Συζητείται σήμερα στη Βουλή το νομοσχέδιο για την Εκπαίδευση

🕔09/06/2020 - 09:46

Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες αντιδρούν στο νομοσχέδιο με κινητοποιήσεις και απεργίες

Στην Ολομέλεια της Βουλής εισέρχεται σήμερα προς συζήτηση το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», που αφορά όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης.

Αντιδρώντας στις ρυθμίσεις που φέρνει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους.

Ειδικότερα, για σήμερα Τρίτη 9 Ιουνίου η ΔΟΕ, η ΟΛΜΕ και η ΟΙΕΛΕ έχουν εξαγγείλει 24ωρη απεργία. Επιπλέον, έχουν καλέσει δασκάλους και καθηγητές σε συλλαλητήριο στα Προπύλαια στις 13:00 και πορεία προς τη Βουλή. Από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας, έχει ξεκαθαριστεί πάντως, ότι τα σχολεία θα παραμείνουν ανοιχτά σήμερα.

Κινητοποίηση θα πραγματοποιηθεί και την Τετάρτη 10 Ιουνίου, ημέρα κατά την οποία αναμένεται να ψηφιστεί από την Ολομέλεια το νομοσχέδιο. Οι ομοσπονδίες έχουν καλέσει τους εκπαιδευτικούς σε συλλαλητήριο στις 7 το απόγευμα στα Προπύλαια και στη συνέχεια πορεία προς τη Βουλή.

Σημειώνεται ότι η Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ κήρυξε πανελλαδική στάση εργασίας σε όλο το Δημόσιο , από τις 12 το μεσημέρι έως τη λήξη του ωραρίου σήμερα  και όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της «καλεί όλους τους εργαζόμενους να πάρουν μέρος στα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια που γίνονται την ίδια ημέρα σε όλη τη χώρα, με αφορμή την ψήφιση του αντιεκπαιδευτικού πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία».
Ταυτόχρονα, η Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ καλεί τους εργαζόμενους στο Δημόσιο να στηρίξουν και το νέο συλλαλητήριο που θα πραγματοποιηθεί αύριο (Τετάρτη 10 Ιουνίου), ώρα 19:00, στα Προπύλαια.

Δάσκαλοι και καθηγητές ζητούν την απόσυρση του νομοσχεδίου και την κατάργηση της ρύθμισης για τη μετάδοση μαθημάτων από τις σχολικές αίθουσες. Μάλιστα, σε ψήφισμα της ΓΣ των ΕΛΜΕ γίνεται λόγος για «επικίνδυνη έλλειψη σχεδιασμού» από πλευράς υπουργείου, που οδηγεί σε «εκμετάλλευση των προσωπικών δεδομένων των εκπαιδευτικών για προώθηση διαφημίσεων από ιδιωτικές εταιρίες και σε διαρροή των δεδομένων τους στο διαδίκτυο».

Σημειώνεται, ότι σε αντίστοιχη καταγγελία του τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Φίλη, για διαρροή δεδομένων, το υπουργείο Παιδείας είχε απαντήσει ότι τα στοιχεία που είχε καταθέσει ο κ Φίλης δεν προέκυψαν από διαρροή, αλλά είχαν καταχωριστεί οικειοθελώς από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, ότι δεν περιλαμβανόταν σε αυτά κανένα προσωπικό δεδομένο μαθητών και ότι στα στοιχεία καταγράφονταν μόνο αριθμητικά, μη προσωπικά, αποτελέσματα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, δηλαδή αποκλειστικά και μόνο συνολικοί αριθμοί μαθητών που συμμετείχαν σε συνεδρίες, ποσοστό συμμετοχής, διάρκεια σε λεπτά κτλ.

