Αντιπαράθεση στη Βουλή κατά τη συζήτηση για το νομοσχέδιο για την Παιδεία

🕔10/02/2021 - 12:37

Τι είπαν κατά τις ομιλίες τους οι εκπρόσωποι των κομμάτων

Συνεχίστηκε για δεύτερη μέρα στην Ολομέλεια της Βουλής η συζήτηση για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις».

Για σχέδιο νόμου που ανταποκρίνεται σε προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης και που επιχειρεί να αντιμετωπίσει χρόνιες και νέες δυσλειτουργίες, μερικές εκ των οποίων, δυστυχώς, αντιμετωπίζονται ως νέα «γεφύρια της Άρτας», έκανε λόγο ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας

Ο κ. Σταϊκούρας, δήλωσε ότι «θυμίζω το ‘φίλτρο’ για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση του 2005, και την συνταγματική μεταρρύθμιση του 2006-2007, για την δυνατότητα ίδρυσης, εντός αυστηρού θεσμικού πλαισίου, μη κρατικών – μη κερδοσκοπικών τριτοβάθμιων ιδρυμάτων». Οι συνεχείς, όπως είπε, «ομφαλοσκοπήσεις και σκόπιμες παλινδρομήσεις αποτελούν σοβαρή παθογένεια, από την οποία πρέπει επιτέλους να απαλλαγούμε. Κατά την πεποίθησή μου, ο επικαιροποιημένος κεντρικός στρατηγικός στόχος για το εκπαιδευτικό μας σύστημα οφείλει να είναι η ισχυρή, ολόπλευρη και διαρκής προώθηση της ποιότητας». Της ποιότητας, συνέχισε ο υπουργός, όλων των στοιχείων και λειτουργιών, παντού, σε συνθήκες συνεχούς διεύρυνσης και ενίσχυσης των ίσων ευκαιριών. Για το σκοπό αυτό, τόνισε, απαιτείται σχεδιασμένη, με γρήγορο ρυθμό αποκέντρωση αρμοδιοτήτων προς τις μονάδες εκπαίδευσης, σύγχρονο και διαφανές πλαίσιο λειτουργίας που να δημιουργεί θετικά κίνητρα, και εφαρμογή συστημάτων εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης και κοινωνικής λογοδοσίας. 

Ο υπουργός είπε ότι τα Πανεπιστήμια αποτελούν συστήματα εκπαίδευσης, έρευνας και δημοκρατίας, αποτελούν τους βασικούς θεσμούς παραγωγής, συσσώρευσης και διάχυσης του ανθρωπίνου κεφαλαίου και αναλώνουν πόρους από τους περιορισμένους και ανταγωνιστικά διεκδικούμενους της οικονομίας και παρέχουν στα άτομα, στην κοινωνία και στην οικονομία, ποικιλίες εκροών, αποτελεσμάτων, αγοραίων και μη αγοραίων οφελών, θετικών εξωτερικοτήτων και διαχυτικών επιδράσεων.

Άρα, πρόσθεσε, ο δυνητικός ρόλος τους στην ατομική και κοινωνική πρόοδο και ευημερία και την συνολική ισχυροποίηση της πατρίδας μας, δεν επιδέχεται καμιάς αμφιβολίας, ενώ έχει ισχυρά τεκμηριωθεί και από την επιστήμη. Όσον αφορά το ελληνικό πανεπιστημιακό σύστημα, είπε, η διεθνής βιβλιογραφία αποκαλύπτει ότι έχει μάλλον μέτριες επιδόσεις, με άριστες βέβαια νησίδες, συγκριτικά με τις αντίστοιχες προηγμένων - ισχυρών χωρών. Χρειάζονται, συνεπώς, κατά την άποψη του υπουργού,  βελτιώσεις της ποιότητας του παραγόμενου ανθρώπινου κεφαλαίου, της αποδοτικότητας των επενδύσεων και των πολιτικών, της παραγωγικότητας και της αποτελεσματικότητας των μονάδων εκπαίδευσης. 

Χρειάζεται, συμπλήρωσε, άμβλυνση της δυσαρμονίας των εκροών του με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, του φαινομένου της υπερ-εκπαίδευσης, της διαρροής εγκεφάλων και του χάσματος της βασικής έρευνας με την καινοτομία και την παραγωγή. Τούτων δοθέντων, ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας η κυβέρνηση, με το παρόν Σχέδιο Νόμου, επιχειρεί να συμβάλει στην αναβάθμιση των σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, βελτιώνοντας το ακαδημαϊκό περιβάλλον, διασφαλίζοντας μεγαλύτερη αυτονομία για τα Πανεπιστήμια, εξασφαλίζοντας πιο στοχευμένες και ποιοτικότερες επιλογές για τους φοιτητές.

Συγκεκριμένα, εξήγησε ο υπουργός, με το υπό συζήτηση νομοσχέδιο:

Θεσπίζεται ελάχιστη βάση εισαγωγής ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση, η οποία τίθεται από κάθε Πανεπιστημιακό Τμήμα

- Με την εν λόγω διάταξη, είπε, εκπέμπεται το σωστό μήνυμα στην ελληνική κοινωνία. «Για τους νέους, τις οικογένειες, τα πανεπιστήμια, την κοινωνία, την οικονομία και τη χώρα θα προκύψει μόνο όφελος.  Διασφαλίζονται οι προϋποθέσεις της επιτυχούς φοίτησης και της έγκαιρης ολοκλήρωσης των σπουδών και αναβαθμίζεται το κύρος των πανεπιστημιακών σπουδών, που είχε πληγεί τα προηγούμενα χρόνια. Παύουν πλέον φαινόμενα εισαγωγής φοιτητών με εξαιρετικά χαμηλή βάση εισαγωγής, ενισχύεται η αυτονομία των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων και δίνεται η δυνατότητα να διαμορφώνουν  τη δική τους ακαδημαϊκή φυσιογνωμία.

