Συζήτηση στη Βουλή για το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση (LIVE)

🕔17/12/2020 - 14:36

Αίτημα ονομαστικής ψηφοφορίας έχει καταθέσει ο ΣΥΡΙΖΑ επί τεσσάρων άρθρων του νομοσχεδίου

Με την ψήφισή του αναμένεται να ολοκληρωθεί σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής η συζήτηση επί του νομοσχεδίου που αφορά την Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει καταθέσει αίτημα για ονομαστική ψηφοφορία επί τεσσάρων άρθρων του νομοσχεδίου, που αφορούν την τις σχολές μαθητείας ΟΑΕΔ και τις Επαγγελματικές Σχολές Εκπαίδευσης (ΕΣΚ), καθώς και την συγκρότηση των επιχειρησιακών συμβουλίων.

Από την πλευρά του, το ΚΙΝΑΛ κατέθεσε αίτηση αντισυνταγματικότητας, η οποία, ωστόσο, απορρίφθηκε.

 

Ολιστική μεταρρύθμιση το νομοσχέδιο, είπε η Ν. Κεραμέως

«Εισηγούμαστε μια ολιστική μεταρρύθμιση που επιχειρεί να αλλάξει τη νοοτροπία της κοινωνίας απέναντι στον τόσο σημαντικό πυλώνα του εκπαιδευτικού μας συστήματος, την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση», σημείωσε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, που πρόσθεσε πως «στόχος μας είναι από λύση ανάγκης για λίγους, να καταστεί συνειδητή επιλογή για πολλούς».

«Ο κοινωνικός ανελκυστήρας της εκπαίδευσης δεν είναι ένας αλλά πολλοί με εναλλακτικές διαδρομές», είπε και χαρακτήρισε το νομοσχέδιο ως μία μεταρρύθμιση «που αντιμετωπίζει ολιστικά τον επαγγελματικό πυλώνα της εκπαίδευσης και επιχειρεί να θεραπεύσει τις διαχρονικές του παθογένειες, ώστε με συντονισμένες παρεμβάσεις να καταστήσει την επαγγελματική εκπαίδευση και την επαγγελματική κατάρτιση αναπτυξιακό εφαλτήριο στη συνείδηση της κοινωνίας και σύγχρονο εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής».

«Ο ρυθμός αποφοίτησης των φοιτητών μας είναι ο χαμηλότερος σε όλη την ΕΕ. Το 30% δεν αποφοιτά ποτέ ενώ σχεδόν 25% των καταρτιζομένων των ΙΕΚ είναι απόφοιτοι ΑΕΙ, που οδηγούνται στην επαγγελματική κατάρτιση για να βρουν δουλειά. Αυτή η στρέβλωση εκπορεύεται από μία κακώς εννοούμενη νοοτροπία, από ένα στερεότυπο, ότι η καταξίωση έρχεται μόνο με το πτυχίο πανεπιστημίου, και όχι από τεχνικές επαγγελματικές σπουδές», επεσήμανε η κ. Κεραμέως.

Η υπουργός Παιδείας έθεσε ως κεντρική στόχευση σε όλα τα επίπεδα, τη «στενότερη σύνδεση επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με την αγορά εργασίας», ενώ έμφαση έδωσε στην ενίσχυση του ΕΟΠΠΕΠ «ως εθνικού φορέα πιστοποίησης προσόντων και διασφάλισης της ποιότητας σε ΕΕΚ - ΔΒΜ».

Ανέφερε επίσης ότι οι περισσότεροι εξωκοινοβουλευτικοί φορείς συμφωνούν ότι το νομοσχέδιο κινείται στη σωστή κατεύθυνση ενώ σημείωσε ότι «τα σημεία απόκλισης εδράζονται κυρίως σε ιδεολογικές διαφορές και ταυτοτικές εμμονές, όπως ο ρόλος της αγοράς εργασίας στη διαμόρφωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και η δυνατότητα να ακολουθήσει ένας νέος μετά το Γυμνάσιο τον δρόμο μίας επαγγελματικής σχολής κατάρτισης».