 

Τι συζητήθηκε στην Ολομέλεια

Έντονη ήταν η κριτική της αντιπολίτευσης, στο πλαίσιο της οποίας υπήρξαν και αναφορές στις διαδηλώσεις για τον θάνατο του Αφροαμερικανού Τζορτζ Φλόιντ, ενώ το ΚΚΕ ζήτησε τη διεξαγωγή ονομαστικής ψηφοφορίας επί της αρχής του νομοσχεδίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένονται ομιλίες αρχηγών κομμάτων, με πρώτη αυτή του γενικού γραμματέα του ΚΚΕ Δ. Κουτσούμπα (σήμερα) και αύριο κατά πάσα πιθανότητα, του πρωθυπουργού και του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Στη διαφορά προσέγγισης κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης αναφέρθηκε ο εισηγητής της ΝΔ Γιάννης Αδριανός: Ο ΣΥΡΙΖΑ αντιλαμβάνεται ως δημοκρατική υποχρέωση, όχι την ενθάρρυνση της διάκρισης αλλά την εξισωτική ισοπέδωση. Και αυτό, παρά το γεγονός ότι η εφαρμογή αυτής της θεώρησης στο δημόσιο σχολείο "διευρύνει τις ανισότητες και το χάσμα με πλούσιες οικογένειες" είπε ο κ. Αδριανός. Σημείωσε, επίσης, ότι η προσέγγιση της αξιωματικής αντιπολίτευσης βαπτίζει ρετσινιά την αριστεία, απορρίπτει εξ αρχής κάθε συζήτηση για αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών, και θέλει την καθυπόταξη των πανεπιστημίων σε ασφυκτικό κεντρικό έλεγχο που καταπνίγει πρωτοβουλία, αλλά και σε βίαιες και περιθωριακές μειονότητες που δεν έχουν καμία σχέση με την αποστολή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Από την πλευρά του, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Φίλης είπε ότι την ώρα που εμείς δίνουμε τη μάχη να μη περάσει αυτό το νομοσχέδιο, που οι διατάξεις του είναι διαποτισμένες από ένα είδος κοινωνικού πολέμου εναντίον της μεγάλης πλειοψηφίας της νέας γενιάς, και που οδηγεί σε απαρτχάιντ διακρίσεων κατά των παιδιών των κατώτερων τάξεων, χιλιάδες πολίτες διαδηλώνουν στην Αθήνα, με σύνθημα «καμία ειρήνη, χωρίς δικαιοσύνη».

Η αγορήτρια του Κινήματος Αλλαγής Χαρά Κεφαλίδου επέκρινε την κυβέρνηση, λέγοντας ότι αντί να πιάσει το νήμα από το 2014, από την τότε εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του ΠΑΣΟΚ, η ΝΔ συνεχίζει με «ρετούς» την πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ.

Εκ μέρους του ΚΚΕ, ο Γιάννης Δελής σημείωσε ότι ο αγώνας σε όλο τον κόσμο, για τις πιο στοιχειώδεις αστικές ελευθερίες, ενάντια στη ρατσιστική και κρατική βία, σε ένα συμπέρασμα μόνο οδηγεί, ότι όποιος κι αν είναι ο διαχειριστής του, ο καπιταλισμός σημαίνει φτώχεια, ρατσισμό, άγρια καταστολή, πόλεμο, σημαίνει "δεν μπορώ να αναπνεύσω". Όσο για το νομοσχέδιο, είπε ότι έχει ψευδεπίγραφο τίτλο, και στη πράξη χαντακώνει τις ανάγκες των νέων της λαϊκής πλειοψηφίας, ξεπαραδιάζει τους γονείς και ροκανίζει τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Το νομοσχέδιο εκπροσωπεί τις παθογένειες του παρελθόντος είπε η αγορήτρια της Ελληνικής Λύσης Σοφία-Χάιδω Ασημακοπούλου. Στην κριτική της στάθηκε κυρίως στη στελέχωση των σχολείων στην επαρχία, καθώς και στην ανάγκη στήριξης της ειδικής αγωγής.

