Ποιες είναι οι σειρές στο gaming με τις περισσότερες πωλήσεις;

🕔27/06/2016 - 23:01:04

Η καθιέρωση μιας σειράς videogame, ενός “franchise” όπως αποκαλείται χαρακτηριστικά, είναι μείζονος σημασίας για μία εταιρεία. Με το λανσάρισμα sequels στη συνέχεια, εξοικονομείται πολύτιμο μπάτζετ αφού το κοινό είναι ήδη ενήμερο και εξοικειωμένο με το “brand name” της σειράς.

Έτσι, τα έξοδα προβολής που απαιτούνται είναι σημαντικά μικρότερα, αφήνοντας στην εταιρεία μεγαλύτερα περιθώρια κερδοφορίας και επιτρέποντάς της να κατανείμει χρήματα που υπό άλλες συνθήκες θα δαπανούσε για την προώθηση του τίτλου της, στην ανάπτυξή του.

 

Στη λογική αυτή, με τα χρόνια χτίστηκαν ολόκληρες “αυτοκρατορίες”, σειρές που ο κόσμος γνωρίζει, εκτιμά και εμπιστεύεται, σειρές στα πλαίσια των οποίων σημειώθηκαν δεκάδες εκατομμύρια πωλήσεις, εξασφαλίζοντας στις εταιρείες δυσθεώρητα κέρδη, τόσο μέσω των αντιτύπων των ίδιων των παιχνιδιών, όσο και μέσω του λοιπού merchandizing και συναφών προϊόντων (κουκλάκια, μπλουζάκια, φούτερ, καπέλα, βιβλία, ταινίες, μουσικά άλμπουμ, μικροσυναλλαγές κλπ) κι αν τα δεύτερα είναι αδύνατον να μετρηθούν, δεν συμβαίνει το ίδιο και με τα πρώτα.

 

Ποιες είναι οι σειρές videogames λοιπόν που έχουν καταγράψει τις περισσότερες πωλήσεις;

 

 

Mario – 530 εκατ.

 

Εμφανίστηκε το 1981 και έκτοτε κυριάρχησε στην παγκόσμια αγορά του gaming. Ο μυστακοφόρος υδραυλικός εξελίχθηκε στην πιο αναγνωρίσιμη μορφή των videogames και σημαντικό στοιχείο στην παγκόσμια σύγχρονη ποπ κουλτούρα, ξεπερνώντας εύκολα τον Donkey Kong, σε παιχνίδι του οποίου έκανε την πρώτη του εμφάνιση. Η Nintendo έχει αναπτύξει διάφορες μίνι σειρές με πρωταγωνιστή τον Mario και την κομπανία του (Super Mario, Mario Kart, Mario Party κλπ) με τις συνολικές πωλήσεις τους να ξεπερνούν τα 530 εκατ. τεμάχια, επίτευγμα που αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία αν αναλογιστεί κανείς ότι όλα τα παραπάνω έχουν κυκλοφορήσει μόνο στις κονσόλες της εταιρείας.

 

 

Tetris – 495 εκατ.

 

Το Tetris, που λέτε, κατέχει ένα εκπληκτικό ρεκόρ: μπορεί να μην είναι η σειρά, το “franchise” με τις περισσότερες πωλήσεις, είναι όμως ο τίτλος που έχει πουλήσει τα περισσότερα αντίτυπα, δεδομένου του ότι μιλάμε για το ίδιο παιχνίδι που συνέλαβε το μυαλό του Αλεξέι Παζίτνοφ το 1984! Βοηθήθηκε βέβαια και από το γεγονός πως περιλαμβανόταν στο πακέτο αγοράς του πρώτου Game Boy στα τέλη της δεκαετίας του 80 –κίνηση που του απέφερε 35 εκατ. πωλήσεις. Από τότε έχει κυκλοφορήσει σε κάθε κονσόλα και format, παραμένοντας μια σταθερά κλασσική επιλογή.

 

 

Pokemon – 279 εκατ.

 

Τα Pokemon είχαν μπει στο μυαλό του δημιουργού τους, Σατόσι Τατζίρι, από τα τέλη της δεκαετίας του 80, όταν η Nintendo λάνσαρε το Game Boy. Τελικά χρειάστηκαν περίπου έξι χρόνια για τη δημιουργία του σύμπαντός τους και ένα ακόμα για το λανσάρισμα του πρώτου παιχνιδιού της σειράς, Pokemon Red/Blue. Τη διαχείριση του franchise έχει αναλάβει η Pokemon Company, κοινοπραξία των Nintendo, Game Freak και Creatures. Τα έσοδα που έχει αποκομίσει από τα 279 εκατ. πωλήσεων videogames βέβαια δεν είναι παρά καλό συμπλήρωμα εκείνων από τα βιβλία, τις κάρτες, τα anime, τα καρτούν, τα παιχνίδια και τις 18 (!) ταινίες.

