Ασφαλείς μετακινήσεις για στήριξη της δημόσιας υγείας ζητούν 43 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ

🕔29/10/2020 - 22:13

Οι βουλευτές αναφέρουν πως οι άστοχοι χειρισμοί της κυβέρνησης στο ζήτημα των μεταφορών αποτελεί μια από τις βασικές αιτίες για τη διασπορά της νόσου

Τη στήριξη της δημόσιας υγείας με ασφαλείς μετακινήσεις ζητούν 43 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία με ερώτησή τους, που κατατέθηκε στη Βουλή με πρωτοβουλία του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου και συντονιστή του τομέα  Μορφωτικών Υποθέσεων-Κοινωνικών Υποθέσεων, Πάνου Σκουρλέτη, και συνυπογράφει η γραμματέας της κοινοβουλευτικής ομάδας, Όλγα Γεροβασίλη.

Όπως σημειώνουν, από την εκδήλωση της πανδημίας της νόσου Covid-19 ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει διατυπώσει πλήθος προτάσεων για τη στήριξη της δημόσιας υγείας, σε απόλυτη συνάρτηση με την αναβάθμιση των δημόσιων αγαθών και υπηρεσιών αλλά και την στήριξη της οικονομικής δραστηριότητας συνολικά.

«Οι άστοχοι και, εκτός κάθε κοινωνικά και οικονομικά χρήσιμης λογικής, χειρισμοί της κυβέρνησης στο ζήτημα των δημόσιων μεταφορών, εδώ και μήνες, έχουν οδηγήσει σε τεράστια ταλαιπωρία εκατομμύρια πολίτες και, όπως οι ειδικοί επιστήμονες σημειώνουν σε πολλές δημόσιες αναφορές τους, αποτελεί και μια από τις βασικές αιτίες/απειλές για τη διασπορά της νόσου στην κοινότητα.

Οι προσλήψεις και η απόκτηση του αναγκαίου στόλου, οργανωμένα και με όρους διαφάνειας, σε Αττική και Θεσσαλονίκη μπορούσαν και έπρεπε να έχουν ξεκινήσει στην έναρξη της εκδήλωσης της πανδημίας και ήδη να έχουν οδηγήσει σε απτά αποτελέσματα. Μεταβατικές λύσεις θα μπορούσαν να έχουν δοθεί για την αύξηση των δρομολογίων, ενώ αν η κυβέρνηση είχε τροποποιήσει εγκαίρως τους επίμαχους όρους και αντίστοιχα προχωρήσει με την προκήρυξη του διαγωνισμού για την προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων ήδη θα είχαν τεθεί στέρεες βάσεις για την πραγματική ενίσχυση των συγκοινωνιών.

Η κυβέρνηση αποδείχτηκε ότι επένδυσε στο να φτάσουν τα πράγματα στο απροχώρητο για να προχωρήσει σε προμήθεια οχημάτων για την στήριξη των δρομολογίων αλλά έχοντας πάντα στο μπροστά μέρος του μυαλού της την ιδιωτικοποίηση των δημόσιων συγκοινωνιών εκμεταλλευόμενη ένα αντικειμενικό πρόβλημα.

Επίσης, όπως πρόσφατα ο ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ δήλωσε δημόσια μέσω των αρμόδιων τομεαρχών, 170 λεωφορεία και 100 τρόλεϊ στην Αττική μπορούν να βγουν άμεσα στον δρόμο με μικρές μόνο επιδιορθώσεις και ανταλλακτικά και την τοποθέτηση οδηγών από το υπάρχον προσωπικό. Κάτι τέτοιο όμως δεν έχει προχωρήσει μέχρι σήμερα από την κυβέρνηση.

Η πύκνωση των δρομολογίων, όμως, πέραν της αναβάθμισης των υπηρεσιών οφείλει, ειδικά στην παρούσα συγκυρία, να στοχεύει πρωτίστως στην προστασία της δημόσιας υγείας, κάτι, που σύμφωνα και με τα λεγόμενα του καθηγητή Περιβαλλοντικής Μηχανικής του ΑΠΘ κου Δημοσθένη Σαρηγιάννη, δεν συμβαίνει αλλά γίνεται ακριβώς το αντίθετο, καθώς στη Θεσσαλονίκη υπάρχουν λεωφορεία, τα οποία δεν διαθέτουν ανοιγόμενα παράθυρα. Αντίστοιχη κατάσταση σημειώνεται από χιλιάδες επιβάτες στην Αττική για τα νέα οχήματα που τέθηκαν σε κυκλοφορία. Κάτι, που βεβαίως βρίσκεται στον αντίποδα των συστάσεων των ειδικών, που προτείνουν να υπάρχουν και ειδικά συστήματα απολύμανσης σε εσωτερικούς χώρους με δεδομένο ότι διασφαλίζεται ο επαρκής αερισμός των χώρων. Επίσης, η καθηγήτρια επιδημιολογίας κα Αθηνά Λινού τόνισε μόλις χθες ότι και στα λεωφορεία πρέπει να διασφαλίζεται να είναι ανοικτά όλα τα παράθυρα αλλά και ότι αρκετά μέτρα θα έπρεπε να είχαν ληφθεί εδώ και τουλάχιστον έναν μήνα.

