Τι προβλέπεται στο νομοσχέδιο για την αγορά των 18 Rafale

🕔12/01/2021 - 20:22

Η δαπάνη σύμφωνα με στοιχεία του αρμόδιου υπουργείου, ανέρχεται συνολικά περίπου στο ποσό των 2.490 εκατ. ευρώ

Ξεκίνησε σήμερα το απόγευμα η συζήτηση στη Διαρκή Επιτροπή Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής επί του Σχεδίου Νόμου του υπουργείου Εθνικής Άμυνας με τίτλο «Έγκριση σχεδίων συμβάσεων στον τομέα της άμυνας», που αφορά σε 3 σχέδια συμβάσεων για την απόκτηση έξι καινούργιων και των δώδεκα μεταχειρισμένων μαχητικών Rafale την υποστήριξη τους και το νέο οπλισμό τους.

Σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους:

«Από τις προτεινόμενες διατάξεις προκαλείται σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού δαπάνη για τα έτη 2021-2025 από την υλοποίηση των 3 προαναφερομένων συμβάσεων.

Η εν λόγω δαπάνη, σύμφωνα με στοιχεία του αρμόδιου υπουργείου, ανέρχεται συνολικά στο ποσό των 2.490 εκατ. ευρώ περίπου και αναλύεται κατ' έτος ως εξής:

   1.509 εκατ. ευρώ, περίπου, για το 2021

   472 εκατ. ευρώ, περίπου, για το 2022

   408 εκατ. ευρώ, περίπου, για το 2023  

   67 εκατ. ευρώ, περίπου, για το 2024 και  

   34 εκατ. ευρώ, περίπου, για το 2025».

Με το εν λόγω νομοσχέδιο «παρέχεται στον γενικό διευθυντή της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων του υπουργείου Εθνικής 'Αμυνας (ΥΠΕΘΑ/ΓΔΑΕΕ) η εξουσιοδότηση να υπογράψει ως εκπρόσωπος του υπουργείου τις εγκεκριμένες συμβάσεις των άρθρων 1 έως 3, καθώς και κάθε σύμβαση με την οποία τροποποιούνται αυτές, εφόσον ληφθεί αρμοδίως σχετική απόφαση».    

Αναλυτικότερα:

Με το άρθρο 1 προτείνεται η έγκριση του σχεδίου σύμβασης για την προμήθεια έξι καινούργιων και δώδεκα μεταχειρισμένων μαχητικών αεροσκαφών (Α/Φ) τύπου «RAFALE» και συναφών ειδών και υπηρεσιών, μεταξύ του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και της κατασκευάστριας εταιρείας με την επωνυμία «DASSAULT AVIATION».

Πρόκειται για 4 μονοθέσια καινούργια αεροσκάφη και 2 διθέσια καινούργια αεροσκάφη, 10 μονοθέσια μεταχειρισμένα αεροσκάφη και 2 διθέσια μεταχειρισμένα αεροσκάφη μαζί με την εφοδιαστική υποστήριξη, τα ανταλλακτικά, τον επίγειο εξοπλισμό υποστήριξης, την εκπαίδευση κά.

Τα πρώτα έξι μεταχειρισμένα αεροσκάφη θα αρχίσουν να παραλαμβάνονται από τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους με ρυθμό ενός ανά μήνα.

Τα έξι καινούργια αεροσκάφη θα παραληφθούν την άνοιξη του 2022, ενώ τα τελευταία έξι μεταχειρισμένα θα παραληφθούν στις αρχές του 2023.  

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι λόγοι που οδήγησαν στη συγκεκριμένη επιλογή που περιλαμβάνει και μεταχειρισμένα αεροσκάφη, ήταν η δυνατότητα άμεσης παράδοσης αριθμού αυτών, προκειμένου να αυξηθεί σε μικρό χρονικό διάστημα κατακόρυφα η επιχειρησιακή δυνατότητα της Πολεμικής Αεροπορίας, αλλά και η συμπίεση του κόστους προκειμένου να διατεθούν πόροι και σε άλλα οπλικά συστήματα των τριών κλάδων που είναι αναγκαία.

