Υπό 8ημερη κράτηση ο δάσκαλος για την υπόθεση ναρκωτικών    |    Γενικό Λογιστήριο:Αύξηση λογοδοσίας στην οικονομική διαχείριση    |    Κλασικό στυλ για το νέο υβριδικό smartwatch της Misfit, Command    |    Σεμινάριο Επαγγελματικού Προσανατολισμού από τον κ. Δημήτρη Μπουραντά στα Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα-Λιναρδάτου    |    Στην Αθήνα μεταβαίνει ο Πρόεδρος Αναστασιάδης    |    «Η συζήτηση στη Βουλή θα καταδείξει τι συνέβη με τη διακρατική συμφωνία για τη Σ. Αραβία»    |    Χαμηλές προσδοκίες, άπνοια και απώλειες στο χρηματιστήριο    |    Μαθητές δουλεύουν 11ωρα για συναρμολόγηση των iPhone X    |    Δεν υπέγραψε τον νόμο για τα αποχετευτικά τέλη ο ΠτΔ    |    Απώλειες στο άνοιγμα των ευρωαγορών    |    Ρομπότ που σχεδιάστηκε σε χαρτοπετσέτα στη Θεσσαλονίκη, κάνει chat με τη Euroleague!    |    Φωτεινές νύχτες: Οι αρνητικές συνέπειες της φωτορύπανσης    |    Νέα έρευνα: Ο καφές κάνει περισσότερο καλό παρά κακό    |    Βραβείο πολιτικού σθένους παρέλαβε ο Αλ. Τσίπρας– Το πρόγραμμα του πρωθυπουργού στο Παρίσι    |    Στοιχεία για υποθέσεις φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου κατέθεσε στη Βουλή το υπ. Οικονομικών    |    Ήπιες διακυμάνσεις στις ασιατικές αγορές    |    Οι τελευταίοι επεξεργαστές Core της Intel έχουν σοβαρά κενά ασφαλείας και ευπάθειες    |    Στο εδώλιο πρώην στελέχη της ΕΒΖ    |    Συναγερμός για ασυνόδευτο δέμα με παραλήπτες τους πλημμυροπαθείς στη Μάνδρα    |    Η απειλή της Ελβετίας και τι σημαίνει η υποχώρηση στη βαθμολογία    |   

Οι αλλαγές του σχεδίου νόμου για τα πανεπιστήμια, τους φοιτητές, τους πανεπιστημιακούς

🕔30/06/2011 - 21:07

Όλες τις αλλαγές που περιλαμβάνει το νέο σχέδιο νόμου για τα Πανεπιστήμια και με το οποίο αλλάζουν τα πάντα ως προς την ιδιότητα του φοιτητή, το πρόγραμμα σπουδών, τον τρόπο διοίκησης και λειτουργίας , τις σχέσεις του διδακτικού προσωπικού, αλλά και το πανεπιστημιακό άσυλο, παρουσίασε στο υπουργικό συμβούλιο η υπουργός Παιδείας,  Άννα Διαμαντοπούλου. Το υπουργικό συμβούλιο ενέκρινε το σχέδιο νόμου που κατατίθεται στη Bουλή. Κομβικό σημείο των αλλαγών είναι ότι διατηρείται η δημόσια χρηματοδότηση, αλλάζει ο τρόπος χρηματοδότησης των Πανεπιστημίων και ενισχύεται το αυτοδιοίκητο των Ιδρυμάτων, με μεταφορά αρμοδιοτήτων από το υπουργείο στα Ιδρύματα, με ταυτόχρονη τη λειτουργία θεσμών λογοδοσίας και ελέγχου.

Πριν από τη συζήτησή του στο υπουργικό συμβούλιο, ο πρωθυπουργός κ. Παπανδρέου υπογράμμισε: «Στόχος μας είναι να διορθώσουμε παθογένειες δεκαετιών στον χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, προσθέτοντας ότι πρέπει «να φτιάξουμε ανταγωνιστικά, ποιοτικά και διεθνοποιημένα Πανεπιστήμια». Αναφερόμενος στο Μεσοπρόθεσμο και στον Εφαρμοστικό μίλησε για δύσκολη μάχη «που δώσαμε και κερδίσαμε ενωμένοι» για να προσθέσει ότι «έχουμε μπροστά μας πολύ δύσκολες και κρίσιμες μάχες ακόμα» γι΄ αυτό και «δεν υπάρχει ούτε μια μέρα για χάσιμο».

Από την πλευρά της η υπουργός Παιδείας, αναπτύσσοντας τα χαρακτηριστικά του νέου πανεπιστημίου, ανέφερε ότι «η πρόταση που καταθέτουμε είναι προϊόν διαβούλευσης τόσο με τους εμπλεκόμενους φορείς όσο και με την κοινωνία, από την εποχή που το ΠΑΣΟΚ ήταν στην Αντιπολίτευση και με πνεύμα συναίνεσης συμμετείχε με ουσιαστικές προτάσεις στο διάλογο για την παιδεία. Είναι σχεδόν καθολική η παραδοχή ότι υπάρχει μεγάλη ανάγκη μεγάλων αλλαγών και τομών σε ένα σύστημα που δεν αξιοποιεί πλήρως τις τεράστιες δυνατότητες του».

