
Φορολογικά κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση προανήγγειλε ο Κ. Μητσοτάκης
Θα προτάξουμε τολμηρή στρατηγική όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση, είπε ο πρόεδρος της ΝΔ
Τους λόγους για τους οποίους το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης προκρίνει την ηλεκτροκίνηση ανέλυσε ο πρόεδρος της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης, που επεσήμανε τον κίνδυνο η Ελλάδα να βρεθεί στη δεύτερη ή στην τρίτη ταχύτητα της μεγάλης τεχνολογικής επανάστασης που συντελείται σήμερα.
Σύμφωνα με τον κ. Μητσοτάκη, «μας ενδιαφέρει η ηλεκτροκίνηση για 3 βασικούς λόγους: Ο πρώτος είναι ο προφανής:
- Πως θα μπορέσουμε να μειώσουμε τις εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου
- Ο δεύτερος έχει να κάνει με τη βελτίωση της ποιότητας ζωής της πόλης. Όταν μιλάμε για ηλεκτρικά οχήματα δεν μιλάμε μόνο για το διοξείδιο του άνθρακα το οποίο δεν το αντιλαμβανόμαστε. Μιλάμε και για τη ρύπανση η οποία προέρχεται από τα σωματίδια τα οποία εκλύονται από την καύση των κινητήρων εσωτερικής καύσης που είναι ένα σημαντικό ζήτημα και αφορά την ίδια την ποιότητα ζωής στην πόλη. Σε αυτή συμπεριλαμβάνεται φυσικά και ο θόρυβος που τα παραδοσιακά αυτοκίνητα προκαλούν
- Ο τρίτος λόγος για τον οποίο μας ενδιαφέρει πολύ η ηλεκτροκίνηση είναι διότι μπορεί να δράσει ως ένας ουσιαστικός αναπτυξιακός βραχίονας για το μέλλον. Να δημιουργήσει περισσότερες δουλειές απ’ ότι θα καταστρέψει».
Ο κ. Μητσοτάκης έδωσε και το περίγραμμα του μέλλοντος της αυτοκίνησης, λέγοντας ότι «το ίδιο το μέλλον του αυτοκινήτου σε 5-10 χρόνια θα είναι τελείως διαφορετικό. Τα αυτοκίνητα μετατρέπονται σε πλατφόρμες λογισμικού σε ρόδες. Τα, δε, αυτοκινούμενα αυτοκίνητα, τα self driving cars, είναι μια πραγματικότητα, είναι ήδη εδώ. Αυτό το οποίο δεν γνωρίζουμε είναι με πόση ταχύτητα θα μπουν στην ευρωπαϊκή και την ελληνική αγορά. Αλλά είναι βέβαιο ότι αυτοκινούμενα αυτοκίνητα, θα δούμε, και θα τα δούμε σχετικά σύντομα. Αλλά τα αυτοκινούμενα ακολουθούν μια τελείως διαφορετική φιλοσοφία και αλλάζουν και το μοντέλο ιδιοκτησίας του αυτοκινήτου. Πάμε από ένα μοντέλο στο οποίο τα αυτοκίνητα μας άνηκαν, σε ένα μοντέλο που θα δίνει έμφαση στη χρήση του αυτοκινήτου. Ενδεχομένως με πολύ λιγότερα αυτοκίνητα τα οποία θα κυκλοφορούν για πολύ περισσότερες ώρες. Και αυτό φυσικά με σημαντικές συνέπειες και για την ίδια την βιομηχανία του αυτοκινήτου για το πόσα αυτοκίνητα θα πωλούνται στην Ελλάδα».
