Τι περιλαμβάνει η εξειδίκευση των μέτρων για τα καύσιμα

🕔22/06/2022 - 13:05

Ανακοινώσεις των οικονομικών υπουργών Χρ. Σταϊκούρα και Θ. Σκυλακάκη

Με τη φράση «στηρίζοντας τις ανάγκες του σήμερα, δίχως να υπονομεύουμε τις προοπτικές του αύριο», ο υπουργός Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρας και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θ. Σκυλακάκης εξειδίκευσαν τις πρωθυπουργικές ανακοινώσεις για τα καύσιμα.  «Δίπλα στον κάθε πολίτη, κυρίως τον πιο ευάλωτο συμπατριώτη μας και θα συνεχίσουμε να είμαστε, για όσο απαιτηθεί» είπε εισαγωγικά ο κ. Σταϊκούρας και ανακοίνωσε:

«1ον. Επεκτείνουμε την κάρτα καυσίμων (fuel-pass 2) για τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο, παρέχοντας μεγαλύτερη επιδότηση, σε περισσότερους δικαιούχους.
Συγκεκριμένα, χορηγείται, κατά τον μήνα Ιούλιο, επιδότηση καυσίμων, αμόλυβδης και πετρελαίου κίνησης, που καλύπτει το αυξημένο κόστος των καταναλώσεων τριών μηνών για φυσικά πρόσωπα, συμπεριλαμβανομένων ελεύθερων επαγγελματιών.
Επιλέξιμα είναι φυσικά πρόσωπα, φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος, με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2021 έως 30.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος του νοικοκυριού, και έως 45.000 ευρώ.
Σημειώνεται ότι με βάση τα εισοδηματικά κριτήρια, οι δυνητικοί δικαιούχοι είναι 3,1 εκατ. από τα 3,5 εκατ. ιδιοκτητών οχημάτων.
Για τους δικαιούχους που επιλέγουν τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, το ποσό της οικονομικής ενίσχυσης προσαυξάνεται κατά 15 ευρώ, έναντι 5 ευρώ που ίσχυε με την προηγούμενη επιδότηση.
Η επιδότηση για αυτοκίνητο σε ηπειρωτική περιοχή, με τη χρήση κάρτας, ανέρχεται στα 80 ευρώ για το τρίμηνο, από 45 ευρώ που ίσχυε.
Για τους πολίτες που έχουν κύρια κατοικία σε νησιωτική περιοχή, η επιδότηση, με τη χρήση κάρτας, ανέρχεται στα 100 ευρώ για το τρίμηνο, από 55 ευρώ που ίσχυε.
Για ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών, η επιδότηση, με τη χρήση κάρτας, ανέρχεται στα 60 ευρώ για το τρίμηνο σε ηπειρωτική περιοχή, και 70 ευρώ σε νησιωτική περιοχή.
Συνεπώς, η επιδότηση καυσίμου ανέρχεται σε 44 λεπτά το λίτρο σε ηπειρωτική περιοχή, ή 80 ευρώ για 180 λίτρα καυσίμου το τρίμηνο, και 56 λεπτά το λίτρο σε νησιωτική περιοχή, ή 100 ευρώ για 180 λίτρα καυσίμου το τρίμηνο.
Τα 180 λίτρα καυσίμου το τρίμηνο αντιστοιχούν, κατά μέσο όρο, σε περίπου 600 χιλιόμετρα μηνιαίως, με σκοπό την κάλυψη των απαραίτητων μετακινήσεων.
Αυτή η επιδότηση, με τα σημερινά δεδομένα, ρίχνει την τιμή της βενζίνης κάτω από τα 2 ευρώ.
Το κόστος εκτιμάται στα 200 εκατ. ευρώ.

2ον. Συνεχίζουμε να επιδοτούμε το πετρέλαιο κίνησης (Diesel) για τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο.
Η επιδότηση είναι 12 λεπτά το λίτρο στην πηγή, έτσι ώστε το όφελος στην τελική τιμή, συνυπολογίζοντας τον ΦΠΑ, να ανέλθει σε 15 λεπτά το λίτρο.
Το κόστος εκτιμάται στα 115 εκατ. ευρώ.

