Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας: Η ισοπέδωση των επιστημόνων συνεχίζεται

🕔24/08/2011 - 12:39

Η απόσυρση της διάταξης που αναγνώριζε τις πενταετείς σπουδές ως master, είναι το «κόκκινο πανί» για το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας ( το οποίο, σημειωτέον, αποτελεί τον θεσμοθετημένο επιστημονικό σύμβουλο της πολιτείας). Καταγγέλλει σε οξύτατους τόνους το  υπουργείο Παιδείας ότι «συνεχίζει την ρουσφετολογική και παλαιοκομματική του παράδοση», ότι η ισοπέδωση των επιστημόνων συνεχίζεται». Σε ανακοίνωσή του,   υποστηρίζει ότι «το νομοσχέδιο  κινείται «στις λογικές της διακομματικής ομάδας αναπαραγωγής βουλευτών από τη συντεχνία των καθηγητών ΤΕΙ, της κρατικοδίαιτης ΕΕΤΕΜ και της εσωκομματικής εκμετάλλευσης των οργανώσεων νεολαίας των ΤΕΙ».

Το Τεχνικό Επιμελητήριο χρεώνει στην κυβέρνηση το γεγονός ότι «με την επιλογή της να υποκύψει στις συντεχνίες της ισοπέδωσης αναλαμβάνει ιστορικές ευθύνες για την υποβάθμιση του επιστημονικού δυναμικού της χώρας και την πλήρη απορρύθμιση της αγοράς εργασίας και της ανάπτυξης» και στέλνει μήνυμα ότι «ο επιστημονικός κόσμος της χώρας θα αντισταθεί στην επιχειρούμενη ισοπέδωση, είτε το Σχέδιο Νόμου ψηφισθεί στις 24 Αυγούστου είτε σε οποιαδήποτε άλλη χρονική στιγμή».

Η ανακοίνωση του ΤΕΕ, μεταξύ άλλων επισημαίνει:

«Το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας παρέμεινε προσηλωμένο στο δρόμο που χάραξε ο Απόστολος Κακλαμάνης και συνέχισε με πάθος ο μόνιμος υφυπουργός των κυβερνήσεων Καραμανλή, Σπύρος Ταλιαδούρος. Σε βάρος των επιστημόνων της ολιστικής-πραγματικής Ανώτατης Παιδείας δικαιώνεται η λογική της ελάχιστης προσπάθειας με μικροπολιτική επιδίωξη την στήριξη της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας από το χώρο των ΤΕΙ στη μάχη που έχει προαναγγελθεί ότι θα ξεκινήσει με την έναρξη της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς και στις λογικές της διακομματικής ομάδας αναπαραγωγής βουλευτών από τη συντεχνία των καθηγητών ΤΕΙ, της κρατικοδίαιτης ΕΕΤΕΜ και της εσωκομματικής εκμετάλλευσης των οργανώσεων νεολαίας των ΤΕΙ.
Καμιά κουβέντα για τις πραγματικές στρεβλώσεις, κανένας αξιόπιστος μηχανισμός ελέγχου για το πώς βαφτίζονται οι μελέτες ερευνητικά προγράμματα από κυβερνητικούς οργανισμούς, για το πώς οι καθηγητές θα είναι και επαγγελματίες, για το πώς διασφαλίζεται κάθε στρέβλωση που δεν εξυπηρετεί την εκπαίδευση και την έρευνα.
Το Υπουργείο Παιδείας, αντί να νουθετεί πρέπει να απολογηθεί, ως συνεχιστής αυτής της πολιτικής και κύρια υπεύθυνο για τη σημερινή κατάσταση και στην κοινωνία και στην παιδεία.
Ακριβώς την ίδια χρονική περίοδο που σε όλη την Ευρώπη εγκαταλείπεται ως αποτυχημένο το μοντέλο της Μπολόνια, στη χώρα μας ετεροχρονισμένα επιχειρείται να εισαχθεί ο 3ετής κύκλος σπουδών αντί να αναγνωριστούν τα διπλώματα των Μηχανικών ως master και να απελευθερωθούν οι παραγωγικές δυνάμεις τους στη μάχη της ανάπτυξης. Είναι άλλωστε ενδεικτικό το παζάρι της ηγεσίας του Υπουργείου με τις συντεχνίες των ΤΕΙ:


-Το βράδυ της Δευτέρας υπήρχε διάταξη, που αναγνώριζε τις πενταετείς σπουδές ως master, γεγονός στο οποίο αντέδρασε η ΕΕΤΕΜ.
-Το πρωί της Τρίτης η Υπουργός Παιδείας, κα Διαμαντοπούλου απέσυρε την διάταξη.
-Το απόγευμα της ίδιας μέρας η κυβέρνηση στο Κοινοβούλιο μιλούσε για αξιοκρατία, για δικαιοσύνη, για άλλα ήθη στην Παιδεία, στην κοινωνία και στην πολιτική, για διεθνοποίηση των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.

 
Πως εννοεί η κυβέρνηση τους παραπάνω όρους:
Αξιοκρατία: οι θεσμοθετημένες πενταετείς σπουδές, οι οποίες στην πραγματικότητα είναι 6,5 χρόνια στα ελληνικά πολυτεχνεία και στις πολυτεχνικές σχολές ισοτιμούνται με τα 3,5 χρόνια ΑΤΕΙ, τα τρία χρόνια ΤΕΙ και τα διετή ΚΑΤΕΕ;
Δικαιοσύνη: οι απόφοιτοι των πολυτεχνείων και πολυτεχνικών σχολών ολοκληρώνουν τον πρώτο κύκλο σπουδών μετά από πενταετία. Οι απόφοιτοι των ΤΕΙ τον ολοκληρώνουν μετά από 2 εως 3,5 χρόνια. Απολύτως ρουσφετολογικά δίνεται η δυνατότητα στα ΤΕΙ, χωρίς επιστημονικό προσωπικό, χωρίς υλικοτεχνική υποδομή, με διαδικασίες που δεν καθορίζουν ούτε το πρόγραμμα σπουδών, να δημιουργούν και δεύτερο κύκλο σπουδών. Ποια η συνέχεια; Μα φυσικά, στο εθνικό πλαίσιο προσόντων, να προσδιοριστεί το επίπεδο σπουδών ! Και προφανώς, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με το Σχέδιο Νόμου, θα τοποθετήσει σε ανώτερο επίπεδο τον απόφοιτο ΤΕΙ, με master - καθώς θα έχει ολοκληρώσει δυο κύκλους σπουδών - σε σχέση με τον απόφοιτο του Πολυτεχνείου !
Διεθνοποίηση των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων: οι πενταετείς σπουδές των πολυτεχνείων της χώρας - κατά συνέπεια - ισοτιμούνται με bachelor, κάθε τυχαίου «Ευρωπαϊκού» Πανεπιστημίου, αμφιβόλου ποιότητας και χαμηλής αξιολόγησης. Κατά τα λοιπά ο στόχος είναι να έρθουν ξένοι και να σπουδάσουν στην Ελλάδα. Για ποιο λόγο; Για να λάβουν το bachelor, σε 6,5 χρόνια; Είναι λογική αυτή που πρυτανεύει στο υπουργείο Παιδείας; Ή θεωρεί ότι στηρίζει με αυτόν τον τρόπο τα Πανεπιστήμια και τα Πολυτεχνεία της χώρας; Όταν, μάλιστα, επιτρέπει σ’ ένα «υπερανώτατο» ΤΕΙ να συγκροτήσει δεύτερο κύκλο σπουδών με πανεπιστήμιο του εξωτερικού, αμφιβόλου ποιότητας, κατεύθυνσης, αξιολόγησης, και να μοιράζει χαρτιά, ώστε να πετύχει πλήρως την διεθνοποίηση. Την ίδια ώρα το υπουργείο Παιδείας, όταν ακόμη και οι Μηχανικοί, λόγω της δραματικής ανεργίας, ψάχνουν να βρουν επαγγελματική λύση σε κάποια Ευρωπαϊκή χώρα, φροντίζει ώστε αυτό το υψηλό επιστημονικό δυναμικό να διατεθεί σε ...χαμηλή τιμή. Είναι εκφρασμένη, άλλωστε, η επιθυμία της Γερμανίας για τους Έλληνες Μηχανικούς, αλλά όχι να τους πληρώσουν και ακριβά!!!