 

 

Call of Duty – 250 εκατ.

 

Το Call of Duty έχει κατορθώσει κάτι πραγματικά εντυπωσιακό: αν και αποτελεί έναν τίτλο που απευθύνεται στο λεγόμενο “core” κοινό (όντας ένα μιλιτέρ FPS με έντονο το online στοιχείο), είναι ένα από τα πιο γνωστά franchises στον ευρύτερο κόσμο. Αιτία γι’ αυτό, τα υπέρογκα ποσά που ξοδεύει κάθε χρόνο η Activision για την προβολή του με ζηλευτή συνέπεια, κάτι που έχει ανάγει άλλωστε το Call of Duty σε συνώνυμο του είδους των FPS. Η σειρά είναι ετήσια, κυκλοφορώντας παραδοσιακά κάθε Νοέμβριο και υποστηρίζοντας πλήθος συστημάτων. «Χαϊλάιτ» της σειράς, η διετία 2011-12 με τα Modern Warfare 3 και Black Ops II των 31 εκατ. και 30 εκατ. αντίστοιχα.

 

 

Grand Theft Auto – 235 εκατ.

 

Μια σειρά που έχει αλλάξει ριζικά στα 19 χρόνια ύπαρξής της, το Grand Theft Auto αποτελεί το καμάρι της Rockstar North και παράλληλα το διαμάντι του στέμματος της Take Two Interactive. Το εντυπωσιακό με το GTA, είναι πως έχει καταφέρει τα διόλου ευκαταφρόνητα νούμερά του με περιορισμένους τίτλους: από την εποχή του GTA III, το 2001, μέχρι και σήμερα, η σειρά μετρά όλα κι όλα πέντε (5) βασικά παιχνίδια –δεν υπολογίζουμε τις παράπλευρές κυκλοφορίες σε handhelds, expansions και τα σχετικά. Με ένα Grand Theft Auto κάθε 4-5 χρόνια, η αναμονή του κόσμου είναι και το μεγαλύτερο όπλο της Rockstar στον πόλεμο των πωλήσεων και τα 55 εκατ. αντίτυπα του GTA V το αποδεικνύουν.

 

 

The Sims – 175 εκατ.

 

Ο χαρισματικός Γουίλ Ράιτ δημιούργησε το The Sims έχοντας χάσει ο ίδιος το σπίτι του στη μεγάλη φωτιά του Όκλαντ το 1991. Καθώς χρειάστηκε να ξαναφτιάξει το νοικοκυριό του απ’ την αρχή, σκέφτηκε να μετατρέψει την εμπειρία του αυτή σε παιχνίδι και κάπως έτσι μας προέκυψε το Sims. Βέβαια ο Ράιτ δύσκολα θα φανταζόταν τότε την παγκόσμια αποδοχή που θα γνώριζε αργότερα η σειρά έχοντας μπει στην οικογένεια της EA: τα τέσσερα κύρια παιχνίδια έχουν πλαισιωθεί μέχρι τώρα από 28 expansions και ακόμα περισσότερα “stuff packs”, φέρνοντας στα ταμεία της εταιρείας αρκετές δεκάδες εκατομμύρια δολάρια. Αν και ξεκίνησε ως αποκλειστικότητα των PC, η σειρά έχει επεκταθεί πλέον και στις κονσόλες, φορητές και οικιακές.

 

 

Need for Speed – 150 εκατ.

 

Θα φανταζόσασταν ποτέ ότι σε μία τέτοια λίστα θα έβρισκε θέση το Need for Speed; Αν και τα τελευταία χρόνια έχει χάσει αρκετή από την αίγλη της, η σειρά της EA είναι η διαχρονικότερη στο είδος της, ξεπερνώντας σε χρόνια τόσο το Gran Turismo όσο και το Forza –προφανώς. Το πρώτο Need for Speed έκανε την εμφάνισή του το 1994 στο 3DO (!) για να ακολουθήσουν έπειτα οι εκδόσεις για PC, PlayStation και Saturn. Μπορεί η EA Canada να χρειάστηκε μια τριετία για να εκδώσει το επόμενο, όμως τα επόμενα χρόνια… του ‘δωσε και κατάλαβε. Τα Need for Speed βοηθήθηκαν αρκετά και από τις ταινίες Fast & Furious, υιοθετώντας την εποχή που αυτές μεσουρανούσαν, ένα προφίλ κοντά στους παράνομους αγώνες δρόμου.

