Σημαντική για την εθνική στρατηγική η συμφωνία με την Ιταλία, είπε ο Κ. Μητσοτάκης (video)

🕔10/06/2020 - 14:37

Ο πρωθυπουργός ανέφερε πως η συμφωνία αποτελεί υπόδειγμα συνεννόησης μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας

«Χθες η Ελλάδα υπέγραψε την πρώτη στην ιστορία της συμφωνία για καθορισμό Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης. Σε συνεργασία με την Ιταλία ορίστηκαν οι θαλάσσιες περιοχές που θα μπορεί να αξιοποιεί κάθε χώρα. Και με οδηγό τόσο το διεθνές δίκαιο όσο και το δίκαιο της Θάλασσας αναγνωρίστηκε με τον πιο επίσημο τρόπο ότι τα νησιωτικά εδάφη έχουν κυριαρχικά δικαιώματα όπως και τα χερσαία. Είναι πολύ σημαντικό για την εθνική στρατηγική της χώρας μας» τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας στη Βουλή στη συζήτηση για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων: «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις».

«Η συμφωνία αποτελεί υπόδειγμα συνεννόησης μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας που αντιμετωπίζει μια εκκρεμότητα 40 ετών. Αποτελεί ταυτόχρονα και ένα διεθνές γεγονός που καθιστά σαφείς κανόνες στη θάλασσα της Μεσογείου και εγγράφεται ως ιστορικό, πολιτικό και νομικό δεδομένο για ολόκληρη την περιοχή» είπε και σημείωσε πως «με τη γειτονική Ιταλία πετύχαμε τα νερά που μας ενώνουν να τα κάνουμε ήρεμα νερά. Μια εστία ειρήνης και συνεργασίας για το κοινό συμφέρον. Τέτοιες διμερείς συνθήκες εύχομαι να βρουν γόνιμη συνέχεια και μεταξύ άλλων κρατών της περιοχής».  

Παράλληλα, τόνισε πως η εξέλιξη αυτή δεν ήρθε τυχαία, ήταν αποτέλεσμα συστηματικής και αθόρυβης δουλειάς και αποδεικνύει  ότι η  Ελλάδα μπορεί και πρέπει να έχει εθνική αυτοπεποίθηση γιατί έχει πάντα μαζί της το εθνικό δίκαιο. «Η Ελλάδα έχει τη γνώση και την περηφάνια και τη δύναμη να υπερασπίζεται τα δικαιώματά της όποτε πρέπει, όπου πρέπει και όπως πρέπει» σημείωσε.  

Παρακολουθήστε όλη την ομιλία του πρωθυπουργού:

 

 

«Ό,τι δεν μπορεί να αλλάζει παραλύει»

Ο πρωθυπουργός ευχαρίστησε τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τους φοιτητές και τους γονείς τους που κράτησαν ζωντανή τη μάθηση μέσα στην υγειονομική καταιγίδα. «Ό,τι δεν μπορεί να αλλάζει παραλύει» τόνισε και σημείωσε πως «στη διάρκεια της κρίσης ο κόσμος της γνώσης στην Ελλάδα έδειξε πρωτοφανή προσαρμοστικότητα στις έκτακτες συνθήκες. Διδασκόμενοι αλλά κυρίως διδάσκοντες έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους. Για να κάνουν πράξη την εξ αποστάσεως εκπαίδευση».

«Η πανδημία δημιούργησε μια παρακαταθήκη γνώσης αλλά και γνωστικού αντικειμένου πάνω στην οποία πρέπει να χτίσουμε για να δυναμώσουμε κι άλλο την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, είτε μιλάμε για τη συμπληρωματική επιμόρφωση μαθητών και φοιτητών είτε μιλάμε για την ουσιαστική επιμόρφωση των δασκάλων και των καθηγητών», είπε.

Ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι η πανδημία απέδειξε ότι δεν υπάρχει αποτελεσματικό κράτος χωρίς οι αποφάσεις να εδράζονται στην επιστημονική γνώση. «Αλλά δεν υπάρχουν και υπεύθυνοι πολίτες δίχως γνώση και ανοιχτό μυαλό» είπε και προσέθεσε: «Και όλα αυτά τα προσφέρει ένα σύστημα εκπαίδευσης σύγχρονο, ανοιχτό σε όλους. Ένα σύστημα εκπαίδευσης το οποίο θα δίνει εξίσου μεγάλο βάρος στις θετικές επιστήμες αλλά και στις ανθρωπιστικές σπουδές. Ένα σύστημα εκπαίδευσης υψηλών προσδοκιών αλλά και υψηλών απαιτήσεων».

Η επένδυση στην Παιδεία αποτελεί όρο εθνικής επιβίωσης τόνισε και συμπλήρωσε: «Ο λιτός τίτλος του νομοσχεδίου δικαιώνει την ουσία του. Αναβάθμιση του σχολείου, υλική, δομική και θεσμική. Αλλά κυρίως αναβάθμιση ποιοτική. Αναμόρφωση των προγραμμάτων, εκσυγχρονισμός του εκπαιδευτικού έργου σε νηπιαγωγεία, γυμνάσια και λύκεια και μια σειρά από σημαντικές βελτιωτικές ρυθμίσεις που αφορούν στα δημόσια πανεπιστήμιά μας».

Επίσης, σημείωσε ότι η επιδημία του κορωνοϊού καθυστέρησε την εισαγωγή του νομοσχεδίου στη Βουλή, αλλά δεν εμπόδισε τον διάλογο με τους φορείς και τη δημόσια διαβούλευση. «Παρά τις ρητορικές εξάρσεις περί δημοκρατίας σε καραντίνα, η δημοκρατία και ο κοινοβουλευτισμός λειτούργησε και λειτουργεί και μπόρεσε στην περίπτωση αυτού του νομοσχεδίου να είναι και αληθινά παραγωγικός», σχολίασε ο πρωθυπουργός.

Ειδικά για τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας από το νηπιαγωγείο χαρακτήρισε τα επιχειρήματα όσων διαφωνούν παντελώς ανυπόστατα. Είπε ότι στις πιο πολλές ευρωπαϊκές χώρες τα παιδιά διδάσκονται δεύτερη γλώσσα από την ηλικία των 4 ετών και πως αυτή είναι η πρόθεση της κυβέρνησης και πρόσθεσε ότι κατά τεκμήριο η επιστημονική κοινότητα αναγνωρίζει πως ο εγκέφαλος των παιδιών έχει καλύτερη δυνατότητα απορρόφησης ξένων γλωσσών και πως οι απόψεις για το αντίθετο είναι μειοψηφικές. Διερωτήθηκε δε μήπως η πολιτική της μη εκμάθησης έχει τελικά ταξικά χαρακτηριστικά καθώς οικογένειες με μεγαλύτερη οικονομική δυνατότητα φροντίζουν να προσφέρουν στα παιδιά τους αυτή τη δυνατότητα.

Σημαντικό βήμα, είπε, είναι και η αξιολόγηση των επιδόσεων στο γυμνάσιο και η διεύρυνση των εξεταζόμενων μαθημάτων ενώ μίλησε και για το θέμα της αναγραφής της διαγωγής στους τίτλους σπουδών. «Δεν αντιλαμβάνομαι όμως γιατί το σχολείο να αυτοπεριορίζεται στη μετάδοση μόνο γνώσεων και όχι ήθους», είπε και απέναντι στο επιχείρημα ότι η διαγωγή θα συνοδεύει το παιδί για όλη του τη ζωή, σημείωσε πως το ίδιο συμβαίνει και με το βαθμό του απολυτήριου. «Και πρέπει ή δεν πρέπει να γνωρίζει το παιδί ότι υπάρχει φίλτρο που αξιολογεί και τη συμπεριφορά του στο σχολείο όταν έχουμε να αντιμετωπίσουμε ανατριχιαστικά ζητήματα όπως το μπούλινγκ;», συμπλήρωσε.

