Να δοθούν στη δημοσιότητα τα ΜΜΕ που εισέπραξαν χρήματα και τα ποσά που έλαβαν ζήτησε ο ΣΥΡΙΖΑ - Κόντρα με τον Στ. Πέτσα

🕔14/06/2020 - 11:40

Στη λίστα με τα ΜΜΕ που έλαβαν χρήματα περιλαμβάνονται πάνω από 200 παντελώς ανυπόληπτα sites και blogs επεσήμανε το κόμμα

Να δώσει στη δημοσιότητα τη λίστα με τα ΜΜΕ που εισέπραξαν χρήματα από το κονδύλι των 20 εκατ. ευρώ και αναλυτικά στοιχεία για το ποσό που έλαβε το καθένα ζήτησε από την κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ, που σε ανακοίνωσή του επεσήμανε: «Τα στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας τις τελευταίες μέρες για τις χρηματοδοτήσεις των ΜΜΕ είναι εξόχως αποκαλυπτικά. Στη λίστα με τα ΜΜΕ που εισέπραξαν χρήματα από το κονδύλι των 20 εκατ. ευρώ, υπάρχουν περισσότερα από 200 παντελώς ανυπόληπτα sites και blogs που δεν είναι καν εγγεγραμμένα στο Μητρώο Online Μedia, όπως προβλέπει ο νόμος. Κάποια από αυτά έχουν χρόνια να ανανεωθούν, ανήκουν σε βουλευτές και πολιτευτές της ΝΔ ή συγγενείς τους, ενώ άλλα δεν υφίστανται καν».

«Το φαγοπότι που δεν πρόλαβε να υλοποιήσει η κυβέρνηση με το σκάνδαλο των vouchers, το κάνει τώρα πράξη μοιράζοντας δημόσιο χρήμα σε ανύπαρκτα Μέσα, σε βάρος τόσο των φορολογουμένων όσο και των πραγματικών Μέσων Ενημέρωσης» σημείωσε ο ΣΥΡΙΖΑ και πρόσθεσε: «Μπορεί ο κ. Μητσοτάκης να κρύφτηκε στη Βουλή, ωστόσο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος πρέπει να καταλάβει πως οι ευθύνες του στη συγκεκριμένη υπόθεση ενδεχομένως να μην είναι μόνο πολιτικές». Σύμφωνα με το κόμμα, έστω και τώρα, η κυβέρνηση οφείλει να δώσει στη δημοσιότητα τη λίστα με τα ποσά που πήρε κάθε μέσο, αφού  «αν δεν το πράξει, πρόκειται για ομολογία ενοχής.

Ο ΣΥΡΙΖΑ επεσήμανε πως οι πολίτες, αλλά και ο ίδιος ο κλάδος των ΜΜΕ, δικαιούνται να γνωρίζουν:

1. Τι ποσό πήρε κάθε Μέσο;

2. Βάσει ποιων κριτηρίων σε σχέση με τον αριθμό εργαζομένων και την επισκεψιμότητα/αναγνωσιμότητα δόθηκε αυτή η ενίσχυση;

3. Διατέθηκε τελικά ολόκληρο το ποσό των 20 εκατ. ευρώ; Αληθεύουν οι πληροφορίες περί «επιστροφών» προς την εταιρία που τα μοίρασε;

4. Ισχύουν, τέλος, οι πληροφορίες ότι δόθηκαν 800.000 ευρώ σε ένα και μόνο Μέσο;

«Οι πολίτες απαιτούν απαντήσεις. Στην κυβέρνηση πρέπει να καταλάβουν ότι τα δημόσια ταμεία δεν είναι κουμπαράς τους. Αν θεωρούν ότι η συγκεκριμένη σκανδαλώδης υπόθεση θα ξεχαστεί έτσι εύκολα, είναι γελασμένοι», τόνισε χαρακτηριστικά.

 

Τι απάντησε ο Στ. Πέτσας

«Ουδέποτε τέθηκε ως κριτήριο αποκλεισμού από την εκστρατεία η πολιτική τοποθέτηση ενός Μέσου. Αντίθετα, συμμετείχαν Μέσα Ενημέρωσης που ασκούν έντονη κριτική στο έργο της κυβέρνησης, όπως για παράδειγμα, η 'Αυγή', η 'Εφημερίδα των Συντακτών', ο 'Ριζοσπάστης', ο 'Δρόμος της Αριστεράς', ο ραδιοφωνικός σταθμός 'ΣΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ' κ.ά., όπως φάνηκε από τον σχετικό πίνακα που κατέθεσα στη Βουλή των Ελλήνων με τα 1.232 Μέσα που συμμετείχαν στην εκστρατεία ενημέρωσης», αναφέρει, σε ανακοίνωσή του, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, απαντώντας στον ΣΥΡΙΖΑ.