   Ακολουθούν οι αλλαγές που περιλαμβάνονται στο σχέδιο νόμου και τα στοιχεία για την κατάσταση των πανεπιστημίων σήμερα:
   

    1. Εισαγωγή του θεσμού του Συμβουλίου Ιδρύματος

    Θεσπίζεται το Συμβούλιο Ιδρύματος, αξιοποιώντας εμπειρίες και πρακτικές σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, που θα συμβάλλει, μεταξύ άλλων, στον απογαλακτισμό των ΑΕΙ από το Υπουργείο Παιδείας.

    Οι βασικές του αρμοδιότητες είναι ελεγκτικές και εγκριτικές συγκεκριμένων πράξεων της διοίκησης του ιδρύματος. Παράλληλα, το Συμβούλιο έχει την τελική έγκριση του στρατηγικού πλαισίου ανάπτυξης των ιδρυμάτων.

    Το Συμβούλιο κάθε ιδρύματος αποτελείται από 7 καθηγητές, εκλεγμένους για τετραετή θητεία από τους καθηγητές του ιδρύματος, 7 εξωτερικά μέλη που επιλέγονται για τετραετή θητεία από τους εκλεγμένους καθηγητές του Συμβουλίου και ένα φοιτητή εκλεγμένο από ενιαίο ψηφοδέλτιο για ετήσια θητεία, με καθολική ψηφοφορία των ενεργών φοιτητών του τμήματος.

   

    2. Εκλογή πρύτανη Πανεπιστημίου / προέδρου ΤΕΙ

    Το υφιστάμενο μοντέλο εκλογής των πρυτάνεων και των προέδρων ΤΕΙ με καθολική ψηφοφορία έχει κλείσει τον κύκλο του τόσο στην Ευρώπη όσο και διεθνώς. Στόχος είναι μια αποτελεσματική διοίκηση, από άτομα υψηλού επιστημονικού κύρους, με διεθνή κατά το δυνατόν αναγνώριση η οποία κρίνεται και λογοδοτεί θεσμικά.

    Το Συμβούλιο του Ιδρύματος, ύστερα από διεθνή πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, εκλέγει τον/την πρύτανη/πρόεδρο ΤΕΙ για 3ετή θητεία.

    Μία επιτροπή διερεύνησης, αποτελούμενη από καθηγητές του ιδρύματος έχει την ευθύνη της πρόσκλησης και της διερεύνησης για την υποβολή υποψηφιοτήτων και, ύστερα από δημόσια ακρόασή τους, εισηγείται τους υποψηφίους στο Συμβούλιο με βάση κυρίως την επιστημονική αναγνώριση αλλά και την διοικητική του/της εμπειρία. Η Σύγκλητος διατηρεί το δικαίωμα αρνησικυρίας για δύο υποψηφίους με πλειοψηφία ?.


    Το Συμβούλιο του ιδρύματος εκλέγει τον πρύτανη/πρόεδρο με φανερή ψηφοφορία.

    Με ανάλογη διαδικασία εκλέγονται από το Συμβούλιο κάθε ιδρύματος οι κοσμήτορες/διευθυντές των σχολών.

    Ο πρύτανης/πρόεδρος ΤΕΙ καταρτίζει και εισηγείται και το Συμβούλιο του ιδρύματος τελικώς εγκρίνει τον Οργανισμό και τον εσωτερικό κανονισμό και την εσωτερική διάρθρωση και οργάνωση κάθε ιδρύματος.

   

    3. Σχολές

    Προκειμένου να ενισχυθεί η διεπιστημονικότητα και να αρθούν οι στεγανές προσεγγίσεις των μονοθεματικών τμημάτων, καθίσταται ως βασική διοικητική και ακαδημαϊκή μονάδα σε κάθε ίδρυμα, η σχολή.

    Κάθε σχολή οργανώνει διαφορετικά προγράμματα σπουδών, και απονέμει τα αντίστοιχα πτυχία.

    Οι σχολές μπορούν επίσης να οργανώνουν ενιαίο πρόγραμμα σπουδών στο πρώτο έτος, ώστε να εισάγονται οι φοιτητές σε σχολές και να εντάσσονται στα προγράμματα σπουδών μετά το πρώτο έτος.

    Για το συντονισμό της διδασκαλίας και της έρευνας, οι καθηγητές κάθε σχολής συγκροτούν επιμέρους, εργαστήρια και κλινικές.

    Οι σχολές διοικούνται από τον κοσμήτορα/διευθυντή, την κοσμητεία/διεύθυνση της σχολής και τη γενική συνέλευση.

    Η κοσμητεία/διεύθυνση αποτελείται από τον κοσμήτορα, τους διευθυντές των προγραμμάτων σπουδών της σχολής και έναν εκλεγμένο εκπρόσωπο των φοιτητών.

    Οι διευθυντές των προγραμμάτων σπουδών

    εκλέγονται από τα μέλη της συνέλευσης του οικείου προγράμματος σπουδών.
 

    Μεταπτυχιακή σχολή και σχολή διά βίου μάθησης και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης

    Για την οργάνωση των μεταπτυχιακών και διδακτορικών προγραμμάτων σπουδών τα ιδρύματα συστήνουν μεταπτυχιακή σχολή.

    Για την ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων διά βίου μάθησης και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης τα ιδρύματα συστήνουν σχολή διά βίου μάθησης ή/ και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

    Οι σχολές αυτές οργανώνονται και διοικούνται με διακριτό τρόπο.

    Τα ΑΕΙ μπορούν να οργανώνουν μονετείς και διετείς σπουδές με τρόπο που ορίζει το κάθε ίδρυμα.