Θέλετε μια εκπαίδευση που να παράγει «εργαλεία» για την αναπαραγωγή του συστήματος τόνισε η αγορήτρια του ΜέΡΑ25 Σ. Σακοράφα, καλώντας την κυβέρνηση να αποσύρει το νομοσχέδιο. Η συντηρητική λογική της κυβέρνησης «αποστρέφεται την ιδέα της ευρείας παιδείας και δημιουργεί κάστες εκπαίδευσης με διαχωρισμούς από την τρυφερή ηλικία» είπε η κα Σακοράφα. Ειδικά για την αναγραφή της διαγωγής, μίλησε για στιγματισμό που οδηγεί στην περιθωριοποίηση του μαθητή στο σχολείο και θα τον ακολουθεί σε όλη τη ενήλικη ζωή του.

 

Ν. Κεραμέως: Στόχευση ένα υψηλότερων προσδοκιών σχολείο

Βασική στόχευση των κυβερνητικών παρεμβάσεων στην Παιδεία είναι ένα σχολείο πιο ουσιαστικό, πιο δημιουργικό, πιο ποιοτικό και ανοιχτό, υψηλότερων προσδοκιών και απαιτήσεων, που θα ανταποκρίνονται στην ανάγκη για πιο σφαιρική μόρφωση, είπε στην αρχική τοποθέτησή της επί του νομοσχεδίου η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

«Στοχεύουμε σε μια δημιουργική διαχείριση και αξιοποίηση των παρεχόμενων γνώσεων και τη διαρκή αυτοβελτίωση, σε ένα σχολείο της εγρήγορσης, της επίτευξης των μαθησιακών στόχων, σε ένα καλύτερο και ασφαλέστερο σχολικό περιβάλλον», πρόσθεσε και προανήγγειλε νέα νομοθετική πρωτοβουλία για την επαγγελματική εκπαίδευση. Σημείωσε δε ότι η κυβέρνηση επενδύει σε ένα σύγχρονο σχολείο, παρέχοντας περισσότερα και καλύτερα εφόδια, οικοδομεί μια κοινωνία πιο δυναμική και συμπεριληπτική, με ισότητα ευκαιριών και χωρίς αποκλεισμούς, «διότι η παιδεία είναι ο καλύτερος μηχανισμός κοινωνικής κινητικότητας».

Η χώρα μας, είπε, δυστυχώς, παρουσιάζει σημαντική υστέρηση των μαθητών της όπως φάνηκε και από τον διεθνή διαγωνισμό του προγράμματος Πίζα, το 2018: Οι Έλληνες μαθητές κατετάγησαν κάτω από τον μέσο όρο ανάμεσα σε 78 χώρες, σε 3 δεξιότητες, την κατανόηση κειμένου, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες, και μάλιστα, «χαμηλότερα» από τον διαγωνισμό του 2015.

Παράλληλα, επισήμανε τα συνεχιζόμενα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού, αναφέροντας συγκεκριμένα την πρόσφατη εισαγωγή μαθητή σε νοσοκομείο μετά από ξυλοδαρμό συμμαθητών του, και την καθύβριση καθηγήτριας σε ΕΠΑΛ.

Παράλληλα, επικεντρώθηκε στην εισαγωγή των αγγλικών στην προσχολική εκπαίδευση και στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Όπως επανέλαβε, η προσέγγιση των νηπίων στα αγγλικά θα γίνεται μέσω δραστηριοτήτων, ενώ στην εκτίμηση βουλευτή της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι η ρύθμιση ακολουθεί επιταγή αμερικανικών πανεπιστημίων, είπε ότι «στις θεωρίες συνωμοσίας, εμείς απαντάμε με έρευνες και στοιχεία [..] Έναν στόχο υπηρετούμε, το πως θα δώσουμε καλύτερα εφόδια στα παιδιά μας», είπε η κ. Κεραμέως. Όσο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, είπε ότι θα προχωρήσει μετά από εκτενή διαβούλευση με όλους τους φορείς.

