Με χρηματοδότηση της ΕΕ και διαφανείς διαδικασίες ο επόμενος στόλος λεωφορείων, είπε ο Κ. Καραμανλής

🕔27/05/2020 - 20:23

Ο υπουργός Υποδομών είπε πως η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ από την προηγούμενη κυβέρνηση ήταν μια πολύ λανθασμένη επιλογή

Η αύξηση του στόλου του ΟΑΣΘ, η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιά, η Αττική Οδό, οι αερομεταφορές και η μείωση της τιμής των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες, βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνέντευξης του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή.

Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Alpha 98,9 ο κ. Καραμανλής εκτίμησε ότι στη Θεσσαλονίκη έγινε από την προηγούμενη κυβέρνηση μία πολύ λανθασμένη επιλογή με την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, με αποτέλεσμα τον Ιούλιο του 2019 να βρίσκονται στους δρόμους μόνο 212 λεωφορεία, όταν το 2014 κυκλοφορούσαν 550 λεωφορεία. Σχολίασε ότι επειδή η κυβέρνηση της ΝΔ δεν κρατούσε «μαγικό ραβδάκι» χρειάστηκε κάποιο διάστημα για να μπουν τα πράγματα σε μία σειρά σημειώνοντας πως έγινε στο διάστημα αυτό ανάταξη του τροχαίου υλικού του ΟΑΣΘ, η μέση ηλικία του οποίου ξεπερνά τα 16 και τα 17 έτη. Σημείωσε, μάλιστα, ότι η προηγούμενη κυβέρνηση επειδή δεν είχε κάνει καμία προσπάθεια ανανέωσης του στόλου του ΟΑΣΘ, απλά επιμήκυνε τις ηλικίες απόσυρσης των λεωφορείων.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε επίσης ότι καθώς ο μεγάλος διαγωνισμός για την προμήθεια 1.000 νέων οχημάτων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα χρειαστεί καιρό, η κυβέρνηση έκανε μερικά άλλα βήματα. Το πρώτο ήταν να δοθεί συγκοινωνιακό έργο στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα να προστεθούν 135 λεωφορεία στο στόλο και να φτάσει στα 350. Υπενθύμισε επίσης ότι την Παρασκευή «βγήκε στον αέρα» διαγωνισμός για την προμήθεια μέχρι τέλη Σεπτεμβρίου επιπλέον 180 λεωφορείων με το σύστημα του leasing, όπως γίνεται και σε άλλες χώρες. Και χαρακτήρισε πολύ σημαντική την απόφαση του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνου Ζέρβα, να προμηθευτεί ο Δήμος αστικά λεωφορεία που θα παραχωρήσει στον ΟΑΣΘ.

«Μέσα σε ένα χρόνο αυτή η κυβέρνηση κατάφερε να ισοσκελίσει μία καταστρεπτική τετραετία. Βέβαια αυτό δεν είναι αρκετό. Πρέπει να πάμε στον καινούργιο διαγωνισμό, να πάρουμε νέα λεωφορεία με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και με διαφανείς διαδικασίες. Για αυτό και άλλωστε οι τεχνικοί σύμβουλοι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα μας συμβουλεύσουν για τα τεχνικά χαρακτηριστικά που θα πρέπει να έχουν τα λεωφορεία, τα οποία θα έρθουν στην Ελλάδα και θα είναι τα λεωφορεία της επόμενης 15ετίας», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.

Ερωτηθείς για το θέμα της Αττικής Οδού, ο κ. Καραμανλής διευκρίνισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αυτή τη στιγμή έχει προβεί σε προκήρυξη τεχνικού συμβούλου. Η σημερινή κυβέρνηση είχε δηλώσει πως δεν είχε καμία πρόθεση να κάνει επέκταση της παραχώρησης. Σημείωσε ότι πρέπει καταρχάς να διευκρινιστεί πότε ακριβώς θα τελειώσει η συγκεκριμένη παραχώρηση που είχε αρχίσει το 1996 και έχει ως απώτατο όριο το 2024, κάτι που εξαρτάται από διάφορους παράγοντες. Πρόσθεσε ότι πρέπει να διαπιστωθεί τι υποχρεώσεις έχει ο ανάδοχος πριν παραδώσει το έργο, να γίνει προετοιμασία για τη νέα διαγωνιστική διαδικασία και το έργο να μπει σιγά σιγά στη διαδικασία της προκήρυξης. «Επομένως, ετοιμαζόμαστε ώστε να έχουμε ένα πολύ συγκεκριμένο σχέδιο και όλα τα δεδομένα, ώστε η Αττική Οδός να προσελκύσει το ενδιαφέρον, τόσο ελληνικών όσο και ξένων εταιρειών», κατέληξε. Ερωτηθείς εάν υπάρχει κάποιος γενικότερος σχεδιασμός όσον αφορά στις επεκτάσεις, ανέφερε ότι η Αττική Οδός θα πρέπει να συνδεθεί με τα Νότια Προάστια και το Ελληνικό, καθώς και ότι υπάρχουν μελέτες ώριμες για τις επεκτάσεις στη Λεωφόρο Κύμης, όπως και αυτές προς τη Ραφήνα.