Δεν μπορώ να κατανοήσω την αντίδραση της Αντιπολίτευσης επί αυτών των διατάξεων; Θα ήταν, δηλαδή, προτιμότερο να συνεχίζεται η μαζική, άκριτη εισαγωγή στα Πανεπιστήμια, χωρίς κριτήρια αξιοκρατίας;  Να έχουμε περιπτώσεις εισαγωγής φοιτητών με βαθμό 2 και 3 που δεν επιθυμούν να σπουδάσουν, με αποτέλεσμα να μην ολοκληρώνουν τις σπουδές τους;  Αυτές οι περιπτώσεις φτάνουν, σήμερα, στο 30%. Ευτυχώς, η πλειονότητα της κοινωνίας, ακόμη και οι ψηφοφόροι της αξιωματικής αντιπολίτευσης, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, τάσσονται υπέρ της βάσης εισαγωγής», δήλωσε χαρακτηριστικά. 

- Προβλέπεται η υποβολή του μηχανογραφικού δελτίου σε δύο φάσεις

Με την διαδικασία αυτή, ανέφερε ο υπουργός, δίνεται μεγαλύτερη βαρύτητα στις συνειδητές επιλογές των υποψηφίων και επιτυγχάνεται μείωση του αριθμού επιτυχόντων σε σχολές «τυχαίας» επιλογής, που είχε ως συνέπεια, σε πολλές περιπτώσεις, την έλλειψη ενδιαφέροντος για την παρακολούθηση, και την εγκατάλειψη των σπουδών τους. «Η Ελλάδα δεν έχει την πολυτέλεια να σπαταλά τους πολυτιμότερους πόρους που διαθέτει. Τις διαδοχικές, δηλαδή, νέες γενιές της. Αναβαθμίζεται, έτσι, η ποιότητα των σπουδών, με συμμετοχή φοιτητών σε τμήματα της επιλογής τους, μειώνεται η ανάγκη μετεγγραφών και προωθείται η βελτίωση της φοιτητικής πορείας των εισαχθέντων», τόνισε. 

- Θεσπίζεται ανώτατο χρονικό όριο φοίτησης

Με τον τρόπο αυτόν, υπογράμμισε ο κ. Σταϊκούρας, βελτιώνεται ο ρυθμός αποφοίτησης των φοιτητών από τα ανώτατα ιδρύματα, παύουν φαινόμενα μη ενεργών, «αιώνιων» φοιτητών και ενσωματώνεται ταχύτερα το ανθρώπινο δυναμικό στην αγορά εργασίας, αφού οι σπουδές είναι πλέον συνεκτικές και επίκαιρες. Επιπλέον, σημειωσε, αναβαθμίζεται η εικόνα των Πανεπιστημίων στις διεθνείς επιστημονικές κατατάξεις. «Εξάλλου όπως σε κάθε εκπαιδευτική διαδικασία, Δημοτικό – Γυμνάσιο – Λύκειο,  έτσι και στο Πανεπιστήμιο, είναι σημαντικό να υπάρχει ένα πλαίσιο. Φυσικά έχουν προβλεφθεί και θα ισχύσουν εξαιρέσεις για περιπτώσεις εργασίας, σοβαρούς λόγους υγείας ή άλλους εξαιρετικούς λόγους που μπορεί να συντρέχουν», δήλωσε. 

- Προωθούνται διατάξεις για την προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, τη βελτίωση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και την αναβάθμιση της λειτουργίας των ελληνικών Πανεπιστημίων

Δυστυχώς, επί μακρόν, επεσήμανε ο υπουργός,  η εκπαιδευτική και ερευνητική λειτουργία συχνά καταλύονται και η δημοκρατία πληγώνεται από πράξεις βίας, παρανομίας και παραβατικότητας εντός των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Πράξεις που, όπως σημείωσε, αποτελούν προσβολή για κάθε κράτος Δικαίου. Και είναι πάγιο αίτημα, τόνισε, της ακαδημαϊκής κοινότητας, καθώς και της κοινωνίας, να πάψουν τέτοια φαινόμενα και να διασφαλιστεί η ασφάλεια και η νομιμότητα στους χώρους του Πανεπιστήμιου.

Ενώ, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι και η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής, στην Έκθεσή της επί του Νομοσχεδίου, εκφράζεται θετικά επί αυτών των διατάξεων καθώς σημειώνει ότι «η παροχή έννομης προστασίας στη ζωή και την προσωπική ασφάλεια δεν επαφίεται στη διακριτική ευχέρεια του κράτους, αλλά αποτελεί υποχρέωσή του». «Ευελπιστώ ότι η προτεινόμενη ρύθμιση θα αποτελέσει το «φάρμακο» για την αντιμετώπιση μιας πανθομολογούμενης νόσου, την οποία το πολιτικό σύστημα και η πανεπιστημιακή κοινότητα, μέχρι σήμερα, δεν μπόρεσαν να θεραπεύσουν», τόνισε ο υπουργός. 

Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Σταϊκούρας, διαβεβαίωσε ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας προχωρά, με τόλμη, με το βλέμμα στο μέλλον και με γνώμονα τις πραγματικές ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας, σε γενναία μεταρρύθμιση των ΑΕΙ, με στόχο την προώθηση της ποιότητας, την ασφάλεια της πανεπιστημιακής κοινότητας και τη συνολική εξυγίανση των Πανεπιστημίων.

Σε έναν κόσμο που αλλάζει ραγδαία, όπως είπε, «είναι ανάγκη να εξοστρακίσουμε τα λάθη μας και να διασφαλίσουμε τις κατάλληλες συνθήκες, ώστε οι δυνάμεις της ελευθερίας, της δημοκρατίας, της εργασίας, της δημιουργίας και της παραγωγής να επιτελέσουν, απερίσπαστες, την υψηλή αποστολή τους στα πανεπιστήμιά μας». Η Νέα Δημοκρατία, πρόσθεσε, θέλει και εργάζεται, διαχρονικά και αταλάντευτα, για Δημόσια  Πανεπιστήμια που θα λειτουργούν ως ηγέτες, ως πρωτοπόρο και δυναμικό κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας, ως κοιτίδα δημοκρατίας, προηγμένης έρευνας, ελεύθερης διδασκαλίας και διακίνησης ιδεών.

«Αυτά τα Πανεπιστήμια υπηρετούν τις μακροχρόνιες ανάγκες και στοχεύσεις της ελληνικής κοινωνίας και της οικονομίας της. Με τέτοια Πανεπιστήμια η ελληνική κοινωνία θα αισθάνεται υπερήφανη, ισχυρή, και ασφαλής, στο σύγχρονο ανταγωνιστικό και αβέβαιο κόσμο», κατέληξε. 

«Η αναφορά μου στα κλειδιά παρεξηγήθηκε και ζητώ συγγνώμη. Eίχε το χαρακτήρα ότι οι επιχειρήσεις εστίασης με τα μέτρα τα υποστηρικτικά που τους έχουμε δώσει και με τα επιπλέον μέτρα που δίνουμε κατά τη γνώμη μας εξακολουθούν να έχουν αξία, θα τα καταφέρουν και στο μέλλον και στο τέλος θα δείτε ότι όλα θα πάνε καλά», ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης.

Ο κ Γεωργιάδης σημείωσε ότι «εαν κάποιοι προσεβλήθησαν έδωσα τις εξηγήσεις μου και άλλωστε με τους συνδικαλιστικούς εκπροσώπους συναντήθηκα δύο φορές και δεν υπάρχει κανένα ζήτημα άρα μην επισπεύδετε εσείς». 

Επίσης ανέφερε ότι «όσον αφορά τον εμβολιασμό που έθεσε ο κύριος Ζαχαριάδης και το έκανε και λίγο επί προσωπικού, να ξεκαθαρίσω το εξής. Εγώ προσωπικά και οι άλλοι υπουργοί, εξ όσων γνωρίζω, δεν είχαμε ζητήσει να εμβολιαστούμε. Η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών μάς ενημέρωσε να πάμε να εμβολιαστούμε. Και πήγα. Ούτε ζήτησα, ούτε δεν ζήτησα. Μου είπαν να πας και πήγα. Μετά τη φασαρία που έγινε, δικαίως έγινε φασαρία, όχι αδίκως, αυτή η απόφαση ήρθη. Άρα εμένα γιατί με κατηγορείτε; Γιατί κάποιος με πήρε τηλέφωνο και μου είπε: αποφασίσαμε να πάτε να εμβολιαστείτε; Και κατηγορείτε εμένα, κύριε Ζαχαριάδη;».

«Λοιπόν, πάμε τώρα όμως στο νομοσχέδιο. Έχω έρθει γιατί θέλω να συγχαρώ δημοσίως την κυρία Κεραμέως για το τεράστιο πολιτικό της θάρρος να σταθεί όρθια και μετά από τόσα χρόνια που λέμε σε αυτή την αίθουσα τα ίδια πράγματα, είναι η υπουργός Παιδείας που ήρθε και το νομοθέτησε και γυρίζουν επιτέλους σελίδα τα πανεπιστήμια.», τόνισε. 

«Και να κατηγορήσω την Αριστερά και τον κύριο Φίλη που βλέπω εδώ για βαθιά υποκρισία. Ακούστε, πού είναι η υποκρισία σας, κύριε Φίλη. Εγώ έχω εκλεγεί βουλευτής για πρώτη φορά το 2007. Με έχουν επανεκλέξει οι συμπολίτες μου σε 5 διαδοχικές εκλογικές αναμετρήσεις,  6 αν μετρήσω τη διπλή του ’12», συμπλήρωσε ο κ Γεωργιάδης. 

«Έγινα βουλευτής, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος, υφυπουργός, υπουργός, αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας και δεν μπορώ να πάω σε ένα Πανεπιστήμιο στην Ελλάδα. Σε όλη μου τη θητεία των 14 ετών δύο φορές προσεκλήθη σε Πανεπιστήμιο, στο Πάντειο και στη Νομική, και τις δύο φορές οι ομιλίες μου ακυρώθηκαν από τραμπούκους που μπήκαν μέσα με ρόπαλα», επεσήμανε ο υπουργός, συμπληρώνοντας ότι  «Και σας ερωτώ τώρα όλους εσάς, τους υποκριτές της Αριστεράς. Έχετε ακούσει αυτήν την περίφημη φράση, ‘διαφωνώ με όσα λες, αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να μπορείς να το λες’;». 