Αν και δεν ξέρουμε πόσο γρήγορα θα έρθουν αυτές οι τάσεις στην Ελλάδα, είπε ο πρόεδρος τη ΝΔ, το βέβαιο είναι ότι το ρολόι του χρόνου δεν πρόκειται να γυρίσει πίσω και η φορά των πραγμάτων δεν πρόκειται να αλλάξει. Ως ΝΔ, είπε, «θα προτάξουμε μια τολμηρή στρατηγική όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση, η οποία θα συμπεριλαμβάνει ένα φορολογικό πλαίσιο κινήτρων για τους ιδιώτες, για τους εταιρικούς χρήστες, για τα ταξί, αλλά και ένα συνεκτικό σχέδιο για το πως θα μπορέσουμε να δημιουργήσουμε μια σωστή, μια συγκροτημένη υποδομή για να μπορούμε να φορτίζουμε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε το πολύ πλούσιο ερευνητικό δυναμικό το οποίο έχουμε στα πανεπιστήμια μας και το οποίο πρέπει να το υποστηρίξουμε και να το ενθαρρύνουμε να επενδύσει περισσότερο σε αυτόν τον κρίσιμο τομέα, ώστε και αυτό να είναι ωφελημένο από αυτή την συνολική στρατηγική».
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στον τρόπο με τον οποίο η ηλεκτροκίνηση μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα του τουριστικού προϊόντος, ειδικά στα μικρά νησιά: «Θα υποδεχθώ με πολύ μεγάλο ενθουσιασμό τον πρώτο δήμαρχο -προφανώς μπορεί να είναι δήμαρχος ενός μικρού νησιού- ο οποίος θα έρθει να μου πει ότι ‘εγώ θέλω στο νησί μου σε κάποια χρόνια να κυκλοφορούν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα’. Θα είναι μια τολμηρή καινοτομία για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, για τα νησιά μας. Θα μας βάλει και εμάς στην πρώτη γραμμή μιας πιο τολμηρής προσέγγισης για το πώς η ηλεκτροκίνηση μπορεί να βοηθήσει στη βιωσιμότητα και στον τελικό στόχο τον οποίο έχουμε για μηδενικές εκπομπές ρύπων, ξεκινώντας από τα πιο μικρά νησιά».
Οι 25 προτάσεις της ΝΔ για ένα μέλλον χαμηλών ρύπων
Τις 25 προτάσεις της ΝΔ για ένα μέλλον χαμηλών ρύπων παρουσίασε η σύμβουλος του κ. Μητσοτάκη για θέματα Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου:
Σύμφωνα με την κ. Σδούκου, οι προτάσεις αυτές έχουν ως εξής:
1. Ένταξη του project (ως Διυπουργικού Έργου και Καινοτόμου Πολιτικής) υπό το συντονισμό του Γραφείου Πρωθυπουργού
2. Συγκρότηση Εθνικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για την Ηλεκτρική Κινητικότητα
3. Συγκρότηση τριών υπο-ομάδων εργασίας
4. Εκπόνηση ρεαλιστικού Εθνικού Σχεδίου Ανάπτυξης για την Ηλεκτρική Κινητικότητα
5. Ανάπτυξη δικτύου υποδομών φόρτισης
6. Στόχευση ειδικών κατηγοριών χρηστών – Ταξί (επιδότηση αγοράς, κίνητρα αντικατάστασης κλπ.)
7. Στόχευση σε ειδικές κατηγορίες χρηστών – Εταιρικά Ι.Χ (αναστολή του εισαχθέντος το 2017 φόρου χρήσης εταιρικού αυτοκινήτου για τα ηλεκτρικά για περιορισμένο διάστημα 3- 5 ετών).
8. Αύξηση απόσβεσης για την αγορά παγίου και έκπτωση δαπάνης για τη μίσθωση
9. Μείωση του συντελεστή ΦΠΑ (από τον ισχύοντα 24%) στο 13% για ΒΕV και ηλεκτρικά δίκυκλα
10. Θέσπιση κυκλοφοριακών προνομίων ως κινήτρων για χρήση Ηλεκτρικών Οχημάτων (δωρεάν στάθμευση σε επιλεγμένα σημεία, έκπτωση στα διόδια)
11. Στόχος το 30% του στόλου των κρατικών οχημάτων να είναι χαμηλών ή μηδενικών ρύπων έως το 2025
12. Σταδιακή αντικατάσταση του στόλου των αστικών λεωφορείων με ηλεκτρικά
13. Εγκατάσταση σταθμών επαναφόρτισης υψηλής ισχύος (ταχυφορτιστών) κατά μήκος του Βασικού Εθνικού Οδικού Δικτύου
14. Υποχρεωτική εγκατάσταση υποδομών επαναφόρτισης σε οικιστικά και μη οικιστικά κτήρια
15. Θέσπιση υψηλού συντελεστή φορολογικής απόσβεσης για τις επιχειρήσεις που θα εγκαθιστούν φορτιστές για δημόσια χρήση στις εγκαταστάσεις τους. - Επιδότηση/φοροαπαλλαγή στην αγορά και εγκατάσταση οικιακών σταθμών φόρτισης
16. Υποχρέωση Ο.Τ.Α. να χωροθετούν δημόσια σημεία φόρτισης
17. Σύσταση Εθνικού Μητρώου Σημείων Επαναφόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων για διευκόλυνση της online αναζήτησης
18. Εισαγωγή απαγόρευσης στάθμευσης σε θέση φόρτισης Η/Ο στον Κ.Ο.Κ.