Η γαλλική πλευρά ικανοποίησε τις απαιτήσεις της Πολεμικής Αεροπορίας ως προς την κατάσταση των μεταχειρισμένων αεροσκαφών, ενώ η κατασκευάστρια εταιρεία «DASSAULT AVIATION», παρέχει την εγγύηση καλής λειτουργίας τους.

Αμέσως μετά την έγκριση και την υπογραφή της σύμβασης, οι πρώτοι πιλότοι και τεχνικοί της Πολεμικής Αεροπορίας ταξιδεύουν στη Γαλλία για εκπαίδευση.  

Σημειώνεται ότι το αεροσκάφος «RAFALE» είναι ένα αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων, με δυνατότητα ταυτόχρονης εκτέλεσης ποικιλίας αποστολών και αποτελεί ό,τι πιο σύγχρονο και αξιόμαχο διαθέτει η ευρωπαϊκή αμυντική βιομηχανία, ενώ παράλληλα μπορεί να μεταφέρει τα ειδικά όπλα που ήδη υπάρχουν στο ελληνικό οπλοστάσιο, χωρίς να είναι αναγκαίες νέες επενδύσεις σε υποδομές και τεχνικές δυνατότητες.  

Με το δεύτερο σχέδιο σύμβασης προτείνεται η έγκριση για την εν συνεχεία υποστήριξη των αεροσκαφών τύπου «RAFALE», μεταξύ του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και της εταιρείας με την επωνυμία «DASSAULT AVIATION» για τα δομικά μέρη, της εταιρείας με την επωνυμία «THALES DMS FRANCE» για τα ηλεκτρονικά μέρη και της εταιρείας με την επωνυμία «SAFRAN AIRCRAFT ENGINES» για τους κινητήρες των αεροσκαφών (Α/Φ).  

Με το τρίτο σχέδιο σύμβασης προτείνεται η έγκριση για την προμήθεια εξοπλισμού (όπλων) των αεροσκαφών (Α/Φ) τύπου «RAFALE», τη συντήρηση-τροποποίηση όπλων των αεροσκαφών (Α/Φ) τύπου «M 2000/5» για χρήση από τα αεροσκάφη (Α/Φ) τύπου «RAFALE» και για συναφείς υπηρεσίες, μεταξύ του υπουργείου Εθνικής 'Αμυνας και της κατασκευάστριας εταιρείας με την επωνυμία «ΜBDA FRANCE» Τα όπλα περιλαμβάνουν κατευθυνόμενα βλήματα «METEOR», καθώς και τις απαραίτητες αναβαθμίσεις υπαρχόντων βλημάτων, προκειμένου να μπορούν να χρησιμοποιηθούν στα νέα αεροσκάφη («MICA», «SCALP», «EXOCET»).  

Το νομοσχέδιο θα εισαχθεί στην Ολομέλεια της Βουλής προς συζήτηση και ψήφιση την ερχόμενη Πέμπτη, 15 Ιανουαρίου.  

Από τη Βουλή θα περάσει η προέγκριση των συμβάσεων και αφού ψηφιστούν από την Ολομέλεια και δημοσιευθούν σε ΦΕΚ, θα προωθηθούν στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο. Στη συνέχεια αναμένονται οι σχετικές υπογραφές και η επικύρωση των συμβάσεων από τη Βουλή.  

Σημειώνεται ότι οι διαδικασίες πρόσκτησης νέων μαχητικών αεροσκαφών «RAFALE» γαλλικής κατασκευής ολοκληρώθηκαν σε χρόνο-ρεκόρ για την εκτέλεση ενός τόσο σύνθετου και μεγάλου εξοπλιστικού προγράμματος. Λίγους μήνες μετά τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού, τον Σεπτέμβριο στο Φόρουμ της ΔΕΘ στη Θεσσαλονίκη, για μέτρα ενίσχυσης των Ενόπλων Δυνάμεων και την ανακοίνωση ότι η Πολεμική Αεροπορία προχωρεί άμεσα στην απόκτηση μίας μοίρας δεκαοκτώ (18) αεροσκαφών «RAFALE» αντικαθιστώντας τα παλαιά «MIRAGE», ύστερα από συνεχή επικοινωνία που είχε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νικόλαος Παναγιωτόπουλος με την Γαλλίδα υπουργό Άμυνας, Φλοράνς Παρλύ.

