Ερώτηση Τσίπρα σε Μητσοτάκη για τις αστικές συγκοινωνίες εν μέσω της πανδημίας

🕔02/11/2020 - 11:23

Η κυβέρνηση δεν έχει σχέδιο ενίσχυσης των αστικών συγκοινωνιών αναφέρει ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ

Επίκαιρη ερώτηση προς τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, κατέθεσε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης και πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Αλέξης Τσίπρας, με θέμα «Η κυβέρνηση, χωρίς σχέδιο ενίσχυσης των αστικών συγκοινωνιών, αφήνει τους πολίτες να συνωστίζονται στα ΜΜΜ εν μέσω του δεύτερου κύματος της πανδημίας».

Ο κ. Τσίπρας αναφέρει ότι οι αστικές συγκοινωνίες παραμένουν χωρίς ενίσχυση και χωρίς καν σχέδιο ενίσχυσης και λειτουργίας υπό συνθήκες εκτάκτου ανάγκης, ότι τα φαινόμενα συνωστισμού των πολιτών στα ΜΜΜ αποτελούν καθημερινό φαινόμενο και πως η κατάσταση προκαλεί μεγάλους υγειονομικούς κινδύνους για τους εργαζόμενους στα ΜΜΜ και για το επιβατικό κοινό. Επιπλέον, σημειώνει ότι το επίπεδο των υπηρεσιών που προσφέρεται στο επιβατικό κοινό είναι κατώτερο των τρεχουσών έκτακτων αναγκών, παραμένει στάσιμο σε σχέση με την περίοδο πριν από την πανδημία και πάντως χειρότερο από αυτό που παρέδωσε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ τονίζει ότι τους τελευταίους μήνες δεν αυξήθηκαν τα δρομολόγια των ΜΜΜ, λόγω μικρών βλαβών ή έλλειψης οδηγών κρατούνται ακινητοποιημένα στα αμαξοστάσια του ΟΣΥ εκατοντάδες οχήματα, ενώ οδηγοί του ΟΣΥ διατηρούνται αποσπασμένοι σε γραφεία βουλευτών και υπουργών. Επιπλέον, επισημαίνει ότι καθυστέρησε επί δύο μήνες η προκήρυξη προσλήψεων οδηγών και τεχνιτών σε λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό, ηλεκτρικό και τραμ, ακυρώθηκε ο διαγωνισμός του ΣΥΡΙΖΑ για 750 νέα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και απεντάχθηκε η προμήθεια 92 νέων λεωφορείων από το πρόγραμμα ενίσχυσης του στόλου των ΜΜΜ μέσω του ΠΕΠ Αττικής.

«Έχετε αρκεστεί στη σύναψη μιας ανεπαρκούς, ενόψει των συνθηκών, σύμβασης του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ Αττικής, η οποία, άλλωστε, δεν έχει δημοσιοποιηθεί έως τώρα, καθιστώντας άγνωστους τους όρους της», υπογραμμίζει ο κ. Τσίπρας προς τον πρωθυπουργό.

Με βάση τα παραπάνω, ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης ρωτά τον πρωθυπουργό εάν σκοπεύει «έστω και τώρα, μετά από περισσότερο από 8 μήνες αδράνειας, να μας ενημερώσετε για το πότε επιτέλους θα εκπονήσετε και θα υλοποιήσετε και με τι περιεχόμενο ένα σχέδιο άμεσης, ουσιαστικής ενίσχυσης των αστικών συγκοινωνιών, προκειμένου να αποφευχθούν τα φαινόμενα καθημερινού συνωστισμού των πολιτών». Δεύτερον, ρωτά αν θα προχωρήσει σε «άμεσα μέτρα για την αντιμετώπιση των προβλημάτων των συγκοινωνιών, όπως, για παράδειγμα, στην επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για 750 νέα λεωφορεία, στην επανένταξη της αγοράς των 92 λεωφορείων σε πρόγραμμα χρηματοδότησης του ΠΕΠ Αττικής για την ενίσχυση του στόλου των ΜΜΜ και στην επιδιόρθωση των οχημάτων που βρίσκονται στα αμαξοστάσια ακόμη και με μικρές βλάβες, ώστε να αυξηθούν τα δρομολόγια».

Αναλυτικά ολόκληρη η ερώτηση του κ. Τσίπρα προς τον πρωθυπουργό έχει ως εξής:

Οκτώ μήνες μετά την έλευση της πανδημίας στη χώρα και έξι μήνες από την άρση του lockdown, οι αστικές συγκοινωνίες παραμένουν χωρίς ενίσχυση και χωρίς καν σχέδιο ενίσχυσης και λειτουργίας υπό συνθήκες εκτάκτου ανάγκης. Τα φαινόμενα συνωστισμού των πολιτών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αποτελούν -εν μέσω νέας έξαρσης της πανδημίας- καθημερινό φαινόμενο, το οποίο αντί να περιορίζεται, εντείνεται λόγω της κυβερνητικής αδράνειας. Η κατάσταση προκαλεί μεγάλους υγειονομικούς κινδύνους για τους εργαζόμενους στα ΜΜΜ και για το επιβατικό κοινό.

