Στα μεγάλα έργα ποντάρει ο Καραμανλής - Επιθέσεις της αντιπολίτευσης

🕔30/05/2009

30/05/09.-

 Η κυβέρνηση επενδύει στα μεγάλα έργα και ο πρωθυπουργός επιβεβαιώνει εμπράκτως τη ρήση του ότι έχει παραχθεί πολύ σημαντικό έργο που άλλαξε την Ελλάδα, με πρωθυπουργική-προεκλογική περιοδεία.

Ξεκινώντας σήμερα από τη Θεσσαλονίκη ο κ. Καραμανλής περιοδεύει μαζί με τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιά σε όλο τον οδικό άξονα της Εγνατίας δυτικά, μέχρι την Ηγουμενίτσα. Η τελετή για την ολοκλήρωση της Εγνατίας  πραγματοποιήθηκε στη Γέφυρα του Βενέτικου και στη συνέχεια ο πρωθυπουργός έγιναν στάσεις στα μεγάλα και δύσκολα τμήματα του έργου, αυτά της γέφυρας του Μετσόβου και της Σήραγγα του Δρίσκου.

Νωρίτερα, σε άλλη ομιλία του στο Μαρκόπουλο ο κ. Καραμανλής εξαπέλυσε επίθεση κατά του ΠΑΣΟΚ μιλώντας για «έσχατη ανευθυνότητα».

Χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής τόνισε:

 «Επιμένουν τώρα να διαδίδουν, να συνθηματολογούν, να κινδυνολογούν ότι "η Ελλάδα βουλιάζει". Είναι η συνέχεια ακραίας κινδυνολογίας. Είναι η έσχατη έκφραση ανευθυνότητας. Είναι η απόλυτη αλαζονεία. Οι πολίτες αντιλαμβάνονται ότι το δίλημμα "αλλάζουν ή βουλιάζουν" αφορά, αποκλειστικά και μόνο, το ΠΑΣΟΚ και την ηγεσία του. Προσπαθούν να μεταφέρουν τα εσωκομματικά τους άγχη σε ολόκληρη την κοινωνία. Οι πολίτες κρίνουν και συγκρίνουν. Ας απαντήσει, λοιπόν, η ηγεσία του ΠΑΣΟΚ: Τι θα βούλιαζε τον Τόπο; Η υπευθυνότητα ή η ανευθυνότητα; Η σταθερότητα ή η αστάθεια; Η σοβαρότητα ή η επιπολαιότητα;»

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε  και στο δεύτερο κύμα μεταρρυθμίσεων που ετοιμάζει αμέσως μετά τις εκλογές η κυβέρνηση με το νόμο περί ευθύνης υπουργών, την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, το σύστημα πρωτοβάθμιας φροντίδας στην Υγεία, το Ασφαλιστικό (βαρέα και ανθυγιεινά, συντάξεις αναπηρίας) και το άνοιγμα κλειστών επαγγελμάτων.

 "Έως πρόσφατα, οι αντιδράσεις στο δρόμο αυτό, αντιδράσεις βολεμένων και κομματικών σκοπιμοτήτων, ήταν ιδιαίτερα έντονες. Σήμερα, οι Έλληνες υιοθετούν, όσο ποτέ στο παρελθόν, το δρόμο που χαράξαμε και συνεχίζουμε. Η παγκόσμια κρίση λειτουργεί σαν καταλύτης για ένα δεύτερο κύμα μεταρρυθμίσεων» κατέληξε.

 Στη γέφυρα Βενέτικου

Παραδίδοντας και το τελευταίο κομμάτι της Εγνατίας οδού σε κυκλοφορία ο πρωθυπουργός υπογράμμισε:

"Σήμερα παραδίδεται στην κυκλοφορία το σημαντικότερο οδικό έργο που έχει γίνει ποτέ στη χώρα μας. Αυτή είναι η πραγματικότητα.