Εσύ, ο Φίλης, σημείωσε ο υπουργός,  «που είσαι αξιοπρεπής άνθρωπος και σε σέβομαι, δέχεσαι να ζεις σε μία χώρα που ένας συμπολίτης σου δεν έχει το παραμικρό δικαίωμα να πάει να εκφράσει την άποψή του ακόμα και προσκεκλημένος των φοιτητών του Πανεπιστημίου; Και αυτό το προσπερνάτε και δεν δίνετε καμία απάντηση; Ποια είναι η πρόταση της Αριστεράς για να μπορώ εγώ ο Άδωνις Γεωργιάδης να πάω σε ένα Πανεπιστήμιο και να εκφράσω τις πολιτικές μου απόψεις, αφού σας αρέσει η ελευθερία του λόγου;». 

«Δεν έχετε καμία απάντηση. Ξέρετε τι λέτε; Να μην μιλάει ο Γεωργιάδης. Αυτό λέτε. Αυτό όμως κύριοι της Αριστεράς, ούτε δημοκρατία είναι, που δήθεν κόπτεστε, ούτε ελευθερία του λόγου είναι, που δήθεν κόπτεστε, ούτε ανθρώπινα δικαιώματα είναι, που δήθεν κόπτεστε», υπογράμμισε ο κ. Γεωργιάδης. 

«Άρα, στην ουσία τι λέτε; Λέτε, θέλουμε να συνεχίσουμε στα Πανεπιστήμια να μπορούν να μιλάνε μόνο όσοι αρέσουν σε εμάς. Για αυτό είστε υποκριτές και για αυτό αξίζουν μπράβο στην κυρία Κεραμέως που επαναφέρει τη δημοκρατία και την ελευθερία του λόγου στα Πανεπιστήμια», δήλωσε χαρακτηριστικά. 

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Π. Σκουρλέτης, επέκρινε την κυβέρνηση για τον τρόπο που η κυβέρνηση αντιλαμβάνεται την Δημοκρατία. Ο κ. Πάνος Σκουρλέτης, τόνισε πως από χθες όταν υπήρχαν οι φήμες για ένα νέο lockdown, σας ζητήσαμε να παγώσει η συζήτηση του σχεδίου νόμου αλλά εσείς «αρνηθήκατε υιοθετώντας το επιχείρημα ότι η Δημοκρατία δεν σταματάει τις λειτουργίες της» σημειώνοντας ότι « Δημοκρατία δεν είναι μόνο οι συζητήσεις μέσα στο Κοινοβούλιο. Η Δημοκρατία αφορά το σύνολο του συνταγματικού πλαισίου που ορίζει τη λειτουργία του πολιτεύματος. Μέσα στη Δημοκρατία είναι και η διαμαρτυρία και η συγκέντρωση».

Αναφερόμενος στο εκπαιδευτικό συλλαλητήριο, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της αξιωματικής αντιπολίτευσης είπε ότι η κυβέρνηση υιοθετεί τις προτροπές του μέντορα της κυβέρνησης, του κ. Πορτοσάλτε, που από το πρωί λέει ότι είναι μια μεγάλη ευκαιρία για να δώσετε ένα αποφασιστικό χτύπημα σε αυτούς οι οποίοι είναι απέναντί σας». Αναλαμβάνετε είπε «εσείς την ευθύνη μιας νέας διασποράς μπροστά σε ένα lockdown το οποίο αρχίζει σκληρότερο από την Πέμπτη».

Ο κ. Σκουρλέτης, παρατήρησε πως χθες «ο πρωθυπουργός έκανε ένα διάγγελμα. Ανάμεσα σε όλα τα άλλα είπε ότι κατανοεί τον εκνευρισμό των μαθητών» και αναρωτήθηκε πως είναι δυνατόν να αλλάζετε το σύστημα εισαγωγής λίγους μήνες πριν τις πανελλήνιες εξετάσεις;». Σχολιάζοντας την ανακοίνωση από τον πρωθυπουργό του νέου lockdown, είπε πως «δεν μπορεί μετά από σχεδόν έναν χρόνο, με δυστυχώς πλούσια αρνητική εμπειρία από τη διαχείριση της πανδημίας, να βγαίνει ο πρωθυπουργός και να μιλάει για ένα success story που στον παρονομαστή του έχει πάνω από έξι χιλιάδες νεκρούς. Κάτι δεν πήγε καλά. Δεν μπορεί να υιοθετείτε τη λογική των μέσων όρων» ούτε να ακούμε πως «έχουμε φτάσει στο τελευταίο μίλι»!. Καταλόγισε στην υπουργό Παιδείας ότι δεν έχει λάβει μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας στην εκπαίδευση και σημείωσε πως «ενδεχομένως, αυτό το τρίτο κύμα τώρα που ξεκινάει να οφείλεται στον απερίσκεπτο τρόπο που εσείς ανοίξατε τα σχολεία, στον απερίσκεπτο τρόπο που αντιμετωπίζετε τους μεγάλους εργασιακούς χώρους, στην ανευθυνότητα που έχετε δείξει στα μέσα μαζικής μεταφοράς, όπου δεν έχετε αλλάξει τίποτα όλους αυτούς τους μήνες, τους χώρους δηλαδή που είναι υπερμεταδότες σε αυτήν την υπόθεση».