Αναφερόμενος στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία διάβασε απόσπασμα του οραματιστή, αριστερού μεταρρυθμιστή της Παιδείας Δημήτρη Γληνού το 1927. «Σε μια εποχή που όλοι αντιλαμβανόντουσαν και πρώτα η Αριστερά ότι το πρότυπο σχολείο, που δίνει τη δυνατότητα σε μαθητές με ιδιαίτερες δεξιότητες να μπορούν να ανταγωνιστούν άλλα παιδιά με ιδιαίτερες δεξιότητες, δεν ήταν μηχανισμός παραγωγής ελίτ ή διακρίσεων. Έδινε τη δυνατότητα πρωτίστως σε παιδιά από φτωχές οικογένειες που δεν είχαν και δεν έχουν τη δυνατότητα να βρουν καταφύγιο στην ιδιωτική εκπαίδευση», υπογράμμισε ο κ. Μητσοτάκης και δήλωσε ότι εξακολουθεί να μην αντιλαμβάνεται την επίμονη άρνηση για την ενίσχυση των πρότυπων και των πειραματικών. «Εκτός αν η πραγματική ανησυχία τους είναι η αξιολόγηση», σχολίασε, ξεκαθαρίζοντας ότι «αυτή η κυβέρνηση στα ζητήματα της αξιολόγησης δεν θα κάνει πίσω».

 Αναφέρθηκε επίσης στις προσλήψεις για πρώτη φορά μονίμων εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή και στη συνέχεια πέρασε στις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Πρώτα μίλησε για το άσυλο και τον νόμο για την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης και στη συνέχεια είπε ότι αυτές οι μεταρρυθμίσεις πλαισιώνονται από τον εκσυγχρονισμό στην εκλογή των διοικήσεων των πανεπιστημίων, στον εξορθολογισμό του πλαισίου των μεταγραφών και στην τόνωση της εξωστρέφειας των ΑΕΙ.

Οι πρυτάνεις είπε θα εκλέγονται για μια, 4ετή θητεία, θα είναι υποψήφιοι σε ενιαίο ψηφοδέλτιο και η ψηφοφορία θα είναι ηλεκτρονική.

Για τις μεταγραφές είπε ότι προβλημάτισε πολύ αυτή η διάταξη σύμφωνα με την οποία θα πρέπει η βαθμολογία στο νέο τμήμα να μην υστερεί πολύ έναντι εκείνης που είχε στο τμήμα που ο φοιτητής είχε εισαχθεί.

Για την ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών πανεπιστημίων, είπε ότι θα μπορούν να ιδρύουν ξενόγλωσσα προπτυχιακά προγράμματα χωρίς την προηγούμενη έγκριση του υπουργού, ότι θεσμοθετούνται διπλοί κύκλοι σπουδών μεταξύ ελληνικών και ξένων ιδρυμάτων και πως θέλουμε να προσελκύσουμε στα δημόσια πανεπιστήμιά μας αλλοδαπούς φοιτητές οι οποίοι θα πληρώνουν δίδακτρα και θα κάνουν την Ελλάδα εκπαιδευτικό κέντρο της Μεσογείου.

«Θα ήταν ευχής έργο, αν όχι στο σύνολο, έστω σε κάποιες πτυχές του νομοσχέδιου, να μπορούσαμε να αναγνωρίσουμε την ανάγκη της απαραίτητης συναίνεσης», είπε και προσέθεσε: «Θα ήθελα να δω τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης να έρχεται σε αυτό το βήμα και αντί να ασκεί μόνο κριτική να πει, ναι, υπάρχουν τρία, τέσσερα, πέντε σημεία στα οποία μπορούμε να συμφωνήσουμε».