Ταυτόχρονα, έκανε λόγο για «βαθιά ιδεολογική διαφωνία που υπάρχει ανάμεσα στη ΝΔ και στον ΣΥΡΙΖΑ», τονίζοντας ότι για τον ΣΥΡΙΖΑ «το κοινωνικό ασανσέρ της παιδείας είναι ένα, και οδηγεί μόνο στο Πανεπιστήμιο, για αυτό και έκανε τα πάντα για να μπουν όλοι με βαθμό ακόμα και με ένα και δύο».

«Ο κοινωνικός ανελκυστήρας για το ΣΥΡΙΖΑ είναι ένας για εμάς είναι πολλοί, με εναλλακτικές και αλληλοσυνδεόμενες διαδρομές. Σημασία έχει να μπορούν οι νέοι μας μέσα από τις επιλογές αυτές να ανακαλύπτουν τις κλίσεις και τα ταλέντα τους, επιλογές που θα τους κάνουν μορφωμένους, καταρτισμένους, ευτυχισμένους, δημιουργικούς, επιλογές που θα τους οδηγήσουν σε ποιοτικές θέσεις εργασίας. Αυτός είναι ο κεντρικός στόχος μας με το παρόν νομοθέτημα», κατέληξε η κ. Κεραμέως.

 

Δείτε τη συζήτηση ζωντανά:

Ο γγ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, αναφέρθηκε στην ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με την οποία από φέτος θα ισχύσει άλλος τρόπος πρόσβασης στα ΑΕΙ για τους μαθητές με περιορισμένες επιλογές και θέσπιση ξεχωριστών βάσεων από τα πανεπιστημιακά τμήματα.

«Στο δρόμο δηλαδή που άνοιξε ο ΣΥΡΙΖΑ βάζετε επιπλέον φραγμούς και φίλτρα σε παιδιά που ζουν την κόλαση της καραντίνας και το άγχος των Πανελλαδικών. Αντί δηλαδή να επιλέγουν οι μαθητές τμήμα θα επιλέγουν τα τμήματα τους μαθητές» είπε ο κ. Κουτσούμπας, που επεσήμανε πως «είναι πρώτη φορά στα χρονικά που μια κυβέρνηση φέρνει τέτοια άθλια, κατάπτυστη απόφαση που θέλετε να ισχύσει μάλιστα από φέτος».

«Πάρτε τη πίσω τώρα. Δεν είναι δυνατό να φέρετε ένα τέτοιο πράγμα για ψήφιση. Εκτός αν πάτε φιρί-φιρί και σπέρνετε ανέμους για να θερίσετε θύελλες», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Κουτσούμπας επεσήμανε ότι σειρά φορέων αποκλείστηκαν από την ακρόαση φορέων με ευθύνη της κυβέρνησης η οποία επέλεξε με ποιούς θα συνομιλήσει, «με πρώτο και καλύτερο τον ΣΕΒ του οποίου ο εκπρόσωπος είπε οτι ο καλός εκπαιδευτικός πρέπει να ρωτάει τις επιχειρήσεις τι διδάσκει. Τέτοιο θράσος!».

«Αυτοί είναι οι πραγματικοί εξωσχολικοί που λέτε κύριοι της κυβέρνησης, για να θυμίσω τη λέξη-καραμέλα που χρησιμοποιήσατε στους αγώνες των μαθητών το τελευταίο διάστημα, όταν αναφερόσαστε στους γονείς τους, στους δασκάλους τους, των οποίων τα δίκαια αιτήματα αποδεικνύονται ολόσωστα, και τους ονομάσατε τότε εξωσχολικούς που υποκινούν» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σημείωσε ότι από την ακρόαση φορέων αποκλείστηκαν η ΑΣΓΜΕ που εκπροσωπεί 300.000 γονείς, ο Σύλλογος Σπουδαστών Δημοσίων ΙΕΚ Αττικής που εκπροσωπεί 3.000 σπουδαστές, ενώ αποκλείστηκε ακόμα και η Διδασκαλική Ομοσπονδία.