Άλλα ήθη στην Παιδεία, στην κοινωνία, στην πολιτική: όποιος είναι καθηγητής ΤΕΙ, έχει συγγενή ή φίλο στην Διοίκηση της ΕΕΤΕΜ, τον στηρίζουν στις εκλογές οι οργανώσεις των νεολαιών των ΤΕΙ, τον στηρίζουν στα συνέδρια των κομμάτων. Αυτό πλέον είναι διαπιστωμένο. Δεν εξαιρείται αυτών των νέων ηθών και των νεωτερισμών του Υπουργείου Παιδείας. Και στο εξής τα νέα ήθη για την κοινωνία, το μήνυμα της κυβέρνησης στην ελληνική νεολαία, είναι ένα και σαφές: «προσπαθήστε λίγο. Γίνεται μέτριοι. Μην προσπαθήσετε να σπουδάσετε στα Πολυτεχνεία και στα Πανεπιστήμια της χώρας. Πηγαίνετε σε ένα ΤΕΙ ή σε ένα ΙΕΚ. Το Υπουργείο Παιδείας, θα σας αποκαταστήσει, διαχρονικά».
Τριάντα χρόνια ζούμε το ίδιο έργο.
Η κατά τα άλλα κυβέρνηση των τομών δεν διαβάζει προφανώς τις προτάσεις του ΟΟΣΑ για την Παιδεία. Τι προτείνει για τα ΤΕΙ; Τι προτείνει για την Ανώτατη Παιδεία;
Διαβάζει μόνο τις προτάσεις του ΟΟΣΑ για τα «φιλολαϊκά» οικονομικά μέτρα.
Οφείλουμε, ακόμη και αυτή την ώρα, να θυμίσουμε ότι όπου εφαρμόστηκε το συγκεκριμένο μοντέλο που εισάγεται και στην Ελλάδα με το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, διαπιστώθηκε ότι το 3+2 δεν ισοδυναμεί με τον ενιαίο 5ετή κύκλο σπουδών των Μηχανικών. Χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα της Ισπανίας, της Ιταλίας, της Γαλλίας, Πανεπιστήμια της Αμερικής κ.α.
Σήμερα στη Χώρα μας έχουμε 107.000 Διπλωματούχους Μηχανικούς υψηλού επιπέδου σπουδών και κατάρτισης. Το γεγονός ότι με το προσχέδιο νόμου δίνεται η δυνατότητα να υπάρξουν 3ετή προγράμματα σπουδών θα έχει ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση των σπουδών και την υποβάθμιση της ποιότητας άσκησης του επαγγέλματος, με άμεσο κίνδυνο για το δημόσιο συμφέρον και για την ανάπτυξη της χώρας.
Τα προγράμματα σπουδών και επομένως οι ειδικότητες των Μηχανικών κινδυνεύουν πλέον να πολλαπλασιαστούν ανεξέλεγκτα, με μικρό επαγγελματικό εύρος και σε αναντίστοιχα επιστημονικά πεδία.
Η τάση στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο είναι η κατάργηση του «μοντέλου»  της Μπολόνια. Τα ελληνικά Πολυτεχνεία παράγουν Μηχανικούς υψηλής ποιότητας, εξάγουν τεχνογνωσία και έχουν διεθνή αναγνώριση. Αυτό που χρειάζεται είναι προσπάθεια, για να συνδεθούν και να αξιοποιηθούν με την αναπτυξιακή πορεία της χώρας.
Αντί αυτού επιχειρείται μια πρωτοφανής επίθεση στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο και ισοπέδωση του επιστημονικού δυναμικού της χώρας».