 

Οι τοποθετήσεις των βουλευτών

Η ρύθμισή μας για τα ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών «αντικατοπτρίζει το Πανεπιστήμιο που θέλουμε: Ένα Πανεπιστήμιο εξωστρεφές, ένα Πανεπιστήμιο διεθνοποιημένο» είπε ο υφυπουργός Παιδείας Β. Διγαλάκης. Αναφερόμενος στη σχετικά χαμηλή διεθνή κατάταξη των ελληνικών πανεπιστημίων, ο υφυπουργός, αρμόδιος για θέματα Ανώτατης Εκπαίδευσης, είπε ότι δεν οφείλεται στον «δείκτη έρευνας», αλλά στους «δείκτες διεθνοποίησης»: «Τα ξενόγλωσσα προγράμματα είναι σημαντικά γιατί διεθνοποιούν το Πανεπιστήμιό μας, διευκολύνουν την κινητικότητα και τα προγράμματα ανταλλαγής, εκπαιδεύουν πολίτες του κόσμου. Βοηθάνε τα Πανεπιστήμια να ανέβουν στις κατατάξεις και θα βοηθήσουν τη χώρα μας να γίνει εκπαιδευτικό κέντρο στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο» είπε ο κ. Διγαλάκης. Σημείωσε επίσης ότι τα ξενόγλωσσα προγράμματα, ενώ είχαν θεσμοθετηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση, δεν είχε δημιουργηθεί κανένα, «διότι απαιτείτο υπουργική απόφαση για κάθε ένα από αυτά τα προγράμματα και συνεργασία με το διεθνές (πανεπιστήμιο)».

Όπως εξήγησε, με τη σχετική ρύθμιση του νομοσχεδίου, «τα ξενόγλωσσα ιδρύονται με αποφάσεις της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου, μετά από εισήγηση της Συνέλευσης του Τμήματος του Πανεπιστημίου [..] Ένα Τμήμα μπορεί να δώσει ένα ή περισσότερα από αυτά τα προγράμματα σπουδών στα οποία μπορούν να διδάξουν οι καθηγητές, το βοηθητικό διδακτικό προσωπικό, οι ΕΔΙΠ, οι ΕΤΕΠ και οι υπόλοιποι συνεργάτες, αφού βεβαίως έχουν εκπληρώσει πρώτα τις υποχρεώσεις τους στα ελληνόγλωσσα προγράμματα σπουδών». Πέραν, όμως, αυτών, πρόσθεσε ο κ. Διγαλάκης, στα ξενόγλωσσα μπορούν να διδάξουν και νέοι Έλληνες επιστήμονες, όπως προβλέπεται ρητά στο νόμο, είτε Έλληνες επιστήμονες που έχουν φύγει στο εξωτερικό, είτε Έλληνες επιστήμονες που είναι στην Ελλάδα και δεν έχουν δουλειά. «Άρα είναι ο καλύτερος τρόπος τα Πανεπιστήμιά μας να βοηθήσουν στην αντιστροφή του brain drain και να το κάνουν brain gain», είπε.