Η Εγνατία Οδός ενώνει την Ανατολή με τη Δύση. Αλλάζει την εικόνα στη Βόρειο Ελλάδα. Αλλάζει το χάρτη της χώρας. Μικραίνει τις αποστάσεις μεταξύ 5 περιφερειών της πατρίδας μας. Βγάζει την κάποτε «ξεχασμένη» Ελλάδα από την απομόνωση. Δημιουργεί νέες και πολύ μεγαλύτερες προοπτικές ανάπτυξης. Φέρνει τη Θεσσαλονίκη ξανά στο επίκεντρο των Βαλκανίων.

Το 2004, βρήκαμε έτοιμο λιγότερο από το μισό έργο της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αξόνων της. Δυστυχώς, η προηγούμενη κυβέρνηση προσπαθούσε να δημιουργήσει μια «εικονική πραγματικότητα», τάζοντας συνεχώς ότι θα ολοκληρώσει το έργο. Η αλήθεια όμως ήταν ότι απέμενε να γίνει το δυσκολότερο κομμάτι του.

Εμείς κάναμε μια επιλογή ευθύνης: Να μείνουμε μακριά από παιχνίδια εντυπώσεων. Να δουλέψουμε εντατικά για να ολοκληρώσουμε και να παραδώσουμε το εθνικής σημασίας αυτό έργο. Δεν είπαμε τίποτα που δεν μπορούσαμε να υλοποιήσουμε. Ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς μου είπε ότι το έργο μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα σε περίπου 5 χρόνια από τη μέρα που αναλάβαμε. Του ζήτησα να κάνει ό,τι μπορεί για να πετύχουμε αυτό το στόχο, που τότε σε πολλούς έμοιαζε ανέφικτος. Με μεθοδική και συστηματική, επίπονη προσπάθεια, τα καταφέραμε!

Είναι ένα έργο που πραγματικά αλλάζει τη ζωή των πολιτών σε περιφέρειες ολόκληρες της χώρας. Είναι ένα σπάνιο, από τεχνικής άποψης, έργο. Οφείλω να πω ότι με έχει εντυπωσιάσει. Όλοι στην Κυβέρνηση, είμαστε υπερήφανοι, που αυτό το έργο προχώρησε τόσο γρήγορα και τελικά ολοκληρώθηκε επί των ημερών μας. Και είμαστε διπλά υπερήφανοι, γιατί όλα αυτά τα δύσκολα από τεχνικής σκοπιάς τμήματα, όχι μόνο σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν με τρόπο άψογο, αλλά και με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον.

Θέλω και προσωπικά να συγχαρώ το Γιώργο Σουφλιά και όλους όσοι εργάστηκαν για να γίνει πραγματικότητα η Εγνατία. Θέλω ασφαλώς να συγχαρώ και όλους όσοι δούλεψαν επί των ημερών των προηγούμενων κυβερνήσεων. Η ολοκλήρωση του εθνικού αυτού έργου δείχνει ότι μπορούμε να πετυχαίνουμε τους στόχους μας, όταν δουλεύουμε σκληρά, όταν δίνουμε τον καλύτερό μας εαυτό.

Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε τη διακυβέρνηση της χώρας, δεσμεύτηκα να φέρουμε στο επίκεντρο της πολιτικής μας την ελληνική περιφέρεια. Δεσμεύτηκα να το κάνουμε στην πράξη, και όχι στα λόγια. Αυτά τα 5 χρόνια, υλοποιείται το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων υποδομής που έχει γνωρίσει ποτέ ο τόπος. Μόνο το ΥΠΕΧΩΔΕ υλοποιεί έργα ύψους περίπου 19 δισ. ευρώ, ενώ πολύ σημαντικά έργα υλοποιούνται και από τις Περιφέρειες.

