Μπορεί το Switch να αποδειχθεί “όνομα και πράγμα” για τη Nintendo;

🕔23/10/2016 - 22:50:29

Η Nintendoέκανε την ανακοίνωση που όλοι περίμεναν για τη νέα της κονσόλα, μια ανακοίνωση με την οποία είπε πολλά αλλά συνάμα… δεν είπε και τίποτα!

Πέντε μήνες ουσιαστικά πριν το λανσάρισμα της (κρατάμε τον Μάρτιο του 2017 ως παγκόσμια περίοδο λανσαρίσματος), η ιαπωνική εταιρεία μας μίλησε για πρώτη φορά για το Switch (πρώην NX), την κονσόλα με την οποία θα αποπειραθεί να κάνει το ολικό “comeback” και να επανέλθει δριμύτερη στην παγκόσμια αγορά του gaming.

 

Η αλήθεια είναι ότι από πλευράς τεχνικών χαρακτηριστικών δεν μάθαμε και πολλά: η Nintendo δεν αποκάλυψε το παραμικρό (για πρώτη φορά άλλωστε ξέφυγε από το κλασσικό κόνσεπτ του Nintendo Direct όπου τα μεγαλοστελέχη της με προεξέχοντες τους Ιγουάτα και Φιλς-Αϊμέ συνήθιζαν να ανακοινώνουν τα νέα της προϊόντα) ενώ η NVIDIA περιορίστηκε σε κάποιες γενικότητες κι αυτές με το σταγονόμετρο μέσω του blog της. Αν μας αποκάλυψε όμως κάτι αυτή η πρώτη παρουσίαση του NX Switch ήταν οι προθέσεις της Ninty αναφορικά με το σύστημα και τη θέση του στην αγορά.

 

 

Διάδοχος ναι, αλλά ποιου;

 

Το Switch λοιπόν έρχεται να διαδεχθεί το Wii U στο γενεαλογικό δέντρο των συστημάτων οικιακής ψυχαγωγίας της Nintendo, φιλοδοξώντας να γίνει ό,τι αυτό δεν έγινε ποτέ, ένας πραγματικός και άξιος “κληρονόμος” του Wii. Δίχως να φέρει πλέον το κουρασμένο “brand name” των δύο προηγούμενων συστημάτων, το Switch στοχεύει να αποτελέσει μια πρόταση ικανή να ανταποκριθεί στον ρόλο τόσο μίας οικιακής κονσόλας, όσο και ενός “handheld”, γεφυρώνοντας για πρώτη φορά αποτελεματικά το χάσμα μεταξύ των δύο κατηγοριών. Βέβαια το βίντεο της παρουσίασής του δεν ήταν αρκετά διαφωτιστικό προκειμένου να καταλάβουμε αν το Switch ως ταμπλέτα παίζει παιχνίδια αυτόνομα ή βασίζεται στο “τμήμα” του που μένει πίσω (οπότε και μιλάμε για streaming”), έστω κι αν το cartridge τοποθετείται στο tablet, ωστόσο τη μεγάλη διαφορά την κάνει το γεγονός ότι στα τριάμισι λεπτά του βίντεο δεν είδαμε πουθενά κάποιο από τα DSi/2DS/3DS.

 

Αυτή είναι και η δεύτερη όψη του νομίσματος ως προς το ποια κονσόλα διαδέχεται ακριβώς το Switch. Εκτός από το Wii U, βλέπετε, η Nintendo ουσιαστικά αντικαθιστά και τα φορητά της συστήματα: η νέα της κονσόλα μοιάζει να έχει τη δυνατότητα να παίξει σε διπλό ταμπλό χωρίς όμως να κάνει το λάθος του Wii U, τουτέστιν να βασίζεται σε τρίτα συστήματα για ένα φάσμα των λειτουργιών της. Και αυτή η απόφαση ωστόσο έχει το τίμημά της αφού πρακτικά μιλάμε για μια “κονσόλα-transformer” με ό,τι αυτό συνεπάγεται τόσο στη στιβαρότητα της κατασκευής της, όσο και στο συνολικό κόστος –πέραν των “γενικών” τιμών που έχουν δώσει οι αλυσίδες λιανικής ανά τον κόσμο (399€ στη χώρα μας από τα Public), δεν γνωρίζουμε ούτε τα περιεχόμενα της συσκευασίας. Επιπλέον, μένει να δούμε και στην πράξη πόσο βολικά θα είναι τα “Joy-Con” χειριστήρια, μόνα τους αλλά και ως “αφτιά” στο σώμα του χειριστηρίου ή το tablet της κονσόλας: πόσο βολική θα είναι, ας πούμε, η χρήση τους με τον τρόπο που φευγαλέα βλέπουμε στο βίντεο, αυτόνομα δηλαδή;