Παράλληλα, ο κ. Πέτσας καλεί τον ΣΥΡΙΖΑ να ρωτήσει «για την άποψη των επίσημων ενώσεων των τηλεοπτικών, ραδιοφωνικών, διαδικτυακών και έντυπων Μέσων Ενημέρωσης. Ή, μήπως, ξεκίνησε να τις ρωτάει και επειδή δεν λάμβανε την απάντηση που επιθυμούσε για να εξυπηρετήσει τη στείρα μικροπολιτική του αποχώρησε από συσκέψεις που έγιναν;».

Αναλυτικά η απάντηση του κυβερνητικού εκπροσώπου έχει ως εξής:

Από την πρώτη στιγμή της πανδημίας του κορωνοϊού, η κυβέρνηση κινήθηκε γρήγορα προκειμένου να αντιμετωπίσει τις υγειονομικές και οικονομικές συνέπειες της απρόβλεπτης, εξωγενούς και παγκόσμιας αυτής κρίσης.

Τα καλά, μέχρι στιγμής, αποτελέσματα της χώρας μας στην αντιμετώπιση της πανδημίας, σε σχέση με άλλες χώρες, οφείλονται στην ατομική ευθύνη και τη συλλογική ωριμότητα, την πειθαρχία και ομοψυχία των Ελλήνων, απέναντι στον κοινό εχθρό, τον κορωνοϊό και στις γρήγορες και ορθές αποφάσεις της κυβέρνησης με βάση τις εισηγήσεις των ειδικών.

Στην εθνική αυτή επιτυχία συνέβαλε καθοριστικά η έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση των πολιτών. Η έκτακτη και επείγουσα συνθήκη που διαμορφώθηκε λόγω του κορωνοϊού επέβαλε την άμεση ενεργοποίηση ενός μηχανισμού ενημέρωσης, που υλοποιήθηκε τόσο με τη μετάδοση δωρεάν μηνυμάτων από τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς όσο και με την επαγγελματική, οργανωμένη και συνεκτική εκστρατεία επικοινωνίας και ενημέρωσης που ξεδιπλώθηκε σε όλες τις κατηγορίες των Μέσων, την οποία είχαμε ευθύνη ως οργανωμένη Πολιτεία να διαμορφώσουμε. Και η έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση έσωσε κυριολεκτικά ζωές.

Η εκπόνηση του σχεδίου της επικοινωνιακής εκστρατείας ανατέθηκε σε ανάδοχο που διέθετε τις ειδικές γνώσεις, την εμπειρία και το εξειδικευμένο προσωπικό να το υλοποιήσει έγκαιρα και αποτελεσματικά, αξιοποιώντας τα διαθέσιμα εργαλεία και την απαιτούμενη τεχνογνωσία ως προς την απήχηση των Μέσων Ενημέρωσης στο ευρύ κοινό, όπως αυτή εκφράζεται με όρους τηλεθέασης ή ακροαματικότητας ή κυκλοφορίας ή επισκεψιμότητας, αλλά και την απήχηση σε συγκεκριμένες κατηγορίες κοινού.

Σκοπός της εκστρατείας ήταν τα στοχευμένα μηνύματα αυτής να απευθύνονται και να αφορούν διαφορετικές κοινωνικές και ηλικιακές ομάδες, διαφορετικούς κλάδους της οικονομικής δραστηριότητας (γενική κοινή γνώμη, ευπαθείς ομάδες, εργαζόμενοι, επιχειρηματίες, ελεύθεροι επαγγελματίες, εκπαιδευτική κοινότητα κ.λπ.).

Η καμπάνια αυτή ξεδιπλώθηκε μέχρι την 31η Μαΐου 2020 στο σύνολο των κατηγοριών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης με σκοπό η διάχυση και διείσδυση των μηνυμάτων της εκστρατείας να είναι η κατά το δυνατόν ευρύτερη και αποτελεσματικότερη, με την προϋπόθεση ότι τα Μέσα αυτά λειτουργούν πληρώντας κριτήρια αντικειμενικότητας και αμεροληψίας και τηρώντας τις αρχές της ηθικής και δεοντολογίας, συνεκτιμώμενης της αξιοπιστίας τους αναφορικά με τη μη αναπαραγωγή ψευδών ειδήσεων (fake news) και τη μη πρόκληση σύγχυσης στο κοινό.