   

    4. Θέματα ακαδημαϊκού προσωπικού

    Προτείνεται η απλοποίηση του εσωτερικού συστήματος των ΑΕΙ στο πλαίσιο της διεθνούς πρακτικής, με τη θέσπιση τριών ακαδημαϊκών βαθμίδων.

   

    Καθηγητές

    Το διδακτικό και ερευνητικό έργο στα ΑΕΙ ασκείται από καθηγητές, οι οποίοι διακρίνονται σε καθηγητές, αναπληρωτές καθηγητές και επίκουρους καθηγητές.

    Οι καθηγητές και αναπληρωτές εκλέγονται ως μόνιμοι.

    Οι επίκουροι καθηγητές εκλέγονται για τετραετή θητεία, με δυνατότητα ανανέωσης για άλλη μία θητεία ύστερα από κρίση. Η εξέλιξη τους στη βαθμίδα του αναπληρωτή καθηγητή γίνεται με ανοικτή διαδικασία.

    Τα ΑΕΙ δύνανται επίσης να αναθέτουν τη διδασκαλία μαθημάτων σε εντεταλμένους διδασκαλίας με ατομικές, ανανεώσιμες, συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, πλήρους απασχόλησης, διάρκειας ενός ως τριών ακαδημαϊκών ετών και με ανώτατο συνολικό όριο τα πέντε έτη.

    Τα λεπτομερή προσόντα για την εκλογή σε θέση καθηγητή και οι υποχρεώσεις του διδακτικού προσωπικού καθορίζονται στον Οργανισμό κάθε ιδρύματος.

    Το νομοσχέδιο θα περιλαμβάνει τις κατάλληλες μεταβατικές διατάξεις για τους υπηρετούντες και οι, υπό διορισμό λέκτορες. 

    Αξιολόγηση καθηγητών

    Οι μόνιμοι καθηγητές αξιολογούνται κάθε 5 χρόνια ως προς το επιστημονικό, ερευνητικό και εκπαιδευτικό τους έργο από ειδικές επιτροπές κρίσης

    όπως καθορίζεται στον Οργανισμό του ιδρύματος. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης κοινοποιούνται στον αξιολογούμενο και στον οικείο κοσμήτορα. Ο κοσμήτορας προτείνει στο Συμβούλιο, με βάση τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, συγκεκριμένες επιβραβεύσεις στους καθηγητές που διακρίνονται. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις αρνητικής αξιολόγησης οι καθηγητές είναι δυνατόν, με απόφαση του κοσμήτορα, να έχουν συγκεκριμένες ακαδημαϊκές επιπτώσεις.


    Ένταξη καθηγητών σε κατηγορίες απασχόλησης

    Η σύνδεση της αξιολόγησης με την πορεία των καθηγητών καθίσταται άρρηκτη. Βασική προτεραιότητα είναι η προώθηση και παροχή κινήτρων σε καθηγητές πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης. Συστήνεται για αυτό νέα κατηγορία καθεστώτος απασχόλησης, αυτή της «πλήρους και αποκλειστικής» απασχόλησης που θα λαμβάνει και πλήρη αμοιβή.
   

    Επιτροπές εκλογής καθηγητών

    Οι καθηγητές επιλέγονται από επιτροπές επιλογής καθηγητών που αποτελούνται από 7 μέλη, καθηγητές ή αναπληρωτές καθηγητές, εκ των οποίων 3 είναι καθηγητές ή αντίστοιχης βαθμίδας ερευνητές ιδρύματος της αλλοδαπής και, σε ειδικά αιτιολογημένες περιπτώσεις, από άλλο ίδρυμα της ημεδαπής.

    Τα μέλη των επιτροπών επιλογής καθηγητών ορίζονται με κλήρωση, η οποία διεξάγεται σε συνεδρίαση της κοσμητείας/διεύθυνσης από καταλόγους εσωτερικών και εξωτερικών μελών.

    Οι κατάλογοι είναι τετραετούς διάρκειας, συντάσσονται από την κοσμητεία/διεύθυνση της σχολής ανά ειδικότερο γνωστικό πεδίο -ή όπου είναι εφικτό ανά γνωστικό αντικείμενο- εγκρίνονται από το Συμβούλιο του ιδρύματος και δημοσιεύονται σε διακριτή θέση στον ιστότοπό του.

   
    Επώνυμες έδρες

    Τα ιδρύματα μπορούν να ιδρύουν και να διατηρούν επώνυμες έδρες διδασκαλίας και έρευνας (από κληροδοτήματα, χορηγίες, κλπ.) ύστερα από έγκριση των ακαδημαϊκών τους οργάνων.

   

    5. Νέα διάρθρωση των σπουδών

    Οι σπουδές στην ανώτατη εκπαίδευση οργανώνονται στους τρεις κύκλους του ευρωπαϊκού χώρου ανώτατης εκπαίδευσης.

    Ο πρώτος κύκλος συνίσταται στην παρακολούθηση ενός προγράμματος σπουδών και περιλαμβάνει μαθήματα που αντιστοιχούν κατ' ελάχιστον σε 180 ακαδημαϊκές μονάδες (α.μ.). Ένα έτος αντιστοιχεί τουλάχιστον σε 60 α.μ.

    Ένα ίδρυμα μπορεί να οργανώνει και προγράμματα σύντομου κύκλου σπουδών, ως μέρος του πρώτου κύκλου σπουδών ή συνδεδεμένα με αυτόν, που αντιστοιχούν κατ' ελάχιστο σε 60 και κατά ανώτατο όριο σε 120 α.μ. και οδηγούν στην απονομή διπλώματος σύντομου κύκλου.

