Δολοφονία στα Εξάρχεια: Άνδρας δέχτηκε επίθεση με μαχαίρι    |    Μικτά πρόσημα στις ασιατικές αγορές    |    Σχέδιο για φορολογική «ανάσα» σε εργαζόμενους, ανέργους, συνταξιούχους, νοικοκυριά και επιχειρήσεις    |    Έλληνας καθηγητής σε ηγετικό ρόλο σε Ελβετικό Κέντρο έρευνας νευροεκφυλιστικών νόσων    |    Οι πολιτικές εφημερίδες 26/4/2018    |    Πυρκαγιά κατέστρεψε ολοσχερώς διαμέρισμα στα Χανιά    |    Σε δοκιμασία το χρηματιστήριο    |    Άνοδο καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στην Ασία    |    Συναγερμός στο Εφετείο από φωτιά στο κυλικείο    |    Μαφιόζικη επίθεση κατά του προέδρου της κοινότητας στο Μουρίκι Θήβας    |    Wall Street: «Γύρισε» σε κέρδη o Dow - Παραμένει η ανησυχία για τα ομόλογα    |    Τα επιδόματα των στελεχών εκπαίδευσης    |    Φονικός καβγάς στην Πάτρα: Μαχαίρωσε 31χρονο κοντά στο νοσοκομείο    |    Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής: ΝΔ και ΠΑΣΟΚ αναπαράγουν αθλιότητες    |    Τα ερωτήματα της ΝΔ προς τον Ε. Τσακαλώτο για την εμπλοκή συνεργάτη του σε υπόθεση διαφθοράς    |   

Άρχισε στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου για τον ΟΑΣΘ

🕔17/07/2017 - 18:22

Με το χαρακτήρα του επείγοντος άρχισε στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Μεταφορών, που αφορά το πέρασμα του ΟΑΣΘ στο ελληνικό Δημόσιο. Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου τάχθηκαν ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ. Από την πλευρά της Αντιπολίτευσης, ΝΔ και Δημοκαρατική Συμπαράταξη δήλωσαν ότι το καταψηφίζουν, ενώ τα υπόλοιπα κόμματα επιφυλάχθηκαν για την Ολομέλεια.

Είχε προηγηθεί ψηφοφορία, την οποία ζήτησε η αντιπολίτευση, διαφωνώντας με τη διαδικασία του επείγοντος, ωστόσο με 27 ψήφους υπέρ έναντι 18 κατά εγκρίθηκε η πρόταση της κυβερνητικής πλειοψηφίας.

Αύριο Τρίτη 18 Ιουλίου, στις 12:00, θα κληθούν να εκφράσουν τις απόψεις τους αρμόδιοι κοινωνικοί και συνδικαλιστικοί φορείς, ενώ την Τετάρτη 19 Ιουλίου θα εισαχθεί προς συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής.

Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ - ΜΠΕ ο πρόεδρος της «Εγνατίας Οδού Α.Ε» Απόστολος Αντωνούδης δήλωσε πως στις αρχές Αυγούστου πρόκειται να συσταθούν τα διοικητικά συμβούλια των δύο νέων κρατικών φορέων, που θα διαδεχτούν τον ΟΑΣΘ, ήτοι του «Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης ΑΕ» (ΟΣΕΘ ΑΕ) και της εταιρείας «Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης ΑΕ» (ΑΣΥΘ ΑΕ).

Όπως ανέφερε, η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ θα γίνει άμεσα: Στα μέσα της εβδομάδας, θα έχουμε την ψήφιση του νομοσχεδίου και έως την επόμενη εβδομάδα θα δημοσιευθεί στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως. Στις αρχές Αυγούστου, θα έχουμε νέους κρατικούς φορείς και νέα διοικητικά συμβούλια που θα αναλάβουν το έργο του σχεδιασμού και της υλοποίησης αυτού το νέου μοντέλου αστικών συγκοινωνιών».