Τα ΜΜΕ που συμμετείχαν στην εκστρατεία καθορίστηκαν με την εφαρμογή τέτοιων αντικειμενικών, ποιοτικών και ποσοτικών κριτηρίων, και πάντα σε σχέση με το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα, με γνώμονα τη διαφύλαξη της εγκυρότητας της εκστρατείας και την προστασία της ασφάλειας των πολιτών. Στην εκστρατεία αυτή ελήφθη ειδική μέριμνα για τις επιχειρήσεις των τοπικών και περιφερειακών Μέσων Ενημέρωσης και προβλέφθηκε ρητά η συμμετοχή τους στην κατανομή της συνολικής δαπάνης, ανά κατηγορία μέσου [έντυπος Τύπος, τηλεοπτικά κανάλια, ραδιοφωνικοί σταθμοί, ιστότοποι (sites) και μέσα κοινωνικής δικτύωσης].

Ουδέποτε τέθηκε ως κριτήριο αποκλεισμού από την εκστρατεία η πολιτική τοποθέτηση ενός Μέσου. Αντίθετα, συμμετείχαν Μέσα Ενημέρωσης που ασκούν έντονη κριτική στο έργο της κυβέρνησης, όπως για παράδειγμα, η 'Αυγή', η 'Εφημερίδα των Συντακτών', ο 'Ριζοσπάστης', ο 'Δρόμος της Αριστεράς', ο ραδιοφωνικός σταθμός 'ΣΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ' κ.ά., όπως φάνηκε από τον σχετικό Πίνακα που κατέθεσα στη Βουλή των Ελλήνων με τα 1.232 Μέσα που συμμετείχαν στην εκστρατεία ενημέρωσης.

Στο πλαίσιο της διαφάνειας, της χρηστής διαχείρισης και σεβασμού στα χρήματα των φορολογούμενων πολιτών, προβλέφθηκε ρητά ότι οι πληρωμές των μέσων που συμμετείχαν στην εκστρατεία ενημέρωσης πραγματοποιούνται από το υπουργείο Οικονομικών, βάσει τιμολογίων, χωρίς φυσικά επιστροφές.

Όλα αυτά τα έχω διευκρινίσει κατ' επανάληψη όχι μόνο με ανακοινώσεις, αλλά και με απαντήσεις μου στη Βουλή των Ελλήνων σε εννέα (9) διαφορετικές ερωτήσεις και αιτήσεις κατάθεσης εγγράφων στο πλαίσιο της άσκησης κοινοβουλευτικού ελέγχου, με τελευταία την υπ' αριθμ. 6052/29-4-2020 Ερώτηση και 287/29-4-2020 Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων αντίστοιχα από την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ. Επιπρόσθετα, στην από 10 Απριλίου 2020 ειδική συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, παρουσίασα αναλυτικά τις πτυχές της εκστρατείας, απάντησα διεξοδικά στα ερωτήματα των εκπροσώπων όλων των Κοινοβουλευτικών Ομάδων και κατέθεσα τα σχετικά έγγραφα.

Ο ΣΥΡΙΖΑ γνωρίζει, λοιπόν, καλά ότι με τις συνήθεις διαδικασίες δεν θα μπορούσε να ξεκινήσει εκστρατεία ενημέρωσης των πολιτών για τον κορωνοϊό πριν παρέλθουν πολλοί μήνες και αφού προηγουμένως θα είχαμε θρηνήσει την απώλεια χιλιάδων συνανθρώπων μας. Για αυτό κινηθήκαμε γρήγορα και διαμορφώσαμε τη νομική βάση για το πλαίσιο της ενημέρωσης για τον κορωνοϊό με τα άρθρα 30 και 31 της από 14 Μαρτίου 2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, που κυρώθηκε με το άρθρο 3 του ν. 4682/2020 (Α' 76).

Ο ΣΥΡΙΖΑ γνωρίζει, επίσης, εδώ και μήνες, ότι υπάρχει πλήρης διαφάνεια. Κι αυτό γιατί δεν πληρώνει ο ανάδοχος τα Μέσα που συμμετείχαν στην εκστρατεία ενημέρωσης, αλλά το υπουργείο Οικονομικών. Και πληρώνει με βάση τα τιμολόγια που εκδίδονται και σύμφωνα με τους κανόνες που ισχύουν για κάθε πληρωμή. Είναι επομένως ξεκάθαρο ότι δεν γίνονται επιστροφές, γιατί κάθε Μέσο πληρώνεται με βάση το τιμολόγιό του, απευθείας από το υπουργείο Οικονομικών.