Σε όλη την Ελλάδα, υλοποιούνται εκκρεμότητες δεκαετιών. Πραγματοποιούνται προσδοκίες ολόκληρων γενιών. Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε πει ότι θα ολοκλήρωνε την Εγνατία το 2000. Το Μετρό Θεσσαλονίκης όλο το ξεκινούσαν κι όλο έμενε στα χαρτιά. Έργα που στοίχειωναν εμείς εργαστήκαμε σκληρά και μεθοδικά για να τα κάνουμε πραγματικότητα. Σε όλη τη χώρα δρόμοι, λιμάνια, αεροδρόμια, φράγματα κάνουν τη ζωή του πολίτη καλύτερη. Η εικόνα της χώρας αλλάζει ριζικά. Παράλληλα, αρχίζουμε την επόμενη γενιά νέων έργων, της προγραμματικής περιόδου 2007-13. Το 80% των έργων αυτών γίνονται και θα γίνουν στην περιφέρεια.

Όλη η Ελλάδα πηγαίνει μπροστά. Η Ελλάδα προοδεύει. Όχι στα λόγια, αλλά στην πράξη. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Αυτή είναι η αλήθεια του έργου μας".

Πάντως η περιοδεία του πρωθυπουργού και η προσπάθειά του να επενδύσει σε ένα έργο το οποίο είναι σημαντικότατο αλλά ολοκληρώνεται με μεγάλες καθυστερήσεις και σημαντικές ελλείψεις, δεν πέρασε ασχολίαστη από τα κόμματα της αντιπολίτευσης.

Αντίδραση Μαγκριώτη

Ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Δημοσίων Έργων, Γιάννης Μαγκριώτης, σχετικά με την επίσκεψη του Κ. Καραμανλή στην Εγνατία Οδό, δήλωσε μεταξύ άλλων:

"Το 2008 πέρασε, το 2009 θα περάσει, και παρά τις προεκλογικές φιέστες για την ολοκλήρωση της Εγνατίας, αυτή δεν θα έχει ολοκληρωθεί.

Υπάρχουν τρία τμήματα στο Μικρό Περιστέρι, ο  Δεύτερος  Άξονας  της Μεγάλης Γέφυρας του Αράχθου και η Σήραγγα της Τύριας, τα οποία δεν πρόκειται να ολοκληρωθούν μέσα στο 2009.

Οι τρεις κάθετοι άξονες (Σιάτιστα - Κρυσταλλοπηγή Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας  Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο) έπρεπε να έχουν τελειώσει από το 2006, ούτε το 2010 δεν θα έχουν τελειώσει.

Ακόμη χειρότερη είναι η πραγματικότητα με τις άλλες συνδέσεις της Εγνατίας με τις Βαλκανικές χώρες.

Υπάρχουν νομοί, όπως η Φλώρινα, η Πέλλα και η Δράμα, από τους οποίους δεν περνά η Εγνατία και επειδή δεν έχουν σύνδεση μαζί της, έχουν απομονωθεί περισσότερο.

Δεν έχει κατασκευαστεί κανένας Σ.Ε.Α. (Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών), για την εξυπηρέτηση οδηγών και επιβατών".

Κατάργηση των διοδίων ζητά το ΚΚΕ

Παρά το γεγονός ότι η Εγνατία οδός έγινε με αυτοχρηματοδότηση, δηλαδή με χρήμα του ελληνικού λαού και άλλων ευρωπαϊκών, τα οποία  διαχειρίζεται το δημόσιο, η διέλευση μέσω διοδίων θα προσθέσει ένα ακόμη χαράτσι σε βάρος του λαού και άφθονα κέρδη στα επιχειρηματικά συμφέροντα. Να καταργηθούν τώρα όλα τα διόδια! Είναι απαράδεκτο ακόμα και οι δρόμοι να γίνονται αντικείμενο εκμετάλλευσης και κερδοσκοπίας προς όφελος μεγαλοεπιχειρηματιών.

Ο ΣΥΡΙΖΑ

Με αφορμή την ομιλία του Πρωθυπουργού στην τελετή παράδοσης της Εγνατίας Οδού, το Γραφείο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, σχολιάσε:

"Οι κορδέλες που κόβονται παραμονές εκλογών δεν μπορούν να κρύψουν τις σοβαρότατες καθυστερήσεις στην εκτέλεση των έργων, ούτε το μεγάλο φαγοπότι των ιδιωτών κατασκευαστών και τις τεράστιες υπερβάσεις που θα πληρώσει ο ελληνικός λαός με τις αλμυρές τιμές των διοδίων".