19. Θέσπιση επίσημου σήματος Οχήματος Μηδενικών Ρύπων
20. Ενιαία σήμανση σημείων επαναφόρτισης H/O
21. Επανακατάρτιση τεχνιτών συνεργείων αυτοκινήτων
22. Ενημέρωση και Ευαισθητοποίηση του κοινού μέσα από δράσεις, εκδηλώσεις, αλλά και βραβεύσεις πόλεων και φορέων
23. Κίνητρα και Διευκολύνσεις για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων και παρελκομένων στην Ελλάδα
24. Τα ΑΕΙ και Ερευνητικά Ιδρύματα κοιτίδα έρευνας και ανάπτυξης καινοτομίας στην καθαρή κινητικότητα
25. Καθαρή ηλεκτροκίνηση από ΑΠΕ στην υπηρεσία του Τουρισμού.
★ Πηγή: Συντακτική ομάδα του eklogika.gr
Να γράψετε το δικό σας σχόλιο για την είδηση
Να δείτε αμέσως πιο κάτω τις τελευταίες 10 ειδήσεις
Επιστροφή στην λίστα με τα Νέα - ειδήσεις ή τα Πολιτικά νέα
💬Αφήστε το σχόλιο σας
Τα πεδία με αστεράκι είναι υποχρεωτικά
Δείτε επίσης τα τελευταία νέα με χρονολογική σειρά
Να επιτάξει επιτέλους κρεβάτια από τον ιδιωτικό τομέα ζητάει από την κυβέρνηση η Φ. Γεννηματά
01/03/2021 - 12:09 - Το ΕΣΥ, με την αύξηση των κρουσμάτων, έφτασε και στην Αττική στα όριά του, επισημαίνει η πρόεδρος...
-
Πολιτικά νέα:
🕔 28/02/2021 - 13:25 Απώλεια 3% για τη ΝΔ, κανένα κέρδος για τον ΣΥΡΙΖΑ στη δημοσκόπηση της Protata -
Νέα από τον Κόσμο:
🕔 01/03/2021 - 09:05:22 ΗΠΑ - κορωνοϊός: Αύριο Τρίτη οι πρώτες παραλαβές του εμβολίου της Johnson & Johnson -
Νέα Τεχνολογίας:
🕔 01/03/2021 - 11:45:45 Κι όμως ο περίφημος πράσινος λόφος των Windows XP είναι υπαρκτός - Δείτε πώς είναι σήμερα (pics) -
Αθλητικά νέα:
🕔 01/03/2021 - 11:56:00 Η «μάχη» Λαλά-Ανδρούτσου για τη θέση του δεξιού μπακ στον Ολυμπιακό -
Κύπρος - Ειδήσεις:
🕔 28/02/2021 - 21:01:00 Πέρασε νικηφόρα από το Παραλίμνι ο ΑΠΟΕΛ - Δεύτερη νίκη και όγδοη θέση για ΕΘΑ -
Ειδήσεις υγείας:
🕔 28/02/2021 - 19:00:00 Οι 6 υγιεινές τροφές που πιθανώς τρώτε με λάθος τρόπο (pics) -
Ψυχαγωγία - ειδήσεις:
🕔 28/02/2021 - 14:42:33 Θρήνος για τον ηθοποιό Χρήστο Χατζηπαναγιώτη – Η απώλεια που τον συγκλόνισε -
Πολιτιστικά Νέα:
🕔 01/03/2021 - 11:52:34 Οι νικητές του Διεθνούς Διαγωνισμού Σύνθεσης για την ταινία animation «Το παραμύθι του νερού» του Νίκου Ραδαίου -
Εκπαιδευτικά Νέα:
🕔 01/03/2021 - 11:20:10 Εγγραφές σε νηπιαγωγεία: Ανοίγει σήμερα η ηλεκτρονική πλατφόρμα -
Επιστήμη - ειδήσεις:
🕔 28/02/2021 - 19:58:49 Χιμένεθ: Σε κάθε προπόνηση, προσεύχομαι μην υπάρξει ακόμη ένας τραυματισμός -
Ξεχωριστές ειδήσεις:
🕔 01/03/2021 - 01:12:10 Νέα παίκτρια, μπριζόλες black angus και νίκη για τους «Κόκκινους»

Δημήτρης Μάρδας
Σ την ανώτατη εκπαίδευση το μεγάλο λάθος άρχισε με την ανωτατικοποίηση των ΤΕΙ. Η ταφόπλακα που ετοιμαζόταν εδώ από την έναρξη της δεκαετίας το 2000,...