Ο ΣΥΡΙΖΑ γνωρίζει καλά ότι έγινε μία τεράστια προσπάθεια, σε ασφυκτικό χρονικό περιθώριο, για να φτάσει το μήνυμα σε όλους τους πολίτες. Γιατί, λοιπόν, δεν ρωτάει για την άποψη των επίσημων ενώσεων των τηλεοπτικών, ραδιοφωνικών, διαδικτυακών και έντυπων Μέσων Ενημέρωσης; Ή, μήπως, ξεκίνησε να τις ρωτάει και επειδή δεν λάμβανε την απάντηση που επιθυμούσε για να εξυπηρετήσει τη στείρα μικροπολιτική του αποχώρησε από συσκέψεις που έγιναν;

Το συμπέρασμα είναι ένα: Υπάρχει ταύτιση της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης με ένα Μέσο Ενημέρωσης, του οποίου τα δημοσιεύματα υιοθετεί και αναπαράγει. Και δεν είναι η πρώτη, αλλά πολλοστή φορά. Με κορυφαία περίπτωση την πολιτική σκευωρία του παραδικαστικού κυκλώματος που διερευνά η Προανακριτική Επιτροπή της Βουλής.

Οι πολίτες αναγνωρίζουν ότι στα δύσκολα έχουν, ευτυχώς, στο τιμόνι της χώρας την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη και όχι μία κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και Αλέξη Τσίπρα. Και αυτήν την εμπιστοσύνη τους θα συνεχίσουμε να τιμούμε στο ακέραιο».

 

ΣΥΡΙΖΑ: «Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος τελεί σε πανικό»

Ανταπαντώντας στον κ. Πέτσα, με νεότερη ανακοίνωσή του, ο ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει: «Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, αντί να γράφει έκθεση ιδεών για να μη δώσει τελικά καμία ουσιαστική απάντηση, μπορεί να πράξει κάτι πολύ απλό: Να δώσει στη δημοσιότητα τη λίστα με τα ποσά που έδωσε σε κάθε ΜΜΕ. Τι φοβάται και την κρύβει, αφού είναι όλα καλώς καμωμένα; Η απάντηση είναι απλή: Τελεί σε πανικό έχοντας υπογράψει τη διασπάθιση δημοσίου χρήματος σε ανύπαρκτα ΜΜΕ».

Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης απευθύνει τα ερωτήματα και στα άλλα στελέχη του Μεγάρου Μαξίμου: «Επειδή, εκτός από τον ΣΥΡΙΖΑ, ολόκληρη η κοινωνία και η πλειοψηφία των ίδιων των ΜΜΕ αναρωτιούνται πού πήγαν τελικά τα 20 εκατ. ευρώ, ας απαντήσει τουλάχιστον κάποιο άλλο από τα στελέχη του Μαξίμου που εμπλέκονται στη συγκεκριμένη σκανδαλώδη υπόθεση.

• Θα δώσουν τη λίστα με τα ποσά που πήρε κάθε ΜΜΕ στη δημοσιότητα;

• Με ποια κριτήρια δόθηκαν τα χρήματα σε κάθε Μέσο;

• Ισχύουν οι πληροφορίες για 800.000 ευρώ σε ένα μόνο ηλεκτρονικό Μέσο;

Όσο κι αν υπεκφεύγει το Μέγαρο Μαξίμου, θα αναγκαστεί τελικά να λογοδοτήσει».

 

★ Πηγή: Συντακτική ομάδα του eklogika.gr


💬Αφήστε το σχόλιο σας

Τα πεδία με αστεράκι είναι υποχρεωτικά

Δείτε επίσης τα τελευταία νέα με χρονολογική σειρά

Προκαταρκτική εξέταση για θεωρίες συνωμοσίας σχετικά με τον κορωνοϊό

07/08/2020 - 15:08 - Η εισαγγελία Πρωτοδικών παρεμβαίνει στην υπόθεση των σεναρίων συνωμοσίας που αναρτούνται στα...

Προσλήψεις 655 εργαζομένων στα μέσα μεταφοράς και προμήθεια 300 λεωφορείων ανακοίνωσε ο Κ. Μητσοτάκης

07/08/2020 - 14:43 - Τη βούληση της κυβέρνησης να στηρίξει με αποφασιστικότητα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς με σκοπό τη...