«Ακούστε τους γονείς, και αυτοί ειδικοί είναι και βλέπουν τα παιδιά τους να ξεροσταλιάζουν μπροστά σε οθόνες, τα παίρνει ο ύπνος μπροστά στις οθόνες και για να ξεσκάσουν πάλι μπροστά στις οθόνες. Ακούστε τους εκπαιδευτικούς, που λένε ορθά-κοφτά ότι αυτό δεν είναι μάθημα, είναι διεκπεραίωση» είπε απευθυνόμενος στην κυβέρνηση.

Τόνισε ότι η δια ζώσης εκπαίδευση είναι αναντικατάστατη, «όχι μόνο για να επιτευχθούν οι μαθησιακοί στόχοι αλλά και για να στηριχθεί το παιδί του ‘τελευταίου θρανίου’, αυτό το παιδί που θέλει παραπάνω στήριξη».

Σημείωσε ότι το μεγάλο ζήτημα είναι να βρεθούν εκπαιδευτικοί και μαθητές από κοντά και όχι η καταγραφή των βαθμών τώρα.

«Πάρτε μέτρα για να ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια τώρα. Αυτό είναι το μοναδικό αίτημα που πρέπει να υλοποιήσετε και το οποίο έπρεπε να γίνει ‘χθες’. Και μην τα ρίχνετε όλα στον κορωνοϊό για να δικαιολογηθείτε. Κάντε προσλήψεις εκπαιδευτικών, αξιοποιήστε χώρους και αίθουσες σε σχολεία που παραμένουν αναξιοποίητες, αραιώστε τα τμήματα» είπε απευθυνόμενος στην κυβέρνηση.

Σε ό,τι αφορά τα πανεπιστήμια σημείωσε ότι είναι κλειστά εδώ και ένα χρόνο με αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης η οποία «περί άλλων τυρβάζει» ενώ, όπως είπε «σε λίγο θα βάλετε και σώματα καταστολής να διδάσκουν στους φοιτητές, γιατί τέτοιους προσλαμβάνετε. Καθηγητές δεν βλέπουμε να βάζετε. Λεφτά δίνετε για μια αμφιβόλου ποιότητας ασφάλεια των ΑΕΙ, αλλά για να ανοίξουν με πραγματική ασφάλεια και να συνεχίσει η μορφωτική διαδικασία σταδιακά, ούτε λόγος».

«Η μόνη έγνοια του υπουργείου Παιδείας είναι να νομοθετεί υπέρ των ιδιωτικών συμφερόντων σε βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης», τόνισε η αναπληρώτρια τομεάρχης Παιδείας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Μερόπη Τζούφη, που σημείωσε πως το νομοσχέδιο κατεδαφίζει τη δημόσια εκπαίδευση και κατάρτιση.

«Η κυβέρνηση παραδίδει τα κλειδιά στην αγορά και τις επιχειρήσεις, ενώ εξωθεί χιλιάδες παιδιά από τα θρανία στην φτηνή, πρώιμη κατάρτιση και την αναλώσιμη εξειδίκευση», υπογράμμισε προσθέτοντας πως η κυβέρνηση έχει σοβαρότατες ευθύνες για το κλείσιμο των σχολείων και τα προβλήματα στην τηλεκπαίδευση: «Στην αρχή της σχολικής χρονιάς διαβεβαιώνατε πως όλα είναι έτοιμα, όμως δεν προχωρήσατε σε επιπλέον χρηματοδότηση, δε μεριμνήσατε για επιπλέον προσωπικό, δε λάβατε καμία πρωτοβουλία για αραίωση των μαθητών ανά τάξη και δεν ενισχύσατε τις ψηφιακές υποδομές όπως θα έπρεπε».