Ο κ. Σκουρλέτης επέκρινε τον πρωθυπουργό για το παράδειγμα που εξέπεμψε από την Ικαρία «δίνοντας ένα παράδειγμα αλαζονείας, του ότι είναι πάνω από τους νόμους» και πρόσθεσε «άντε, τη μία φορά βρέθηκε στην Πάρνηθα παραβιάζοντας τη νομοθεσία και με διπλό τρόπο». Η παρουσία του, όμως είπε, στην Ικαρία, ήταν το δεύτερο, αλλά το χειρότερο από όλα και πολύ αποκαλυπτικό είναι οι εντολές προς τη διοίκηση της ΕΡΤ «θάφτε το!» που ξεσήκωσαν και την ΕΣΗΕΑ. Αυτά, είπε δείχνουν πώς τελικά κυβερνάτε: μέσα από έναν στημένο επικοινωνιακό καταιγισμό, ο οποίος προσπαθεί να θάψει τις δικές σας μεγάλες ευθύνες».

Σχετικά με το νομοσχέδιο, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ είπε πως θέτει ένα νέο «κόφτη» για να δημιουργήσετε νέες στρατιές πελατών για τα ιδιωτικά κολέγια. Έχετε, είπε «τη λογική της αριστείας της αγοράς. Διότι στην αγορά το παιδί, του οποίου η οικογένεια διαθέτει χρήματα με τον έναν ή τον άλλο τρόπο -ίσως κάποιοι πουλώντας ένα οικόπεδο στο χωριό καταγωγής τους, κάποιοι επειδή έχουν την οικονομική άνεση-, θα μπει στο κολέγιο, για να έχει τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με αυτόν που θα δώσει τη μάχη της εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Αυτή είναι η αριστεία της αγοράς! Αυτή είναι η λογική σας!» Το σημερινό πλαίσιο που φέρατε είπε φέρνει την αστυνομία στα ΑΕΙ και πρόσθεσε ότι δεν σας ενοχλεί η παραβατικότητα αλλά «σας ενοχλεί ότι στο πανεπιστήμιο, όπως αυτό έχει διαμορφωθεί στη Δυτική Ευρώπη τις τελευταίες δεκαετίες, είναι ένας χώρος ο διακίνησης των ιδεών και αυτό εχθρεύεστε».

Ο κ. Σκουρλέτης, μάλιστα επέκρινε και την δράση της ΔΑΠ στα πανεπιστήμια λέγοντας πως «τα δικά σας παιδιά, της ΔΑΠ, εδώ και δεκαετίες είναι πρώτη δύναμη και ξυλοκοπιούνται και στήνουν μηχανισμούς με κράνη και με ρόπαλα στις σχολές; Έχουν ευθύνες αυτοί ή είναι ψέματα αυτά; Μέχρι και μέλη της Κυβέρνησης έχουν πρωτοστατήσει -ακούστηκαν τα ονόματά τους εδώ- σε τέτοιου είδους πρακτικές. Και είναι και άλλες πρακτικές, οι πρακτικές των φοιτητών που «τα κάνουν πλακάκια» με ομοϊδεάτες καθηγητές και πουλάνε θέματα. Δεν τα έχετε ακούσει αυτά; Γι' αυτά θα μιλήσετε; Ή αυτά είναι έξω από την εκπαιδευτική διαδικασία;».

Καταλόγισε ότι η ΝΔ συμπλέει με την Ελληνική Λύση στις προτάσεις της και «ολοένα και περισσότερο τελικά έχετε εγκολπωθεί, έχετε υιοθετήσει τον ακροδεξιό λόγο και την ακροδεξιά ρητορική» και κατέληξε πως «έχετε επιλέξει, χάριν των ιδεοληψιών σας, έναν δρόμο ο οποίος, όμως, ολοένα και περισσότερο δείχνει ότι έχει ξεπεραστεί από την ίδια τη ζωή. Είναι πολύ παλιές και ξεπερασμένες αυτές οι απόψεις σας και αποτελούν τον πυρήνα των σημερινών προβλημάτων και για την Ελλάδα και για όλο τον κόσμο».

Η παρέμβαση του προέδρου της αξιωματικής αντιπολίτευσης Αλέξη Τσίπρα (δείτε εδώ) για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας πυροδότησε αντιπαράθεση μεταξύ των κοινοβουλευτικών εκπροσώπων της πλειοψηφίας και της μειοψηφίας. Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Γιάννης Βρούτσης, σχολιάζοντας την παρέβαση του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ ανέφερε πως ο εμφανής στόχος του κ. Τσίπρα ήταν να απολογηθεί «και να ανασκευάσει το ολέθριο λάθος που έκανε χθες» κατά την τηλεοπτική του συνέντευξη και τα όσα ανέφερε περί «ρίσκου» για την διασπορά του κορονοϊού από τις διαδηλώσεις.