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς: 655 προσλήψεις, προμήθεια λεωφορείων και αύξηση δρομολογίων - Τι ανακοινώθηκε

07/08/2020 - 14:42:34 -

Χριστίνα Ψάλτη: Έγινε μητέρα για πρώτη φορά

07/08/2020 - 14:41:03 -

Η συμφωνία με την Αίγυπτο εξυπηρετεί το εθνικό συμφέρον, είπε ο Ν. Δένδιας

07/08/2020 - 13:56 - Εθνική επιτυχία και ένα μεγάλο εθνικό κεκτημένο χαρακτήρισε την υπογραφή της συμφωνίας για την...

Επιστροφή στη λίστα με τα Νέα - ειδήσεις
Θεματικά νέα

Πολιτικά άρθρα Κρατικές προμήθειες: Και όμως μπορούν να ωθήσουν την εγχώρια παραγωγή

Δημήτρης Μάρδας

Το 1993 με την ολοκλήρωση της Ενιαίας Αγοράς της ΕΕ, ένα σύνολο από τέσσερεις Οδηγίες επιδίωκαν να ρυθμίσουν την αγορά των κρατικών προμηθειών των...

Δείτε όλο το άρθρο
2 Aυγούστου: Παγκόσμια ημέρα Ολοκαυτώματος των Ρομά – Kοίτα να μην ξεχάσεις / Ντικ τενά μπιστρέ

Πάνω από 500.000 θύματα είχαν οι Ρομά κατά την περίοδο της γερμανικής κατοχής στην Ευρώπη. Η επιλογή της 2 Αυγούστου και μάλιστα με πολλά χρόνια...

Δείτε όλο το άρθρο
Ανάλυση για Τουρκία: Αυτά που αλλάζουν μετά το Καστελλόριζο

Η επιλογή της Τουρκίας ν’ αναστείλει και ενδεχομένως να ματαιώσει το σχέδιο για σεισμικές έρευνες εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας αποτελεί ηχηρή...

Δείτε όλο το άρθρο
Με οδηγό την παράδοση σε ένα σπίτι του 1900 (pic)

του Νάσου Μπράτσου Σε άλλες εποχές μας «ταξιδεύει» η απολύτως επιτυχημένη προσπάθεια αναβίωσης ενός παλιού παραδοσιακού σπιτιού της Ικαρίας με τον...

Δείτε όλο το άρθρο
Αλλάζει η Ευρώπη μετά τη συμφωνία για το «Πακέτο Στήριξης»;

Eίναι ιστορικής σημασίας η συμφωνία στην οποία κατέληξαν ξημερώματα της Τρίτης 21 Ιουλίου τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. για το Ταμείο Ανάκαμψης και τον νέο...

Δείτε όλο το άρθρο
Δείτε όλα τα άρθρα
Δημοσκοπήσεις Δημοσκόπηση της Marc για το Πρώτο Θέμα (6/7/2020) Στη δημοσκόπηση της Marc, η ΝΔ προηγείται 21,5 εκατοστιαίες μονάδες έναντι ΣΥΡΙΖΑ. Στην πρόθεση ψήφου λαμβάνει το 42%, ο ΣΥΡΙΖΑ το 20,5%, το ΚΙΝΑΛ το... Δείτε περισσότερα Δημοσκόπηση της Opinion Poll (6/7/2020) Στη δημοσκόπηση της OPINION POLL , η ΝΔ συγκεντρώνει το 41,2% στην πρόθεση ψήφου, έναντι του 20,7% που συγκεντρώνει ο ΣΥΡΙΖΑ. Ακολουθούν το ΚΙΝΑΛ με... Δείτε περισσότερα
Αναζήτηση δημοσκόπησης
Μέσο Δημοσίευσης
Επωνυμία Εταιρείας
Ημερομηνία      Από:
Δημοσίευσης   Έως:

Δείτε όλες τις δημοσκοπήσεις
Νέα της HELEXPO
«Πράσινο φως» από το Technology Forum στην BEYOND 4.0 - Μεγάλοι «παίκτες» της ψηφιακής βιομηχανίας στην Έκθεση από τις 1-3 Οκτωβρίου

«Πράσινο φως» από το Technology Forum στην BEYOND 4.0 - Μεγάλοι «παίκτες» της ψηφιακής βιομηχανίας στην Έκθεση από τις 1-3 Οκτωβρίου


“Ψήφο εμπιστοσύνης” από τους 23 φορείς που απαρτίζουν το Technology Forum απέσπασε η πρώτη Διεθνής Εκθεσιακή Πλατφόρμα Ψηφιακής Τεχνολογίας και...


Δείτε θέμα και σχόλια