    Με ΠΔ ορίζεται το σύνολο των ακαδημαϊκών μονάδων ανά γνωστικό πεδίο και τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης. Κύριο κριτήριο για τον προσδιορισμό των α.μ. κάθε προγράμματος αποτελούν οι αντίστοιχες εξελίξεις στον ευρωπαϊκό χώρο ανώτατης εκπαίδευσης.

    Ο δεύτερος κύκλος συνίσταται στην παρακολούθηση προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών και περιλαμβάνει μαθήματα που αντιστοιχούν κατ' ελάχιστο σε 60 και κατά μέγιστο σε 120 α.μ.

    Ο τρίτος κύκλος είναι οι διδακτορικές σπουδές. Μπορεί να περιλαμβάνει μαθήματα που αντιστοιχούν κατ' ελάχιστο σε 60 και κατά μέγιστο σε 120 α.μ. καθώς και την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής.

    Για κάθε υποψήφιο διδάκτορα διορίζεται τριμελής συμβουλευτική επιτροπή. Η τελική αξιολόγηση της διατριβής γίνεται από διμελή επιτροπή εξέτασης. Το ένα μέλος είναι καθηγητής του ιδρύματος και το άλλο ιδρύματος του εξωτερικού και σε εξαιρετικές περιπτώσεις άλλου ιδρύματος της ημεδαπής.
 

    Νέα προγράμματα σπουδών

    Δίνεται η δυνατότητα στα ιδρύματα να οργανώνουν και να προσφέρουν προγράμματα σπουδών, ως αποτέλεσμα συνεργασίας των σχολών τους ή σε συνεργασία με άλλα ιδρύματα της ημεδαπής ή της αλλοδαπής και σε ξένη γλώσσα, καθώς και ειδικά προγράμματα διά βίου μάθησης, με παραδοσιακές μορφές και εξ αποστάσεως.

    Δίνεται επίσης η δυνατότητα στα ιδρύματα να οργανώνουν μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών σε συνεργασία με ερευνητικά κέντρα της χώρας ή της αλλοδαπής.

    Όλα τα προγράμματα σπουδών πιστοποιούνται από την ανεξάρτητη αρχή ή από πιστοποιημένους από αυτήν διεθνείς φορείς πιστοποίησης.

   

    6. Αξιολόγηση και πιστοποίηση

    Οι διαδικασίες αξιολόγησης της ποιότητας που έχουν εισαχθεί από το 2005 γίνονται πιο ουσιαστικές, καλύτερα στοχευμένες και πιο αποτελεσματικές.

    Από συμβουλευτικές για τα ιδρύματα και τις διοικήσεις τους, οι διαδικασίες αξιολόγησης μετατρέπονται σε διαδικασίες πιστοποίησης

    α) των προγραμμάτων σπουδών και

    β) των εσωτερικών συστημάτων διασφάλισης της ποιότητας κάθε ιδρύματος .

    Για το λόγο αυτό, διευρύνονται οι αρμοδιότητες της Μονάδας Διασφάλισης της Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) κάθε ιδρύματος ώστε να αποτελέσει το όργανο της διοίκησης κάθε ιδρύματος που σχεδιάζει, αναπτύσσει και συντονίζει τις εσωτερικές διαδικασίες διασφάλισης της ποιότητας του ιδρύματος και υποστηρίζει τις διαδικασίες εξωτερικής πιστοποίησης.

    Η ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας (ΑΔΙΠ) που θεσμοθετήθηκε το 2005 μετεξελίσσεται και αναλαμβάνει την αρμοδιότητα για την πιστοποίηση των προγραμμάτων σπουδών και των εσωτερικών συστημάτων διασφάλισης της ποιότητας των ιδρυμάτων.

   

    Κέντρα αριστείας

    Για την επιβράβευση και υποστήριξη βέλτιστων πρακτικών ποιότητας και καινοτομίας εντός των ΑΕΙ, θεσμοθετούνται διαδικασίες αξιολόγησης για την ανακήρυξη ακαδημαϊκών μονάδων ( Προγράμματα Σπουδών, Σχολών, ΑΕΙ) ως Κέντρων Αριστείας.

   

    7. Νέοι κανόνες χρηματοδότησης των ΑΕΙ

   
    Για τη βελτίωση της απόδοσης των ιδρυμάτων και την εισαγωγή κινήτρων στη λειτουργία τους, η δημόσια χρηματοδότηση (τακτικός προϋπολογισμός, Π.Δ.Ε. και νέες θέσεις προσωπικού) κατανέμεται στα ιδρύματα με βάση αντικειμενικά κριτήρια και δείκτες και διακρίνεται σε δύο μέρη.

    Το πρώτο μέρος κατανέμεται στα ιδρύματα με βάση τον αριθμό των ενεργών φοιτητών που εγγράφονται σε αυτό και το κόστος σπουδών ανά φοιτητή.

    Το υπόλοιπο κατανέμεται στα ιδρύματα με βάση τους δείκτες ποιότητας και επιτευγμάτων και σύμφωνα με τον βαθμό επίτευξης των στόχων που έχουν συμφωνηθεί μεταξύ της πολιτείας και των ιδρυμάτων.

    Κάθε ίδρυμα επιλέγει τους δείκτες ποιότητας και επιτευγμάτων με βάση τους οποίους επιθυμεί να αξιολογηθεί, ώστε, παράλληλα με τη βελτίωση της απόδοσης και της αποτελεσματικότητας διασφαλίζεται η δυνατότητα των ιδρυμάτων να διαφοροποιούν τη στρατηγική ανάπτυξής τους.