 

 

 

 

★ Πηγή: Συντακτική ομάδα του eklogika.gr


💬Αφήστε το σχόλιο σας

Τα πεδία με αστεράκι είναι υποχρεωτικά

Θεματικά νέα

Πολιτικά άρθρα Στα ελληνοτουρκικά, ο Μητσοτάκης συμφωνεί με τον Σημίτη, αλλά δεν μπορεί να το πει

Γιάννης Μαγκριώτης

Γνωρίζουμε ότι, στην μεταπολεμική τάξη πραγμάτων, ακόμη και στην περίοδο του Ψυχρού Πολέμου, τρεις κυρίως αντικειμενικοί παράγοντες διαμορφώνουν το...

Δείτε όλο το άρθρο
Απόψεις για το Σχέδιο Προγραμματικών Θέσεων του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία

Δημήτρης Μάρδας

Η πράσινη ανάπτυξη παρά τις θετικές επιπτώσεις στην οικονομία δεν πρόκειται να καλύψει το επενδυτικό κενό της χώρας της τάξης των 100 δις. ευρώ και...

Δείτε όλο το άρθρο
Ο εκλογικός νόμος για την Τοπική Αυτοδιοίκηση καταργεί τη φωνή των τοπικών Κοινοτήτων

Παναγιώτης Λύρας - Όλγα Δασκαλή

Τα Συμβούλια Κοινότητας αποτελούν το κοντινότερο αιρετό σώμα στον πολίτη. Θεσμός της Αυτοδιοίκησης Α’ βαθμού υποτιμημένος εξαιτίας της έλλειψης...

Δείτε όλο το άρθρο
Η «πανδημία της παρενόχλησης» και η 190 ΔΣΕ

Θεόδωρος Κουτρούκης - Ελένη Τριανταφυλλίδου

Προσφατα, σε ένα κατά γενική ομολογία έξοχο momentum, ανακοινώθηκε ότι θα δρομολογηθεί νομοθετική πρωτοβουλία για την επικύρωση της 190 Διεθνούς...

Δείτε όλο το άρθρο
Πως ο Κυριάκος Μακρυγιάννης καπέλωσε τη Μπουμπουλίνα

Πως ο Κυριάκος Μακρυγιάννης καπέλωσε τη ΜπουμπουλίναΠαναγιώτης Α. Τζανετής Κλείδωμα Άρθρου:  Free Αν ήταν η πρώτη φορά θα έπνιγα την καχυποψία...

Δείτε όλο το άρθρο
Δείτε όλα τα άρθρα
Δημοσκοπήσεις Δημοσκόπηση της Pulse για τον ΣΚΑΙ (29-3-2021) Δημοσκόπηση της Pulse RC. Προβάδισμα ΝΔ με 12%   Δείτε εδώ την δημοσκόπηση Δείτε περισσότερα Δημοσκόπηση της Marc για τον Alpha (24-3-2021) Δημοσκόπηση της Alco. Προβάδισμα ΝΔ με 15,6%   Δείτε εδώ την δημοσκόπηση Δείτε περισσότερα
Αναζήτηση δημοσκόπησης
Μέσο Δημοσίευσης
Επωνυμία Εταιρείας
Ημερομηνία      Από:
Δημοσίευσης   Έως:

Δείτε όλες τις δημοσκοπήσεις
Νέα της HELEXPO
Κραυγή αγωνίας από τον εκθεσιακό κλάδο

Κραυγή αγωνίας από τον εκθεσιακό κλάδο


Ο μόνος κλάδος που παραμένει συνεχώς κλειστός από τον Μάρτιο του 2020 με ζημιές που ξεπερνούν τα 200 εκατ.ευρώ Στο έλεος της πανδημίας έχει αφεθεί ο...


Δείτε θέμα και σχόλια