Σκανδαλώδες δώρο προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την κυβέρνηση καταγγέλλει το ΚΙΝΑΛ

🕔10/03/2020 - 14:13

Σε ερώτησή τους έξι βουλευτές του ΚΙΝΑΛ είπαν πως με το ποσό διατυπώθηκαν νέες αόριστες υποσχέσεις για επενδύσεις ύψους περίπου 2,5 δισ. ευρώ

Ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, και τον υπουργό Οικονομικών, Χρήστο Σταϊκούρα, στην οποία αναφέρουν πως με «σκανδαλώδη σύμβαση και χωρίς διαγωνισμό η Κυβέρνηση της ΝΔ, αυξάνει το δώρο των 250 εκ. ευρώ των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, προς την Ιταλική ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σε 750 εκ. ευρώ» κατέθεσαν έξι βουλευτές του ΚΙΝΑΛ.

Σύμφωνα με το κείμενο της ερώτησης «το 2017, όπως είναι γνωστό, η τότε Κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ προχώρησε στην πώληση της ελληνικής κρατικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι του εξευτελιστικού ποσού των 45 εκατ. ευρώ σε ιταλική σύμπραξη, του ιταλικού Δημοσίου και του ομίλου FSI, ενώ ως αντιπολίτευση δια του κ. Σταθάκη το 2014, είχε χαρακτηρίσει την ενδεχόμενη πώληση με το τίμημα των 300 εκ. ευρώ, ως ξεπούλημα».

«Στη συμφωνία που υπέγραψε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ είχε συμπεριληφθεί ένα επιπλέον δώρο προς την Ιταλική πλέον ΤΡΑΙΝΟΣΕ ύψους 250 εκ. αφού προβλέφθηκε αντί του τιμήματος αυτού η εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών, πέραν του δικτύου Πατρών – Αθηνών – Θεσσαλονίκης –Ειδομένης, για 5 χρόνια, μέχρι το 2021. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τους νέους Ιταλούς ιδιοκτήτες και την νέα Διοίκηση υποσχέθηκε στο πλαίσιο της συμφωνίας του 2017 να προχωρήσει σε επενδύσεις ύψους 500 εκατ. ευρώ», ανέφεραν οι βουλευτές του ΚΙΝΑΛ, που συμπλήρωσαν πως «πριν ακόμα γίνει κάποια επένδυση (γνωστή) από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η Κυβέρνησή της ΝΔ, χωρίς διαγωνισμό συμφώνησε με τους Ιταλούς επέκταση του χρονικού διαστήματος των 5 χρόνων σε 15 αυξάνοντας την χορηγία του ΣΥΡΙΖΑ των 250 εκ. ευρώ σε 750, δεσμεύοντας την Ελλάδα και του Έλληνες φορολογούμενους στην καταβολή αυτού του ποσού προς τον ιταλικό όμιλο, συνοδευόμενη με νέες αόριστες υποσχέσεις για επενδύσεις ύψους περίπου 2,5 δισ. ευρώ. Να σημειωθεί ότι η ετήσια επιχορήγηση των 50 εκατ. ευρώ για τις άγονες γραμμές είχε καθοριστεί το 2011, δηλαδή πολύ πριν την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και με τα δεδομένα πριν το 2010 που σήμερα έχουν αλλάξει».

Σύμφωνα με το ΚΙΝΑΛ «η τελευταία αυτή συμφωνία σας, κ. Υπουργοί, προφανώς αλλάζει τα δεδομένα που αφορούν στην απελευθέρωση της σιδηροδρομικής αγοράς η οποία μάλλον αναβάλλεται επ’ αόριστον. Πρόκειται για υπόθεση που έχει γκρίζες ζώνες, προκαλεί πολλά ερωτηματικά και απαιτεί καθαρές εξηγήσεις και απαντήσεις».