3ον. Επιστρέφουμε, εντός Αυγούστου αντί για Νοέμβριο, τον ΕΦΚ πετρελαίου κίνησης στους κατά κύριο επάγγελμα αγρότες.
Οι αγρότες πρέπει να υποβάλουν αίτηση σε σχετική πλατφόρμα που θα αναπτυχθεί γι’ αυτόν τον σκοπό, δηλώνοντας την αξία του πετρελαίου κίνησης που αγόρασαν κατά το 1ο εξάμηνο του 2022.
Κατόπιν, το καταβλητέο ποσό θα υπολογίζεται με βάση την αξία αυτών των αγορών, και με ανώτατο όριο συντελεστή ανά στρέμμα για κάθε καλλιέργεια ή εκτροφή, όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί στη δήλωση ΟΣΔΕ του 2021.
Ωστόσο, απαραίτητη προϋπόθεση για τη λήψη της ενίσχυσης είναι να έχει υποβληθεί δήλωση ΟΣΔΕ και για το έτος 2022.
Το κόστος εκτιμάται στα 60 εκατ. ευρώ.

Συνεπώς, το συνολικό κόστος των νέων παρεμβάσεων, διαμορφώνεται στα 375 εκατ. ευρώ.
Οι πόροι για τη χρηματοδότησή τους προέρχονται από την καλύτερη εκτέλεση του προϋπολογισμού, τον προηγούμενο μήνα.
Υπενθυμίζεται ότι η συνολικά καλύτερη πορεία των δημόσιων οικονομικών της χώρας, έχει χρηματοδοτήσει τις μέχρι σήμερα παρεμβάσεις για τον περιορισμό των δυσμενών συνεπειών της ακρίβειας στο «πορτοφόλι» του πολίτη.
Πλέον, συνολικά μέτρα ύψους 8,5 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος του 2022, στηρίζουν ή/και ενισχύουν το διαθέσιμο εισόδημα νοικοκυριών και επιχειρήσεων.
Μέτρα πολύ περισσότερα έναντι του ευρωπαϊκού μέσου όρου, από τα πιο γενναία σε ευρωπαϊκό επίπεδο, όπως επιβεβαιώνουν τόσο μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όσο και έκθεση του Ινστιτούτου Bruegel.
Μέτρα όπως είναι:
§ η επιδότηση ρεύματος και φυσικού αερίου,
§ η αναδρομική επιστροφή του 60% της αύξησης ηλεκτρικού ρεύματος του προηγούμενου εξαμήνου,
§ η επιδότηση καυσίμων για 6 πλέον μήνες,
§ η ενίσχυση κοινωνικά ευάλωτων ομάδων,
§ η ενίσχυση κτηνοτρόφων,
§ η μόνιμη μείωση του ΦΠΑ στις ζωοτροφές και τα λιπάσματα,
§ η επιδότηση ταξί,
§ η επέκταση του μειωμένου ΦΠΑ στις μεταφορές, τον καφέ και τα μη αλκοολούχα ποτά, τα γυμναστήρια και τις σχολές χορού,
§ η μόνιμη και σημαντική μείωση του ΕΝΦΙΑ,
§ οι δαπάνες φορέων Γενικής Κυβέρνησης για το αυξημένο ενεργειακό κόστος, και
§ το διευρυμένο και αυξημένο επίδομα θέρμανσης.

Στην τοποθέτηση του ο αναπλ. υπουργός Οικονομικών  Θ. Σκυλακάκης πρόσθεσε μεταξύ άλλων:

«Το fuel pass 2 αποτελεί τη συνέχεια ενός επιτυχημένου χρηματοδοτικού εργαλείου, που εισήγαγε η Κυβέρνηση για να αντιμετωπίσει τις αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων, που έφερε η διεθνής ενεργειακή κρίση. Έχει τρίμηνη διάρκεια και απευθύνεται σε περισσότερους, καθώς διευρύναμε και κάναμε πιο δίκαια τα εισοδηματικά κριτήρια. Επιπλέον, αυξάνεται σημαντικά το ποσό της επιδότησης, ιδίως εάν ο πολίτης επιλέξει την άυλη ψηφιακή κάρτα. Οι πολίτες έχουν εξοικείωση με την υφιστάμενη πλατφόρμα και θα μπορούν, με ταχύτητα, να αξιοποιήσουν αυτή την πρόσθετη βοήθεια που δίνεται σε μία κατ’ εξοχήν δύσκολη περίοδο. Γιατί μπορούμε να δώσουμε αυτή την πρόσθετη βοήθεια, χωρίς να αλλάξουμε τους επικαιροποιημένους δημοσιονομικούς στόχους, που παραμένουν στο 2% πρωτογενές έλλειμμα».

«Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να περιορίζουμε με ορθολογικά κριτήρια και όσο γίνεται πιο δίκαια την επίπτωση που έχουν στα νοικοκυριά οι αυξήσεις αυτές, και προπαντός στα ευάλωτα νοικοκυριά και στη μεσαία τάξη. Και μπορούμε να βοηθάμε ακριβώς διότι έχουμε, όπως σας είπα, ταχύτερη ανάπτυξη» και «σήμερα αυτόν τον πρόσθετο δημοσιονομικό χώρο, που δημιουργεί η ανάπτυξη και τον οποίο με ασφάλεια διαθέτουμε για τους πολίτες και θα συνεχίσουμε να τον διαθέτουμε, όπως και όποτε προκύπτει ότι είναι υπαρκτός και μπορούμε με σύνεση και σωφροσύνη να κρατήσουμε και τη δημοσιονομική σταθερότητα και τη βοήθεια στην οικονομία και την κοινωνία».

★ Πηγή: Συντακτική ομάδα του eklogika.gr


Θεματικά νέα

Πολιτικά άρθρα Ξεσκέπασαν κύκλωμα που μετέφερε μετανάστες από την Τουρκία στην Ελλάδα: Πώς δρούσαν

anixneuseis

Μετανάστες φθάνουν στην Ελλάδα / Φωτογραφία αρχείου: EUROKINISSI-ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΥ 25/06/2022  20:43 Τη δράση κυκλώματος διακίνησης μεταναστών από την...

Δείτε όλο το άρθρο
Βαγγέλης Γεωργίου: Γαλλίδα αρχικατάσκοπος «απαντά» σε Ακάρ, Ερντογάν, Φουκτάι

anixneuseis

Η θαμμένη έκθεση Φουρκάντ που αναγνωρίζει την κυριαρχία των ελληνικών νησιών   Βαγγέλης Γεωργίου, Αρθρογράφος Ερευνητής – Δημοσιογράφος...

Δείτε όλο το άρθρο
Δεν μπορούν να κάνουν τίποτα σωστά!

Βασίλης Βιλιάρδος

Στη σύμβαση με τη Ν. Κορέα, αναφέραμε πως ενώ το 1975 το ΑΕΠ της σε τρέχουσες αξίες ήταν 22 δις $ και της Ελλάδας 28 δις $, το 2020 της Κορέας ήταν...

Δείτε όλο το άρθρο
Ο φόβος της ακυβερνησίας και η ελπίδα για μια καλύτερη ζωή

Ο φόβος της ακυβερνησίας και η ελπίδα για μια καλύτερη ζωή Γιάννης Α. Μυλόπουλος Κλείδωμα Άρθρου:  Free Ο φόβος και η ελπίδα είναι δύο αντίθετες...

Δείτε όλο το άρθρο
Δείτε όλα τα άρθρα
Δημοσκοπήσεις Δημοσκόπηση της Alco για το Open (30-5-2022) Δημοσκόπηση της Alco για το Open. Προβάδισμα ΝΔ με 8,5 %   Δείτε έδω την δημοσκόπηση Δείτε περισσότερα Δημοσκόπηση της Metron Analysis για το Mega (25-5-2022) Δημοσκόπηση της Metron Analysis για το Mega. Προβάδισμα ΝΔ με 10,4 %.  Δείτε έδω την δημοσκόπηση Δείτε περισσότερα
Αναζήτηση δημοσκόπησης
Μέσο Δημοσίευσης
Επωνυμία Εταιρείας
Ημερομηνία      Από:
Δημοσίευσης   Έως:

Δείτε όλες τις δημοσκοπήσεις
Νέα της HELEXPO
Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα Τιμώμενη Χώρα στην 86η ΔΕΘ

Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα Τιμώμενη Χώρα στην 86η ΔΕΘ


Δυναμικά επανέρχεται ο θεσμός της Τιμώμενης Χώρας στην 86η ΔΕΘ, με τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα να ετοιμάζονται να αφήσουν το αποτύπωμά τους στη φετινή...


Δείτε θέμα και σχόλια