Συνάντηση Τσίπρα με το δ.σ. της ΟΜΛΕ - Τα σχολεία άνοιξαν όπως έκλεισαν, είπε

🕔12/04/2021 - 14:39

Χαρακτήρισε «εκδικητικό» για τους μαθητές το σύστημα των πανελλαδικών και ζήτησε την αναστολή του

Κριτική στην κυβέρνηση σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο άνοιξαν τα λύκεια και τα μέτρα που πάρθηκαν, άσκησε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλ. Τσίπρας, σε συνάντηση που είχε με το ΔΣ της ΟΛΜΕ.

Ο κ. Τσίπρας είπε ότι τα σχολεία άνοιξαν όπως έκλεισαν, τονίζοντας πως μέσα στις συνθήκες πανδημίας και τις δύσκολες για εκείνους συνθήκες, οι μαθητές της Γ' Λυκείου ετοιμάζονται να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις με ένα «εκδικητικό για αυτούς και τις οικογένειες τους σύστημα». Στο ίδιο πλαίσιο και ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θεόδωρος Τσούχλος, κάλεσε την υπουργό Παιδείας «να αναστείλει την όλη αυτή διαδικασία που με βάση το μαθηματικό μοντέλο που έχει επιλέξει, ό,τι και να γράψει κάποιος ή όποιος μέσος όρος και αν είναι, 25.000-30.000 παιδιά θα βρεθούν εκτός ΑΕΙ».

«Ανοίξαμε όπως κλείσαμε», είπε ο κ. Τσίπρας, υπογραμμίζοντας ότι «τουλάχιστον το αίτημα για εμβολιασμό όλων των εκπαιδευτικών και για αραίωση των τμημάτων, ώστε τα παιδιά να είναι σε τάξεις με μικρότερο αριθμό, θα έπρεπε να υλοποιηθούν πριν ξεκινήσουν τα σχολεία». Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης είπε ότι όσοι έχουν παιδιά βλέπουν «πόσο ασφυκτικές είναι πια οι συνθήκες στο ψυχολογικό πεδίο για τα παιδιά μετά από σχεδόν δύο σχολικές χρονιές με τηλεκπαίδευση και χωρίς τη δυνατότητα επαφής με τους συμμαθητές τους και δια ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας».

Επικαλούμενος έρευνα του ILO που, όπως είπε, διεξήχθη σε πάνω από 100 χώρες, σε μεγάλο δείγμα 14.000 νέων ηλικίας 15-28, και η οποία δείχνει ότι ένας στους δύο έχει συμπτώματα κατάθλιψης ή πολύ μεγάλου στρες, ο κ. Τσίπρας σχολίασε ότι συνειδητοποιεί πως μέσα σε αυτές τις συνθήκες, τα παιδιά που πέρασαν τη μισή περυσινή χρονιά με τηλεκπαίδευση και φέτος σχεδόν όλη τη χρονιά, τα βάζουμε σε λίγες μέρες να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις με ένα εκδικητικό γι' αυτούς και τις οικογένειες τους σύστημα». «Είναι πολιτική της κυβέρνησης, πλειοψήφησε στη Βουλή, μάλιστα», συνέχισε, για να τονίσει: «Είναι ανάγκη να εφαρμοστεί φέτος αυτή η πολιτική για τουλάχιστον 24.000-25.000 λιγότερους εισακτέους στα πανεπιστήμια;». Σημείωσε ότι «τουλάχιστον η αναστολή αυτού του ψηφισμένου -κακώς κατ' εμάς- νόμου για τη φετινή χρονιά είναι επίσης ένα αίτημα που θα πρέπει να το δει κατά προτεραιότητα η κυβέρνηση». Ανέφερε καταληκτικά ότι είναι εξαιρετικά δύσκολες οι συνθήκες για τους μαθητές, για τις οικογένειες τους και φυσικά για τους εκπαιδευτικούς, που καλούνται να υπηρετήσουν το λειτούργημα τους σε αυτές τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες.

Αυτό το ζήτημα της Γ' Λυκείου είναι πάρα πολύ σημαντικό, είπε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, προσθέτοντας ότι «μέσα στην αγωνία, το άγχος την τρομακτική πίεση που έχουν τα παιδιά», η ΟΛΜΕ θεώρησε «εντελώς απαράδεκτο να ψηφιστεί εν κρυπτώ και παραβύστω ο νόμος για την πρόσβαση στα ΑΕΙ». Είπε ότι η ΟΛΜΕ για άλλη μια φορά καλεί την υπουργό Παιδείας «να αναστείλει την όλη αυτή διαδικασία που με βάση το μαθηματικό μοντέλο που έχει επιλέξει, ό,τι και να γράψει κάποιος ή όποιος μέσος όρος και αν είναι, 25.000-30.000 παιδιά θα βρεθούν εκτός ΑΕΙ». Σχολίασε ότι «είναι τρομακτικό αυτά τα παιδιά που θα έχουν γράψει καλά, ικανοποιητικά, να βλέπουν ότι απορρίπτονται, ενώ παράλληλα θα υπάρχουν χιλιάδες κενές θέσεις δίπλα τους στα πανεπιστήμια», για να προσθέσει ότι κι αυτό θα οδηγήσει μαθηματικά και στο κλείσιμο των περιφερειακών τμημάτων.

