Μέχρι τα τέλη Ιουνίου νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση, είπε ο Κ. Χατζηδάκης

🕔07/02/2020 - 14:02

Ο υπουργός Περιβάλλοντος σημείωσε πως στόχος είναι μέχρι το 2030 το 30% των οχημάτων να είναι ηλεκτροκίνητα και υβριδικά

Μέχρι το τέλος του Ιουνίου θα κατατεθεί «σφαιρικό και συνολικό» νομοσχέδιο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, ώστε να υπάρξει δυναμική εκκίνηση στην αγορά των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στη χώρα μας, όπου στόχος είναι έως το 2030 το 30% των οχημάτων που θα ταξινομούνται να είναι ηλεκτροκίνητα και plug-in υβριδικά. Τα παραπάνω επισήμανε σήμερα, από τη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, κατά την ομιλία του σε εκδήλωση για το ενεργειακό μέλλον της Ελλάδας. 

«Συγκροτήσαμε πρόσφατα τη Διυπουργική Επιτροπή για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα των συναρμόδιων υπουργείων Μεταφορών και Υποδομών, Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας και στόχος μας είναι μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους να παρουσιάσουμε τις σχετικές νομοθετικές πρωτοβουλίες. Παράλληλα, σύμφωνα με τον σχεδιασμό της κυβέρνησης, το ένα τρίτο των αστικών λεωφορείων, που θα αγοραστούν τόσο για τη Θεσσαλονίκη, όσο και για την Αθήνα, στόχος είναι να είναι ηλεκτρικά» σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης. Πρόσθεσε δε πως, ενώ στην Ολλανδία, την οποία θα επισκεφτεί «γι' αυτό ακριβώς το θέμα σε μερικές ημέρες», η ηλεκτροκίνηση έχει ήδη φτάσει στο 10% (του συνόλου των στόλων των οχημάτων), «στην Ελλάδα όλο το 2018 πουλήσαμε σε όλη τη χώρα 77 ηλεκτρικά οχήματα και το 2019 τριακόσια δεκαπέντε. Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι πρέπει να γίνουν πολλά».

Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, «σήμερα είναι περισσότερο αναγκαίο από ποτέ να κάνουμε το μεγάλο βήμα προς τη μετάβαση προς ένα νέο ενεργειακό μοντέλο. Έτσι ώστε να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις της νέας εποχής, όπως είναι η κλιματική αλλαγή αλλά και ο περιφερειακός ενεργειακός ανταγωνισμός. Αυτή είναι κατεύθυνση της κυβέρνησης και αποτυπώνεται στο νέο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα που πρόσφατα υπεβλήθη προς έγκριση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, κάτι που ευθυγραμμίζεται με το Green Deal της Επιτροπής και θα φέρει επενδύσεις της τάξης των 44 δις. ευρώ σε όλους τους τομείς της οικονομίας μας».

Αναφερόμενος στους βασικούς άξονες της ενεργειακής πολιτικής, ο ΥΠΕΝ τους κωδικοποίησε ως εξής:

- Η πλήρης απολιγνιτοποίηση της Ελλάδας μέχρι το 2028.

- Η αύξηση του ποσοστού συμμετοχής των ΑΠΕ στην τελική κατανάλωση ενέργειας στο 35% ως το 2030 έναντι 17% σήμερα.

- Η εξοικονόμηση ενέργειας, και συγκεκριμένα ποσοστό εξοικονόμησης άνω του 38% στην τελική κατανάλωση μέχρι το 2030. Η επιτάχυνση των ηλεκτρικών διασυνδέσεων των νησιών. Η προώθηση της ηλεκτροκίνησης που θα αλλάξει την καθημερινότητα.

- Οι διεθνείς συνεργασίες για την αξιοποίηση του φυσικού αερίου.

- Οι διαρθρωτικές αλλαγές στον τομέα της ενέργειας (για παράδειγμα οι ιδιωτικοποιήσεις ΔΕΔΔΗΕ, ΑΔΜΗΕ, ΔΕΠΑ).