 

 

Sonic – 140 εκατ.

 

Η «νέμεση» του Mario, ο μπλε σκαντζόχοιρος της SEGA, εμφανίστηκε το 1991 και γρήγορα έγινε η μασκότ της εταιρείας –ελλείψει ανταγωνισμού. Ακολουθούσε παράλληλη πορεία με τον υδραυλικό της “Ninty”, με τακτικές κυκλοφορίες σε όλα τα συστήματα της εταιρείας: Master System, Mega Drive, Game Gear, Saturn, Dreamcast, έστω κι αν στα δύο τελευταία η παρουσία του ήταν μάλλον αναιμική. Με τη SEGA να μετατρέπεται από first σε third-party εταιρεία, ο Sonic μεταπήδησε και σε άλλες πλατφόρμες, πότε μόνος του, πότε παρέα με τον άλλοτε αντίπαλό του, Mario, με κάθε ευκαιρία Ολυμπιακών Αγώνων. Μολονότι τα τελευταία χρόνια η πορεία του είναι σταθερά πτωτική, ο Sonic εμφανίζεται τακτικά, ενισχύοντας όσο μπορεί τα ταμεία της SEGA.

 

 

Final Fantasy – 111 εκατ.

 

Μια σειρά που δεν απευθύνεται στο ευρύ κοινό, έχει όμως φανατικούς θαυμαστές, τα Final Fantasy αποτελούν ένα από τα κλασσικότερα και σημαντικότερα franchises στα χρονικά του gaming. Το πρώτο παιχνίδι τους κυκλοφόρησε το μακρινό 1987 και τα σχεδόν 30 χρόνια ιστορίας τους δικαιολογούν πλήρως το μπέρδεμα που προκαλείται σε κάθε καινούριο λανσάρισμα, καθώς οι παίκτες προσπαθούν να καταλάβουν για ποιο ακριβώς επεισόδιο πρόκειται –είναι και η λατινική αρίθμηση που δεν βοηθά ιδιαίτερα… Ως το καλύτερο παιχνίδι της σειράς, θεωρείται κατά γενική ομολογία το Final Fantasy VII του PlayStation –κυκλοφόρησε και σε PC και πρόσφατα σε PS4. Με το Final Fantasy XI η Square Enix μπήκε στον χορό των MMORPG με το franchise να αριθμεί και επτά ταινίες.

 

 

Minecraft – 107 εκατ.

 

Ο Μάρκους Πίρσον είχε όραμα. Από την εποχή που ανέπτυσσε ένα ταπεινό παιχνίδι Java ονόματι Minecraft και το διέθετε μέσω των φόρουμ της TIGSource τον Μάιο του 2009, πίστευε σε αυτό. Το δημιούργημά του άλλωστε ξεπέρασε το 1 εκατ. πωλήσεις ευρισκόμενο ακόμα σε beta φάση ενώ λίγο πριν διατεθεί και εμπορικά στην τελική του μορφή, είχε αφήσει πίσω του τα 4 εκατ., μετρώντας και 16 εκατ. εγγεγραμμένους χρήστες! Οι κριτικοί το λάτρεψαν, το κοινό παθιάστηκε, η αγορά το πίστεψε και κάπως έτσι το Minecraft έφτασε να βρίσκεται σε κάθε σύστημα, να πουλά έναν δυσθεώρητο αριθμό merchandizing και εν τέλει να πείθει τη Microsoft να το κάνει δικό της καταβάλλοντας περί τα $2,5 δισ. σε έναν κατενθουσιασμένο Πίρσον.

 Δείτε όλο το άρθρο

★ Πηγή: http://www.insomnia.gr



Θεματικά νέα

Νέα της HELEXPO
100 επιχειρήσεις στη Thessaly Expo, που πραγματοποιείται από τις 7 έως τις 9 Οκτωβρίου στην Καρδίτσα

100 επιχειρήσεις στη Thessaly Expo, που πραγματοποιείται από τις 7 έως τις 9 Οκτωβρίου στην Καρδίτσα


Πολυκλαδική και υπερτοπική έκθεση με στόχο τη στήριξη και ανάδειξη του επιχειρείν της περιοχής. Συνδιοργανωτές οι ΔΕΘ-Helexpo, Επιμελητήριο...


Δείτε θέμα και σχόλια