Δείτε όλο το άρθρο 40 χρόνια από την ένταξη της Ελλάδας στην ΕΟΚ - ΟΧΙ στη Γερμανική Ευρώπη
Νότης Μαριάς
Συμπληρώθηκαν 40 χρόνια από την ένταξη της Ελλάδας στην τότε Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα (ΕΟΚ) την 1 η Ιανουαρίου 1981, μια ένταξη η οποία...
Δείτε όλο το άρθρο Μεταναστευτικό-προσφυγικό, διεθνοποίηση της εργασίας, κέρδη και μισθοί
Δημήτρης Μάρδας
Στα μέσα της δεκαετίας του 1960 έχουμε την πρώτη μεγάλη προσπάθεια με σκοπό την απελευθέρωση του διεθνούς εμπορίου των βιομηχανικών προϊόντων μέσω...
Δείτε όλο το άρθρο Τι άλλο μπορεί να δικαιολογήσει ο κορωνοιός;
Γιάννης Μαγκριώτης
Διάβασα προχθές σε τοπικό έγκυρο ενημερωτικό site αποκλειστική είδηση από την ηγεσία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ότι, μετά την συνάντησή της...
Δείτε όλο το άρθρο Γιατί τελικά διχάζεται η Αμερική;
Του Πιέρρου Ι. Τζανετάκου Σε μια έρευνα που έκαναν το 2015 δυο Αμερικανοί καθηγητές από τα πανεπιστήμια Στάνφορντ και Πρίνστον το βασικό σκεπτικό και...
Δείτε όλο το άρθρο Δείτε όλα τα άρθρα
Κώστας Μαμέλης
απάντησε σε 820 ερωτήσεις
δικηγόρος, ειδικός σε θέματα εκλογών, πολιτικής

Νίκος Παπαδόπουλος
απάντησε σε 55 ερωτήσεις
Νομικός, ειδικός σε θέματα αυτοδιοίκησης

Η ανάπλαση του Εκθεσιακού και Συνεδριακού Κέντρου της ΔΕΘ η μόνη βιώσιμη, ασφαλής και ολοκληρωμένη λύση για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και της ελληνικής οικονομίας
Καταλύτη για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης, της Βόρειας Ελλάδας και της ελληνικής οικονομίας, εκθεσιακό κόμβο για την Μεσόγειο και την Νοτιοανατολική...
Δείτε θέμα και σχόλια
- Ενημερωτική Διαδικτυακή Ημερίδα για την παρουσίαση του εναλλακτικού τρόπου χρηματοδότησης μέσω κεφαλαίων επιχειρηματικών συμμετοχών (equity financing)
- Εγκριση αρχείου Συχνών Ερωτήσεων – Απαντήσεων της Δράσης «Συνέργειες Έρευνας και Καινοτομίας στην Περιφέρεια Αττικής»
- Παράταση προθεσμίας για την υποβολή αίτησης χορήγησης Άδειας Καταλληλότητας Κατασκευαστή