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι στις αρχές του Ιουλίου θα δοθούν ταυτόχρονα σε λειτουργία τρεις σταθμοί του Μετρό στην επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια), που θα εξυπηρετήσουν 130.000 επιβάτες εκ των οποίων υπολογίζεται ότι οι 65.000 θα είναι νέοι επιβάτες του Μετρό. «Ολοκληρώνουμε τις δοκιμές των συστημάτων. Το τελευταίο εξάμηνο ξεπεράσαμε πολλά προβλήματα. Ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα ήταν αυτό του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Διότι υπήρχε κίνδυνος οι σταθμοί να ήταν έτοιμοι, αλλά να μην μπορούν να λειτουργήσουν, επειδή δεν θα μπορούσε ο κόσμος να επικυρώσει το εισιτήριο του», σημείωσε. Ανέφερε επίσης ότι στόχος είναι οι υπόλοιποι σταθμοί της επέκτασης προς Πειραιά να είναι έτοιμοι το 2022 και διαβεβαίωσε: «Εμείς δεν θα εγκαινιάσουμε μουσαμάδες, όπως έκανε ο κ. Τσίπρας με τις επικοινωνιακές φιέστες πάνω στη Θεσσαλονίκη. Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα εγκαινιάσει τον Ιούλιο τρεις λειτουργικούς σταθμούς, οι οποίοι θα δοθούν αμέσως στους πολίτες της ευρύτερης περιοχής».

Όσον αφορά τον κλάδο των αερομεταφορών, ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στα μέτρα που ήδη έχει λάβει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και είπε ότι μαζί με τα υπουργεία πρωτίστως των Οικονομικών και του Τουρισμού, σχεδιάζονται συγκεκριμένα μέτρα στήριξης όλου του κλάδου, δηλαδή όλων των αεροπορικών εταιρειών, αεροδρομίων, εταιρειών handling και cargo, πάντα όμως με σεβασμό στις κοινοτικές οδηγίες.

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αν και η προηγούμενη κυβέρνηση δεν άφησε σχεδόν καμία ώριμη μελέτη, έχει κάνει μία συστηματική δουλειά το τελευταίο εννεάμηνο και προωθεί ένα «πακέτο» έργων της τάξης των 13 δισ. ευρώ, το οποίο προσπαθεί να φέρει όσο πιο σύντομα γίνεται, αλλά με σύμμαχο την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ανέφερε ότι πρώτες προτεραιότητες είναι ο Ε65, όπου αναμένεται το «πράσινο φως» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ανακοίνωσε ότι έχει σταλεί η προγνωστοποίηση για το Πάτρα - Πύργος στην Κομισιόν, προκειμένου το έργο να προχωρήσει γρήγορα. Ανέφερε επίσης ότι γίνεται συζήτηση και για τα νέα έργα στην Αττική Οδό, αλλά και την περιφερειακή οδό στη Θεσσαλονίκη (το λεγόμενο flyover) και το Μετρό Θεσσαλονίκης. «Αυτά τα έργα θα τρέξουμε και τα τρέχουμε, με πολύ μεγάλη σοβαρότητα, με σχέδιο. Δεν ανακοινώνουμε πράγματα, τα οποία δεν έχουν μελετηθεί, δεν έχουν εξασφαλιστεί και δεν έχουν χρηματοδότηση».

Ερωτηθείς εάν προσδοκά να υιοθετηθεί η πρόταση του προς το οικονομικό επιτελείο για τη στρογγυλοποίηση της μείωσης του εισιτηρίου του ΟΑΣΑ, μετά την εφαρμογή της μείωσης του ΦΠΑ στις μεταφορές, στο 1,20 ευρώ, ο κ. Καραμανλής εμφανίστηκε αισιόδοξος. Υπενθύμισε μάλιστα ότι η ΝΔ το 2015 είχε παραδώσει το εισιτήριο στο 1,20 ευρώ και ο ΣΥΡΙΖΑ το πήγε στο 1,40.

 

★ Πηγή: Συντακτική ομάδα του eklogika.gr


💬Αφήστε το σχόλιο σας

Τα πεδία με αστεράκι είναι υποχρεωτικά

Δείτε επίσης τα τελευταία νέα με χρονολογική σειρά

Για αμήχανο διάγγελμα με επικοινωνιακά υπονοούμενα κάνει λόγο το ΜέΡΑ25

12/08/2020 - 20:16 - Κριτική στο διάγγελμα του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, (δείτε εδώ) άσκησε το ΜέΡΑ25,...