★ Πηγή: Συντακτική ομάδα του eklogika.gr


💬Αφήστε το σχόλιο σας

Τα πεδία με αστεράκι είναι υποχρεωτικά

Θεματικά νέα

Πολιτικά άρθρα Που πηγαίνουν τα πρώτα δισ από το Ταμείο Ανάκαμψης

Νότης Μαριάς

Ψίχουλα για τους Έλληνες μικρομεσαίους Ο κύβος ερρίφθη για τον  Μηχανισμό Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, γνωστόν ως   Ευρωπαϊκό Ταμείο...

Δείτε όλο το άρθρο
Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται ένα νέο Δικαστικό κτιριακό συγκρότημα

Νικόλαος Παπαδόπουλος

Πάνω στα ερείπεια των αρχαίων τειχών της Θεσσαλονίκης, κοντά στο σημείο όπου η παραθαλάσσια πλευρά των οχυρώσεων συμβαλλόταν με τη δυτική κτίστηκε,...

Δείτε όλο το άρθρο
Τρία σε ένα: Ένας πρύτανης, η υπουργός Παιδείας και τώρα κάποιος Πατέλης!

Αθανάσιος Πιτσιόρλας

Αξιότιμοι βουλευτές, Προσφάτως έστειλα επιστολή προς τον πρύτανη του Αριστοτέλειου για τις διδακτορικές διατριβές νομικής. Είναι ο πρύτανης που έβαλε...

Δείτε όλο το άρθρο
Ο ονειδισμός των επιστημόνων από κυβερνητικό στέλεχος

Νικόλαος Παπαδόπουλος

“Όχι απλώς δεν είναι απαραίτητο το διδακτορικό, αλλά είναι και κάτι το αρνητικό. Εγώ δηλαδή, δεν θα προσλάμβανα κάποιον με διδακτορικό αν μου έκανε...

Δείτε όλο το άρθρο
Παιδεία, o μεγάλος ασθενής!

Δημήτρης Μάρδας

- T o εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι ίσως πολύ μεγαλύτερος ασθενής από ότι η οικονομία ή η εξωτερική μας πολιτική. Πολλά είναι τα ανοιχτά του μέτωπα,...

Δείτε όλο το άρθρο
Δείτε όλα τα άρθρα
Δημοσκοπήσεις Δημοσκόπηση της ALCO για το OPEN (20-7-2021) Δημοσκόπηση της Alco για το Open. Προβάδισμα ΝΔ με 12.8%   Δείτε έδω την δημοσκόπηση Δείτε περισσότερα Δημοσκόπηση της MRB (8-7-2021) Δημοσκόπηση της MRB. Προβάδισμα ΝΔ με 10.9%   Δείτε έδω την δημοσκόπηση Δείτε περισσότερα
Αναζήτηση δημοσκόπησης
Μέσο Δημοσίευσης
Επωνυμία Εταιρείας
Ημερομηνία      Από:
Δημοσίευσης   Έως:

Δείτε όλες τις δημοσκοπήσεις
Νέα της HELEXPO
Συνεδριάζει στη Θεσσαλονίκη η Κριτική Επιτροπή  του Διεθνούς Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού  για την Ανάπλαση

Συνεδριάζει στη Θεσσαλονίκη η Κριτική Επιτροπή του Διεθνούς Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού για την Ανάπλαση


Στη Θεσσαλονίκη βρίσκονται από χθες και συνεδριάζουν τα μέλη της Κριτικής Επιτροπής του Διεθνούς Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού για την Ανάπλαση του...


Δείτε θέμα και σχόλια