Στην ερώτηση αναφέρεται:

«Με βάση τα παραπάνω και επειδή μέχρι τώρα δεν έχει διαπιστωθεί καμία επένδυση με βάση τη συμφωνία του 2017, παρά το γεγονός ότι το ελληνικό δημόσιο τηρεί όλες τις δεσμεύσεις του, ερωτάσθε κύριοι Υπουργοί:

Γιατί προχωρήσατε σε συμφωνία για απ’ ευθείας ανάθεση και όχι με κανονικό διεθνή διαγωνισμό στην σύμβαση των 500 επιπλέον εκ. ευρώ για την εκτέλεση των δρομολογίων των άγονων γραμμών μετά το 2021;

Για ποιο λόγο έγινε τώρα και όχι το 2021, δηλαδή στο τέλος της πενταετίας, η όποια συμφωνία αφορά στα δρομολόγια και την επιδότηση των λεγόμενων άγονων γραμμών;

Μετά την σκανδαλώδη αυτή επέκταση χωρίς διαγωνισμό της συμφωνίας για 15 χρόνια, θα μπορέσει να υπάρξει ανταγωνισμός και είσοδος και άλλων εταιρειών στην υποτιθέμενη απελευθερωμένη σιδηροδρομική αγορά της χώρας μας ή ο ιταλικός όμιλος θα καταστεί πλέον μοναδικός προνομιούχος;

Η επιβάρυνση των Ελλήνων φορολογούμενων κατά 500 εκ. ευρώ επιπλέον με τα οποία επιδοτείται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ποια ανταπόδοση έχει στην εθνική οικονομία;

Υπάρχουν επικαιροποιημένες μελέτες που να δικαιολογούν την ετήσια χορηγία των 50 εκατ. €, παρόλες τις αλλαγές που έχουν γίνει ή θα υπάρξουν στο δίκτυο;

Έχει προβλεφθεί η επανεξέταση της αποζημίωσης των 50 εκατ. €, καθώς από τις επενδύσεις της εταιρείας θα προκύψει, εξυγίανση και βελτίωση των σιδηροδρομικών μεταφορών, σύμφωνα με τα όσα και ο ίδιος υποστηρίξατε;

Ποιες δυνατότητες επανεξέτασης έχετε προβλέψει στη σύμβαση πριν την εισήγηση για επικύρωση στη Βουλή;».

Παράλληλα, οι βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής «παρακαλούν» για την ενημέρωση της Βουλής και του ελληνικού λαού να κατατεθούν:

«Η οικονομοτεχνική μελέτη για τα 500 εκ. ευρώ που θα δοθούν από το Ελληνικό δημόσιο χωρίς διαγωνισμό,

Η πιστοποίηση συγκεκριμένων επενδύσεων που έχουν υλοποιηθεί και το σύνολο των επενδύσεων με βάση την συμφωνία του 2017

Το σχέδιο των επιπλέον συγκεκριμένων επενδύσεων, 2,5 δις. που συμφωνήθηκε να πραγματοποιήσει η Ιταλική ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Η γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους ή άλλου θεσμικού οργάνου για την σύναψη της συμφωνίας χωρίς διαγωνισμό

Η γνωμοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την αποκλειστική συμφωνία υλοποίησης των άγονων γραμμών έως το 2031 χωρίς διαγωνισμό και

Η Έκθεση του Προσυμβατικού Ελέγχου του Ελεγκτικού Συνεδρίου».

 

★ Πηγή: Συντακτική ομάδα του eklogika.gr


💬Αφήστε το σχόλιο σας

Τα πεδία με αστεράκι είναι υποχρεωτικά

Δείτε επίσης τα τελευταία νέα με χρονολογική σειρά

Στα 254 τα νέα κρούσματα του κορωνοϊού στην Ελλάδα - Έχασαν τη ζωή τους 2 ασθενείς

14/08/2020 - 19:14 - Συνολικά 254 είναι τα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα νέα κρούσματα του κορωνοϊού στην Ελλάδα, εκ των...

Σε εξέλιξη το έκτακτο συμβούλιο των Υπουργών Εξωτερικών της ΕΕ

14/08/2020 - 18:23 - Σε εξέλιξη βρίσκεται το έκτακτο συμβούλιο των Υπουργών Εξωτερικών της ΕΕ, το οποίο γίνεται με...

Χωρίς θεατές στο Λονδίνο το ATP Finals 2020

14/08/2020 - 17:53:19 -

Ανεπαρκή, πρόχειρα και αποσπασματικά τα νέα μέτρα για τον κορωνοϊό, λέει η αντιπολίτευση

14/08/2020 - 17:50 - Κριτική προς την κυβέρνηση σε ό,τι έχει να κάνει με τα νέα μέτρα που ανακοινώθηκαν για τον...