Ο κ. Διγαλάκης επισήμανε ότι τα ξενόγλωσσα προγράμματα «απευθύνονται αποκλειστικά σε αλλοδαπούς φοιτητές, όχι σε Έλληνες. Είναι αυτόνομα προγράμματα. Το περιεχόμενό τους διακρίνεται πλήρως από τα υπόλοιπα προγράμματα σπουδών και το Σύνταγμα δεν παραβιάζεται, καθώς η υποχρέωση δωρεάν τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αφορά αποκλειστικά τους Έλληνες φοιτητές». Όσο για θέματα ίσης μεταχείρισης και μη διάκρισης των Ευρωπαίων πολιτών, είπε πως «δεν εισάγουμε αυτά τα προγράμματα, καταργώντας τα κανονικά προγράμματα σπουδών, τα οποία φυσικά συνεχίζουν να λειτουργούν και στα οποία μπορούν να μπουν και Ευρωπαίοι αλλοδαποί πολίτες με βάση τα ποσοστά που ισχύουν σήμερα». Για το εάν ο αποκλεισμός των Ελλήνων είναι μια «αντίστροφη δυσμενής διάκριση» έναντι των Ευρωπαίων, είπε ότι δεν ισχύει: «Ο λόγος είναι ότι με το ισχύον καθεστώς διασφαλίζεται πλήρως η πρόσβαση των Ελλήνων στο αγαθό της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης».

Γλωσσική φτώχεια σημαίνει «δεν έχω σκέψη», όχι «δεν έχω λέγειν» τόνισε στην παρέμβασή της επί η βουλευτής του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα, σχολιάζοντας τη ρύθμιση της κυβέρνησης για εισαγωγή των Αγγλικών στα νηπιαγωγεία. Τι εννοούμε «γλώσσα»; Το λεξιλόγιο των 1.000-2.000 λέξεων, για να υπηρετούν τις ανάγκες της γλώσσας του διαδικτύου και των ηλεκτρονικών υπολογιστών ή εννοούμε να μπορεί κάποιος να διαβάσει άνετα λογοτεχνικό βιβλίο, όχι απλά να κάνει τον περίπατο στην παραλία και να επικοινωνήσει με τους τουρίστες; Όταν έχουμε αυτήν τη γλωσσική φτώχεια στην Ελλάδα, που εμφανίζεται και στους αποφοίτους του πανεπιστημίου, λέτε τώρα ότι ο εκσυγχρονισμός είναι τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο; αναρωτήθηκε η κα Παπαρήγα.

Όσο για την εκμάθηση δεξιοτήτων, η κα Παπαρήγα είπε ότι πρέπει να προηγηθεί «η σφαιρική αντίληψη της γνώσης», καθώς «μόνο τότε μπορείς να αποκτήσεις και ειδίκευση».

Προτιμώ ένα σχολείο ανακάλυψης της γνώσης από ένα σχολείο παροχής γνώσης όπως επιδιώκει η κυβέρνηση, είπε ο βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής Χάρης Καστανίδης. Ζήτησε από την υπουργό να ασχοληθεί πρώτα με το θέμα της «λεξιπενίας» πριν την εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στα νηπιαγωγεία, για την οποία, ήδη - όπως είπε- υπάρχει ειδική ζώνη στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Την κάλεσε μάλιστα να εφαρμόσει τη ρήση του φιλοσόφου Βιτγκενστάιν, «τα όρια της γλώσσας μου είναι τα όρια του κόσμου μου», όχι μόνο στο νηπιαγωγείο, αλλά μέχρι το τέλος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Εξάλλου, για το θέμα της διαγωγής είπε ότι αν υπήρχε η πιθανότητα να αναβιώσει στις μέρες μας η δίκη των τόνων «δεν θα προσήρχεσθο ως μάρτυρας υπεράσπισης του Κακριδή, αλλά συντασσόμενοι απολύτως με τη σιδηρά πειθαρχία και το σιδηρούν πνεύμα του Εξαρχόπουλου».

