Ακριβός Τσολάκης: Άσβηστη και τραυματική εμπειρία, 15 χρόνια μετά την πτώση της Ήλιος

🕔14/08/2020 - 07:29:56

Δεκαπέντε χρόνια μετά την τραγωδία της Ήλιος, ο άνθρωπος που ερεύνησε τα αίτια της συντριβής του αεροπλάνου της κυπριακής εταιρείας, Ακριβός Τσολάκης, θυμάται τις πρώτες ώρες του τραγικού συμβάντος. "Έκτοτε έχω χάσει τον ύπνο μου, μένω ξύπνιος όλο το βράδυ. Άσβηστη και τραυματική εμπειρία", δηλώνει, εμφανώς συγκινημένος, σε τηλεφωνική επικοινωνία με το ΚΥΠΕ. Περιγράφει το συγκεκριμένο γεγονός ως το τραγικότερο που έχει ζήσει στη ζωή του.

Με αφορμή το ετήσιο μνημόσυνο των θυμάτων της αεροπορικής τραγωδίας, που συγκλόνισε Κύπρο και Ελλάδα, ο Ακριβός Τσολάκης μίλησε στο ΚΥΠΕ για την εμπειρία του, αποκαλύπτοντας ότι η πτώση του αεροσκάφους της Ήλιος στιγμάτισε τη ζωή του και του έκλεψε για πάντα τον ύπνο του. Σημειώνει ακόμα ότι αυτή τη στιγμή αν και δεν διατηρεί κανένα δεσμό και καμιά επαφή με τους συγγενείς των θυμάτων, εντούτοις, αισθάνεται μόνο ικανοποίηση που τους βοήθησε.

Για τον Ακριβό Τσολάκη, τον τότε Πρόεδρο της Ελληνικής Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων, τον άνθρωπο που μπήκε στη ζωή των συγγενών των θυμάτων εκείνον τον Αύγουστο, αλλά και ολόκληρης της κυπριακής κοινωνίας, η εμπειρία ήταν «τραυματική».

Όπως δηλώνει χαρακτηριστικά στο ΚΥΠΕ αισθάνεται «τραγική τιμή» για το γεγονός ότι πέρασε από τα χέρια του αυτή η υπόθεση.

Α. Τσολάκης: "Όταν έρθει η ώρα να κλείσω τα μάτια μου, θα κουβαλήσω αυτή εικόνα όπου και αν πάω»

Ο κ. Τσολάκης αναφέρει ότι η εικόνα που αντίκρισε φτάνοντας από τους πρώτους στο Γραμματικό «δεν περιγράφεται με λόγια», για να προσθέσει πως όταν έρθει η ώρα να κλείσει τα μάτια του, θα την κουβαλήσει μαζί του όπου και αν πάει.

«Πέρασε ο καιρός, αλλά έμειναν οι πληγές και υπάρχουν ακόμα εκεί. Έκτοτε έχω χάσει τον ύπνο μου, μένω ξύπνιος όλο το βράδυ. Άσβηστη και τραυματική εμπειρία», είπε.

Οι πρώτες στιγμές

Κληθείς να περιγράψει τις πρώτες στιγμές που έζησε κατά την πρώτη του επαφή με το αεροπλάνο, ο κ. Τσολάκης είπε: «Παρακολουθούσαμε το αεροπλάνο από την πρώτη στιγμή που μπήκε στο ελληνικό FIR, χωρίς να δώσει σημεία ζωής. Στις 11:05 απογειώθηκαν από την Νέα Αγχίαλο δύο μαχητικά F-16, τα οποία ήρθαν σε οπτική επαφή με το αεροπλάνο στις 11:18 και διαπίστωσαν ότι ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους ήταν αναίσθητος, ο κυβερνήτης δεν ήταν στη θέση του και είχε ενεργοποιηθεί το σύστημα παροχής οξυγόνου με μάσκες».