Αποτελεί κοινή διαπίστωση ότι το επίπεδο των υπηρεσιών που προσφέρεται στο επιβατικό κοινό είναι κατώτερο των τρεχουσών έκτακτων αναγκών. Παραμένει στάσιμο σε σχέση με την περίοδο πριν την πανδημία και πάντως σε χειρότερο επίπεδο από αυτό που παρέδωσε η δική μας κυβέρνηση.

Τους τελευταίους μήνες, παρότι επιτασσόταν να γίνει το ακριβώς αντίθετο:

• Δεν αυξήσατε τα δρομολόγια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, ενώ υπάρχουν καταγγελίες ακόμη και για μειώσεις αυτών.

• Κρατάτε ακινητοποιημένα στα αμαξοστάσια του ΟΣΥ εκατοντάδες οχήματα (λεωφορεία και τρόλεϊ), λόγω έλλειψης οδηγών ή ακόμη και λόγω μικρών βλαβών.

• Διατηρείτε, ακόμη και τώρα, εν μέσω πανδημίας, αποσπασμένους σε γραφεία βουλευτών και υπουργών οδηγούς του ΟΣΥ, οι οποίοι θα μπορούσαν να συνεισφέρουν άμεσα στην αύξηση των καθημερινών δρομολογίων.

• Καθυστερήσατε επί δύο μήνες, από την έκδοση σχετικής ΠΝΠ, την προκήρυξη προσλήψεων οδηγών και τεχνιτών σε λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό, ηλεκτρικό και τραμ. Προσλήψεις που θα μπορούσατε, άλλωστε, να είχατε δρομολογήσει πολύ νωρίτερα, αξιοποιώντας το δημοσιονομικό μαξιλάρι των 37 δισ. ευρώ και τον κανόνα "1 προς 1" στον λόγο προσλήψεων /αποχωρήσεων δημοσίων υπαλλήλων, που παραλάβατε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

• Ακυρώσατε τον διαγωνισμό του ΣΥΡΙΖΑ για 750 νέα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Διαγωνισμός που περιλάμβανε το κόστος ανταλλακτικών και συντηρήσεων για 12 έτη προκειμένου να διακοπεί το πάρτι των απευθείας αναθέσεων.

• Απεντάξατε την προμήθεια 92 νέων λεωφορείων από το πρόγραμμα ενίσχυσης του στόλου των ΜΜΜ μέσω του ΠΕΠ Αττικής.

Μέχρι σήμερα, δεν εκπονήσατε και δεν εφαρμόσατε κανένα σχέδιο εκτάκτου ανάγκης για την πραγματοποίηση του αστικού συγκοινωνιακού έργου. Δεν υπάρχει καν προοπτική, ακόμη και τώρα, την ύστατη ώρα, εκπόνησης ενός άμεσα υλοποιήσιμου, συνεκτικού σχεδίου σε σχέση με το τι θα πρέπει να γίνει στο εξής. Έχετε αρκεστεί στη σύναψη μιας ανεπαρκούς, ενόψει των συνθηκών, σύμβασης του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ Αττικής, η οποία, άλλωστε, δεν έχει δημοσιοποιηθεί έως τώρα, καθιστώντας άγνωστους τους όρους της και δημιουργώντας αμφιβολίες ως προς τη διαφύλαξη του δημοσίου συμφέροντος και ως προς τη διασφάλιση κρίσιμων παραμέτρων, όπως η καταλληλότητα των οχημάτων των ΚΤΕΛ για τη μεταφορά των ΑμεΑ, η διασύνδεσή τους με το ενιαίο σύστημα τηλεματικής του ΟΣΥ κ.ά.

Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται ο κ. πρωθυπουργός:

1. Σκοπεύετε, έστω και τώρα, μετά από περισσότερο από 8 μήνες αδράνειας, να μας ενημερώσετε για το πότε επιτέλους θα εκπονήσετε και θα υλοποιήσετε και με τι περιεχόμενο ένα σχέδιο άμεσης, ουσιαστικής ενίσχυσης των αστικών συγκοινωνιών, προκειμένου να αποφευχθούν τα φαινόμενα καθημερινού συνωστισμού των πολιτών;

2. Θα προχωρήσετε σε άμεσα μέτρα για την αντιμετώπιση των προβλημάτων των συγκοινωνιών όπως, για παράδειγμα, στην επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για 750 νέα λεωφορεία, στην επανένταξη της αγοράς των 92 λεωφορείων σε πρόγραμμα χρηματοδότησης του ΠΕΠ Αττικής για την ενίσχυση του στόλου των ΜΜΜ και στην επιδιόρθωση των οχημάτων που βρίσκονται στα αμαξοστάσια ακόμη και με μικρές βλάβες, ώστε να αυξηθούν τα δρομολόγια;

Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

 

 

★ Πηγή: Συντακτική ομάδα του eklogika.gr


💬Αφήστε το σχόλιο σας

Τα πεδία με αστεράκι είναι υποχρεωτικά

Δείτε επίσης τα τελευταία νέα με χρονολογική σειρά

Κατατέθηκε το νομοσχέδιο για την πρόληψη διάβρωσης της φορολογικής βάσης και μετατόπισης κερδών

15/01/2021 - 23:07 - Κατατέθηκε από το υπουργείο Οικονομικών στη Βουλή το σχέδιο νόμου «Κύρωση της Πολυμερούς...