Ο πρόεδρος της «Εγνατίας Οδού Α.Ε» διευκρίνισε ακόμη ότι δημιουργείται «τελείως νέο τοπίο» στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και ότι σύμφωνα με το σχεδιασμό θα υπάρξουν σημαντικές αλλαγές, «μικρότερα λεωφορεία με μεγαλύτερη ευελιξία», όπως και «οικολογικά λεωφορεία που θα είναι ενταγμένα στο στόλο και θα τροφοδοτούν το βασικό μέσο μεταφοράς που θα είναι το Μετρό».

Σήμερα, τόνισε, υπάρχουν λεωφορεία που πηγαίνουν στην Περιστερά και στα χωριά της Βόλβης με πληρότητα μόνο έξι και επτά επιβατών και επισήμανε πως δεν χρειάζεται να υπάρχουν τόσο μεγάλα λεωφορεία για αυτές τις διαδρομές, καθώς και πως θα συνεχιστούν βέβαια τα δρομολόγια με μικρότερα λεωφορεία.

Ο κ. Αντωνούδης αναφέρθηκε επίσης και στον σχεδιασμό κοινών προμηθειών για ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ, «έτσι ώστε να έχουμε συνεργασία στους δύο κρατικούς οργανισμούς και να πετύχουμε συνέργειες καλύτερες με χαμηλότερες τιμές».

Όπως είπε, με τις αλλαγές που θα υπάρξουν «θα προκύψει οικονομία κλίμακος» όσον αφορά την προμήθεια των λεωφορείων αλλά και «καλύτερος σχεδιασμός όλων αυτών των μέσων».

Πρόσθεσε πως άμεσα οι Θεσσαλονικείς θα δουν αλλαγές και στα δρομολόγια, επισημαίνοντας ότι δεν θα υπάρχουν περικοπές των δρομολογίων από την επόμενη εβδομάδα, διότι θα αξιοποιηθούν όλα τα λεωφορεία και θα βγουν στην πόλη και τα 100 λεωφορεία, τα οποία είναι «παροπλισμένα», προκειμένου να εξυπηρετήσουν του πολίτες.

 

Τι ειπώθηκε στη Βουλή

Μιλώντας στη Βουλή κατά τη συζήτηση για το θέμα του ΟΑΣΘ, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, είπε ότι «η Θεσσαλονίκη αλλάζει σελίδα βάζοντας τέλος σε ένα αδιαφανές κρατικοδίαιτο μονοπώλιο που υπήρχε στις αστικές συγκοινωνίες και κρατούσε όμηρο την πόλη για 60 χρόνια».

Από την πλευρά του, ο εισηγητής της ΝΔ, Κώστας Αχ. Καραμανλής, έκανε λόγο για παραβίαση του ευρωπαϊκού κανονισμού, επισείοντας παράλληλα τον κίνδυνο οι μέτοχοι να προσφύγουν στη δικαιοσύνη. Επίσης, υποστήριξε ότι «οποιαδήποτε αλλαγή του καθεστώτος του ΟΑΣΘ δεν μπορεί να γίνει πριν τις 3 Δεκεμβρίου 2019», καθώς όπως είπε, τότε λήγει η ισχύουσα σύμβαση και θα πρέπει υποχρεωτικά να γίνει ιδιωτικοποίηση του συγκοινωνιακού έργου.

Απαντώντας ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι «η καταληκτική ημερομηνία 3 Δεκεμβρίου 2019 αφορά μόνο τη διαγωνιστική διαδικασία και όχι την in house ανάθεση της εθνικής αρχής», που σημαίνει ότι το 2019 ενδέχεται να γίνει διαγωνισμός ανάθεσης του συγκοινωνιακού έργου στον οποίο θα συμμετέχουν και δημόσιοι φορείς.