Ο Γ. Βρούτσης είπε ότι από αυτή την αναφορά του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ «ανατρίχιασε όλος ο ελληνικός λαός» και σημείωσε ότι με την σημερινή του παρέμβαση όχι μόνο δεν κατάφερε να ανασκευάσει αλλά αντιθέτως «και πάλι, δικαιολόγησε και τη σημερινή συγκέντρωση και κάθε συγκέντρωση μέσα σε αυτό το περιβάλλον». Αυτή, τόνισε, «αυτή είναι η πραγματικότητα»

Ο κ. Βρούτσης απέκρουσε τις «αθλιότητες» που καταλόγισε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης στην κυβέρνηση λέγοντας πως «αθλιότητα είναι το να μην παραδέχεσαι ότι υπάρχει πρόβλημα με την πανδημία σε όλο τον κόσμο, όπως και στη χώρα μας. Το να λες ότι υπάρχει πρόβλημα σοβαρό και την ίδια στιγμή να εγκαλείς την κυβέρνηση γιατί παίρνει μέτρα. Αυτό είναι αθλιότητα, κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ. Αθλιότητα είναι να λες έναν μονόλογο, ότι η κυβέρνηση φέρνει ένα νομοσχέδιο χωρίς διάλογο, τη στιγμή που αυτή η κυβέρνηση έχει για το νομοσχέδιο αυτό δεσμευτεί και προεκλογικά και είναι νομοσχέδιο με το οποίο έγινε ο πιο εκτενής σε χρόνο διάλογος και με κοινωνικούς φορείς και με την πανεπιστημιακή κοινότητα και κοινοβουλευτικός διάλογος, ο προβλεπόμενος μέσα από τη διαδικασία». Επίσης «αθλιότητα, κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ, είναι να έρχεται ο αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και να υιοθετεί άκριτα fake news, τα οποία κυκλοφορούν, χαρτάκια που θα μπορούσε να τα κατασκευάσει ο οποιοσδήποτε για την ΕΡΤ και να τα παραδέχεται ως πραγματικό γεγονός. Αυτές είναι οι αθλιότητες! Αυτό είναι ντροπή!».

Νωρίτερα, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Πάνος Σκουρλέτης ανέφερε πως η τροπολογία για την εξίσωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των ιδιωτικών κολεγίων ήρθε στα μουλωχτά, την τελευταία στιγμή και εκπρόθεσμα χωρίς να έχει προηγηθεί κανένας διάλογος με το ΤΕΕ ή με τις άλλες επαγγελματικές ενώσεις. Σημείωσε δε ότι «ο κ. Σουφλιάς, ο κ. Φορτσάκης, ο κ. Κύρτσος, ο κ. Άρης Σπηλιωτόπουλος που αντιδρούν με το νομοσχέδιο δεν έχουν μπει στον ΣΥΡΙΖΑ. Σας διαβεβαιώ. Υπήρξα γραμματέας αυτού του κόμματος και ξέρω ποια είναι μέλη. Στη Νέα Δημοκρατία είναι!». Τόνισε πως ο «ΣΥΡΙΖΑ έχει κάνει συγκεκριμένες προτάσεις όλο αυτό το διήμερο ακόμα και γι' αυτά που δεν κάνατε σε σχέση με τα ζητήματα της υγειονομικής προστασίας, για παράδειγμα των σχολείων, και σε σχέση με την κάλυψη των κενών». Υπογράμμισε πως «εμείς σε αυτό που με τίποτα δεν θα συμφωνήσουμε είναι σε σχέση με τους φραγμούς που βάζετε στην εκπαίδευση. Με κορυφαίο, ότι βρήκατε να βγάλετε έξω το 1% από τα Εσπερινά Λύκεια». Ο κ. Σκουρλέτης αναρωτήθηκε «τι σας ενόχλησαν αυτά τα 700 παιδιά των Εσπερινών, που μπήκαν με το σπαθί τους στην ανώτατη εκπαίδευση;».

Η ακαδημαϊκή ελευθερία σήμερα δεν προστατεύεται στα ελληνικά ΑΕΙ και αυτή είναι η απάντηση της συντριπτικής πλειοψηφίας των ελληνικών πανεπιστημίων» ανέφερε ο υφυπουργός Παιδείας, Άγγελος Συρίγος. Ο υφυπουργός Παιδείας τόνισε πως «το πρόβλημα είναι ότι περιθωριακές ομάδες, πολλές φορές εντελώς άσχετες με τη φοιτητική κοινότητα, που κάνουν την επαναστατική γυμναστική τους στα ελληνικά ΑΕΙ. Όσο πιο μαζικά τα ΑΕΙ, τόσο πιο έντονη η παρουσία τους. Κάνουν θόρυβο, γράφουν συνθήματα, τραμπουκίζουν, βανδαλίζουν συστηματικά τους χώρους του δημόσιου πανεπιστημίου, απειλούν και προπηλακίζουν, θέλουν να τρομοκρατήσουν. Κινούνται με μίσος, δυστυχώς είναι η πραγματικότητα». Χαρακτηριστικά, ο υφυπουργός έδειξε αφίσες όπου ανέφεραν εκφράσεις όπως «Κάτω τα ξερά σας!», «βλέποντας τους εχθρούς στα πρόσωπα των συμφοιτητών μας», «στο πανεπιστήμιο της ΑΣΟΕΕ διεξάγεται πόλεμος».