Κατά τον κ. Χατζηδάκη, η Θεσσαλονίκη και η Κεντρική Μακεδονία γενικότερα κατέχουν κεντρική θέση μέσα σε αυτό το νέο ενεργειακό τοπίο που διαμορφώνεται. «Επενδύουμε σημαντικά στον τομέα του ηλεκτρισμού. Σε αυτό το πλαίσιο, πετύχαμε μια μεγάλη νίκη για την Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη, με την επιλογή της πόλης ως έδρας του RSC - του Περιφερειακού Κέντρου Ελέγχου Ηλεκτρικής Ενέργειας της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Είναι το επιστέγασμα των συστηματικών προσπαθειών που κατέβαλαν τους τελευταίους μήνες το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η ΡΑΕ και ο ΑΔΜΗΕ» είπε ο υπουργός.

Εξήγησε δε πως στόχος του νέου φορέα είναι η διασφάλιση της συνεργασίας και του συντονισμού της λειτουργίας των Συστημάτων και των αγορών Ηλεκτρικής Ενέργειας της Ελλάδας, της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας, μια εξέλιξη που θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας στην πόλη. Επόμενος στόχος, είπε, είναι η συμμετοχή ακόμη περισσότερων διαχειριστών στο νέο Κέντρο Ελέγχου, ενώ σε τελικό στάδιο είναι η έναρξη κατασκευής της νέας γραμμής υπερυψηλής τάσης με τη Βουλγαρία, που θα συνδέσει τη Νέα Σάντα με τη Μαρίτσα.

Αναφορικά με το φυσικό αέριο, «για την ανάπτυξη του οποίου ο ρόλος της Θεσσαλονίκης είναι επίσης κρίσιμος», οι ευκαιρίες που δημιουργούνται για την πόλη και την Κεντρική Μακεδονία να καταστούν ενεργειακοί κόμβοι σε αυτό το πλαίσιο είναι πολλές:

«Πρώτον: Έχουμε ήδη ολοκληρώσει στην Ελλάδα την κατασκευή του αγωγού ΤΑΡ, ο οποίος ήδη τέθηκε σε δοκιμαστική λειτουργία. Θα τον εγκαινιάσουμε μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2020, ενώ η έναρξη της εμπορικής λειτουργίας με τη μεταφορά σημαντικών ποσοτήτων φυσικού αερίου θα γίνει εντός του 2020. Ο ΤΑΡ συμβάλλει στην περιφερειακή ανάπτυξη της Κεντρικής Μακεδονίας και τη δημιουργία πολλών μόνιμων θέσεων εργασίας. Βοηθάει παράλληλα στην ανάπτυξη και διεύρυνση της διείσδυσης φυσικού αερίου και την ανάπτυξη νέων δικτύων διανομής αερίου σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα» είπε ο ΥΕΠΝ, που ανακοίνωσε ότι  το πρόγραμμα ανάπτυξης της ΔΕΔΑ προβλέπει την επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου σε 39 επιπλέον πόλεις σε όλη την Ελλάδα, εκ των οποίων οι 18 στη Βόρεια Ελλάδα, τη Μακεδονία και τη Θράκη. Στον σχεδιασμό της ΔΕΔΑ είναι η Αλεξάνδρεια, η Βέροια, τα Γιαννιτσά, η Κατερίνη, το Κιλκίς και οι Σέρρες. Οι διαγωνισμοί, σύμφωνα με τον προγραμματισμό της εταιρίας, θα κλείσουν τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Δεύτερον: Έχει αρχίσει να παίρνει σάρκα και οστά το μετοχικό σχήμα του project του τερματικού σταθμού επαναεριοποίησης LNG στην Αλεξανδρούπολη, το λεγόμενο FSRU. Στη μονάδα επαναεριοποίησης θα συμμετάσχουν από κοινού διεθνείς ιδιωτικές και κρατικές εταιρείες από την Ελλάδα, τις ΗΠΑ, τη Βουλγαρία και πιθανόν από άλλες βαλκανικές χώρες. Είναι ένα έργο διαβαλκανικής συνεργασίας, που θα αυξήσει ακόμη περισσότερο τη γεωστρατηγική σημασία της Ελλάδας στα μάτια της ΕΕ και των ΗΠΑ.