Παράλληλα, ο υπουργός Μεταφορών, τόνισε ότι κάποιοι ηθελημένα ή αθέλητα, ξεχνάνε την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με αριθμό 2014/C92/01/25.3.2014 για τον Κανονισμό 1370/2007, όπου «τονίζεται ρητά ότι οι παλιές αναθέσεις δεν μπορούν να υπερβούν το μέγιστο των 15 ετών, που σημαίνει ότι η σύμβαση έληξε το 2016». Ακόμα, κατηγόρησε τη ΝΔ ότι, ενώ το 2008, επί δικής της διακυβέρνησης, η σύμβαση είχε λήξει και προβλεπόταν ότι η κινητή και ακίνητη περιουσία του οργανισμού θα περάσει στο ελληνικό δημόσιο, έδινε παρατάσεις. «Όταν έπρεπε να περάσει στο κράτος η κινητή και ακίνητη περιουσία του ΟΑΣΘ εσείς κάνατε παρατάσεις. Γιατί δεν πήρατε πίσω ως οφείλατε την περιουσία του ΟΑΣΘ και του ελληνικού λαού και έρχεστε τώρα και ζητάτε από εμάς τα ρέστα;» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Σπίρτζης, μίλησε για «επικοινωνιακή παρόλα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης» που, όπως είπε, είναι υπεύθυνη για τη δέσμευση όλου του δημόσιου πλούτου. «Πιπιλάτε πόσο κακό είναι το κράτος και ότι πρέπει να προχωρήσουμε στις ιδιωτικοποιήσεις. Είναι λογικό όταν έχετε στην ηγεσία σας ένα μεγάλο κομμάτι της ακροδεξιάς» σημείωσε ο κ. Σπίρτζης. «Το επαναλαμβανόμενο ψέμα γίνεται αλήθεια. Αυτό είστε σήμερα. Δεν διαφωνούμε ότι είναι προβληματική περίπτωση ο ΟΑΣΘ αλλά στον τρόπο που πάτε να τον φτιάξετε» του αντέτεινε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε:

«Το γεγονός ότι ο ΟΑΣΘ χρίζει ανασχεδιασμού δεν χωρά καμία αμφιβολία για τη ΝΔ. Από το 2014 είχε προχωρήσει στον εξορθολογισμό της λειτουργίας του με μείωση των μισθών και αναπροσαρμογή του εισιτηρίου. Τότε όμως είχαμε απέναντι μας τον περήφανο ΣΥΡΙΖΑ που αντιδρούσε σε κάθε πρόταση».

«Η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ θα οδηγήσει σε πλήρες αδιέξοδο, θα κοστίσει πολύ περισσότερο και θα οδηγήσει σε τέλμα το συγκοινωνιακό έργο της Θεσσαλονίκης. Καμία επιπλέον δαπάνη δεν μπορεί να γίνει χωρίς την έγκριση της Τρόικα. Γιατί βιάζεστε αφού σε ενάμιση χρόνο αυτοί οι δύο φορείς δεν θα μπορούν να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό;» επεσήμανε ο κ. Καραμανλής και κατέληξε, επαναλαμβάνοντας: «Ο τρόπος λειτουργίας του χρίζει επανασχεδιασμού δεν χωρά αμφιβολία. Χρειάζεται όμως να σεβόμαστε την ευρωπαϊκή νομοθεσία και να γίνει σοβαρός διάλογος μακριά από μικροκομματικά παιχνίδια».

Ο εισηγητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Γιώργος Αρβανιτίδης, έκανε λόγο για κινήσεις εντυπωσιασμού της κυβέρνησης, υποστήριξε ότι θα έπρεπε να επαναδιαπραγματευτεί τη σύμβαση με τον ΟΑΣΘ μέχρι το 2019, και πρόσθεσε ότι αν υπήρχε κακοδικία θα έπρεπε να προσφύγει στη δικαιοσύνη. Πρόσθεσε ακόμα ότι το νομοσχέδιο, δεν μπορεί να πετύχει κανέναν από τους τέσσερεις στόχους που θέτει για τον εκσυγχρονισμό των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Θανάσης Βάρδαλης, επιτέθηκε τόσο στον ΣΥΡΙΖΑ όσο και στη ΝΔ, κάνοντας λόγο για πολιτικές που είναι ενάντια στα λαϊκά στρώματα και στη φθηνή συγκοινωνία. Κατηγόρησε δε, την κυβέρνηση ότι πρόθεση της «είναι να καθαρίσει τον ΟΑΣΘ από τα χρέη των εργαζομένων και μετά να δώσει το πακέτο σε άλλο επενδυτή» και πρόσθεσε ότι «προωθεί σε δεύτερο βαθμό την ιδιωτικοποίηση».