Ως ένα ακόμη κρίσιμο θέμα για την ΟΛΜΕ, έθεσε αυτό που αφορά στην τράπεζα θεμάτων, την κατάργηση της οποίας έχει ζητήσει η Ομοσπονδία. «Έχουμε ζητήσει από την 1η Μαρτίου από την κ. Κεραμέως να ανακοινώσει ότι δεν θα πραγματοποιηθούν φέτος οι ενδοσχολικές εξετάσεις, αναμένουμε ακόμη και φυσικά θεωρούμε ότι ούτε αυτές πρέπει να γίνουν ούτε πρέπει να υπάρξει τράπεζα θεμάτων, θα είναι κάτι καταστροφικό». Πρόσθεσε ότι αυτές οι δυο εβδομάδες των εξετάσεων -τέλη Μαΐου και αρχές Ιουνίου- μπορούν να αξιοποιηθούν ως εβδομάδες μαθημάτων ώστε να καλυφθούν κενά.

Ο κ. Τσούχλος είπε ότι και η ΟΛΜΕ συμφωνεί «ότι δυστυχώς δεν υπήρξε καμία μέριμνα για την αραίωση των τμημάτων, ενώ θα μπορούσε να υπάρξει κάποια συζήτηση, κάποιος προγραμματισμός. Έχουν περάσει πάνω από 5 μήνες από την 7η Νοεμβρίου». Είπε ακόμη ότι οι εμβολιασμοί των εκπαιδευτικών πρέπει να ολοκληρωθούν το πρώτο δεκαήμερο του Μαΐου και πως αν πάνε μόνο με τα αδιάθετα εμβόλια ή με την ηλικία τους, «θα έχουμε εμβολιασμούς Μάιο-Ιούνιο, δώρον-άδωρον, κανένα τοίχος προστασίας».

Για τα self test ανέφερε ότι είναι ένα επικουρικό μέτρο και πρέπει να γίνουν, γιατί «πιάνει» κάποια κρούσματα, ωστόσο πρόσθεσε ότι θέλει πολύ μεγάλη προσοχή, συνεργασία με τον ΕΟΔΥ, γιατί στην περίπτωση που ανακοινωθούν κρούσματα σε ένα σχολείο θα πρέπει άμεσα ο ΕΟΔΥ να παρέμβει στο σχολείο και να κάνει ιχνηλάτηση και εξέταση στο σύνολο της εκπαιδευτικής μονάδας και όχι ο καθένας να πηγαίνει σε μια δομή υγείας γιατί θα χάνεται χρόνος.

Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ σημείωσε ότι αυτή η χρονιά ήταν πολύ δύσκολη και άφησε πολλά αποτυπώματα στον χώρο της εκπαίδευσης, θυμίζοντας μεταξύ άλλων τα ζητήματα των υπηρεσιακών συμβουλίων, της τεχνικής εκπαίδευσης, της αξιολόγησης.

 

Για τα self test απάντησε το ΥΠΑΙΘ στον Α. Τσίπρα

Σε απαντητική του ανακοίνωση, το υπουργείο Παιδείας ανέφερε πως ο κ. Τσίπρας «αγνοεί για άλλη μία φορά επιδεικτικά:

- εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές, εκπαιδευτικούς, διοικητικούς και λοιπούς υπαλλήλους που έσπευσαν να υποβληθούν σε self-test, επιδεικνύοντας γρήγορα αντανακλαστικά, ατομική ευθύνη και συλλογική συναίσθηση.

- όσους εργάστηκαν, άοκνα και συντονισμένα, ώστε τα τεστ να παραδοθούν άμεσα και να είναι διαθέσιμα κατά προτεραιότητα για τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας που κλήθηκαν να επιστρέψουν σήμερα στις σχολικές τάξεις: υπαλλήλους των υπουργείων Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Υγείας, φαρμακοποιούς και τα κανάλια προμήθειάς τους, εργαζόμενους στην τοπική αυτοδιοίκηση, μεταξύ άλλων.

- το παράδειγμα και άλλων χωρών, όπως η Αυστρία, που με τα self-tests μείωσε το ποσοστό των ασυμπτωματικών φορέων COVID-19 στα σχολεία πιο πολύ ακόμη και από το πρώτο κύμα της πανδημίας και παρά τη διάδοση του νέου στελέχους».

Σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘ, ο κ. Τσίπρας «προσπαθεί να καπηλευτεί το γεγονός ότι, ανάμεσα σε αυτά τα self-test που ταυτόχρονα παραγνωρίζει, βρέθηκαν περισσότερα από 600 δυνητικά θετικά δείγματα, αντί να εξάρει το γεγονός ότι με τον τρόπο αυτό αποφεύχθηκε η επιστροφή τους στο σχολείο, περιορίζοντας τη διασπορά του κορωνοϊού στην κοινότητα.