Πλήθος ειδικών αλλά και μέλη της επιτροπής εμπειρογνωμόνων αναφέρουν συνεχώς ότι τα περί ατομικής ευθύνης είναι λάθος και ότι η ευθύνη της Πολιτείας είναι αυτή που θα βαρύνει εν τέλει για τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας.

Υπό αυτό το πρίσμα, απαιτείται η διασφάλιση της πρόσβασης των πολιτών σε ασφαλείς μετακινήσεις με τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Για την επίτευξη του παραπάνω σκοπού - και ταυτόχρονα την στήριξη του κλάδου των ιδιοκτητών και οδηγών ΤΑΞΙ που έχει πληγεί ραγδαία όλους αυτούς τους μήνες  από μια σειρά γεγονότα (Lock down, πτώση τουρισμού, μείωση μετακινήσεων, περιορισμός δικαιώματος πελατών, απαγόρευση κυκλοφορίας) - έχει προταθεί από ειδικούς, όπως για παράδειγμα την καθηγήτρια της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών Αθηνά Λινού, η χορήγηση κουπονιού μετακινήσεων με ΤΑΞΙ για εργαζόμενους και ομάδες υψηλού κινδύνου. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στην Αττική κυκλοφορούν άνω των 13.600 οχημάτων ΤΑΞΙ, που συνεπάγεται ότι καθημερινά δύναται να εξυπηρετηθούν χιλιάδες πολίτες που σήμερα χρησιμοποιούν είτε καθημερινά (εργαζόμενοι) είτε ανά τακτά χρονικά διαστήματα (π.χ. ομάδες υψηλού κινδύνου για ιατρικές επισκέψεις, θεραπείες κ.α.). Με ένα κουπόνι που θα διασφαλίζει έστω τις μισές μέρες του μήνα τη μετακίνηση με ΤΑΞΙ για δεκάδες χιλιάδες πολίτες σε καθημερινή βάση θα συνέβαλε θετικά σε όλα τα επίπεδα για ένα ενδεικτικό διάστημα 3-5 μηνών».

Ειδικότερα, ο ΣΥΡΙΖΑ ρωτά τους αρμόδιους υπουργούς Μεταφορών, Υγείας και Εργασίας:

«1. Έχουν τεθεί στην κυκλοφορία στην Αττική για λογαριασμό της ΟΣΥ λεωφορεία χωρίς ανοιγόμενα παράθυρα, διαχωριστικά, επαρκείς πόρτες εισόδου και μηχανισμούς για την κύρωση εισιτηρίων; Εάν ναι, πόσα είναι αυτά και με ποια διαδικασία αποκτήθηκαν; Τηρούνται σε αυτά τα οχήματα οι απολυμάνσεις και εν γένει συντηρήσεις που ισχύουν και για τα συμβατικά λεωφορεία; Έχει υπάρξει ενημέρωση και έγκριση για την απόκτηση ή μίσθωσή τους από τους αρμόδιους φορείς του Υπουργείου Υγείας που εποπτεύουν πολιτικές που έχουν άμεση επίδραση στη δημόσια υγεία;

2. Ενδείκνυται η χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς με μη ανοιγόμενα παράθυρα σε συνθήκες πανδημίας σύμφωνα με τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ; Σε περίπτωση που χρησιμοποιούνται μέσα μαζικής μεταφοράς χωρίς ανοιγόμενα παράθυρα, πως διασφαλίζεται ο επαρκής αερισμός και η καταπολέμηση της διασποράς του ιού;

3. Σε ποιες ενέργειες θα προβεί ο Υπουργός Υποδομών για την ουσιαστική ενίσχυση των δημόσιων συγκοινωνιών στην Αττική; Θα τεθούν άμεσα σε κυκλοφορία τα 270 οχήματα (λεωφορεία και τρόλεϊ) που χρήζουν επισκευής; Για ποιους λόγους αυτό δεν συνέβη ήδη από το Μάϊο που ξεκίνησε το σταδιακό άνοιγμα της οικονομίας και βεβαίως πλήθος άλλων κοινωνικών δραστηριοτήτων;

4. Σε ποιες ενέργειες θα προβεί για την προμήθεια και τοποθέτηση λεωφορείων σε Αττική και Θεσσαλονίκη που θα πληρούν στο ακέραιο τα όσα ορίζονται από τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ για την προστασία της δημόσιας υγείας σχετικά με τη μη διασπορά της νόσου Covid-19;

5. Σκοπεύουν οι αρμόδιοι Υπουργοί να προχωρήσουν σε ορισμό ενός κουπονιού μετακίνησης σε χιλιάδες πολίτες ώστε να χρησιμοποιούν το ΤΑΞΙ έναντι των ΜΜΜ τους μήνες μέχρι την άνοιξη με αποτέλεσμα να έχουμε και σχετική αποσυμφόρηση στα ΜΜΜ και αμιγώς ασφαλή μετακίνηση ομάδων υψηλού κινδύνου και στήριξη ενός κλάδου που πλήττεται έντονα;».