«Μια κοιλάδα γεμάτη από κομμάτια της ατράκτου και ανθρώπων» «Όταν ειδοποιηθήκαμε εμείς», είπε, «ότι το αεροσκάφος συνετρίβη στο Γραμματικό, φύγαμε αμέσως. Όταν φτάσαμε πρώτα είδαμε του πυκνούς μαύρους καπνούς και όταν περάσαμε την κορφή βρεθήκαμε μπροστά σε ένα απερίγραπτο θέαμα. Μια κοιλάδα γεμάτη από κομμάτια της ατράκτου και ανθρώπων».

Εμφανώς συγκινημένος, ο κ. Τσολάκης είπε ότι όλοι είχαν κατεβεί με δέος προς το αεροσκάφος, αντικρίζοντας ένα θέαμα «που δεν συμβαίνει κάθε μέρα».

«Έβγαλα το καπέλο μου, είπα και στους άλλους να κάνουν το ίδιο. Και ψάλαμε ένα τροπάριο, που θυμόμουν από παιδί. Σκέφτηκαν ότι από πάνω μας φτερούγιζαν ακόμα οι ψυχές αυτών των ανθρώπων. Ήταν ένα θέαμα που κανένας κινηματογράφος δεν θα μπορούσε να αντιγράψει», ανέφερε.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Τσολάκης είπε ότι το συγκεκριμένο γεγονός ήταν το τραγικότερο που έχει ζήσει στη ζωή του μέχρι τώρα, σημειώνοντας ότι οι σκέψεις του «είναι σε αυτούς που φύγανε και σε αυτούς που μείνανε».

Σε σχέση με το πόρισμα, ανέφερε πως ήταν σωστό, ενώ ανάγκασε και αυτούς οι οποίοι έφταιξαν, να πληρώσουν γι’ αυτά τα οποία παρέλειψαν να κάνουν.

Το πόρισμα η αφορμή για διορθώσεις από την κατασκευάστρια εταιρεία

Επεσήμανε ότι τα αίτια της τραγωδίας είναι γραμμένα μέσα στο πόρισμα, έχουν αναγνωριστεί και έχουν επέλθει διάφορες διορθώσεις από την κατασκευάστρια εταιρεία και από την Παγκόσμια Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, ενώ εξέφρασε την ευχαρίστησή του αφού «αυτά τα οποία γράψαμε διόρθωσαν ορισμένα σφάλματα και σήμερα τα αεροπλάνα πετάνε πιο καλά και η ίδια περίπτωση να επαναληφθεί αποκλείεται».

Το παράπονο του Τσολάκη

Ο κ. Τσολάκης εκφράζει, εξάλλου, και ένα παράπονο.

Αν και όπως ανέφερε στο ΚΥΠΕ αυτή τη στιγμή δεν διατηρεί κανένα δεσμό και καμιά επαφή με τους συγγενείς των θυμάτων, εντούτοις είπε πως αισθάνεται μόνο ικανοποίηση που βοήθησε τους «Κύπριους αδερφούς» του και συμπαραστάθηκε στους συγγενείς.

«Δυστυχώς μετά το πέρας όλων αυτών των διαδικασιών ξεχάστηκα. Αν έρθω στην Κύπρο είμαι βέβαιος ότι κανένας δεν θα με αναγνωρίσει», πρόσθεσε ο κ. Τσολάκης.

Ανέφερε, εξάλλου, ότι «οι τιμές που μου έχουν απονείμει παγκόσμια για τη διερεύνηση αυτού του ατυχήματος είναι πρωτοφανείς», για να σημειώσει ότι «πέντε από τις συστάσεις ασφάλειας πτήσεων που κάναμε έχουν γίνει παγκόσμιες και εφαρμόζονται πλέον και στην κατασκευή των αεροπλάνων και στην εκπαίδευση των ανθρώπων που βρίσκονται στο θάλαμο επιβατών».