Η κυβέρνηση δεν διαθέτει ολοκληρωμένη εθνική στρατηγική απέναντι στην Τουρκία, λέει το ΚΙΝΑΛ

12/08/2020 - 20:05 - Ο μοναδικός ενδεδειγμένος τρόπος αντιμετώπισης των εντεινόμενων προκλήσεων της Τουρκίας...

262 νέα κρούσματα και δύο νέοι θάνατοι ανακοινώθηκαν σήμερα από τον ΕΟΔΥ

12/08/2020 - 19:55 - Σε 262 ανέρχονται τα νέα  κρούσματα κορωνοϊού το τελευταίο 24ωρο στην Ελλάδα, όπως ανακοίνωσε ο...

Γέμελος: Το «έσταξε» από το κέντρο του γηπέδου! (vid)

12/08/2020 - 19:49:00 -

Τα μέτρα της τροχαίας για τον Δεκαπενταύγουστο

12/08/2020 - 19:46:00 -

Επιστροφή στη λίστα με τα Νέα - ειδήσεις
Θεματικά νέα

Πολιτικά άρθρα Συμφωνία Ελλάδας-Αιγύπτου, δεν κλείνουμε τα μάτια στην πραγματικότητα, γιατί σύντομα θα μας εκδικηθεί

Γιάννης Μαγκριώτης

Οι ψεύτικοι πανηγυρισμοί και η εύκολη αισιοδοξία, είναι εξίσου επικίνδυνες συμπεριφορές με την εύκολη και διαρκή απαισιοδοξία. Ο Έλληνας υπουργός...

Δείτε όλο το άρθρο
Κρατικές προμήθειες: Και όμως μπορούν να ωθήσουν την εγχώρια παραγωγή

Δημήτρης Μάρδας

Το 1993 με την ολοκλήρωση της Ενιαίας Αγοράς της ΕΕ, ένα σύνολο από τέσσερεις Οδηγίες επιδίωκαν να ρυθμίσουν την αγορά των κρατικών προμηθειών των...

Δείτε όλο το άρθρο
Το ματς του θανάτου – Ουκρανία 1942: Ο αετός του Γ΄ Ράιχ «ξεπουπουλιάζεται» στο γήπεδο

Tην περίοδο της γερμανικής κατοχής στην Ευρώπη, υπήρξαν περιπτώσεις που οι ναζί ενθάρρυναν τη διοργάνωση αθλητικών διοργανώσεων για τους δικούς τους...

Δείτε όλο το άρθρο
2 Aυγούστου: Παγκόσμια ημέρα Ολοκαυτώματος των Ρομά – Kοίτα να μην ξεχάσεις / Ντικ τενά μπιστρέ

Πάνω από 500.000 θύματα είχαν οι Ρομά κατά την περίοδο της γερμανικής κατοχής στην Ευρώπη. Η επιλογή της 2 Αυγούστου και μάλιστα με πολλά χρόνια...

Δείτε όλο το άρθρο
Ανάλυση για Τουρκία: Αυτά που αλλάζουν μετά το Καστελλόριζο

Η επιλογή της Τουρκίας ν’ αναστείλει και ενδεχομένως να ματαιώσει το σχέδιο για σεισμικές έρευνες εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας αποτελεί ηχηρή...

Δείτε όλο το άρθρο
Δείτε όλα τα άρθρα
Δημοσκοπήσεις Δημοσκόπηση της Marc για το Πρώτο Θέμα (6/7/2020) Στη δημοσκόπηση της Marc, η ΝΔ προηγείται 21,5 εκατοστιαίες μονάδες έναντι ΣΥΡΙΖΑ. Στην πρόθεση ψήφου λαμβάνει το 42%, ο ΣΥΡΙΖΑ το 20,5%, το ΚΙΝΑΛ το... Δείτε περισσότερα Δημοσκόπηση της Opinion Poll (6/7/2020) Στη δημοσκόπηση της OPINION POLL , η ΝΔ συγκεντρώνει το 41,2% στην πρόθεση ψήφου, έναντι του 20,7% που συγκεντρώνει ο ΣΥΡΙΖΑ. Ακολουθούν το ΚΙΝΑΛ με... Δείτε περισσότερα
Αναζήτηση δημοσκόπησης
Μέσο Δημοσίευσης
Επωνυμία Εταιρείας
Ημερομηνία      Από:
Δημοσίευσης   Έως:

Δείτε όλες τις δημοσκοπήσεις
Νέα της HELEXPO
Πολιτικο-οικονομικό φόρουμ από τη ΔΕΘ-Helexpo τις ημέρες της 85ης ΔΕΘ

Πολιτικο-οικονομικό φόρουμ από τη ΔΕΘ-Helexpo τις ημέρες της 85ης ΔΕΘ


Η διαφύλαξη της Δημόσιας Υγείας ξεπερνά κάθε οικονομική διάσταση και στο πλαίσιο αυτό η 85η ΔΕΘ δεν θα πραγματοποιηθεί αυτόν τον Σεπτέμβριο. Όμως ο...


Δείτε θέμα και σχόλια