 

Πάντως αντιλαμβάνεστε ότι ένα τέτοιο design δεν μπορεί να είναι φθηνό, κάτι που αναμφισβήτητα θα παίξει τον ρόλο του στην τιμή πώλησης λιανικής της κονσόλας αλλά και το περιθώριο κέρδους που θα έχει η Nintendo –και ακολούθως οι λιανέμποροι.

 

 

Τέλος τα φορητά;

 

Αν λοιπόν το Switch, μεταξύ άλλων, έρχεται να “συνταξιοδοτήσει” και τα DS, τότε τι μέλλον μπορεί να έχει το handheld gaming” για τη Nintendo; Έτσι όπως το γνωρίζαμε, μάλλον κανένα. Σκεπτόμενοι συνδυαστικά δε τη φύση του Switch και την προ ενάμισι έτους συμφωνία της Ninty με τη DeNA με στόχο το σταδιακό λανσάρισμα τίτλων της σε mobile πλατφόρμες, μας δίνεται η εντύπωση ότι οι Ιάπωνες εν τέλει μοιάζουν να έχουν αποδεχθεί πως σε ό,τι έχει να κάνει με τα “handhelds”, το μέλλον βρίσκεται σε smartphones και tablets. Πριν αναθεματίσετε, δείτε λίγο τη μεγάλη εικόνα: η Nintendo εξακολουθεί να αποφασίζει για τις φορητές και οικιακές κυκλοφορίες της, μόνο που όλες αφορούν πλέον ένα φορμά, το Switch, την ώρα που η DeNA, πορεύεται βάσει των οδηγιών της σε πιο “casual” μονοπάτια, στοχεύοντας κατά βάση και σε ένα διαφορετικό κοινό.

 

Το θεωρείτε αδύνατον; Εμείς σαν σενάριο δεν θα το χαρακτηρίζαμε καν “τραβηγμένο”, αν και πληρέστερη εικόνα θα σχηματίσουμε καθώς θα αποκαλύπτεται με τον καιρό η στρατηγική της εταιρείας.Με τα παραπάνω κατά νου, ποιο ακριβώς μπορεί να είναι το κοινό του Switch, εξαιρουμένων των φανατικών φίλων και πιστών ακολούθων της Nintendo που ούτως ή άλλως θα το κάνουν δικό τους; Εδώ θα πάρουμε κάποια δεδομένα με τη βοήθεια των οποίων θα επιχειρήσουμε ορισμένες εικασίες –αφού η εικόνα που έχουμε μέχρι στιγμής για την κονσόλα περιλαμβάνει αρκετά σκοτεινά σημεία.

 

 

Ξεκινάμε με το “πάθημα” του Wii U που λογικά θα πρέπει να έχει γίνει και μάθημα πλέον στο Κιότο: ο βασικός λόγος που η τελευταία χρονικά κονσόλα της Ninty απέτυχε ήταν η αδυναμία της ίδιας της εταιρείας να επικοινωνήσει ξεκάθαρα ένα συγκεκριμένο προφίλ για αυτή. Τα λέγαμε ξανά πρόσφατα: ο κόσμος δεν κατάλαβε τι ήταν το Wii U με αποτέλεσμα να το προσπεράσει ελαφρά τη καρδία. Αυτό συνιστά σφάλμα που στην περίπτωση του Switch δεν πρέπει να επαναληφθεί, όμως ήδη από το πρώτο τρέιλερ η εικόνα που έχει περάσει γι’ αυτό παραπέμπει σε προσέγγιση “τα κάνει όλα και συμφέρει”. Θα μπορούσε κανείς να πει ότι έρχεται να προσφέρει ποιοτική οικιακή ψυχαγωγία και να γεμίσει το κενό που smartphones και tablets απέτυχαν να καλύψουν σε ό,τι αφορά το “core” gaming. Το αν υπάρχει στ’ αλήθεια αυτό το κενό, είναι κάτι που θα έχουμε μάθει λογικά σε κάνα χρόνο από σήμερα.