«Όσον αφορά τον εξοπλισμό των μαθητών, λέτε πως έχετε στείλει 90.000 συσκευές στα σχολεία. Καθημερινά, εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές σας διαψεύδουν. Απαντήστε με ειλικρίνεια. Έχετε κάνει καταμέτρηση των αναγκών; Πόσα είναι τα παιδιά που δε διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό; Πόσες συσκευές έχετε στείλει μέχρι τώρα και με ποια προτεραιότητα; Τώρα μιλάτε για πιθανή επαναλειτουργία των σχολείων στις 7 Ιανουαρίου. Είστε έτοιμοι ή τα σχολεία θα ανοίξουν όπως έκλεισαν; Και αν υπάρξει ένα τρίτο κύμα της πανδημίας, που όπως γνωρίζουμε είναι πιθανό, και οδηγηθούμε και πάλι στο κλείσιμο των σχολείων, η τηλεκπαίδευση θα λειτουργήσει απρόσκοπτα;», σημείωσε. 

Όσον αφορά το νομοσχέδιο, τόνισε πως η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι επιδιώκει την αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, όμως εδώ και 19 μήνες, το υπουργείο Παιδείας άφησε στην τύχη τους τα ΕΠΑΛ και υπονόμευσε το πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ», θέσπισε ένα άδικο σύστημα μοριοδότησης των εκπαιδευτών ΙΕΚ, ενώ με τον προϋπολογισμό για το 2021 μειώνει τις σχετικές δαπάνες κατά 30 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στη μεταρρύθμιση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, με κύρια γνωρίσματα την ενίσχυση του κοινωνικού χαρακτήρα της επαγγελματικής εκπαίδευσης, τον περιορισμό των ανισοτήτων, την παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης σε συνδυασμό με εξειδικευμένη γνώση ώστε να αποφεύγεται η πρόωρη ειδίκευση και να εξασφαλίζονται αξιοπρεπείς επαγγελματικοί διέξοδοι.

«Η Νέα Δημοκρατία επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος. Σήμερα, μας καλεί να θεσμοθετήσουμε την συντεταγμένη αποχώρηση των μαθητών από τα σχολεία προς τις σχολές πρόωρης εξειδίκευσης. Είναι ένα σχέδιο κοινωνικά ανάλγητο και παιδαγωγικά αποτυχημένο», σημείωσε χαρακτηριστικά για την επανίδρυση των Επαγγελματικών Σχολών Εκπαίδευσης (ΕΣΚ), οι οποίες προωθούν την παιδική και απλήρωτη εργασία σε βάρος της γενικής εκπαίδευσης.

Σε ό,τι αφορά την ίδρυση των Πρότυπων ΕΠΑΛ, η κ. Τζούφη υπογράμμισε πως η κυβέρνηση Μητσοτάκη χαρακτηρίζεται από «σύνδρομο προτυποποίησης». Η μοναδική «πρωτοτυπία» έγκειται στον απόλυτο έλεγχο του προγράμματος σπουδών και των ειδικοτήτων από τους εκπροσώπους της αγοράς.

Αναφορικά με τη ρύθμιση που οδηγεί στο κλείσιμο του 40% των δημόσιων ΙΕΚ, σημείωσε πως ευνοεί τα ιδιωτικά ΙΕΚ, ενώ σε συνδυασμό με την πρόβλεψη των κατατακτήριων εξετάσεων των αποφοίτων σε τμήμα ΑΕΙ, τα ΙΕΚ μετατρέπονται σε πάροχο για εναλλακτική είσοδο στα πανεπιστήμια, αποφεύγοντας τις πανελλήνιες εξετάσεις.«Την ίδια στιγμή η κ. Κεραμέως εξαγγέλλει τη μείωση του αριθμού των εισακτέων μέσω των εξετάσεων και σχεδιάζει να θέσει μια σειρά από κόφτες. Η αριστεία στα καλύτερά της».