Προπονητής Σανς: «Να γίνουμε ομάδα που να ελέγχουμε τη μοίρα μας» (vid)

14/08/2020 - 17:40:07 -

Επιστροφή στη λίστα με τα Νέα - ειδήσεις
Θεματικά νέα

Πολιτικά άρθρα Συμφωνία Ελλάδας-Αιγύπτου, δεν κλείνουμε τα μάτια στην πραγματικότητα, γιατί σύντομα θα μας εκδικηθεί

Γιάννης Μαγκριώτης

Οι ψεύτικοι πανηγυρισμοί και η εύκολη αισιοδοξία, είναι εξίσου επικίνδυνες συμπεριφορές με την εύκολη και διαρκή απαισιοδοξία. Ο Έλληνας υπουργός...

Δείτε όλο το άρθρο
Κρατικές προμήθειες: Και όμως μπορούν να ωθήσουν την εγχώρια παραγωγή

Δημήτρης Μάρδας

Το 1993 με την ολοκλήρωση της Ενιαίας Αγοράς της ΕΕ, ένα σύνολο από τέσσερεις Οδηγίες επιδίωκαν να ρυθμίσουν την αγορά των κρατικών προμηθειών των...

Δείτε όλο το άρθρο
Tα ΜΜΕ ο covid-19 και η Ικαρία

του Νάσου Μπράτσου Έντονες συζητήσεις και ανησυχία έχει δημιουργήσει στον τοπικό πληθυσμό, αλλά και στους παραθεριστές στην Ικαρία, τόσο η εμφάνιση...

Δείτε όλο το άρθρο
H Kίνα & ο κόσμος: Δύσκολη ισορροπία με την Ευρώπη

Με το να βρίσκονται στη μέση της αντιπαράθεσης Κίνας-ΗΠΑ, πολλές χώρες της Ευρώπης αναζητούν μια ενδιάμεση οδό, ώστε ούτε τα εθνικά τους συμφέροντα...

Δείτε όλο το άρθρο
Το ματς του θανάτου – Ουκρανία 1942: Ο αετός του Γ΄ Ράιχ «ξεπουπουλιάζεται» στο γήπεδο

Tην περίοδο της γερμανικής κατοχής στην Ευρώπη, υπήρξαν περιπτώσεις που οι ναζί ενθάρρυναν τη διοργάνωση αθλητικών διοργανώσεων για τους δικούς τους...

Δείτε όλο το άρθρο
Δείτε όλα τα άρθρα
Δημοσκοπήσεις Δημοσκόπηση της Marc για το Πρώτο Θέμα (6/7/2020) Στη δημοσκόπηση της Marc, η ΝΔ προηγείται 21,5 εκατοστιαίες μονάδες έναντι ΣΥΡΙΖΑ. Στην πρόθεση ψήφου λαμβάνει το 42%, ο ΣΥΡΙΖΑ το 20,5%, το ΚΙΝΑΛ το... Δείτε περισσότερα Δημοσκόπηση της Opinion Poll (6/7/2020) Στη δημοσκόπηση της OPINION POLL , η ΝΔ συγκεντρώνει το 41,2% στην πρόθεση ψήφου, έναντι του 20,7% που συγκεντρώνει ο ΣΥΡΙΖΑ. Ακολουθούν το ΚΙΝΑΛ με... Δείτε περισσότερα
Αναζήτηση δημοσκόπησης
Μέσο Δημοσίευσης
Επωνυμία Εταιρείας
Ημερομηνία      Από:
Δημοσίευσης   Έως:

Δείτε όλες τις δημοσκοπήσεις
Νέα της HELEXPO
Πολιτικο-οικονομικό φόρουμ από τη ΔΕΘ-Helexpo τις ημέρες της 85ης ΔΕΘ

Πολιτικο-οικονομικό φόρουμ από τη ΔΕΘ-Helexpo τις ημέρες της 85ης ΔΕΘ


Η διαφύλαξη της Δημόσιας Υγείας ξεπερνά κάθε οικονομική διάσταση και στο πλαίσιο αυτό η 85η ΔΕΘ δεν θα πραγματοποιηθεί αυτόν τον Σεπτέμβριο. Όμως ο...


Δείτε θέμα και σχόλια