 

Από εκεί και πέρα, αν παρατηρήσετε με προσοχή το βίντεο του Switch, θα διαπιστώσετε ότι δεν υπάρχουν πουθενά παιδιά μικρής ηλικίας. Επιπρόσθετα και με τα Wiimotes να έχουν κάνει φτερά, ενισχύεται η εντύπωσή μας πως η Nintendo αυτή τη φορά έχει στοχεύσει σε ένα πιο “core” κοινό, κάτι που μοιραία φέρνει το νέο της σύστημα αντιμέτωπο με τα PS4 Pro και Scorpio –το πρώτο μάλιστα θα έχει ήδη κυκλοφορήσει όταν αυτό κάνει την εμφάνισή του στα καταστήματα. Εδώ μέρος στην κουβέντα παίρνουν και τα τεχνικά χαρακτηριστικά τα οποία αναμένουμε με ανυπομονησία: με τιμή στα ίδια επίπεδα με τις αναθεωρημένες εκδόσεις των τελευταίων Xbox και PlayStation, το Switch αν μη τι άλλο οφείλει να βρεθεί στα ίδια επίπεδα specs μαζί τους. Σε τελική ανάλυση, αν υπάρχουν δύο πράγματα που ενδιαφέρουν το “core” κοινό είναι οι αποκλειστικότητες (τύπου God of War, Halo και Forza) και οι επιδόσεις.

 

 

Η κρίσιμη στάση των third-parties

 

Την τελευταία δεκαετία, οι σχέσεις της Nintendo με τις διάφορες third-party εταιρείες περνούν μια σταθερή κρίση. Οι μεγάλες εξ αυτών δεν είχαν τη θέληση και την υπομονή να πειραματιστούν με τα πρωτότυπα κόνσεπτ της πρώτης (ποιος ο λόγος για καινοτομίες με ρίσκο όταν ένα FIFA ή ένα NBA 2K πουλάει ένα καράβι αντίτυπα κάθε χρόνο στις “γνωστές” πλατφόρμες με αποτέλεσμα η όποια στήριξή τους να περιορίζεται σε κυκλοφορίες τύπου Watch Dogs και Assassin’s Creed IV: Black Flag.

 

Θα αλλάξουν τα πράγματα με το Switch; Ο “παραδοσιακός” χειρισμός (έστω, αυτός που φέρνει σε κάτι τέτοιο) που είδαμε στο βίντεο, ενδεχομένως να αποτελεί και μια μεταστροφή στην αντιμετώπιση που επιφυλάσσει πλέον η Nintendo στους third-party συνεργάτες της. Το “core” κοινό θέλει και “core” παιχνίδια. Όχι πως θα το χαλάσει ένα Mario, ένα Zelda ή ένα Donkey Kong, όμως από ένα “premium” σύστημα θα απαιτήσει και το Call of Duty, και το FIFA, και το Fallout και το Red Dead Redemption 2 του σε τελική ανάλυση και το Switch οφείλει να του τα προσφέρει. Αν μάλιστα τα καταφέρει, σκεφτείτε ότι θα έχει ένα ισχυρότατο πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού αφού αυτά θα είναι playable on the go” και, μεταξύ μας, ποιος δεν ξερογλύφεται στην ιδέα να παίζει Red Dead ¥Redemption 2 στον δρόμο; Η αύξηση των third-party εταιρειών που θα το στηρίξουν στα πρώτα του βήματα από τις 21 του Wii U στις ολοστρόγγυλες50, είναι ένα καλό πρώτο βήμα.

 

 

Θα πρέπει να περιμένουμε φυσικά για τη λίστα με τους τίτλους που θα συνοδεύσουν το Switch στο λανσάρισμά του όμως αν μη τι άλλο το Skyrim και το NBA 2K ( δείχνουν ότι είμαστε σε καλό δρόμο. Αυτό σημαίνει πως αρκούν ένας remastered τίτλος του 2011 και ένα αθλητικό παιχνίδι για να καλύψουν ένα κοινό μαθημένο στα “blockbusters”; Ούτε κατά διάνοια αλλά αναλογιστείτε πως μιλάμε για μία εταιρεία που σε παρόμοιες περιπτώσεις στο παρελθόν εναλλασσόταν μεταξύ Mario, Zelda, Pokemon και Donkey Kong. Η επιλογή των cartridges πάντως μόνο καλό σημάδι δεν μπορεί να θεωρηθεί. Ειρήσθω εν παρόδω και με αφορμή το “μπέρδεμα” με το Skyrim (το είδαμε ξεκάθαρα στο βίντεο για να ακολουθήσει… επίσημη διάψευση αμέσως μετά) στη Bethesda έχουν σοβαρό πρόβλημα επικοινωνίας που δεν αρμόζει σε μια εταιρεία τέτοιου βεληνεκούς. Γελάει ο κόσμος δηλαδή…