Στο ίδιο μήκος κύματος με τα επιχειρήματα του υπουργού Μεταφορών, κινήθηκαν και οι ομιλίες τόσο του εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ, Απόστολου Καραναστάση όσο και του ειδικού αγορητή των ΑΝΕΛ, Γιώργου Λαζαρίδη. Και οι δύο τόνισαν την ανάγκη να μπει τέλος σε ένα φαύλο καθεστώς και να επιλυθούν, όπως είπαν, τα τεράστια προβλήματα δυσλειτουργίας του οργανισμού.

«Ο ΟΑΣΘ είναι ένα προβληματικό, γκρίζο μοντέλο ιδιωτικής και κρατικοδίαιτης επιχείρησης που πλούτιζε με τα χρήματα των επιδοτήσεων» σημείωσε ο ειδικός αγορητής του Ποταμιού, Γιώργος Αμυράς, επισημαίνοντας παράλληλα ότι θα πρέπει να γίνει σεβαστό το κοινοτικό πλαίσιο, διαφορετικά όπως είπε, θα υπάρξουν προβλήματα. Όπως είπε ο κ. Αμυράς, το κόμμα του είναι υπέρ των ιδιωτικοποιήσεων όχι όμως στη βάση μιας στρεβλής ιδιωτικοποίησης, όπως η λειτουργία του ΟΑΣΘ. «Πρέπει να αποφασίσουμε αν θέλουμε μια κρατική επιχείρηση ή διαδρομές που θα δημοπρατούνται βάσει των ευρωπαϊκών προδιαγραφών και κανόνων για να μην δημιουργούνται προβλήματα» ανέφερε.

Την αντίθεση του στον τρόπο που προωθεί η κυβέρνηση τον εξορθολογισμό του ΟΑΣΘ, εξέφρασε και ο ειδικός αγορητής της Ένωσης Κεντρώων, Αριστείδης Φωκάς.

Ο ανεξάρτητος βουλευτής, Χάρης Θεοχάρης, επεσήμανε μεταξύ άλλων, τον κίνδυνο η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, να είναι η αρχή μιας μεγάλης δικαστικής διαμάχης σε περίπτωση που οι μέτοχοι προσφύγουν στη δικαιοσύνη εναντίον του Δημοσίου.

«Οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης θα είναι υπό δημόσιο κοινωνικό έλεγχο και θα λειτουργούν για τον πολίτη και την κοινωνία» τόνισε ο κ. Σπίρτζης απαντώντας στην κριτική που δέχθηκε από τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Παράλληλα, διαβεβαίωσε ότι «διασφαλίζονται πλήρως όλες οι θέσεις εργασίας τόσο του προσωπικού του ΟΑΣΘ όσο και του προσωπικού του ΣΑΣΘ, το οποίο μεταφέρεται στους δύο νέους φορείς» ενώ εξήγησε ότι «κατοχυρώνεται ο ουσιαστικός πλέον ρόλος και η συμμετοχή της τοπικής αυτοδιοίκησης, αλλά και της κοινωνίας της πόλης, αφού συμμετέχουν και στους δυο φορείς».

«Έπειτα από 60 χρόνια, ένας από τους χώρους αναπαραγωγής του παλαιοκομματισμού, με το πρόσχημα των Αστικών Συγκοινωνιών, γίνεται ένας δημόσιος φορέας, που θα λειτουργεί με διαφάνεια και θα υπηρετεί το έργο του και όχι άλλα συμφέροντα» κατέληξε ο κ. Σπίρτζης.