Ως σοβαρό πλήγμα της αφήγησης του νεοφιλελευθερισμού περιέγραψε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Μ. Ξενογιαννακοπούλου το διεθνές κίνημα κατά των διακρίσεων με αφορμή τη δολοφονία του Τζ. Φλόιντ, αλλά και η ανάδειξη της σημασίας του κοινωνικού κράτους και των εθνικών συστημάτων υγείας, λόγω της πανδημίας του Covid-19. Επέκρινε ωστόσο την κυβέρνηση ότι έφερε το συζητούμενο νομοσχέδιο εν μέσω της πανδημίας «αιφνιδιαστικά, χωρίς κοινωνικό διάλογο, χωρίς καμία προηγούμενη επιστημονική μελέτη», με την αντιπολίτευση και την εκπαιδευτική κοινότητα να διαφωνούν. Για τα λατινικά και την κοινωνιολογία είπε ότι «θα μπορούσατε να έχετε και τα δύο μαθήματα», για την αναγραφή της διαγωγής είπε ότι είναι «σημείο συντηρητικής οπισθοδρόμησης», ενώ για την επαναφορά της τράπεζας θεμάτων είπε ότι «ανοίγετε την πόρτα για την παραπαιδεία».

Εκ μέρους του ΜέΡΑ25, ο Κλ. Γρηγοριάδης είπε ότι στο μόνο πραγματικό ερώτημα, «πρόοδος ή συντήρηση», η απάντηση για το παρόν νομοσχέδιο είναι ότι επαναφέρει συντηρητικότατα πράγματα τα οποία τα είχαμε ξεχάσει, όπως η διαγωγή: Είναι επιχείρημα ότι μορφώνει συνειδήσεις, ότι είναι παιδαγωγικό να σταμπάρουμε έναν άνθρωπο για όλη τη ζωή του στο απολυτήριό του με μια διαγωγή «κοσμία» ή «κοσμιοτάτη»; Εάν ένας εργοδότης θελήσει να προσλάβει ένα παιδί και δει στο απολυτήριο «Επεδείξατο: διαγωγή κοσμία» τι θα σκεφτεί; «Αυτός δεν ήθελε να ενταχθεί στο σύστημα από τα δεκαοκτώ του, ήταν από τα παιδιά τα διαφορετικά, όχι τα άριστα, όχι τα υπάκουα», και βέβαια «δεν θα τον πάρει» εκτίμησε ο κ. Γρηγοριάδης. Παράλληλα, προέβλεψε ότι όπως το 2014, η επαναφορά της τράπεζας θεμάτων θα αυξήσει τους μετεξεταστέους.

Το νομοσχέδιο φαίνεται πως ικανοποιεί ορισμένες από τις εξαγγελίες της κυβέρνησης, όσον αφορά κυρίως τα πρότυπα σχολεία, ως μέρος της κεντρικής έννοιας της αριστείας, δίνει, όμως, την εντύπωση πως ο στόχος του είναι η διασφάλιση καλύτερης παιδείας για λιγότερους, κάτι που μειώνει τις προοπτικές σε μία χώρα που έχει την υψηλότερη ανεργία νέων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ύψους 39,7%, είπε ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης Β. Βιλιάρδος. Δέχθηκε ότι «υπάρχουν αρκετά θετικά άρθρα, όπως η τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας, η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ή του εκπαιδευτικού έργου και η αξιολόγηση διδασκόντων σε επίπεδο σχολικής μονάδας, ωστόσο υπάρχουν πάρα πολλά αρνητικά, άλλα είναι αδιάφορα και τα περισσότερα διαδικαστικά, γεγονός που σημαίνει ότι, ακόμη και αν θέλαμε, θα ήταν πολύ δύσκολη η υπερψήφιση του νομοσχεδίου, που φυσικά θα καταψηφίσουμε».

