑ ΒΟΥΛΓΑΡΗ

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη ΣΟΦΙΑ ΒΟΥΛΓΑΡΗ Τι γίνεται σε περίπτωση μεγάλης αποχής από την εκλογική διαδικασία και τι ισχύει για την περίπτωση 51% λευκά ψηφοδέλτια?? Ο λαός είναι αγανακτισμένος και ψάχνει λύσεις να τους στείλει όλους στα σπίτια τους!!

1. Από καμιά διάταξη της κείμενης εκλογικής νομοθεσίας δεν προκύπτει κάτι τέτοιο. ¨Όπως έχω ήδη απαντήσει δεν υπάρχει ελάχιστος αριθμός εγκύρων ψηφοδελτίων, ούτε ελάχιστος αριθμός ψηφοφόρων. Εναπόκειται στο  κόμμα που πλειοψήφησε να σταθμίσει την πολιτική του νομιμοποίηση στην περίπτωση που "πλειοψήφησε" με έγκυρα λιγότερα από τα άκυρα.

2.Σύμφωνα με το  ισχύον εκλογικό σύστημα, για να εισέλθει ένας συνδυασμός ή ένας μεμονωμένος υποψήφιος στη Βουλή των Ελλήνων, πρέπει να έχει συγκεντρώσει τουλάχιστον 3% των εγκύρων ψηφοδελτίων πανελλαδικά.

 Αν για παράδειγμα  6.000.000 πολίτες ψηφίσουν με έγκυρη ψήφο, θα πρέπει το κόμμα ή ο μεμονωμένος υποψήφιος να λάβει τουλάχιστον 180.000 ψήφους, προκειμένου να λάβει μέρος στην κατανομή των  βουλευτικών εδρών.

 Η ρύθμιση αυτή έχει σκοπό την αποφυγή του κατακερματισμού των βουλευτικών εδρών σε πολύ μικρά κόμματα και την ενίσχυση των μεγάλων κομμάτων, ώστε να σχηματίζεται ευκολότερα απόλυτη πλειοψηφία στη Βουλή.

Ο νόμος 3231/2004 εισάγει κατά τα λοιπά νέο σύστημα κατανομής των κοινοβουλευτικών εδρών σε όσους ξεπεράσουν αυτό το ποσοστό. Ως έγκυρες ψήφοι λογίζονται οι ψήφοι οι οποίες δεν είναι άκυρες (σημαδεμένες, μουντζουρωμένες, φάκελος χωρίς ψηφοδέλτιο κλπ.) ή λευκές.

Ο αποκλεισμός των λευκών από τις έγκυρες ψήφους έγινε με μεταγενέστερο ερμηνευτικό νόμο, τον ν. 3434/2006, παρ' όλο που το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο με την 12/2005 απόφασή του είχε κρίνει κατά πλειοψηφία (6 προς 5) ότι η αντίστοιχη ρύθμιση του προηγούμενου νόμου ήταν αντισυνταγματική.

Το δικαστήριο (ΑΕΔ)  έκρινε ότι η λευκή ψήφος διακρίνεται από την άκυρη και αποτελεί ενάσκηση του εκλογικού δικαιώματος, γι' αυτό και θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη. Οι διατάξεις που ορίζουν ότι το εκλογικό μέτρο ευρίσκεται χωρίς να συμπεριληφθούν οι λευκές ψήφοι «θίγουν τον πυρήνα της λαϊκής κυριαρχίας και την ισότητα της ψήφου και είναι αντίθετες προς τις [...] συνταγματικές διατάξεις».

Η απόφαση αυτή πάντως ανέτρεπε προηγούμενες αποφάσεις τόσο του ίδιου του ΑΕΔ όσο και του Συμβουλίου της Επικρατείας, με τις οποίες η μη προσμέτρηση των λευκών κατά την εξεύρεση του εκλογικού μέτρου είχε κριθεί σύμφωνη με το ισχύον Σύνταγμα.

Συμπερασματικά ο παρών εκλογικός νόμος προβλέπει  ρητά ότι για να εισέλθει ένας συνδυασμός (κόμμα, συνασπισμός κομμάτων ή μεμονωμένος υποψήφιος) στο Κοινοβούλιο, πρέπει να λάβει ποσοστό τουλάχιστον 3% επί των εγκύρων ψηφοδελτίων της επικράτειας (Άρθρο 5 του νόμου). Στα έγκυρα ΔΕΝ συμπεριλαμβάνονται τα λευκά ψηφοδέλτια, όπως προαναφέρθηκε.

 

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης

Ερώτηση από βασω κιτσακη

Μετάβαση στην ερώτηση του επισκέπτη βασω κιτσακη είναι ορθό το σκεπτικο "ψηφιζοντας κομματα που δεν εχουν ελπιδα εισοδου στη βουλη, εν τελει ισχυροποιεις το 1ο κομμα"? και εννοω καθαρα αριθμητικα, ως προς αυτοδυναμια κλπ.