   

    Συμφωνίες προγραμματικού σχεδιασμού

    Οι τετραετείς προγραμματισμοί των ιδρυμάτων ενισχύονται ώστε να αποτελούν το βασικό εργαλείο για την ανάπτυξη και ανάδειξη της ιδιαίτερης φυσιογνωμίας και αποστολής κάθε ιδρύματος, τη θέση του στον ελληνικό, ευρωπαϊκό και διεθνή χώρο, και τους στόχους που το ίδρυμα και οι ακαδημαϊκές του μονάδες επιδιώκουν να επιτύχουν, με ιεράρχηση και καθορισμό των προτεραιοτήτων τους.

   

    8. Ένα Νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου (ΝΠΙΔ) σε κάθε ΑΕΙ

    Για την ενίσχυση της διοικητικής ευελιξίας, σε κάθε ΑΕΙ ιδρύεται με ΠΔ ειδικό νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου υπό την εποπτεία του Συμβουλίου του ιδρύματος. Πρόεδρος του ΝΠΙΔ ορίζεται ένας εκ των Αναπληρωτών Πρυτάνεων/Προέδρων, επιλογής του Πρυτάνεως/Προέδρου.

    Το ΝΠΙΔ του ιδρύματος διαχειρίζεται και αξιοποιεί τους πόρους των ερευνητικών και αναπτυξιακών προγραμμάτων και της κινητής και ακίνητης περιουσίας τους και την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της έρευνάς τους.

    Για την καλύτερη αξιοποίηση, τη βελτίωση της απόδοσης και της ποιότητας των υπηρεσιών δύναται να ανατίθενται στο ΝΠΙΔ και υπηρεσίες προς φοιτητές (φοιτητικές εστίες, εστιατόρια, κυλικεία, κλπ.)

    9. Φοιτητές

    Φοιτητική ιδιότητα

    Η φοιτητική ιδιότητα διατηρείται με την εγγραφή των φοιτητών σε κάθε εξάμηνο. Χάνεται σε περίπτωση μη εγγραφής σε δύο συνεχόμενα εξάμηνα.

    Οι φοιτητές που αποδεδειγμένα εργάζονται δύνανται να εγγράφονται με καθεστώς μερικής φοίτησης

    Μετά το ν + 2 οι φοιτητές πλήρους φοίτησης και μετά το 2ν οι φοιτητές μερικής φοίτησης, οι όροι και οι προϋποθέσεις για διατήρηση της φοιτητικής ιδιότητας ορίζονται από τα ιδρύματα.

   

    Συμμετοχή φοιτητών στη διοίκηση

    Οι εκπρόσωποι των φοιτητών στα όργανα διοίκησης των ιδρυμάτων εκλέγονται από ενιαίο ψηφοδέλτιο με άμεση, καθολική, ταξινομική και μυστική ψηφοφορία από το σύνολο των ενεργών φοιτητών.

   

    Για την διασφάλιση της συμμετοχής των φοιτητών στη λειτουργία του ιδρύματος, τα ιδρύματα δύνανται να συγκροτούν:

    α) συμβούλιο φοιτητικής μέριμνας σε επίπεδο ιδρύματος

    β) συμβούλια σπουδών ανά σχολή ή/και πρόγραμμα σπουδών

    Στα συμβούλια αυτά, με γνωμοδοτικό χαρακτήρα, η συμμετοχή φοιτητών ανέρχεται στο 40%. Οι λεπτομέρειες ορίζονται στον Οργανισμό και τον Εσωτερικό Κανονισμό των ιδρυμάτων.

   

    Συνήγορος του φοιτητή

    Τα ιδρύματα συγκροτούν υπηρεσία συνηγόρου του φοιτητή για την επίλυση διαφορών τους με το ίδρυμα και τη διοίκησή του.

   

    Άτοκα δάνεια

    Με υπουργική απόφαση ορίζονται οι προϋποθέσεις για τη χορήγηση άτοκων δανείων σε φοιτητές (πρώτου κύκλου) ή σε ορισμένες άλλες κατηγορίες φοιτητών, από πιστωτικά ιδρύματα της χώρας, με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου και δυνατότητα τμηματικής αποπληρωμής του δανείου μετά την έναρξη απασχόλησής τους ή την απόκτηση ατομικού εισοδήματος.

   

    Ακαδημαϊκή ελευθερία -άσυλο

    Πλήρης και πιστή εγγύηση της επιστημονικής ελευθερίας και της ελευθερίας της έκφρασης μέσα στα ΑΕΙ. Απομάκρυνση από το μοντέλου χωροταξικού ορισμού και επιστροφή στις ρίζες του ασύλου.

   

    10. Διεθνοποίηση

    • Ενίσχυση διεθνών προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών που θα προσελκύουν και ξένους φοιτητές.

  • Προσφορά προγραμμάτων και σε ξένη γλώσσα.


    • Η εκλογή των καθηγητών να γίνεται από διεθνούς σύνθεσης εκλεκτορικά σώματα. Δυνατότητα εκλογής και αλλοδαπών ως μελών ΔΕΠ.

    • Θα παρέχεται η δυνατότητα ταυτόχρονης κατοχής θέσης ΔΕΠ σε ελληνικά και ξένα πανεπιστήμια (dual appointments) ώστε οι διακεκριμένοι Έλληνες-Ελληνίδες και ξένοι επιστήμονες να μπορούν να προσφέρουν την εμπειρία τους στα ελληνικά πανεπιστήμια χωρίς να υποχρεώνονται να εγκαταλείπουν τη θέση τους.