Με αναφορά στη δολοφονία του Τζόρτζ Φλόιντ στις ΗΠΑ, άρχισε την ομιλία του ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Σπ. Λιβανός. «Πρόκειται για μια στυγερή δολοφονία ενός πολίτη από την αστυνομία, μια δολοφονία υπαγορευόμενη από ρατσιστικά κίνητρα» ανέφερε, προσθέτοντας ότι «κάθε σύγκριση με την πατρίδα μας είναι άδικη και άκαιρη, καθώς είμαστε μια ευρωπαϊκή χώρα που σέβεται τους πολίτες της και τα ανθρώπινα δικαιώματα». «Καταδικάζουμε τη βία και το ρατσισμό, από όπου και αν προέρχεται» τόνισε ο κ. Λιβανός. Για την εισαγωγή των αγγλικών στο νηπιαγωγείο, είπε ότι στην πραγματικότητα δεν εισάγεται μάθημα, αλλά παιχνίδι στην ξένη γλώσσα, ενώ για την εισαγωγή των Λατινικών ως εξεταζόμενο μάθημα στην Γ Λυκείου, ο κ. Λιβανός σημείωσε ότι η κυβέρνηση δεν μειώνει καθόλου τη σημασία της Κοινωνιολογίας, «μιας πολύ σημαντικής επιστήμης, όπου καμία παράταξη δεν έχει το δικαίωμα να οικειοποιείται». Αναφορικά με τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, ο βουλευτής της ΝΔ τόνισε «τη σημασία να υπάρχει ένα τουλάχιστον, όχι μόνο σε κάθε περιφέρεια, όπως προέβλεπε και το πρόγραμμα της ΝΔ, αλλά σε κάθε νομό, για να δοθούν ίσες ευκαιρίες και στα παιδιά της περιφέρειας”.

«Προσαρμόζουμε το σχολείο στις ανάγκες του μαθητή και όχι το μαθητή στις ανάγκες του σχολείου» τόνισε στην ομιλία του ο βουλευτής της ΝΔ Μ. Λαζαρίδης. «Δημιουργούμε ένα εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο κάνει τα παιδιά μας να μπορούν να αγγίξουν πιο εύκολα τα όνειρά τους. Μετατρέπουμε τα σχολεία σε ζωντανές κοιτίδες γνώσεις. Σε δεξαμενές αναγνώρισης ταλέντου και δεξιοτήτων. Σε θερμοκήπια καλλιέργειας πολιτικά ορθών νοοτροπιών» είπε ο κ. Λαζαρίδης. Πρότεινε επίσης την ίδρυση Πανεπιστημίου Αγροτικής Ανάπτυξης και Οικονομίας - και όχι μεμονωμένων σχολών ή τμημάτων - με δεδομένο ότι ήδη η κυβέρνηση επενδύει στον πρωτογενή τομέα, αλλά και ένα αντίστοιχο για την Τουριστική Διαχείριση και Προβολή.

 

 

★ Πηγή: Συντακτική ομάδα του eklogika.gr


💬Αφήστε το σχόλιο σας

Τα πεδία με αστεράκι είναι υποχρεωτικά

Δείτε επίσης τα τελευταία νέα με χρονολογική σειρά

Η κυβέρνηση δεν διαθέτει ολοκληρωμένη εθνική στρατηγική απέναντι στην Τουρκία, λέει το ΚΙΝΑΛ

12/08/2020 - 20:05 - Ο μοναδικός ενδεδειγμένος τρόπος αντιμετώπισης των εντεινόμενων προκλήσεων της Τουρκίας...

Εθνική γραμμή έναντι της Τουρκίας ζήτησε ξανά από τον Κ. Μητσοτάκη η Φ. Γεννηματά

11/08/2020 - 13:39 - «Απαιτείται εθνική γραμμή και αρραγές εσωτερικό μέτωπο που έπρεπε από καιρό να έχει...

Να μην επιτρέψει η κυβέρνηση στην Τουρκία να δημιουργήσει τετελεσμένα, ζήτησε η Φ. Γεννηματά

10/08/2020 - 21:49 - «Να αποτρέψει την προσπάθεια της Τουρκίας να δημιουργήσει τετελεσμένα σε βάρος κυριαρχικών μας...

Αποκαρδιωτική και εξοργιστική η εικόνα στην Εύβοια, καταγγέλλει το ΚΙΝΑΛ

10/08/2020 - 20:50 - Τις πληγείσες περιοχές της Εύβοιας, Λευκαντί, Βασιλικό και Ψαχνά επισκέφθηκε κλιμάκιο του...