Ο ισχύων εκλογικός νόμος ενισχύει την λογική της αυτοδύναμης κυβέρνησης με την παροχή-κυρίως σε βάρος του δεύτερου κόμματος-του "δώρου" των 50 βουλευτών στο πρώτο κόμμα,τις δε υπόλοιπες

250 εδρες τις κατανέμει σχεδόν με αναλογικό τρόπο σε όλα τα κόμματα που έλαβαν τουλάχιστον 3% στις εκλογές (περιλαμβανομένου και του πρώτου.Είναι αυτονόητο ότι η κοινοβουλευτική δύναμη των κομμάτων-κυρίως του πρώτου σε ψήφους

"ανεβαίνει" όσο "χάνεται" ποσοστό σε κόμματα που δεν συμμετέχουν σε κατανομή βουλευτών,δηλ.σε κόμματα που παίρνουν ψήφους λιγότερες από 3%.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Α

1ο κόμμα 40% Χ 250=100+50 δώρο=150

2ο κόμμα 30% Χ 250=75

3ο κόμμα 20% Χ 250=50

4ο κόμμα 5,1% Χ 250=13

5ο κόμμα 4,9% Χ 250=12

 

 

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Β

1ο κόμμα 40% Χ 250=100+50 δώρο=150

2ο κόμμα 30% Χ 250=75

3ο κόμμα 20% Χ 250=50

4ο,5ο,6ο,7ο κόμμα από 2,5%

αδιάθετες έδρες 25 (10% Χ 250)

που διατίθενται

1ο κόμμα 25 Χ 40%= 11

2ο κόμμα 30% Χ 25=8

3ο κόμμα 20% Χ 25=6

 

ΑΡΑ

 

1ο κόμμα 40%+ 150+11=161

2ο κόμμα 30% =75+8=83

3ο κόμμα 20% =50+6=56

 

 

Απαντήθηκε από:  Κώστας Μαμέλης


Εγγραφές ανα σελίδα: 10 | 20 | 30 | 50 | 100
Μετάβαση στη σελίδα

Γράψτε την ερώτησή σας

Πολιτικά άρθρα Πότε θα γίνουν οι εθνικές εκλογές

Χρήστος Καψάλης

Σύμφωνα με το Σύνταγμα στην Ελλάδα οι εκλογές γίνονται κάθε τέσσερα χρόνια. Ωστόσο από το 1974 μέχρι σήμερα αυτό συνέβη μόνο 3 φορές. Σε αυτά τα...

Δείτε όλο το άρθρο
Θλίψη: Πέθανε ο «παγκόσμιος» Έλληνας μουσικοσυνθέτης Βαγγέλης Παπαθανασίου

anixneuseis

Πέθανε ο Βαγγέλης Παπαθανασίου / Φωτογραφία: NDP 19/05/2022  18:33  UPD: 19/05/2022  19:47 Απεβίωσε σε ηλικία 79 ετών ο μεγάλος μουσικός και συνθέτης...

Δείτε όλο το άρθρο
Η Δική μου αποτίμηση για την ομιλία στο Κογκρέσο

Η Δική μου αποτίμηση για την ομιλία στο Κογκρέσο Θεόδωρος Καμπέρος Κλείδωμα Άρθρου:  Free Η αλήθεια είναι ότι αφορμή για μα ασχοληθώ  κάπως...

Δείτε όλο το άρθρο
Γιατί ο απολογισμός της επίσκεψης Μητσοτάκη στις ΗΠΑ γράφεται ήδη με μελανά γράμματα

Ο απολογισμός της επίσκεψης Μητσοτάκη στις ΗΠΑ Χάρης Τσιόκας Κλείδωμα Άρθρου:  Free Η επίσκεψη του κ. Μητσοτάκη στις ΗΠΑ και τα θέματα που...

Δείτε όλο το άρθρο
Δείτε όλα τα άρθρα
Δημοσκοπήσεις Δημοσκόπηση της Opinion Poll για το «Μανιφέστο» (17-5-2022) Δημοσκόπηση της Opinion Poll για το Μανιφέστο. Προβάδισμα ΝΔ με 9,5 %   Δείτε έδω την δημοσκόπηση Δείτε περισσότερα Δημοσκόπηση της Pulse για τον ΣΚΑΙ (12-5-2022) Δημοσκόπηση της Pulse για το ΣΚΑΙ. Προβάδισμα ΝΔ με 8,5 %   Δείτε έδω την δημοσκόπηση Δείτε περισσότερα
Αναζήτηση δημοσκόπησης
Μέσο Δημοσίευσης
Επωνυμία Εταιρείας
Ημερομηνία      Από:
Δημοσίευσης   Έως:

Δείτε όλες τις δημοσκοπήσεις
Νέα της HELEXPO
Ξεπέρασε τις αρχικές εκτιμήσεις η προσέλευση εμπορικών επισκεπτών από τα Βαλκάνια και την Ευρώπη στο  Διεθνές Εμπορικό Γεγονός Φρέσκων Φρούτων και Λαχανικών FRESKON

Ξεπέρασε τις αρχικές εκτιμήσεις η προσέλευση εμπορικών επισκεπτών από τα Βαλκάνια και την Ευρώπη στο Διεθνές Εμπορικό Γεγονός Φρέσκων Φρούτων και Λαχανικών FRESKON


Σημαντική προσέλευση εμπορικών επισκεπτών από τα Βαλκάνια και την Ευρώπη, η οποία υπερβαίνει τις αρχικές εκτιμήσεις, καταγράφεται στο Διεθνές...


Δείτε θέμα και σχόλια