Προϊόν πολιτικής συναλλαγής σύμφωνα με το ΚΙΝΑΛ η τοποθέτηση του Κ. Σπηλιόπουλου στον ΟΣΕ

🕔23/09/2019 - 20:07

Το ΚΙΝΑΛ αποχώρησε από τη συνεδρίαση της Επιτροπής ΔΕΚΟ – Ως άδικη χαρακτήρισαν την κατηγορία Κ. Καραμανλής και Κ. Σπηλιόπουλος

Αποχώρησε το ΚΙΝΑΛ από την συνεδρίαση της Επιτροπής ΔΕΚΟ στη Βουλή, κατά τη διάρκεια ακρόασης του Κώστα Σπηλιόπουλου, τον οποίο προτείνει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, για τη θέση του νέου προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ.

«Όπως γνωρίζετε, έχουμε καταγγείλει ως Κίνημα Αλλαγής, ότι η σημερινή θέση είναι προϊόν πολιτικής συναλλαγής μεταξύ της ΝΔ και του κ. Σπηλιόπουλου, που αφορούσε τις περιφερειακές εκλογές στην δυτική Ελλάδα. Στα πλαίσια αυτά, εμείς δεν θα συμμετέχουμε στη διαδικασία και όπως καταλαβαίνετε, είμαστε αρνητικοί στην πρόταση της κυβέρνησης και ψηφίζουμε κατά», είπε ο κ. Κωνσταντινόπουλος και στη συνέχεια αποχώρησε.

«Από τη μια κατηγορούμε πολλές φορές τις όποιες κυβερνήσεις, ότι κάνουν επιλογές κομματικές και όταν δεν κάνουν κομματικές επιλογές τις κατηγορούμε για συναλλαγή. Νομίζω ότι κάπου υπάρχει και μια μέση οδός», τόνισε αντιδρώντας στην δήλωση του κ. Κωνσταντινόπουλου, ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής και πρόσθεσε: «Αυτές κατηγορίες είναι άδικες και δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα, τουλάχιστον όσο με αφορούν. Εάν εγώ είχα την παραμικρή ένσταση για τον κ. Σπηλιόπουλο δεν θα δεχόμουν ποτέ να γίνει πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ. Δίνουμε και τις δύο θέσεις στον κ. Σπηλιόπουλο, διότι τον περιβάλλουμε με εμπιστοσύνη, διότι έχει την εμπειρία, έχει περάσει από θέσεις και έχω την αίσθηση ότι γνωρίζει τα ζητήματα αυτά σε βάθος».

«Απολύτως αναληθή και άδικη», χαρακτήρισε την καταγγελία του κ. Κωνσταντινόπουλου και ο νέος πρόεδρος του ΟΣΕ, κ. Σπηλιόπουλος.

«Δεν είμαι και δεν ήμουν βουλευτής του ΠΑ.ΣΟ.Κ. ή του ΚΙΝ.ΑΛ. εδώ και πολλά χρόνια: από το 2015, όταν με απέκλεισε - ενώ ήμουν πρώτος σε σταυρούς βουλευτής στην Αχαΐα - η τότε ηγεσία, για ένα λόγο που δεν μου εξηγήθηκε ποτέ, γιατί ήθελε κάποιον άλλο αρεστόν σε αυτήν στην Αχαΐα και έτσι έμεινα εκτός. Ουσιαστικά αποκόπηκα από το ΚΙΝ.ΑΛ», είπε ο κ. Σπηλιώπουλος.