    • Ενθάρρυνση της ίδρυσης παραρτημάτων των Ελληνικών Πανεπιστημίων σε άλλες χώρες.

    • Υιοθέτηση και εφαρμογή του εθνικού πλαισίου προσόντων (NQF) κατά τα πρότυπα του αντίστοιχου ευρωπαϊκού πλαισίου προσόντων.

    • Σύνδεση των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών με διεθνείς βάσεις δεδομένων του εξωτερικού με διττό σκοπό: α) την πρόσβαση στην επιστημονική δεξαμενή γνώσης και β) τη δημοσιοποίηση της ελληνικής επιστημονικής παραγωγής στο εξωτερικό.

    • Συστηματική προώθηση των ελληνικών Πανεπιστήμιων και ΤΕΙ στο εξωτερικό σε συνεργασία με το Υπουργείο Εξωτερικών και το Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού.

   
    Νέος χάρτης της ανώτατης εκπαίδευσης

    Απαιτούνται αλλαγές στο χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης, τόσο από θεματική όσο και από χωροταξική άποψη ώστε τα ΑΕΙ να ανταποκρίνονται στις ανάγκες για την άμεση βελτίωση των εκπαιδευτικών και ακαδημαϊκών λειτουργιών και αποτελεσμάτων.

    Συστήθηκε ειδική επιτροπή εμπειρογνωμόνων, υπό τον Πρόεδρο του Ε.ΣΥ.Π., με στόχο την εισήγηση προς τον Υπουργό Παιδείας των αναγκαίων αλλαγών στο χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης, ύστερα από διάλογο και διαβούλευση με τα ιδρύματα.

    Με ΠΔ διαμορφώνεται ο νέος χάρτης των ιδρυμάτων της ανώτατης εκπαίδευσης.

    Τα κριτήρια για τις αλλαγές στο χάρτη των ιδρυμάτων στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης και της έρευνας και στην ενίσχυση της διεθνούς παρουσίας και διάκρισης των ΑΕΙ και είναι σύμφωνα με τις δυνατότητες και ανάγκες εθνικής οικονομίας.

   

Η κατάσταση σήμερα:

   
  • Αριθμός Ιδρυμάτων: 40

 

   
  • Τμήματα: 511

 

   
  • Εγγεγραμμένοι Φοιτητές : 578479

 

   
  • Ενεργοί Φοιτητές: 360762

 

   
  • Αριθμός Φοιτητών μέσω «Εύδοξου»: 243779

 

   
  • Διδάσκοντες : 11682


   
    Έχουμε ΑΕΙ σε 66 πόλεις.

   
    • ΤΕΙ απόδοση (κατά μέσο όρο την τελευταία πενταετία)

   
  • Εισακτέοι: 42000

 

   
  • Κενές θέσεις: 12255

 

   
  • Εισαχθέντες: 29745

 

   
  • Πτυχιούχοι: 17500

 

   
  • Κενές θέσεις: 29%

 

   
  • Πτυχιούχοι: 42% (Ως προς το συνολικό αριθμό εισακτέων)


    59% (Ως προς το συνολικό αριθμό των εισαχθέντων)

   
  • Δεν κατάφεραν να πάρουν πτυχίο: 12245


    29% (Ως προς το συνολικό αριθμό εισακτέων)

    41% (Ως προς το συνολικό αριθμό των εισαχθέντων)

    Στα Πανεπιστήμια, οι κενές θέσεις είναι λίγες (2%) και οι πτυχιούχοι περίπου το 80%.

    Ο μέσος όρος χρόνου αποφοίτησης ξεπερνά σημαντικά το όριο σπουδών.

★ Πηγή: Συντακτική ομάδα του eklogika.gr


Αφήστε το σχόλιο σας

Τα πεδία με αστεράκι είναι υποχρεωτικά



Δείτε επίσης τα τελευταία νέα με χρονολογική σειρά

Υπό 8ημερη κράτηση ο δάσκαλος για την υπόθεση ναρκωτικών

23/11/2017 - 12:56:20 -

Γενικό Λογιστήριο:Αύξηση λογοδοσίας στην οικονομική διαχείριση

23/11/2017 - 12:43:45 -

Κλασικό στυλ για το νέο υβριδικό smartwatch της Misfit, Command

23/11/2017 - 12:40:56 -

Σεμινάριο Επαγγελματικού Προσανατολισμού από τον κ. Δημήτρη Μπουραντά στα Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα-Λιναρδάτου

23/11/2017 - 12:16:12 -

Στην Αθήνα μεταβαίνει ο Πρόεδρος Αναστασιάδης

23/11/2017 - 12:15:00 -

«Η συζήτηση στη Βουλή θα καταδείξει τι συνέβη με τη διακρατική συμφωνία για τη Σ. Αραβία»

23/11/2017 - 12:10 - Την άποψη πως «η δημόσια συζήτηση στη Βουλή τη Δευτέρα θα καταδείξει τι συνέβη, θα ανασκευάσει...

Χαμηλές προσδοκίες, άπνοια και απώλειες στο χρηματιστήριο

23/11/2017 - 12:00:00 -

Μαθητές δουλεύουν 11ωρα για συναρμολόγηση των iPhone X

23/11/2017 - 11:13:00 -

Δεν υπέγραψε τον νόμο για τα αποχετευτικά τέλη ο ΠτΔ

23/11/2017 - 11:05:39 -

Απώλειες στο άνοιγμα των ευρωαγορών

23/11/2017 - 11:01:00 -

Ρομπότ που σχεδιάστηκε σε χαρτοπετσέτα στη Θεσσαλονίκη, κάνει chat με τη Euroleague!