Για τη διάταξη που υποβαθμίζει τις σχολές μαθητείας του ΟΑΕΔ, τόνισε πως «μετατρέπονται από σχολές δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης σε μεταγυμνασιακές σχολές επαγγελματικές κατάρτισης, ενώ υποβαθμίζει αναδρομικά τα πτυχία 70.000 αποφοίτων».

Στο ίδιο πλαίσιο, οι ρυθμίσεις για το ρόλο των ΚΔΒΜ στη συμβουλευτική και τον επαγγελματικό προσανατολισμό «κατεδαφίζουν τις συστηματικές προσπάθειες που έγιναν από τον ΟΑΕΔ για την υποστήριξη των ανέργων, ανοίγουν το δρόμο για κατασπατάληση του 1,5 δις ευρώ από το ταμείο ανάκαμψης και οδηγεί σε φαινόμενα κρατικοδίαιτης αγοράς που πρόσφατα οδήγησαν στο σκάνδαλο του Σκόιλ Ελικίκου».

Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ επεσήμανε πως «η πλειοψηφία των κοινωνικών εταίρων είναι αντίθετημε την ίδρυση των Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης και την υποβάθμιση των σχολών Μαθητείας του ΟΑΕΔ. Επίσης, κοινωνικοί φορείς και εκπαιδευτικοί είναι αντίθετοι στο μοντέλο της πρόωρης εξειδίκευσης. Όλοι εκτός του ΣΕΒ».

Τέλος, κάλεσε την υπουργό Παιδείας να αποσύρει τη ρύθμιση για τα υπηρεσιακά συμβούλια των εκπαιδευτικών. «Είναι μια πραξικοπηματική ρύθμιση που αγνοεί τη βούληση του 93% των εκπαιδευτικών. Η κυβέρνηση έπαιξε το χαρτί του αυταρχισμού και έχασε. Η μεγάλη πλειοψηφία γύρισε την πλάτη στις επιλογές της υπουργού Παιδείας, η οποία σήμερα αντί να παραδεχτεί την ήττα και να κάνει πίσω, νομοθετεί τη στελέχωση των υπηρεσιακών συμβουλίων με διορισμένους αντιπροσώπους από την ίδια».

«Στόχος του υπουργείου Εξωτερικών  με τη νέα νομοθετική ρύθμιση είναι να άρουμε τους σκληρούς γραφειοκρατικούς περιορισμούς,  να  δώσουμε ώθηση στην Ελλάδα ώστε να καταστεί διεθνές εκπαιδευτικό κέντρο ενισχύοντας την εξωστρέφεια της και προσελκύοντας φοιτητές  από ξένες χώρες με τη χορήγηση της ‘Student Visa’ με διαδικασίες fast track για την παρακολούθηση ελληνικών προγραμμάτων σπουδών σε ελληνικά πανεπιστήμια δημόσια και ιδιωτικά», υπογράμμισε ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης υπεραμυνόμενος της τροπολογίας που κατατέθηκε με δική του πρωτοβουλία και σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία, στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την Επαγγελματική Εκπαίδευση

«Είναι  ένα ακόμη βήμα προς την κατεύθυνση της ανάδειξης της Ελλάδας ως τόπου προσέλκυσης σπουδαστών από χώρες του εξωτερικού και έρχεται να προστεθεί σε ανάλογες πρωτοβουλίες δημιουργίας θεωρήσεων εισόδου, που ήδη λειτουργούν, για επιχειρηματικούς σκοπούς, όπως η Business Visa», σημείωσε ο κ. Βαρβιτσιώτης. 

Τόνισε ακόμα ότι «παρέχεται η δυνατότητα σε πολίτες τρίτων χωρών, φοιτητές ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης αλλοδαπής που συμμετέχουν σε θερινά προγράμματα σπουδών να εισέρχονται στη χώρα για χρονική περίοδο έως 7 μήνες, με fast track διαδικασίες, ήτοι με την χορήγηση εθνικής θεώρησης από την οικεία ελληνική διπλωματική ή έμμισθη προξενική αρχή, χωρίς την υποχρέωση έκδοσης -στη συνέχεια- άδειας διαμονής». 