Ολοκληρώνοντας διάβασε λόγια ενός άλλου πεφωτισμένου μεταρρυθμιστή από το χώρο της Αριστεράς, του Αλέξανδρου Δελμούζου το 1925 ο οποίος έλεγε μεταξύ άλλων ότι «το σχολείο στέκει πάνω από κάθε πρόσκαιρη κομματική διαπάλη».

★ Πηγή: Συντακτική ομάδα του eklogika.gr


💬Αφήστε το σχόλιο σας

Τα πεδία με αστεράκι είναι υποχρεωτικά

Θεματικά νέα

Πολιτικά άρθρα Στα ελληνοτουρκικά, ο Μητσοτάκης συμφωνεί με τον Σημίτη, αλλά δεν μπορεί να το πει

Γιάννης Μαγκριώτης

Γνωρίζουμε ότι, στην μεταπολεμική τάξη πραγμάτων, ακόμη και στην περίοδο του Ψυχρού Πολέμου, τρεις κυρίως αντικειμενικοί παράγοντες διαμορφώνουν το...

Δείτε όλο το άρθρο
Απόψεις για το Σχέδιο Προγραμματικών Θέσεων του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία

Δημήτρης Μάρδας

Η πράσινη ανάπτυξη παρά τις θετικές επιπτώσεις στην οικονομία δεν πρόκειται να καλύψει το επενδυτικό κενό της χώρας της τάξης των 100 δις. ευρώ και...

Δείτε όλο το άρθρο
Ο εκλογικός νόμος για την Τοπική Αυτοδιοίκηση καταργεί τη φωνή των τοπικών Κοινοτήτων

Παναγιώτης Λύρας - Όλγα Δασκαλή

Τα Συμβούλια Κοινότητας αποτελούν το κοντινότερο αιρετό σώμα στον πολίτη. Θεσμός της Αυτοδιοίκησης Α’ βαθμού υποτιμημένος εξαιτίας της έλλειψης...

Δείτε όλο το άρθρο
Η «πανδημία της παρενόχλησης» και η 190 ΔΣΕ

Θεόδωρος Κουτρούκης - Ελένη Τριανταφυλλίδου

Προσφατα, σε ένα κατά γενική ομολογία έξοχο momentum, ανακοινώθηκε ότι θα δρομολογηθεί νομοθετική πρωτοβουλία για την επικύρωση της 190 Διεθνούς...

Δείτε όλο το άρθρο
Πως ο Κυριάκος Μακρυγιάννης καπέλωσε τη Μπουμπουλίνα

Πως ο Κυριάκος Μακρυγιάννης καπέλωσε τη ΜπουμπουλίναΠαναγιώτης Α. Τζανετής Κλείδωμα Άρθρου:  Free Αν ήταν η πρώτη φορά θα έπνιγα την καχυποψία...

Δείτε όλο το άρθρο
Δείτε όλα τα άρθρα
Δημοσκοπήσεις Δημοσκόπηση της Pulse για τον ΣΚΑΙ (29-3-2021) Δημοσκόπηση της Pulse RC. Προβάδισμα ΝΔ με 12%   Δείτε εδώ την δημοσκόπηση Δείτε περισσότερα Δημοσκόπηση της Marc για τον Alpha (24-3-2021) Δημοσκόπηση της Alco. Προβάδισμα ΝΔ με 15,6%   Δείτε εδώ την δημοσκόπηση Δείτε περισσότερα
Αναζήτηση δημοσκόπησης
Μέσο Δημοσίευσης
Επωνυμία Εταιρείας
Ημερομηνία      Από:
Δημοσίευσης   Έως:

Δείτε όλες τις δημοσκοπήσεις
Νέα της HELEXPO
Κραυγή αγωνίας από τον εκθεσιακό κλάδο

Κραυγή αγωνίας από τον εκθεσιακό κλάδο


Ο μόνος κλάδος που παραμένει συνεχώς κλειστός από τον Μάρτιο του 2020 με ζημιές που ξεπερνούν τα 200 εκατ.ευρώ Στο έλεος της πανδημίας έχει αφεθεί ο...


Δείτε θέμα και σχόλια