23/11/2017 - 10:57:00 -

Φωτεινές νύχτες: Οι αρνητικές συνέπειες της φωτορύπανσης

23/11/2017 - 10:48:47 -

Νέα έρευνα: Ο καφές κάνει περισσότερο καλό παρά κακό

23/11/2017 - 10:40:00 -

Βραβείο πολιτικού σθένους παρέλαβε ο Αλ. Τσίπρας– Το πρόγραμμα του πρωθυπουργού στο Παρίσι

23/11/2017 - 10:40 - Επίσκεψη στο Παρίσι πραγματοποιεί σήμερα, Πέμπτη, και αύριο, Παρασκευή, ο πρωθυπουργός, Αλ....

Στοιχεία για υποθέσεις φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου κατέθεσε στη Βουλή το υπ. Οικονομικών

23/11/2017 - 10:33 - Στοιχεία για υποθέσεις φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου, για τις οποίες το 2016 καταλογίσθηκαν...

Ήπιες διακυμάνσεις στις ασιατικές αγορές

23/11/2017 - 10:12:00 -

Οι τελευταίοι επεξεργαστές Core της Intel έχουν σοβαρά κενά ασφαλείας και ευπάθειες

23/11/2017 - 10:09:17 -

Στο εδώλιο πρώην στελέχη της ΕΒΖ

23/11/2017 - 10:09:00 -

Συναγερμός για ασυνόδευτο δέμα με παραλήπτες τους πλημμυροπαθείς στη Μάνδρα

23/11/2017 - 09:59:03 -

Η απειλή της Ελβετίας και τι σημαίνει η υποχώρηση στη βαθμολογία

23/11/2017 - 09:49:39 -

Επιστροφή στη λίστα με τα Νέα - ειδήσεις
Νέα Φορέων Δημοσίου
Νέα από τον Κόσμο Ινδός πολιτικός προσφέρει 1,2 εκατ. ευρώ για το κεφάλι σταρ του Μπόλιγουντ!

Ινδός πολιτικός προσφέρει 1,2 εκατ. ευρώ για το κεφάλι σταρ του Μπόλιγουντ!

Σάλο έχει προκαλέσει η κίνηση Ινδού πολιτικού να ζητήσει το κεφάλι πρωταγωνίστριας του Μπόλιγουντ επί πίνακι, προσφέροντας μάλιστα

Τεχνολογία - Ειδήσεις Κλασικό στυλ για το νέο υβριδικό smartwatch της Misfit, Command

Κλασικό στυλ για το νέο υβριδικό smartwatch της Misfit, Command

Η Misfit, που ανήκει στη Fossil αποκάλυψε το νέο της υβριδικό smartwatch, το Command που υπόσχεται να παρακολουθεί την άσκηση σας ενώ παράλληλα έχει...

Αθλητικά νέα Η απειλή της Ελβετίας και τι σημαίνει η υποχώρηση στη βαθμολογία

Η απειλή της Ελβετίας και τι σημαίνει η υποχώρηση στη βαθμολογία

Η Ελλάδα παρέμεινε στη 14η θέση της κατάταξης της UEFA μετά την ήττα του Ολυμπιακού από τη Σπόρτινγκ, αλλά απειλείται να χάσει και αυτή τη θέση από...

Κύπρος - Ειδήσεις Υπό 8ημερη κράτηση ο δάσκαλος για την υπόθεση ναρκωτικών

Υπό 8ημερη κράτηση ο δάσκαλος για την υπόθεση ναρκωτικών

Το επαρχιακό δικαστήριο Λεμεσού διέταξε την οκταήμερη κράτηση δασκάλου ειδικής εκπαίδευσης, ο οποίος συνελήφθη στη Λεμεσό για υπόθεση ναρκωτικών.Ο...

Επισκέψεις στο eklogika
Το eklogika.gr στο εξάμηνο, από 1-1-2017 έως 30-6-2017, δέχτηκε 5.549.662 επισκέψεις, από 1.485.985 μοναδικούς επισκέπτες, με 20.725.897 pageviews. Δείτε τα  Στοιχεία του Google analytics

Ειδήσεις για θέματα υγείας Αποφύγετε τα λάθη στη δίαιτα

Αποφύγετε τα λάθη στη δίαιτα

Η πρώτη σκέψη που κάνει κάποιος όταν ακούσει τη λέξη δίαιτα πηγαίνει στις γυναίκες, οι οποίες κυρίως λόγω διαφόρων ιδιαιτεροτήτων και περισσότερο της...

Ψυχαγωγία - ειδήσεις Εδώ θα φας τα πιο συγκλονιστικά παϊδάκια στην πόλη

Εδώ θα φας τα πιο συγκλονιστικά παϊδάκια στην πόλη

Οχτώ... ζουμερές διευθύνσεις για φανατικούς κρεατοφάγους

Ειδήσεις για το αυτοκίνητο Μόνο από ανανεώσιμες πηγές θα παίρνει ενέργεια το BMW Group

Μόνο από ανανεώσιμες πηγές θα παίρνει ενέργεια το BMW Group

Σημαντικές ανακοινώσεις στη Διάσκεψη του ΟΗΕ για την Κλιματική Αλλαγή στη Βόννη

Πολιτικά άρθρα

Φωτοβολίδες από σκοτάδι

Παντελής Μπουκάλας

Αντιεξουσιαστές; Αναρχικοί; Επαναστάτες; Ελευθεριακοί; Οι λέξεις δεν έχουν ιδιοκτήτες. Ο καθένας μπορεί να φτιάξει μια πρόχειρη κολυμπήθρα για να...