«Ουσιαστική ενίσχυση» των καταστηματαρχών ζητά από την κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ

15/01/2021 - 21:02 - «Ουσιαστική ενίσχυση» των καταστηματαρχών ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ με ανακοίνωση του τομεάρχη Ανάπτυξης...

Την επαναλειτουργία των καταστημάτων ανακοίνωσε ο Ν Χαρδαλιάς

15/01/2021 - 20:25 - Την επαναλειτουργία των επιχειρήσεων (λιανεμπόριο, κομμωτήρια, επιχειρήσεις περιποίησης...

Αύξηση του προστίμου στα 500 ευρώ ανακοίνωσε για… μερικές ώρες ο Κ. Μητσοτάκης

15/01/2021 - 20:17 - Την αύξηση του προστίμου για τις σχετικές με τον κορωνοϊό παραβάσεις από τα 300 ευρώ στα 500, ώστε...

Συντονισμός όλων των φορέων για την αντιμετώπιση της κακοκαιρίας

15/01/2021 - 19:43 - Ευρεία σύσκεψη για την προετοιμασία του κρατικού μηχανισμού ενόψει της κακοκαιρίας που...

Επιστροφή στη λίστα με τα Νέα - ειδήσεις
Θεματικά νέα

Πολιτικά άρθρα Γιατί η Ελλάδα έχασε το “τρένο” της βιομηχανίας – Τι έκαναν οι Τούρκοι

Δημήτρης Μάρδας

Η Τουρκία δίνει προτεραιότητα δαπανώντας δισεκατομμύρια δολάρια στην αεροναυπηγική (ετοιμάζει για το 2023 μαχητικό αεροπλάνο δικό της, 5ης γενιάς),...

Δείτε όλο το άρθρο
Μέρκελ, Λαγκάρντ και ευρωπαϊκές τράπεζες γλύτωσαν τον Ερντογάν από τις κυρώσεις

Νότης Μαριάς

H προκλητική απόφαση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου να καλύψει πλήρως τον Ερντογάν και με την καθοδήγηση της Μέρκελ να στείλει τις κυρώσεις κατά της...

Δείτε όλο το άρθρο
Γιατί τελικά διχάζεται η Αμερική;

Του Πιέρρου Ι. Τζανετάκου Σε μια έρευνα που έκαναν το 2015 δυο Αμερικανοί καθηγητές από τα πανεπιστήμια Στάνφορντ και Πρίνστον το βασικό σκεπτικό και...

Δείτε όλο το άρθρο
Οι ματωμένοι Γενάρηδες του 1942 – 1943 – 1944

Αναδρομή σε χρόνια μαύρα που τα σκέπαζε η κατοχή της χώρας μας, με θυσίες και ποταμούς αίματος, θα κάνουμε σήμερα, με στόχο τη διατήρηση της...

Δείτε όλο το άρθρο
H πανδημία ξεπεράστηκε και οι επιχειρήσεις πρέπει να αρχίσουν να πληρώνουν τις τράπεζες;

Παναγιώτης Αλεβιζάκης

Οι διακηρύξεις της κυβέρνησης περί αποτελεσματικής στήριξης των πολιτών και των επιχειρήσεων δεν επιβεβαιώνονται, μένουν απλές διακηρύξεις. Για να...

Δείτε όλο το άρθρο
Δείτε όλα τα άρθρα
Δημοσκοπήσεις Δημοσκόπηση της Pulse για τον ΣΚΑΙ (17-12-2020) Δημοσκόπηση της Pulse για τον ΣΚΑΙ. Προβάδισμα ΝΔ με 16%   Δείτε εδώ την δημοσκόπηση Δείτε περισσότερα Δημοσκόπηση της MRB (17-12-2020) Δημοσκόπηση της MRB. Προβάδισμα ΝΔ με 15%   Δείτε εδώ την δημοσκόπηση Δείτε περισσότερα
Αναζήτηση δημοσκόπησης
Μέσο Δημοσίευσης
Επωνυμία Εταιρείας
Ημερομηνία      Από:
Δημοσίευσης   Έως:

Δείτε όλες τις δημοσκοπήσεις
Νέα της HELEXPO
Η ανάπλαση του Εκθεσιακού και Συνεδριακού Κέντρου της ΔΕΘ η μόνη βιώσιμη, ασφαλής και ολοκληρωμένη λύση για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και της ελληνικής οικονομίας

Η ανάπλαση του Εκθεσιακού και Συνεδριακού Κέντρου της ΔΕΘ η μόνη βιώσιμη, ασφαλής και ολοκληρωμένη λύση για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και της ελληνικής οικονομίας


Καταλύτη για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης, της Βόρειας Ελλάδας και της ελληνικής οικονομίας, εκθεσιακό κόμβο για την Μεσόγειο και την Νοτιοανατολική...


Δείτε θέμα και σχόλια