★ Πηγή: Συντακτική ομάδα του eklogika.gr


Αφήστε το σχόλιο σας

Τα πεδία με αστεράκι είναι υποχρεωτικά



Δείτε επίσης τα τελευταία νέα με χρονολογική σειρά

Δολοφονία στα Εξάρχεια: Άνδρας δέχτηκε επίθεση με μαχαίρι

26/04/2018 - 09:07:25 -

Μικτά πρόσημα στις ασιατικές αγορές

26/04/2018 - 09:03:00 -

Σχέδιο για φορολογική «ανάσα» σε εργαζόμενους, ανέργους, συνταξιούχους, νοικοκυριά και επιχειρήσεις

26/04/2018 - 09:00:23 -

Έλληνας καθηγητής σε ηγετικό ρόλο σε Ελβετικό Κέντρο έρευνας νευροεκφυλιστικών νόσων

26/04/2018 - 08:42:00 -

Οι πολιτικές εφημερίδες 26/4/2018

26/04/2018 - 07:27:00 -

Πυρκαγιά κατέστρεψε ολοσχερώς διαμέρισμα στα Χανιά

26/04/2018 - 07:19:20 -

Σε δοκιμασία το χρηματιστήριο

26/04/2018 - 06:55:00 -

Άνοδο καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στην Ασία

26/04/2018 - 06:52:00 -

Συναγερμός στο Εφετείο από φωτιά στο κυλικείο

26/04/2018 - 01:42:00 -

Μαφιόζικη επίθεση κατά του προέδρου της κοινότητας στο Μουρίκι Θήβας

26/04/2018 - 01:27:00 -

Wall Street: «Γύρισε» σε κέρδη o Dow - Παραμένει η ανησυχία για τα ομόλογα

25/04/2018 - 23:23:00 -

Τα επιδόματα των στελεχών εκπαίδευσης

25/04/2018 - 23:08:08 -

Φονικός καβγάς στην Πάτρα: Μαχαίρωσε 31χρονο κοντά στο νοσοκομείο

25/04/2018 - 22:53:58 -

Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής: ΝΔ και ΠΑΣΟΚ αναπαράγουν αθλιότητες

25/04/2018 - 22:51:28 -

Τα ερωτήματα της ΝΔ προς τον Ε. Τσακαλώτο για την εμπλοκή συνεργάτη του σε υπόθεση διαφθοράς

25/04/2018 - 22:25 - Μια σειρά ερωτημάτων απηύθυνε προς τον υπουργό Οικονομικών, Ευκλείδη Τσακαλώτο, η ΝΔ, σχετικά...

Επιστροφή στη λίστα με τα Νέα - ειδήσεις

Θεματικά νέα


Πολιτικά άρθρα

Το Ζήτημα του Ονόματος της ΠΓΔΜ

Υπουργείο Εξωτερικών

Ανάλυση του Υπουργείου Εξωτερικών Το ζήτημα του ονόματος της Πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας δεν είναι απλώς μια διαφορά περί...

Δείτε όλο το άρθρο
Η τραγωδία του πολέμου και τα προβλήματα της ειρήνης

Γιάννης Μαγκριώτης

Συμφέρει την Ελλάδα η Δύση να εγκαταλείψει τη Συρία; Ο Τραμπ, δύο μόλις 24ωρα μετά τη δήλωσή του ότι οι ΗΠΑ θα αποχωρήσουν από τη Συρία, επανήλθε...

Δείτε όλο το άρθρο
Φωτιές στον Κάλαμο: Η ξεδιαντροπιά του ΣΥΡΙΖΑ

ΛΑΜΠΡΟΣ ΤΟΚΑΣ

Ο σταυρός του μαρτυρίου που κουβαλούν από το περασμένο καλοκαίρι οι πυρόπληκτοι κάτοικοι Δήμων της Ανατολικής Μάνης (Λακωνία) και Ανατ. Αττικής...