Δείτε όλο το άρθρο
«Μαζί τα φάγαμε» και η κουλτούρα ατιμωρησίας

Βασίλης Παζόπουλος

Η φράση «μαζί τα φάγαμε» δεν είναι απλώς μια διαπιστωτική πρόταση. Υπονοεί μια διατακτική ερμηνεία: μην ψάχνεις να βρεις τους ενόχους της χρεοκοπίας,...

Δείτε όλο το άρθρο
Η φοροδιαφυγή και το στοίχημα που χάθηκε

Βαγγέλης Δεληπέτρος

Το 2015 η δήλωση “θα πατάξουμε την φοροδιαφυγή” ακουγόταν λογική. Πέρυσι το παρόμοιο “έχουμε την βούληση για σύγκρουση με τους φοροφυγάδες”, ήταν...

Δείτε όλο το άρθρο
Όταν ο Spielberg συντάσσει προϋπολογισμούς

Σταμάτης Ζαχαρός

Σύμφωνα με το θρύλο, η κατάρα των στοιχειωμένων ελληνικών προϋπολογισμών είναι να γράφονται έτσι ώστε να μην εκτελούνται ποτέ…

Δείτε όλο το άρθρο
Το έσχατο όριο

Γιάννης Πανούσης

"Ανοίξτε τις πύλες. Ο Αννίβας.... στέκεται ολόρθος, μέσα στην πόλη και μέσα μας. Η Ρώμη η ανοχύρωτη δεν έχει άλλο πρόσωπο, παρά το πρόσωπο της...

Δείτε όλο το άρθρο
Δείτε όλα τα άρθρα

Δημοσκοπήσεις

Δημοσκόπηση της Marc για το «Πρώτο Θέμα» (28-10-2017) Επανέρχεται στα διψήφια νούμερα η διαφορά της ΝΔ από τον ΣΥΡΙΖΑ, σύμφωνα με δημοσκόπηση της εταιρείας Marc, ενώ στην «κούρσα» για την ηγεσία της... Δείτε περισσότερα Δημοσκόπηση του Παν. Μακεδονίας (ΠΑΜΑΚ), για τον Σκάι (25-9-2017) Στις 13 ποσοστιαίες μονάδες διαμορφώνεται το προβάδισμα της ΝΔ έναντι του ΣΥΡΙΖΑ σύμφωνα με τα αποτελέσματα δημοσκόπησης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας... Δείτε περισσότερα
Αναζήτηση δημοσκόπησης
Μέσο Δημοσίευσης
Επωνυμία Εταιρείας
Ημερομηνία      Από:
Δημοσίευσης   Έως:

Δείτε όλες τις δημοσκοπήσεις

Newsletter

Επιθυμώ να λαμβάνω newsletter

Τα στοιχεία σας είναι εμπιστευτικά!
Αγροτικά Νέα Στο εδώλιο πρώην στελέχη της ΕΒΖ

Στο εδώλιο πρώην στελέχη της ΕΒΖ

Στα στελέχη περιλαμβάνονται οι τρεις πρόεδροι της Βιομηχανίας, ένας αντιπρόεδρος και δύο διευθυντές

Πολιτιστικά Νέα «Ο γάμος της Μαρίας Μπράουν» στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων

«Ο γάμος της Μαρίας Μπράουν» στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων

Μετά την sold out για 2 χρόνια επιτυχία «Το Κουκλόσπιτο», ο Γιώργος Σκεύας επιστρέφει στο Θέατρο της Οδού...

Εκπαιδευτικά Νέα Σεμινάριο Επαγγελματικού Προσανατολισμού από τον κ. Δημήτρη Μπουραντά στα Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα-Λιναρδάτου

Σεμινάριο Επαγγελματικού Προσανατολισμού από τον κ. Δημήτρη...

Είναι γεγονός ότι το σύγχρονο περιβάλλον εργασίας μετασχηματίζεταιμε ταχείς ρυθμούς σε παγκόσμιο επίπεδο και...

Ειδήσεις για τον τουρισμό Νέοι θησαυροί του ιστορικού Φαραώ Τουταγχαμών

Νέοι θησαυροί του ιστορικού Φαραώ Τουταγχαμών

Τεράστιας αξίας τα νέα ταφικά αριστουργήματα που εμπλούτισαν τη συλλογή του νέου μουσείου που θα βρίσκεται...

Επιστήμη - ειδήσεις Φωτεινές νύχτες: Οι αρνητικές συνέπειες της φωτορύπανσης

Φωτεινές νύχτες: Οι αρνητικές συνέπειες της φωτορύπανσης

Την ανησυχία τους εκφράζουν ερευνητές για τις επιπτώσεις του φαινομένου σε ανθρώπους, ζώα και...

Ξεχωριστές ειδήσεις 25 τρόποι για pushups (Βίντεο)

25 τρόποι για pushups (Βίντεο)

Είτε είστε λάτρης της γυμναστικής είτε όχι, το βίντεο αυτό είναι εντυπωσιακό! Τα push-ups είναι μια από τις...

Banner Left Out2
Banner Right Out2