300% η αύξηση καταγγελιών για την ενέργεια, λέει ο Συνήγορος του Καταναλωτής

🕔20/09/2022 - 18:57

Τι αναφέρει στην έκθεσή της που κατατέθηκε στον πρόεδρο της Βουλής

Κατά 300% αυξήθηκαν οι αναφορές για τον κλάδο της ενέργειας στον Συνήγορο του Καταναλωτή το πρώτο εξάμηνο του 2022, σε σχέση με το 2021. Αυτό προκύπτει από τις δηλώσεις του Συνηγόρου του Καταναλωτή, Λευτέρη Ζαγορίτη, κατά τη διάρκεια της παράδοσης στον Πρόεδρο της Βουλής Κωνσταντίνο Τασούλα, της ετήσιας έκθεσης της Ανεξάρτητης Αρχής που αφορά στα πεπραγμένα του 2021.

Επίσης ο Συνήγορος του Καταναλωτή υπογράμμισε ότι «θεωρεί επιβεβλημένη την προσπάθεια από όλους για την εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας και παράλληλα την επίσπευση της εγκατάστασης "έξυπνων" μετρητών παντού. Μέχρι τότε πρέπει να παρέχεται η δυνατότητα στους καταναλωτές ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής καταχώρισης των ενδείξεων κατανάλωσης ώστε οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας και ο Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) να εκδίδουν εκκαθαριστικούς λογαριασμούς σε μηνιαία βάση».

Συγκεκριμένα κατά την παράδοση, ο κ. Ζαγορίτης δήλωσε:

«Η περυσινή χρονιά χαρακτηρίστηκε από την πολύ μεγάλη, κατά 77%, αύξηση των υποθέσεων του κλάδου της ενέργειας. Υποβλήθηκαν αναφορές καταναλωτών όχι μόνο για κατεξοχήν οικονομικής φύσεως διαφορές, αλλά κυρίως για θέματα πλημμελούς προσυμβατικής ενημέρωσης και αδιαφάνειας χρεώσεων, εξαιτίας του ανεξέλεγκτου και αυθαίρετου τρόπου ενεργοποίησης της λεγόμενης ρήτρας αναπροσαρμογής από αρκετούς προμηθευτές ενέργειας στις συνδέσεις κυμαινόμενου τιμολογίου. Το πρόβλημα διογκώθηκε όχι μόνο επειδή εκτοξεύτηκαν οι χρεώσεις κατανάλωσης προς τα πάνω, προκαλώντας ιδιαίτερες δυσκολίες στα νοικοκυριά για την εξόφληση υπέρογκων λογαριασμών, αλλά και διότι επήλθε σοβαρή στρέβλωση του ανταγωνισμού.

Το 2022 (α΄εξάμηνο) η κατάσταση επιδεινώθηκε αφού oι αναφορές αυξήθηκαν στον κλάδο της ενέργειας σχεδόν κατά 300% σε σχέση με το 2021.

Η Αρχή απηύθυνε σειρά συστάσεων προς προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας σχετικά με τις αθέμιτες και αδιαφανείς εμπορικές πρακτικές τους αλλά και προκειμένου να τηρείται η νομιμότητα κατά την μετατροπή των συμβάσεων και την εφαρμογή των ρητρών αναπροσαρμογής, ενημερώνοντας σε κάθε περίπτωση τα αρμόδια Υπουργεία και τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) για τα τεράστια προβλήματα στο χώρο της ενέργειας , προκειμένου να προχωρήσουν στις ενέργειές τους σύμφωνα με την αρμοδιότητα τους.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή θεωρεί επιβεβλημένη την προσπάθεια από όλους για την εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας και παράλληλα την επίσπευση της εγκατάστασης "έξυπνων" μετρητών παντού. Μέχρι τότε πρέπει να παρέχεται η δυνατότητα στους καταναλωτές ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής καταχώρισης των ενδείξεων κατανάλωσης ώστε οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας και ο Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) να εκδίδουν εκκαθαριστικούς λογαριασμούς σε μηνιαία βάση.

Μεγάλος αριθμός αναφορών υποβλήθηκαν και για τον τραπεζικό τομέα, όπου τα φαινόμενα μη εγκεκριμένων/παράνομων ηλεκτρονικών τραπεζικών συναλλαγών (μέσω phishing) πολλαπλασιάστηκαν ανησυχητικά. Η Αρχή προέβη σε δημόσιες ανακοινώσεις εφιστώντας την προσοχή των καταναλωτών, αλλά και σε σχετικές συστάσεις προς τις τράπεζες για τη λήψη αυξημένων μέτρων επιμέλειας αλλά και την αναβάθμιση του λογισμικού και των μέτρων ασφαλείας από πλευράς τους ώστε να προστατευθούν οι καταναλωτές -πελάτες τους.