Την ίδια στιγμή προτάσσει το αίτημα για εμβολιασμό των εκπαιδευτικών, παραβλέποντας ότι οι εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης έχουν ήδη ενταχθεί στην εμβολιαστική περίοδο, ενώ έχουν ξεκινήσει και χιλιάδες εμβολιασμοί εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης.

Όσο για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, δεν εκπλήσσει η αναφορά του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ σε ένα ‘εκδικητικό για αυτούς και τις οικογένειές τους σύστημα’. Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ανέκαθεν παραπλανούσε τους υποψηφίους, που επέτρεπε να εισαχθούν στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας με 1 και 2  ωθώντας τους σε έναν δρόμο ο οποίος δεν έχει προοπτική, κορόιδευε τους συμφοιτητές τους που πέτυχαν πολύ υψηλότερες επιδόσεις, αλλά και τον Έλληνα φορολογούμενο, γιατί πλήρωνε για φοιτητές που έχουν εισαχθεί με 1 και 2, αντί να δίνονται περισσότερα χρήματα για αυτούς που έχουν εισαχθεί πληρώντας ακαδημαϊκές προϋποθέσεις.

Ισοπεδωτική λογική εφάρμοσαν όταν ήταν στην κυβέρνηση, ισοπεδωτική λογική και ως αντιπολίτευση».

 

 

 

★ Πηγή: Συντακτική ομάδα του eklogika.gr


💬Αφήστε το σχόλιο σας

Τα πεδία με αστεράκι είναι υποχρεωτικά

Θεματικά νέα

Πολιτικά άρθρα Παιδεία, o μεγάλος ασθενής!

Δημήτρης Μάρδας

- T o εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι ίσως πολύ μεγαλύτερος ασθενής από ότι η οικονομία ή η εξωτερική μας πολιτική. Πολλά είναι τα ανοιχτά του μέτωπα,...

Δείτε όλο το άρθρο
Ο ονειδισμός των επιστημόνων από κυβερνητικό στέλεχος

Νικόλαος Παπαδόπουλος

“Όχι απλώς δεν είναι απαραίτητο το διδακτορικό, αλλά είναι και κάτι το αρνητικό. Εγώ δηλαδή, δεν θα προσλάμβανα κάποιον με διδακτορικό αν μου έκανε...

Δείτε όλο το άρθρο
Τρία σε ένα: Ένας πρύτανης, η υπουργός Παιδείας και τώρα κάποιος Πατέλης!

Αθανάσιος Πιτσιόρλας

Αξιότιμοι βουλευτές, Προσφάτως έστειλα επιστολή προς τον πρύτανη του Αριστοτέλειου για τις διδακτορικές διατριβές νομικής. Είναι ο πρύτανης που έβαλε...

Δείτε όλο το άρθρο
Ανάκαμψη της οικονομίας: Ο αφορισμός των καινοτόμων ιδεών

Δημήτρης Μάρδας

Τ ο « Σχέδιο Ανάκαμψης » θα προσφέρει στη χώρα 32 δις ευρώ στο άμεσο μέλλον. Λίγα περισσότερα, 40 δις ευρώ, θα μας δώσει το « Πολυετές Δημοσιονομικό...

Δείτε όλο το άρθρο
Πράσινη ανάπτυξη: H αναγκαία όχι όμως η ικανή συνθήκη

Δημήτρης Μάρδας

Όλοι δίνουν έμφαση στην πράσινη ανάπτυξη δημιουργώντας την αίσθηση ότι αυτή η επιλογή θα είναι πανάκεια, θεωρούμενη ως η θεραπεία όλων των...

Δείτε όλο το άρθρο
Δείτε όλα τα άρθρα
Δημοσκοπήσεις Δημοσκόπηση της Metron Analysis για το Mega (26-5-2021) Δημοσκόπηση της Metron Analysis. Προβάδισμα ΝΔ με 13,9%   Δείτε εδώ την δημοσκόπηση Δείτε περισσότερα Δημοσκόπηση της Alco για το OPEN (24-5-2021) Δημοσκόπηση της Alco. Προβάδισμα ΝΔ με 13,2%   Δείτε εδώ την δημοσκόπηση Δείτε περισσότερα
Αναζήτηση δημοσκόπησης
Μέσο Δημοσίευσης
Επωνυμία Εταιρείας
Ημερομηνία      Από:
Δημοσίευσης   Έως:

Δείτε όλες τις δημοσκοπήσεις
Νέα της HELEXPO
11-19 Σεπτεμβρίου η 85η ΔΕΘ,  με Τιμώμενη Χώρα την Ελλάδα  και κεντρικό θεματικό άξονα  το Παρελθόν, Παρόν και Μέλλον της χώρας

11-19 Σεπτεμβρίου η 85η ΔΕΘ, με Τιμώμενη Χώρα την Ελλάδα και κεντρικό θεματικό άξονα το Παρελθόν, Παρόν και Μέλλον της χώρας


13-17 Σεπτεμβρίου διοργανώνεται και το Thessaloniki Helexpo Forum Η 85η ΔΕΘ, το μεγαλύτερο εκθεσιακό γεγονός της χώρας, θα πραγματοποιηθεί με φυσική...


Δείτε θέμα και σχόλια