 

 

★ Πηγή: Συντακτική ομάδα του eklogika.gr


💬Αφήστε το σχόλιο σας

Τα πεδία με αστεράκι είναι υποχρεωτικά

Θεματικά νέα

Πολιτικά άρθρα Ανώτατη εκπαίδευση: Το χάος των κακοτεχνιών με κορυφή τα επαγγελματικά προσόντα!

Δημήτρης Μάρδας

Σ την ανώτατη εκπαίδευση το μεγάλο λάθος άρχισε με την ανωτατικοποίηση των ΤΕΙ. Η ταφόπλακα που ετοιμαζόταν εδώ από την έναρξη της δεκαετίας το 2000,...

Δείτε όλο το άρθρο
40 χρόνια από την ένταξη της Ελλάδας στην ΕΟΚ - ΟΧΙ στη Γερμανική Ευρώπη

Νότης Μαριάς

Συμπληρώθηκαν  40 χρόνια από την ένταξη της Ελλάδας στην τότε Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα (ΕΟΚ) την 1 η Ιανουαρίου 1981, μια ένταξη η οποία...

Δείτε όλο το άρθρο
Μεταναστευτικό-προσφυγικό, διεθνοποίηση της εργασίας, κέρδη και μισθοί

Δημήτρης Μάρδας

Στα μέσα της δεκαετίας του 1960 έχουμε την πρώτη μεγάλη προσπάθεια με σκοπό την απελευθέρωση του διεθνούς εμπορίου των βιομηχανικών προϊόντων μέσω...

Δείτε όλο το άρθρο
Τι άλλο μπορεί να δικαιολογήσει ο κορωνοιός;

Γιάννης Μαγκριώτης

Διάβασα προχθές σε τοπικό έγκυρο ενημερωτικό site αποκλειστική είδηση από την ηγεσία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ότι, μετά την συνάντησή της...

Δείτε όλο το άρθρο
Γιατί τελικά διχάζεται η Αμερική;

Του Πιέρρου Ι. Τζανετάκου Σε μια έρευνα που έκαναν το 2015 δυο Αμερικανοί καθηγητές από τα πανεπιστήμια Στάνφορντ και Πρίνστον το βασικό σκεπτικό και...

Δείτε όλο το άρθρο
Δείτε όλα τα άρθρα
Δημοσκοπήσεις Δημοσκόπηση της Prorata, για την «Εφημερίδα των Συντακτών» (28-2-2021) Δημοσκόπηση της Prorata. Προβάδισμα ΝΔ με 9%   Δείτε εδώ την δημοσκόπηση Δείτε περισσότερα Δημοσκόπηση της Opinion Poll (24-2-2021) Δημοσκόπηση της Opinion Poll. Προβάδισμα ΝΔ με 17.1%   Δείτε εδώ την δημοσκόπηση Δείτε περισσότερα
Αναζήτηση δημοσκόπησης
Μέσο Δημοσίευσης
Επωνυμία Εταιρείας
Ημερομηνία      Από:
Δημοσίευσης   Έως:

Δείτε όλες τις δημοσκοπήσεις
Νέα της HELEXPO
Η ανάπλαση του Εκθεσιακού και Συνεδριακού Κέντρου της ΔΕΘ η μόνη βιώσιμη, ασφαλής και ολοκληρωμένη λύση για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και της ελληνικής οικονομίας

Η ανάπλαση του Εκθεσιακού και Συνεδριακού Κέντρου της ΔΕΘ η μόνη βιώσιμη, ασφαλής και ολοκληρωμένη λύση για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και της ελληνικής οικονομίας


Καταλύτη για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης, της Βόρειας Ελλάδας και της ελληνικής οικονομίας, εκθεσιακό κόμβο για την Μεσόγειο και την Νοτιοανατολική...


Δείτε θέμα και σχόλια