Ενημέρωση των κομμάτων για τα ελληνοτουρκικά ζήτησε ο Α. Λοβέρδος

10/08/2020 - 16:14 - Να ενημερωθούν τα κόμματα από την κυβέρνηση για τις «επιθετικές πρακτικές της Άγκυρας», ζήτησε...

Επιστροφή στη λίστα με τα Νέα - ειδήσεις
Θεματικά νέα

Πολιτικά άρθρα Συμφωνία Ελλάδας-Αιγύπτου, δεν κλείνουμε τα μάτια στην πραγματικότητα, γιατί σύντομα θα μας εκδικηθεί

Γιάννης Μαγκριώτης

Οι ψεύτικοι πανηγυρισμοί και η εύκολη αισιοδοξία, είναι εξίσου επικίνδυνες συμπεριφορές με την εύκολη και διαρκή απαισιοδοξία. Ο Έλληνας υπουργός...

Δείτε όλο το άρθρο
Κρατικές προμήθειες: Και όμως μπορούν να ωθήσουν την εγχώρια παραγωγή

Δημήτρης Μάρδας

Το 1993 με την ολοκλήρωση της Ενιαίας Αγοράς της ΕΕ, ένα σύνολο από τέσσερεις Οδηγίες επιδίωκαν να ρυθμίσουν την αγορά των κρατικών προμηθειών των...

Δείτε όλο το άρθρο
Το ματς του θανάτου – Ουκρανία 1942: Ο αετός του Γ΄ Ράιχ «ξεπουπουλιάζεται» στο γήπεδο

Tην περίοδο της γερμανικής κατοχής στην Ευρώπη, υπήρξαν περιπτώσεις που οι ναζί ενθάρρυναν τη διοργάνωση αθλητικών διοργανώσεων για τους δικούς τους...

Δείτε όλο το άρθρο
2 Aυγούστου: Παγκόσμια ημέρα Ολοκαυτώματος των Ρομά – Kοίτα να μην ξεχάσεις / Ντικ τενά μπιστρέ

Πάνω από 500.000 θύματα είχαν οι Ρομά κατά την περίοδο της γερμανικής κατοχής στην Ευρώπη. Η επιλογή της 2 Αυγούστου και μάλιστα με πολλά χρόνια...

Δείτε όλο το άρθρο
Ανάλυση για Τουρκία: Αυτά που αλλάζουν μετά το Καστελλόριζο

Η επιλογή της Τουρκίας ν’ αναστείλει και ενδεχομένως να ματαιώσει το σχέδιο για σεισμικές έρευνες εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας αποτελεί ηχηρή...

Δείτε όλο το άρθρο
Δείτε όλα τα άρθρα
Δημοσκοπήσεις Δημοσκόπηση της Marc για το Πρώτο Θέμα (6/7/2020) Στη δημοσκόπηση της Marc, η ΝΔ προηγείται 21,5 εκατοστιαίες μονάδες έναντι ΣΥΡΙΖΑ. Στην πρόθεση ψήφου λαμβάνει το 42%, ο ΣΥΡΙΖΑ το 20,5%, το ΚΙΝΑΛ το... Δείτε περισσότερα Δημοσκόπηση της Opinion Poll (6/7/2020) Στη δημοσκόπηση της OPINION POLL , η ΝΔ συγκεντρώνει το 41,2% στην πρόθεση ψήφου, έναντι του 20,7% που συγκεντρώνει ο ΣΥΡΙΖΑ. Ακολουθούν το ΚΙΝΑΛ με... Δείτε περισσότερα
Αναζήτηση δημοσκόπησης
Μέσο Δημοσίευσης
Επωνυμία Εταιρείας
Ημερομηνία      Από:
Δημοσίευσης   Έως:

Δείτε όλες τις δημοσκοπήσεις