Η ακαδημαϊκή ελευθερία είπε, «εδώ και χρόνια περνάει υπό τα καυδιανά δίκρανα αυτών των περιθωριακών ομάδων, που με βίαια μέσα επιθυμούν να καθορίζουν τα όριά τους με τον φόβο» που περνάει μέσα από φυλλάδια στα πανεπιστήμια, όπως αυτά που λένε 'Πόσα καθάρματα χωράνε στο Πάντειο;', 'η αντιεγκληματική πολιτική δεν είναι αριστερή ή δεξιά. Είναι κρατική στρατηγική για τον έλεγχο της πολυεθνικής εργατικής τάξης. Οι εγκληματολόγοι είναι φορείς και δημιουργοί των στρατηγικών του ελληνικού κράτους για την κυριαρχία του στον δημόσιο χώρο και για τη ζωή του πολυεθνικού προλεταριάτου. Είναι θεωρητικοί του πολέμου ενάντια στον εσωτερικό εχθρό'! Διαβάζω σε άλλη αφίσα ότι 'το τμήμα Διεθνών Σχέσεων συμβουλεύει τον ελληνικό ιμπεριαλισμό. Τα τμήματα του Μετσόβιου Πολυτεχνείου προσφέρουν την υλικοτεχνική υποδομή της ελεγχόμενης κίνησης των μεταναστών προλετάριων. Τα ΚΥΠατζίδικα προγράμματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού...' κοκ».

Ο υφυπουργός Παιδείας είπε ότι «δεν ξέρετε τι σημαίνει να σε έχουν επικηρύξει» και πρόσθεσε ότι όποιοι πρυτάνεις «θα τολμήσουν να ζητήσουν αντιμετώπιση ποινικών αδικημάτων από την αστυνομία, θα είναι μια-δυο μέρες με την αστυνομία και τις υπόλοιπες τριακόσιες εξήντα ημέρες του χρόνου θα είναι με αυτές τις ομάδες». Θα βλέπουν τις φωτογραφίες τους «με χιτλερικό μουστάκι και τίτλο 'το τάδε πανεπιστήμιο ανήκει στα ΜΑΤ' και σε προκηρύξεις όπως αυτή που έχουμε δει».

Ο κ. Συρίγος επισήμανε ότι «ο χουλιγκανισμός, η βαρβαρότητα, οι βανδαλισμοί και η αλητεία δεν μπορούν να βαφτίζονται πολιτική δράση. Συνιστούν βαριά αντικοινωνική συμπεριφορά. Δεν μας ενοχλούν οι απόψεις τους. Μας ενοχλεί η βία που ασκούν και ο φόβος που βαραίνει αυτούς που περιλαμβάνουν στις προγραφές τους, στις προκηρύξεις τους. Ο φόβος δεν είναι θεωρητικός δυστυχώς». Αυτά είπε, «στοιχίζουν στην ακαδημαϊκή ελευθερία της επιστήμης, της έρευνας και της διδασκαλίας. Στοιχίζουν στον Έλληνα πολίτη, που κυριολεκτικά πληρώνει τα σπασμένα του υπέρτατου αγαθού που προσφέρει η Πολιτεία, της δωρεάν παιδείας που επιτρέπει την κινητικότητα τάξεων και δίνει πρόσβαση στον κάθε Έλληνα να μορφώνεται δωρεάν».

 

Αντιπαράθεση Συρίγου - Αναγνωστοπούλου

Κατά τη συζήτηση υπήρξε προσωπική αντιπαράθεση μεταξύ του υφυπουργού Παιδείας, Άγγελου Συρίγου, και της βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Σίας Αναγνωστοπούλου. Ο υφυπουργός Παιδείας αντέδρασε έντονα, όταν η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ σχολίασε την ομιλία του, λέγοντας πως σήμερα «ο κ. Συρίγος προχώρησε σε μια ντροπιαστική ομιλία για καθηγητή πανεπιστημίου και για υφυπουργό Παιδείας», αναφέρθηκε σε δράσεις φοιτητών της ομάδας «Υδρογονάνθρακες και Εθνικισμός» αλλά δεν είπε «ούτε κουβεντούλα όταν έγινε η μεγάλη διασπάθιση χρημάτων στο Πάντειο». «Καλύπτατε τα κόμματά σας, τους καθηγητές. Χάθηκαν καθηγητές που ήθελαν να τα βγάλουν στην επιφάνεια, για να φτάσει τελικά το θέμα στη δικαιοσύνη, όταν καταρρακώθηκε το πανεπιστήμιο από αυτή τη διασπάθιση...» ανέφερε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.

Ο υφυπουργός Παιδείας απάντησε λέγοντας ότι εκείνη η διασπάθιση συνέβη «πριν μπω εγώ στο Πάντειο Πανεπιστήμιο». «Αλλά εσείς, θα ήθελα να σας ρωτήσω αντιστοίχως, τι στάση κρατήσατε όταν κυκλοφορούσε επί δύο μήνες το έντυπο 'Πόσα καθάρματα χωράνε στο Πάντειο;', όπου με φωτογραφίες αναφέρονταν ρητώς σε συναδέλφους σας καθηγητές και από κάτω έγραφε 'Κάθαρμα νούμερο ένα. Κάθαρμα νούμερο δύο. Κάθαρμα νούμερο τρία'. Εσείς, βγήκατε να τα καταδικάσει αυτά τα καθάρματα ή αυτούς τους ανθρώπους που μιλούσαν για καθάρματα;» ρώτησε ο υφυπουργός.

Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ παράλληλα έθεσε και το θέμα των «αντιγραφών» στα Πανεπιστήμια, υπό την έννοια «της φροντιστηριοποίησης του πανεπιστημίου, με τη μανία που υπάρχει για πληρωμένα μεταπτυχιακά και εργασίες που κυκλοφορούν μέσα από φροντιστήρια και που οι φοιτητές πρέπει να πληρώνουν». Θέμα που έθεσε και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Πάνος Σκουρλέτης, λέγοντας πως «έχουν υπάρξει πάρα πολλές παρεμβάσεις από ανθρώπους, οι οποίοι έχουν θητεύσει στα ελληνικά πανεπιστήμια και ανέδειξαν ένα τεράστιο ζήτημα: το θέμα των 'αντιγράφων'. Και δεν μιλάμε για ένα 'σκονάκι', αλλά για το σύστημα το οποίο είναι σε άμεση διαπλοκή με την παράταξη της Νέας Δημοκρατίας στα πανεπιστήμια, τη ΔΑΠ-ΝΔΦΚ και ένα μέρος καθηγητών».

Ο υφυπουργός Παιδείας απάντησε πως «το θέμα των 'αντιγραφών' είναι το πλέον ευρέως διαδεδομένο ποινικό αδίκημα που γίνεται στα πανεπιστήμια, και για πρώτη φορά με το νομοσχέδιο αυτό, στις διατάξεις περί πειθαρχικών μέτρων προσπαθούμε να το σταματήσουμε». Ο ίδιος εξήγησε πως «δίνεται η δυνατότητα από τον ρόλο του ΑΕΙ να μπορέσει να αντιμετωπίσει τις συγκεκριμένες παραβάσεις, που η μία παράβαση είναι η αντιγραφή στις εξετάσεις, και η άλλη είναι η λογοκλοπή. Και οι δύο εξαιρετικά διαδεδομένες. Και δεν είναι υπεύθυνες - είπε- οι φοιτητικές παρατάξεις. Γίνεται χαμός σε αυτά τα θέματα εδώ και χρόνια, και το νομοσχέδιο προσπαθεί να αντιμετωπίσει το θέμα βάζοντας το δάχτυλό του επί τον τύπον των ήλων».

 

★ Πηγή: Συντακτική ομάδα του eklogika.gr


💬Αφήστε το σχόλιο σας

Τα πεδία με αστεράκι είναι υποχρεωτικά

Θεματικά νέα

Πολιτικά άρθρα Τολμηρός, δηλαδή, προσεκτικός σχεδιασμός

Δημήτρης Σεβαστάκης

Ο «αυτόματος πιλότος» και το όσα πάνε κι όσα έρθουν, που έχει επιλεγεί σε όλα τα κρίσιμα θέματα είναι το βασικό ποιοτικό χαρακτηριστικό της...

Δείτε όλο το άρθρο
Τι θα κάνει ο ΟΑΕΔ για τους πυρόπληκτους

Σπύρος Πρωτοψάλτης

Άρθρο του διοικητή του Οργανισμού, Σπύρου Πρωτοψάλτη Ως ένας Δημόσιος Οργανισμός με κατεξοχήν κοινωνικό ρόλο και ως ο επιχειρησιακός βραχίονας του...

Δείτε όλο το άρθρο
Ψίχουλα τα κονδύλια του σχεδίου «Ελλάδα 2.0» για την αντιπυρική προστασία

Νότης Μαριάς

Από τα 30,5 δις ευρώ του σχεδίου «Ελλάδα 2.0» μόνο 787 εκατ. ευρώ προβλέπονται για «επενδύσεις» σχετικές με αντιπυρική και αντιπλημμυρική προστασία....

Δείτε όλο το άρθρο
Που πηγαίνουν τα πρώτα δισ από το Ταμείο Ανάκαμψης

Νότης Μαριάς

Ψίχουλα για τους Έλληνες μικρομεσαίους Ο κύβος ερρίφθη για τον  Μηχανισμό Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, γνωστόν ως   Ευρωπαϊκό Ταμείο...

Δείτε όλο το άρθρο
Δείτε όλα τα άρθρα
Δημοσκοπήσεις Δημοσκόπηση της MRB για το STAR (18-11-2021) Δημοσκόπηση της MRB για το STAR. Προβάδισμα ΝΔ με 9,8%   Δείτε έδω την δημοσκόπηση Δείτε περισσότερα Δημοσκόπηση της Marc για τον ΑΝΤ1 (15-11-2021) Δημοσκόπηση της Marc για τον ANT1. Προβάδισμα ΝΔ με 12,5%   Δείτε έδω την δημοσκόπηση Δείτε περισσότερα
Αναζήτηση δημοσκόπησης
Μέσο Δημοσίευσης
Επωνυμία Εταιρείας
Ημερομηνία      Από:
Δημοσίευσης   Έως:

Δείτε όλες τις δημοσκοπήσεις
Νέα της HELEXPO
Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, κα Κατερίνα Σακελλαροπούλου, συναντήθηκε με το δ.σ. της ΔΕΘ-Helexpo

Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, κα Κατερίνα Σακελλαροπούλου, συναντήθηκε με το δ.σ. της ΔΕΘ-Helexpo


Ενημερώθηκε για το σχέδιο της ανάπλασης του Διεθνούς Εκθεσιακού Κέντρου Θεσσαλονίκης Τη σημασία της απόδοσης στην πόλη της Θεσσαλονίκης τμήματος της...


Δείτε θέμα και σχόλια