«Το γεγονός ότι αποδόθηκε ευθύνη σε κάποιους, εμένα τουλάχιστον μου αρκεί»

Ερωτηθείς εάν θεωρεί ότι έχει αποδοθεί δικαιοσύνη και αν με το εξαγοράσιμο της ποινής έχει ικανοποιηθεί το περί δικαίου αίσθημα, ο κ. Τσολάκης είπε: «Έχω την εντύπωση πως ναι, γιατί η τελευταία σελίδα του δράματος παίχτηκε στην Αθήνα στο δικαστήριο. Το γεγονός ότι αποδόθηκε ευθύνη σε κάποιους, εμένα τουλάχιστον μου αρκεί».

Πηγή: ΚΥΠΕ

 Δείτε όλο το άρθρο

★ Πηγή: http://www.riknews.com.cy



💬Αφήστε το σχόλιο σας

Τα πεδία με αστεράκι είναι υποχρεωτικά

Θεματικά νέα

Πολιτικά άρθρα Φάρμακα για αγροτική χρήση και οι ελληνοποιήσεις!

Δημήτρης Μάρδας

Οι γνωστές Ευρωπαϊκές πολυεθνικές εταιρίες, οι κυρίαρχες στην αγορά του φαρμάκου για αγροτικές χρήσεις, κοστολογούν τα φάρμακά τους στη χώρα μας σε...

Δείτε όλο το άρθρο
Η ΔΕΘ που χάθηκε και η αδιαφορία των κυβερνήσεων και των φορέων της Θεσσαλονίκης

Γιάννης Μαγκριώτης

Η ακύρωση της φετινής διοργάνωσης της ΔΕΘ ήταν αναμενόμενη, αφού πέρα από την υγειονομική επιδείνωση στην χώρα μας, έχουμε ανάλογη στην Ευρώπη. Εκτός...

Δείτε όλο το άρθρο
Ξανά για το Εθνικό Ταμείο Αντιμετώπισης Φυσικών Καταστροφών

Νότης Μαριάς

Η ανείπωτη τραγωδία στην Εύβοια που οδήγησε στο θάνατο οκτώ συνανθρώπων μας ανέδειξε για άλλη μια φορά με τον πιο γλαφυρό τρόπο τις διαχρονικές...

Δείτε όλο το άρθρο
Κρατικές προμήθειες: Και όμως μπορούν να ωθήσουν την εγχώρια παραγωγή

Δημήτρης Μάρδας

Το 1993 με την ολοκλήρωση της Ενιαίας Αγοράς της ΕΕ, ένα σύνολο από τέσσερεις Οδηγίες επιδίωκαν να ρυθμίσουν την αγορά των κρατικών προμηθειών των...

Δείτε όλο το άρθρο
Σημαντικές στιγμές από την ιστορία του Καστελλόριζου: 29 Σεπτεμβρίου 1945 – Η τραγωδία του Empire Patrol

του Νάσου Μπράτσου Συνεχείς ήταν οι αναφορές την τελευταία περίοδο για το Καστελλόριζο, που βρέθηκε στο επίκεντρο της έντασης στην ανατολική...

Δείτε όλο το άρθρο
Δείτε όλα τα άρθρα
Νέα της HELEXPO
THESSALONIKI HELEXPO FORUM «Covid-19: Οι πόλεις στην πρώτη γραμμή διαχείρισης, ανάκαμψης και δράσης»

THESSALONIKI HELEXPO FORUM «Covid-19: Οι πόλεις στην πρώτη γραμμή διαχείρισης, ανάκαμψης και δράσης»


Ο ρόλος πρώτης γραμμής τον οποίο ανέλαβαν οι Δήμοι της χώρας αναφορικά με τη διαχείριση της πανδημίας του κορωνοϊού αλλά και οι ευκαιρίες που...


Δείτε θέμα και σχόλια