«Η χώρα μας βρίσκεται σε ένα γεωστρατηγικό σημείο: Μετά τη διαπλάτυνση της διώρυγας του Σουέζ, ο Πειραιάς παίζει πλέον ένα κομβικό ρόλο στις μεταφορές. Δυστυχώς, μετά το 2009, έχω την αίσθηση ότι έχουμε χάσει το παράθυρο της ευκαιρίας, διότι δεν εκμεταλλευτήκαμε στο έπακρο την παρουσία της COSCO στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα να να καθυστερήσει η ιδιωτικοποίηση για το Θριάσιο 1 και το Θριάσιο 2. Επίσης, είδαμε πολλές φορές ότι οι παραχωρήσεις των άλλων λιμένων προχώρησαν με πολύ αργούς ρυθμούς», ανέφερε μιλώντας στην Επιτροπή ο υπουργός Μεταφορών και συνέχισε: «Πιστεύουμε στην ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών έργων, πιστεύουμε στην ολοκλήρωση των συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, όπως πιστεύουμε στην αναβάθμιση των γραμμών, όπως της Θεσσαλονίκης - Αλεξανδρούπολης και με τη νέα πεδινή χάραξη που είπαμε Θεσσαλονίκη - Καβάλα. Επίσης, θεωρούμε ότι πρέπει να επανασχεδιαστεί ένα άμεσο πρόγραμμα συντήρησης του δικτύου ΟΣΕ, το οποίο περιλαμβάνει την ανάταξη της υποδομής του υπάρχοντος δικτύου, το οποίο - επιτρέψτε μου να πω - τα 4,5 χρόνια είναι πραγματικά στο έλεος του Θεού. Θα σας θυμίσω τον πολύ μεγάλο αριθμό εκτροχιασμών που είχαμε τα τελευταία χρόνια, τόσο εμπορικών, όσο και επιβατικών αμαξοστοιχιών, όπως το τραγικό δυστύχημα στο Άδενδρο το Μάιο του 2017. Επομένως, πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη σημασία στη συντήρηση της υποδομής και αυτό προτεινόμαστε να κάνουμε».

Η Επιτροπή έδωσε θετική γνώμη για τον διορισμό του κ. Σπηλιόπουλου. «Υπέρ» ψήφισαν οι βουλευτές της ΝΔ (10 βουλευτές), «κατά» ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΙΝΑΛ και το ΜέΡΑ25 (7 βουλευτές) και «παρών» δήλωσαν το ΚΚΕ και η Ελληνική Λύση (2 βουλευτές).

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στο θέμα της συντήρησης των υποδομών και κατά την συζήτηση της πρότασης διορισμού του Πολυχρονίου Ακριτίδη στη θέση του προέδρου της ΕΡΓΟΣΕ και του Χρήστου Βίνη, στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου στην ίδια εταιρεία.

Απαντώντας σε ερωτήσεις βουλευτών μελών της επιτροπής, ο υπουργός Μεταφορών είπε πως «η συντήρηση των υποδομών έχει να κάνει πάλι με το ποιος είναι αυτός που χρησιμοποιεί την υποδομή για να πληρώνει». «Έχουμε δύο τρόπους να συντηρήσουμε μια υποδομή, όποια κι αν είναι αυτή. Ή να πληρώσει ο Έλληνας φορολογούμενος (που πληρώνει βασικά - για να είμαστε ειλικρινείς - τώρα) ή να φέρουμε ιδιώτες μέσα, να χρησιμοποιούν την υποδομή και να πληρώνουν. Εγώ προκρίνω ότι πρέπει να δώσουμε την ευκαιρία και σε άλλους παρόχους και σε άλλες ΤΡΑΙΝΟΣΕ να έρθουν και να χρησιμοποιήσουν την υποδομή μας και να μας πληρώνουν για αυτή την υπηρεσία. Διότι και πάλι θα είμαι κουραστικός και θα σας πω ότι αυτό συμβαίνει παντού σε όλη την Ευρώπη που έχουν σύγχρονους σιδηροδρόμους. Αν θέλουμε να έχουμε έναν κρατικό σιδηρόδρομο, μια κρατική υποδομή, θα έχουμε τον σιδηρόδρομο που έχουμε σήμερα και νομίζω ότι αυτό δεν το αξίζουν οι Έλληνες».

Η επιτροπή κατά πλειοψηφία, διατύπωσε θετική γνώμη για την καταλληλότητα των κ.κ. Πολυχρονίου Ακριτίδη και Χρήστου Βίνη. Συγκεκριμένα, για τον διορισμό του κ. Ακριτίδη, στη θέση του προέδρου, «υπέρ» ψήφισαν οι βουλευτές της ΝΔ (10 βουλευτές), «παρών» οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ του ΚΚΕ και της Ελληνικής Λύσης (8 βουλευτές) και κατά το ΜέΡΑ 25 (1 βουλευτής). Για το διορισμό του κ. Βίνη στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, «υπέρ» ψήφισαν οι βουλευτές της ΝΔ (10 βουλευτές), κατά ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΜέΡΑ 25 (6 βουλευτές), και παρών το ΚΙΝΑΛ το ΚΚΕ και η Ελληνική Λύση (3 βουλευτές).