 

Μας πείθει;

 

Το θέμα δεν είναι να πείσει εμάς αλλά τον πολύ κόσμο, αυτόν που μέχρι στιγμής θα είχε να επιλέξει μεταξύ PS4 και Xbox One –έστω των νεότερων εκδόσεών τους- και για να λέμε του στραβού το δίκιο, με ένα βίντεο 3:37, ένα “blog post”-ωδή στη γενικολογία από την NVIDIA, το Skyrim και τιμή στα 400€, το Switch και η Nintendo δείχνουν να έχουν ακόμα δρόμο μπροστά τους. Με δεδομένο ότι το PS4 Pro κυκλοφορεί στις 10 Νοεμβρίου, στη Nintendo θα πρέπει να κινηθούν τάχιστα, να διαψεύσουν τους εαυτούς τους και να εξηγήσουν στο κοινό κάποια από τα USP της κονσόλας τους πριν από εκείνη την ημερομηνία –αν θέλουν να έχουν ελπίδες, πρέπει να “κλέψουν” μερίδια από Sony και Microsoft και αυτό θα ήταν ένα καλό πρώτο βήμα.

 

 

Οι επενδυτές και ο επιχειρηματικός κόσμος πάντως δεν έδειξαν να πείθονται από το Switch. Η μετοχή της εταιρείας ενώ ανέβαινε πριν την ανακοίνωση της κονσόλας (μιλάμε για ένα 4,6% που αύξησε την αξία της Nintendo κατά $1 δισ.) ακολούθησε ακριβώς αντίθετη πορεία μετά τα αποκαλυπτήριά της, σημειώνοντας εν τέλει πτώση 7,3% μέσα σε μία μέρα και κλείνοντας από τα ¥27.180 (240,54€) στα ¥25.185 (222,89€). Η αντίδραση αυτή έρχεται μάλλον φυσιολογικά αφού η ιαπωνική εταιρεία δεν φρόντισε να ξεκαθαρίσει τίποτα σχετικά με το νέο της προϊόν, αρκούμενη απλώς στο περίφημο βίντεο και μια λίστα με τους –αρκετά δυνατούς, η αλήθεια είναι- third party συνεργάτες της.

 

Ως εκ τούτου λοιπόν μετά την πρώτη του εμφάνιση, τα αναπάντητα ερωτήματα για το Switch όχι απλά δεν καλύφθηκαν αλλά αυξήθηκαν κιόλας. Τι μέλλει γενέσθαι; Αυτό είναι κάτι που θα το καθορίσει η ίδια η Nintendo αφού από εκείνη εξαρτάται η ροή πληροφοριών αναφορικά με τη νέα της κονσόλα. Η τελευταία δείχνει ικανή για το καλύτερο αλλά και για το χειρότερο. Θα βαδίσει στα χνάρια του Wii από πλευράς επιτυχίας ή έχουμε να κάνουμε με ένα νέο Wii U; Ένα “U” είναι που κάνει τη διαφορά, αυτή η στροφή 180 μοιρών που καλείται να κάνει η Ninty προκειμένου να καλύψει τις προσδοκίες εν έτει 2016. Τι λέτε; Το ‘χει;

 Δείτε όλο το άρθρο

★ Πηγή: http://www.insomnia.gr



Θεματικά νέα

Νέα της HELEXPO
100 επιχειρήσεις στη Thessaly Expo, που πραγματοποιείται από τις 7 έως τις 9 Οκτωβρίου στην Καρδίτσα

100 επιχειρήσεις στη Thessaly Expo, που πραγματοποιείται από τις 7 έως τις 9 Οκτωβρίου στην Καρδίτσα


Πολυκλαδική και υπερτοπική έκθεση με στόχο τη στήριξη και ανάδειξη του επιχειρείν της περιοχής. Συνδιοργανωτές οι ΔΕΘ-Helexpo, Επιμελητήριο...


Δείτε θέμα και σχόλια