 

★ Πηγή: Συντακτική ομάδα του eklogika.gr


💬Αφήστε το σχόλιο σας

Τα πεδία με αστεράκι είναι υποχρεωτικά

Δείτε επίσης τα τελευταία νέα με χρονολογική σειρά

Οργή του Γ. Βαρουφάκη για την άρνηση του πρωθυπουργού να απαντήσει σε ερώτηση για τον ΕΟΔΥ

04/12/2020 - 11:21 - Έντονη ήταν η αντίδραση του γραμματέα του ΜέΡΑ25, Γιάνη Βαρουφάκη, για την άρνηση του...

Να στηριχθούν πραγματικά τα ΑμεΑ από την Πολιτεία ζητά το ΜέΡΑ25

03/12/2020 - 21:43 - «Η Παγκόσμια Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία είναι μια ημέρα υπόμνησης του αγώνα για ίση πρόσβαση...

Τα κόμματα της αντιπολίτευσης ήραν την εμπιστοσύνη τους προς τον πρόεδρο του ΕΣΡ

02/12/2020 - 19:10 - Την εμπιστοσ ύνη του προς τον πρόεδρο του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης, Αθανάσιο...

Ψηφίστηκε και επί των άρθρων το νομοσχέδιο για τη χωροταξική και πολεοδομική νομοθεσία

02/12/2020 - 15:42 - Ψηφίστηκε επί των άρθρων από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής, το νομοσχέδιο του υπουργείου...

Ψηφίστηκε στην Επιτροπή το νομοσχέδιο για το λαθρεμπόριο

01/12/2020 - 20:34 - Κατά πλειοψηφία υπερψηφίσθηκε στην επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων και στην δεύτερη ανάγνωση,...

Επιστροφή στη λίστα με τα Νέα - ειδήσεις
Θεματικά νέα

Πολιτικά άρθρα Covid-19: Η παράσταση που αρχίζει!

Δημήτρης Μάρδας

Ο Covid-19 είναι υπαρκτός όπως ήταν και η Ισπανική γρίπη του 1918 και τόσες πανδημίες που πέρασαν και που πρόκειται να ζήσει ο πλανήτης στο μέλλον....

Δείτε όλο το άρθρο
Η ώρα της αλήθειας, για όλες τις πλευρές, στα Ελληνοτουρκικά

Γιάννης Μαγκριώτης

Την Κυριακή 29/11/20, έληξε και η τελευταία Navtex της Τουρκίας, για τις σεισμολογικές έρευνες του Uruts Reis, ακόμη και στα όρια των έξι μιλίων από...

Δείτε όλο το άρθρο
Η αμφιλεγόμενη πολιτική του Μπάιντεν για την Ευρωπαϊκή Ένωση

Νότης Μαριάς

Η εκλογή Μπάιντεν αναμφίβολα ανακάτεψε την τράπουλα στη διεθνή πολιτική σκακιέρα. Οι διάφοροι διεθνείς παίκτες παγκόσμιοι και περιφερειακοί αναζητούν...

Δείτε όλο το άρθρο
Covid-19: Προστασία, πρόληψη και κατανάλωση!

Δημήτρης Μάρδας

Τoν Mάρτ ιο δεν διαθέταμε το τεστ για τον  Covid-19. Ο κόσμος όμως εξελίσσεται… Δυόμισι εκατομμύρια πολίτες, σχεδόν ο μισός πληθυσμός,...

Δείτε όλο το άρθρο
Το άθλημα της Δημοκρατίας και η θεμέλιος συμμετοχή όλων των πολιτών

Γεώργιος Εμ. Δημητράκης

Η Δημοκρατία είναι το Πολίτευμα όπου η εξουσία πηγάζει από τον Λαό, ασκείται από τον Λαό και υπηρετεί τα συμφέροντα του Λαού. Κεντρικό χαρακτηριστικό...

Δείτε όλο το άρθρο
Δείτε όλα τα άρθρα
Δημοσκοπήσεις Δημοσκόπηση της Opinion Poll (16-10-2020) Δημοσκόπηση της Opinion Pull 16/10/2020   Δείτε εδώ την δημοσκόπηση Δείτε περισσότερα Δημοσκόπηση της Marc για τον Alpha (15-10-2020) Δημοσκόπηση της Marc για τον Alpha.Προβάδισμα ΝΔ με 19,7%   Δείτε εδώ την δημοσκόπηση Δείτε περισσότερα
Αναζήτηση δημοσκόπησης
Μέσο Δημοσίευσης
Επωνυμία Εταιρείας
Ημερομηνία      Από:
Δημοσίευσης   Έως:

Δείτε όλες τις δημοσκοπήσεις