Τρίτον: Ανοίξαμε τον δρόμο με πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση για να προχωρήσει και η υπόγεια αποθήκη φυσικού αερίου στην Καβάλα (επίκειται η έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης). Είναι μια εκκρεμότητα από το 2010, που είμαστε αποφασισμένοι να την κλείσουμε μέσα στους επόμενους μήνες.

Τέταρτον: Τον περασμένο Οκτώβριο - μετά από καθυστερήσεις μιας δεκαετίας - υπογράψαμε στη Σόφια τη διακυβερνητική συμφωνία για την κατασκευή του αγωγού Διασύνδεσης Ελλάδας-Βουλγαρίας. Η κατασκευή γίνεται κατά κύριο λόγο από ελληνικές εταιρίες και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα σε περίπου δύο χρόνια Το έργο αυτό - σε συνδυασμό με το FSRU - ανοίγει ένα νέο διάδρομο διαμετακόμισης αερίου από Νότο προς Βορρά, που θα δώσει νέα αναπτυξιακή πνοή στη Βόρεια Ελλάδα γενικότερα.

Πέμπτον: Παράλληλα με τον IGB, υπάρχει και ο σχεδιασμός για τους κάθετους άξονες αγωγών φυσικού αερίου. Ένα από αυτά είναι η διασύνδεση των Σκοπίων με το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου. Είναι ένα έργο διεθνούς ενδιαφέροντος, που θα μπορούσε να αναδείξει περαιτέρω τον διαμετακομιστικό ρόλο της περιοχής. Ο ΔΕΣΦΑ είναι έτοιμος και σε θέση να επεκτείνει το ΕΣΦΑ προς τους βόρειους γείτονές μας, εφόσον φυσικά είναι και οι ίδιοι σε θέση να στηρίξουν τεχνικά και οικονομικά την αναβάθμιση του δικού τους δικτύου. Ο ΔΕΣΦΑ έχει εντάξει το συγκεκριμένο έργο στο 10ετές στρατηγικό σχέδιο δράσης του» ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης, τονίζοντας πως «η Βόρεια Ελλάδα δεν είναι πλέον μόνο ένας άξονας διαμετακόμισης ενέργειας. Μετατρέπεται σε hub LNG. Κι αυτό αναβαθμίζει τον γεωστρατηγικό ρόλο της Μακεδονίας, αλλά και της Ελλάδας γενικότερα».

 

★ Πηγή: Συντακτική ομάδα του eklogika.gr


💬Αφήστε το σχόλιο σας

Τα πεδία με αστεράκι είναι υποχρεωτικά

Δείτε επίσης τα τελευταία νέα με χρονολογική σειρά

Μέχρι τις 20 Μαρτίου οι εγγραφές στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας

01/03/2021 - 11:07 - Ανοίγει από σήμερα, Δευτέρα 1 Μαρτίου 2021 και ως το Σάββατο 20 Μαρτίου 2021 η ηλεκτρονική πλατφόρμα...

Έτοιμη η εφαρμογή του πενταψήφιου για το λιανεμπόριο, είπε ο Κ. Πιερρακάκης

01/03/2021 - 10:35 - Έτοιμη είναι η εφαρμογή με το sms στον πενταψήφιο αριθμό 13032 με περιορισμό χρόνου στην περίπτωση...

Survivor: «Μας έδινε εύκολους πόντους η Ανθή Σαλαγκούδη. Ξενέρωσα» (vids)

01/03/2021 - 09:56:00 -

Έγραψε ιστορία ο Μπρέι στον Παναθηναϊκό, ξεπέρασε και Ντρου Νίκολας!