Σύμφωνα με τη ρύθμιση, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους ενώ  δεν επιτρέπεται να παρέχουν εξαρτημένη εργασία ή να ασκήσουν οικονομική δραστηριότητα στην Ελλάδα. 

Με την ίδια απλοποιημένη διαδικασία θα εισέρχονται στην Ελλάδα για χρονική περίοδο ως 12 μήνες όσοι πολίτες τρίτων χωρών- εργαζόμενοι σε επιχείρηση τρίτης χώρας ή κράτους-μέλους της ΕΕ ή του ΕΟΧ παρακολουθούν προγράμματα σπουδών σε Κολλέγια, τα οποία παρέχουν κατ' αποκλειστικότητα σπουδές, βάσει συμφωνιών πιστοποίησης (validation) και δικαιόχρησης (franchising) με ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής, αναγνωρισμένα από τις αρμόδιες αρχές στη χώρα που εδρεύουν. Σε αυτή την περίπτωση, οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να συνοδεύονται από τα μέλη της οικογένειάς τους, κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στην χώρα, δεν θα επιτρέπεται, όμως, και πάλι να παρέχουν εξαρτημένη εργασία ή να ασκήσουν οικονομική δραστηριότητα στη χώρα. 

 

Να μην εφαρμοστεί φέτος η Τράπεζα Θεμάτων ζήτησε ο ΣΥΡΙΖΑ

Τη μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων για το σχολικό έτος 2020-2021 ζητούν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με τροπολογία που κατέθεσαν στο νομοσχέδιο, με πρωτοβουλία του τομεάρχη Παιδείας Νίκου Φίλη και της αναπληρώτριας Μερόπης Τζούφη.

Οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης χαρακτηρίζουν «αναγκαία τη νέα ρύθμιση ενόψει των νέων συνθηκών που διαμορφώθηκαν λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού».

«Λόγω των πολλών και σοβαρών προβλημάτων στην οργάνωση και πραγμάτωση της μαθησιακής διαδικασίας, κρίνεται παιδαγωγικό αδόκιμο να λαμβάνονται επιπλέον μέτρα που δυσχεραίνουν περισσότερο την προσπάθεια των μαθητών να ανταποκριθούν στις προβαλλόμενες απαιτήσεις. Υπενθυμίζεται ότι κατά την πρώτη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων το 2013 αυξήθηκε ο αριθμός των μετεξεταστέων από 4% στο 16%», υπογραμμίζουν οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

★ Πηγή: Συντακτική ομάδα του eklogika.gr


💬Αφήστε το σχόλιο σας

Τα πεδία με αστεράκι είναι υποχρεωτικά

Δείτε επίσης τα τελευταία νέα με χρονολογική σειρά

Πανικόβλητη η κυβέρνηση ανέβαλε τη συνεδρίαση της επιτροπής πόθεν έσχες, σημείωσε ο ΣΥΡΙΖΑ

27/07/2021 - 20:47 - «Το πόθεν έσχες του κ. Μητσοτάκη είναι τόσο καλώς καμωμένο, που πανικόβλητη η κυβέρνηση ανέβαλε...

Η Ελλάδα δεν θα παραιτηθεί από το υπέρτατο δικαίωμα της άμυνας είπε ο Κ. Μητσοτάκης

27/07/2021 - 20:12 - Συνάντηση με τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκο Αναστασιάδη είχε σήμερα ο πρωθυπουργός...

Τους λόγους που δεν παραδίδει τη βουλευτική της έδρα εξήγησε η Κ. Αδάμου

27/07/2021 - 19:46 - Τους λόγους για τους οποίους δεν παραδίδει τη βουλευτική της έδρα μετά από την ανεξαρτητοποίησή...