Το 2021, ο Συνήγορος του Καταναλωτή δέχθηκε 11.916 αναφορές, εκ των οποίων οι 509 απευθύνθηκαν στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή, σπάζοντας το φράγμα των 100.000 υποθέσεων (105.344) από την έναρξη της λειτουργίας του. Διατήρησε και τη χρονιά αυτή υψηλή την ποιότητα των διαμεσολαβητικών υπηρεσιών του προς τους καταναλωτές, αφού η επίλυση των υποθέσεων ανέρχεται σε ποσοστό περίπου 83%.

Η συγκράτηση των αναφορών το 2021 σε σχέση με το 2020 μετατράπηκε σε αύξηση το 2022 και μάλιστα όπως προκύπτει από τα μέχρι τώρα στατιστικά δεδομένα η αύξηση αυτή ανέρχεται σε 29% και οφείλεται στην εκτόξευση, δυστυχώς, των αναφορών που σχετίζονται με τον κλάδο της ενέργειας».

Τον κ. Ζαγορίτη, συνόδευσαν η αναπληρώτρια Συνήγορος του Καταναλωτή Βασιλική Μπώλου και ο βοηθός Συνήγορος του Καταναλωτή Ευθύμιος Τσίγκας.

★ Πηγή: Συντακτική ομάδα του eklogika.gr


Θεματικά νέα

Πολιτικά άρθρα Μητσοτάκης: Εγώ ή το χάος

Γιάννης Μαγκριώτης

Μια πρώτη και εύκολη ερμηνεία βγαίνει από τις δημοσκοπήσεις , είναι η καλύτερη σχετικά αξιολόγηση απέναντι στους αντιπάλους του. Συνεπώς ο κ...

Δείτε όλο το άρθρο
Το δρομολόγιο των κλεμμένων ουκρανικών σιτηρών και ο ύποπτος ρόλος της Τουρκίας

Γιούλα Ζαχιώτη— Associated Press Πώς η Ρωσία διακινεί λαθραία τα σιτηρά που έχει κλέψει από την Ουκρανία για να πληρώσει τον πόλεμο του Πούτιν. Το...

Δείτε όλο το άρθρο
Κοινή δήλωση ΗΠΑ, Γαλλίας, Γερμανίας, Ιταλίας και Ηνωμένου Βασιλείου για την υποστήριξη του νέου επικεφαλής της αποστολής του ΟΗΕ στη Λιβύη

SafaAlharathy Κοινή δήλωση των ΗΠΑ, της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ιταλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου επανέλαβε την υποστήριξη του Ειδικού...

Δείτε όλο το άρθρο
Για τον Σταμάτη Κόκοτα

Για τον Σταμάτη Κόκοτα Γιώργος Βαρεμένος Κλείδωμα Άρθρου:  Free Έφηβος στην Αιτωλοακαρνανία, το να δεις από κοντά τον Σταμάτη Κόκοτα ήταν όνειρο...

Δείτε όλο το άρθρο
Δείτε όλα τα άρθρα
Δημοσκοπήσεις Δημοσκόπηση της Alco για τον ALPHA (27-9-2022) Δημοσκόπηση της Alco για τον ALPHA. Προβάδισμα ΝΔ με 7,7 %   Δείτε έδω την δημοσκόπηση Δείτε περισσότερα Δημοσκόπηση της Marc για τον ΑΝΤ1 (27-9-2022) Δημοσκόπηση της Marc για τον ΑΝΤ1. Προβάδισμα ΝΔ με 8,7 %   Δείτε έδω την δημοσκόπηση Δείτε περισσότερα
Αναζήτηση δημοσκόπησης
Μέσο Δημοσίευσης
Επωνυμία Εταιρείας
Ημερομηνία      Από:
Δημοσίευσης   Έως:

Δείτε όλες τις δημοσκοπήσεις
Νέα της HELEXPO
Beyond Summit: Βήμα βήμα χτίζεται  το ψηφιακό οικοδόμημα της χώρας

Beyond Summit: Βήμα βήμα χτίζεται το ψηφιακό οικοδόμημα της χώρας


Μεγάλο το ενδιαφέρον και η προσέλευση στις εκδηλώσεις των 5 stages της 2ης Beyond Στις συνεχείς επενδύσεις που προσελκύει η χώρα μας στο μέτωπο των...


Δείτε θέμα και σχόλια