01/03/2021 - 09:55:57 -

Τι ισχύει από σήμερα για τις βεβαιώσεις κίνησης των εργαζόμενων

01/03/2021 - 09:43 - Από σήμερα Δευτέρα 1 Μαρτίου οι εργοδότες υποχρεούνται να έχουν εφοδιάσει τους εργαζόμενούς...

Επιστροφή στη λίστα με τα Νέα - ειδήσεις
Θεματικά νέα

Πολιτικά άρθρα Ανώτατη εκπαίδευση: Το χάος των κακοτεχνιών με κορυφή τα επαγγελματικά προσόντα!

Δημήτρης Μάρδας

Σ την ανώτατη εκπαίδευση το μεγάλο λάθος άρχισε με την ανωτατικοποίηση των ΤΕΙ. Η ταφόπλακα που ετοιμαζόταν εδώ από την έναρξη της δεκαετίας το 2000,...

Δείτε όλο το άρθρο
40 χρόνια από την ένταξη της Ελλάδας στην ΕΟΚ - ΟΧΙ στη Γερμανική Ευρώπη

Νότης Μαριάς

Συμπληρώθηκαν  40 χρόνια από την ένταξη της Ελλάδας στην τότε Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα (ΕΟΚ) την 1 η Ιανουαρίου 1981, μια ένταξη η οποία...

Δείτε όλο το άρθρο
Μεταναστευτικό-προσφυγικό, διεθνοποίηση της εργασίας, κέρδη και μισθοί

Δημήτρης Μάρδας

Στα μέσα της δεκαετίας του 1960 έχουμε την πρώτη μεγάλη προσπάθεια με σκοπό την απελευθέρωση του διεθνούς εμπορίου των βιομηχανικών προϊόντων μέσω...

Δείτε όλο το άρθρο
Τι άλλο μπορεί να δικαιολογήσει ο κορωνοιός;

Γιάννης Μαγκριώτης

Διάβασα προχθές σε τοπικό έγκυρο ενημερωτικό site αποκλειστική είδηση από την ηγεσία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ότι, μετά την συνάντησή της...

Δείτε όλο το άρθρο
Γιατί τελικά διχάζεται η Αμερική;

Του Πιέρρου Ι. Τζανετάκου Σε μια έρευνα που έκαναν το 2015 δυο Αμερικανοί καθηγητές από τα πανεπιστήμια Στάνφορντ και Πρίνστον το βασικό σκεπτικό και...

Δείτε όλο το άρθρο
Δείτε όλα τα άρθρα
Δημοσκοπήσεις Δημοσκόπηση της ALCO για το OPEN (22-1-2021) Δημοσκόπηση της ALCO για το OPEN. Προβάδισμα της ΝΔ με 15,1%.   Δείτε εδώ την δημοσκόπηση Δείτε περισσότερα Δημοσκόπηση της «To The Point» στη Βόρεια Ελλάδα (22-1-2021) Δημοσκόπηση της To The Point. Προβάδισμα ΝΔ με 11,6%   Δείτε εδώ την δημοσκόπηση Δείτε περισσότερα
Αναζήτηση δημοσκόπησης
Μέσο Δημοσίευσης
Επωνυμία Εταιρείας
Ημερομηνία      Από:
Δημοσίευσης   Έως:

Δείτε όλες τις δημοσκοπήσεις
Νέα της HELEXPO
Η ανάπλαση του Εκθεσιακού και Συνεδριακού Κέντρου της ΔΕΘ η μόνη βιώσιμη, ασφαλής και ολοκληρωμένη λύση για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και της ελληνικής οικονομίας

Η ανάπλαση του Εκθεσιακού και Συνεδριακού Κέντρου της ΔΕΘ η μόνη βιώσιμη, ασφαλής και ολοκληρωμένη λύση για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και της ελληνικής οικονομίας


Καταλύτη για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης, της Βόρειας Ελλάδας και της ελληνικής οικονομίας, εκθεσιακό κόμβο για την Μεσόγειο και την Νοτιοανατολική...


Δείτε θέμα και σχόλια