WHAT’S UP DIY: Διπλάσια λεπτά ομιλίας προς όλους, στην ίδια τιμή και νέα πακέτα DIY (φοιτητικά)

27/07/2021 - 19:25:19 -

Ολοκληρώθηκε η σύνδεση Φυσικού Αερίου στο Στρατόπεδο «Παπάγου»

27/07/2021 - 19:18 - Το έργο της κατασκευής δικτύου αγωγών φυσικού αερίου στις Εγκαταστάσεις του Στρατοπέδου...

Επιστροφή στη λίστα με τα Νέα - ειδήσεις
Θεματικά νέα

Πολιτικά άρθρα Που πηγαίνουν τα πρώτα δισ από το Ταμείο Ανάκαμψης

Νότης Μαριάς

Ψίχουλα για τους Έλληνες μικρομεσαίους Ο κύβος ερρίφθη για τον  Μηχανισμό Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, γνωστόν ως   Ευρωπαϊκό Ταμείο...

Δείτε όλο το άρθρο
Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται ένα νέο Δικαστικό κτιριακό συγκρότημα

Νικόλαος Παπαδόπουλος

Πάνω στα ερείπεια των αρχαίων τειχών της Θεσσαλονίκης, κοντά στο σημείο όπου η παραθαλάσσια πλευρά των οχυρώσεων συμβαλλόταν με τη δυτική κτίστηκε,...

Δείτε όλο το άρθρο
Τρία σε ένα: Ένας πρύτανης, η υπουργός Παιδείας και τώρα κάποιος Πατέλης!

Αθανάσιος Πιτσιόρλας

Αξιότιμοι βουλευτές, Προσφάτως έστειλα επιστολή προς τον πρύτανη του Αριστοτέλειου για τις διδακτορικές διατριβές νομικής. Είναι ο πρύτανης που έβαλε...

Δείτε όλο το άρθρο
Ο ονειδισμός των επιστημόνων από κυβερνητικό στέλεχος

Νικόλαος Παπαδόπουλος

“Όχι απλώς δεν είναι απαραίτητο το διδακτορικό, αλλά είναι και κάτι το αρνητικό. Εγώ δηλαδή, δεν θα προσλάμβανα κάποιον με διδακτορικό αν μου έκανε...

Δείτε όλο το άρθρο
Παιδεία, o μεγάλος ασθενής!

Δημήτρης Μάρδας

- T o εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι ίσως πολύ μεγαλύτερος ασθενής από ότι η οικονομία ή η εξωτερική μας πολιτική. Πολλά είναι τα ανοιχτά του μέτωπα,...

Δείτε όλο το άρθρο
Δείτε όλα τα άρθρα
Δημοσκοπήσεις Δημοσκόπηση της ALCO για το OPEN (20-7-2021) Δημοσκόπηση της Alco για το Open. Προβάδισμα ΝΔ με 12.8%   Δείτε έδω την δημοσκόπηση Δείτε περισσότερα Δημοσκόπηση της MRB (8-7-2021) Δημοσκόπηση της MRB. Προβάδισμα ΝΔ με 10.9%   Δείτε έδω την δημοσκόπηση Δείτε περισσότερα
Αναζήτηση δημοσκόπησης
Μέσο Δημοσίευσης
Επωνυμία Εταιρείας
Ημερομηνία      Από:
Δημοσίευσης   Έως:

Δείτε όλες τις δημοσκοπήσεις
Νέα της HELEXPO
Συνεδριάζει στη Θεσσαλονίκη η Κριτική Επιτροπή  του Διεθνούς Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού  για την Ανάπλαση

Συνεδριάζει στη Θεσσαλονίκη η Κριτική Επιτροπή του Διεθνούς Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού για την Ανάπλαση


Στη Θεσσαλονίκη βρίσκονται από χθες και συνεδριάζουν τα μέλη της Κριτικής Επιτροπής του Διεθνούς Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού για την Ανάπλαση του...


Δείτε θέμα και σχόλια