 

★ Πηγή: Συντακτική ομάδα του eklogika.gr


💬Αφήστε το σχόλιο σας

Τα πεδία με αστεράκι είναι υποχρεωτικά

Θεματικά νέα

Πολιτικά άρθρα Τουρκία-Ελλάδα και εξοπλισμοί. Προκλήσεις και μπαχτσίς vs μίζας

Δημήτρης Μάρδας

Τον Ιούλιο του 2018 παραιτείται ο Μεχμέτ Σίμσεκ, πρώτος αντιπρόεδρος του Ερτογάν από το 2015. Ο Σίμσεκ διετέλεσε υπουργός Οικονομικών από το 2009-15....

Δείτε όλο το άρθρο
Ο «πόλεμος» των αγωγών χτυπάει κόκκινο

Νότης Μαριάς

Χτύπησε πλέον κόκκινο ο «πόλεμος» των αγωγών στην Ανατολική Μεσόγειο. Ήδη από τις πρώτες μέρες του 2020 γίνεται σαφές ότι το ιδιότυπο μπρα-ντε-φερ...

Δείτε όλο το άρθρο
ΑΟΖ Ελλάδας – Τουρκίας «Θα γίνει της Κίνας»!

Αθηνά Αντωνιάδου

Σε μια περίοδο έντασης, προκλήσεων, πρωτοφανών Τουρκικών δηλώσεων, συνεχούς ανάδειξης χαρτών της λεγόμενης γαλάζιας πατρίδας που εξαφανίζουν το μισό...

Δείτε όλο το άρθρο
Η πολιτική της κλιματικής ουδετερότητας απαιτεί ριζικές αλλαγές σε όλους τους τομείς της οικονομίας

Σωκράτης Φάμελλος

Η συζήτηση για τα διακυβεύματα της επόμενης χρονιάς, και ειδικότερα για την ενεργειακή πολιτική του 2020, πρέπει να γίνει σαφώς στο πλαίσιο της...

Δείτε όλο το άρθρο
Όταν ο Πολιτισμός και ο Αθλητισμός είναι συμπαίκτες

Νάσος Μπράτσος

του Νάσου Μπράτσου Το ότι υπάρχει ζωή στον πλανήτη (δηλαδή ότι στον αθλητισμό υπάρχουν και όμορφες στιγμές και όχι μόνο καταστάσεις ζούγκλας) φυσικά...

Δείτε όλο το άρθρο
Δείτε όλα τα άρθρα
Δημοσκοπήσεις Δημοσκόπηση της PULSE για τον ΣΚΑΙ (19/12/2019) Στις 13 ποσοστιαίες μονάδες διαμορφώνεται το προβάδισμα της ΝΔ επί του ΣΥΡΙΖΑ στην πρόθεση ψήφου, όπως προκύπτει από δημοσκόπηση που διενήργησε η... Δείτε περισσότερα Δημοσκόπηση της MRB (13/12/2019) Στις 12,3 ποσοστιαίες μονάδες διαμορφώνεται το προβάδισμα της ΝΔ έναντι του ΣΥΡΙΖΑ , όπως προκύπτει από πανελλαδική έρευνα που διενήργησε η εταιρεία... Δείτε περισσότερα
Αναζήτηση δημοσκόπησης
Μέσο Δημοσίευσης
Επωνυμία Εταιρείας
Ημερομηνία      Από:
Δημοσίευσης   Έως:

Δείτε όλες τις δημοσκοπήσεις
Νέα της HELEXPO
«Ηχόραμα» με Τζούντυ Γκάρλαντ στις 6 Ιανουαρίου στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης

«Ηχόραμα» με Τζούντυ Γκάρλαντ στις 6 Ιανουαρίου στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης


Η κορυφαία ηθοποιός των μιούζικαλ στις δεκαετίες του ‘40 και του ‘50 και τραγουδίστρια με εκπληκτική φωνή, έκταση και αντοχή Τζούντυ Γκάρλαντ, θα...


Δείτε θέμα και σχόλια
Newsletter

Επιθυμώ να λαμβάνω newsletter

Τα στοιχεία σας είναι εμπιστευτικά!