Δείτε όλο το άρθρο
Ο Στέφανος Κορκολής μελοποιεί Καβάφη

Ο Στέφανος Κορκολής παρουσιάζει το νέο του μουσικό έργο «Θά θελα αυτήν τη μνήμη να την πω» σε ποίηση Κ.Π. Καβάφη σε μελοποιημένα και συμφωνικά...

Δείτε όλο το άρθρο
Το NATO δεν ξέχασε ποτέ το «Δόγμα Λουνς»

Άγγελος Συρίγος

Εξέπληξαν πολλούς στην Ελλάδα οι δηλώσεις του νορβηγικής καταγωγής γενικού γραμματέα του ΝΑΤΟ Γενς Στόλτεμπεργκ για τις ελληνοτουρκικές διαφορές....

Δείτε όλο το άρθρο
Δείτε όλα τα άρθρα

Δημοσκοπήσεις

Δημοσκόπηση Kapa Research για τη εφημερίδα έθνος (2-4-2018) Πολύ μειωμένο σε σύγκριση με τις πρόσφατες δημοσκοπήσεις εμφανίζεται να είναι το προβάδισμα της ΝΔ έναντι του ΣΥΡΙΖΑ στην πρόθεση ψήφου σύμφωνα με... Δείτε περισσότερα Δημοσκόπηση της Pulse για τον ΣΚΑΪ (15-3-2018) Στις 10 ποσοστιαίες μονάδες διαμορφώνεται το προβάδισμα της ΝΔ έναντι του ΣΥΡΙΖΑ, όπως προκύπτει από νέα δημοσκόπηση που διενήργησε η εταιρεία Pulse... Δείτε περισσότερα
Αναζήτηση δημοσκόπησης
Μέσο Δημοσίευσης
Επωνυμία Εταιρείας
Ημερομηνία      Από:
Δημοσίευσης   Έως:

Δείτε όλες τις δημοσκοπήσεις

Newsletter

Επιθυμώ να λαμβάνω newsletter

Τα στοιχεία σας είναι εμπιστευτικά!
Αγροτικά Νέα Μειωμένη αναμένεται η παραγωγή ακτινιδίων το 2018

Μειωμένη αναμένεται η παραγωγή ακτινιδίων το 2018

Μειωμένη αναμένεται να είναι η παραγωγή ακτινιδίων για το 2018 σε περιοχές του Δήμου Τεμπών και της Πιερίας .

Πολιτιστικά Νέα Παιδιά και συναισθήματα

Παιδιά και συναισθήματα

Στον κόσμο των ενηλίκων κανείς δεν είναι ή δε θα ήθελε να είναι ποτέ συνεχώς ευτυχισμένος.Σε ό,τι αφορά τα...

Εκπαιδευτικά Νέα Τα επιδόματα των στελεχών εκπαίδευσης

Τα επιδόματα των στελεχών εκπαίδευσης

Αλλαγές,  σταεπιδόματα των Στελεχών Εκπαίδευσης, προβλέπει το άρθρο 20 του Σχεδίου Νόμου για τις Δομές...

Τουρισμός - Ειδήσεις Νέοι θησαυροί του ιστορικού Φαραώ Τουταγχαμών

Νέοι θησαυροί του ιστορικού Φαραώ Τουταγχαμών

Τεράστιας αξίας τα νέα ταφικά αριστουργήματα που εμπλούτισαν τη συλλογή του νέου μουσείου που θα βρίσκεται...

Επιστήμη - ειδήσεις «Επιστήμη χωρίς σύνορα»

«Επιστήμη χωρίς σύνορα»

Athens Science Festival 2018-Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

Ξεχωριστές ειδήσεις 25 τρόποι για pushups (Βίντεο)

25 τρόποι για pushups (Βίντεο)

Είτε είστε λάτρης της γυμναστικής είτε όχι, το βίντεο αυτό είναι εντυπωσιακό! Τα push-ups είναι μια από τις...

Banner Left Out2
Banner Right Out2