Το πεδίο της υγείας δεν προσφέρεται για μικροκομματική αντιπαράθεση είπε ο Σ. Πέτσας

🕔31/03/2020 - 12:41

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος απάντησε σε ερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τη δέσμευση 11 εκατ. ευρώ για υπηρεσίες ενημέρωσης για τον κορωνοϊό

Το δημοσιονομικό κόστος των μέτρων που ανακοίνωσε η κυβέρνηση ανέρχεται στο 3,5% του ΑΕΠ της χώρας, πολύ πάνω από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο, τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, που σημείωσε πως στο συνολικό κόστος, που ανέρχεται στα 6,8 δισ. ευρώ, περιλαμβάνεται και η απαραίτητη εκστρατεία επικοινωνίας και ενημέρωσης, ύψους 11 εκατ. ευρώ, που αφορά τη λήψη των αναγκαίων μέτρων προστασίας και τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού, και η οποία ανέρχεται στο 0,16% των δημοσιονομικών παρεμβάσεων.

Απαντώντας σε γραπτή ερώτηση 65 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, με τίτλο «Την ώρα που η κυβέρνηση εξαγγέλλει ότι ‘λεφτόδεντρα δεν υπάρχουν’, το ΕΣΥ δοκιμάζεται και η πανδημία είναι προ των πυλών, η κυβέρνηση δεσμεύει 11 εκατομμύρια ευρώ για ‘υπηρεσίες επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών για τον κορωνοϊό», ο κ. Πέτσας σχολίασε πως «το πεδίο της υγείας και της ασφάλειας των πολιτών δεν προσφέρεται για μικροκομματική αντιπαράθεση». Εξέφρασε δε «την ελπίδα κάποιες αντιπολιτευτικές κορώνες [...] να αποτελούν πρώτη αντίδραση από κεκτημένη αντιπολιτευτική ταχύτητα και θα μπουν στην άκρη μπροστά στο κοινό καλό».

Σχολιάζοντας την απάντηση του κ. Πέτσα, κοινοβουλευτικοί κύκλοι του ΣΥΡΙΖΑ ανέφεραν ότι, παρά τα όσα αντίθετα διατείνεται η κυβέρνηση, δυστυχώς, «δεν σέβεται τα χρήματα των φορολογουμένων, ούτε την ανάγκη για διαφάνεια εν μέσω πανδημίας».

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, η έγκυρη και η υπεύθυνη, έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση «δεν μπορεί να βασίζεται μόνο στο φιλότιμο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και των εργαζομένων σε αυτά. Έχουμε ευθύνη ως οργανωμένη Πολιτεία να διαμορφώσουμε μια επαγγελματική εκστρατεία επικοινωνίας και ενημέρωσης. Τα πλέον δύσκολα είναι μπροστά μας και ο εφησυχασμός αποτελεί κακό σύμβουλο. Όσο περνά ο καιρός τόσο σημαντικότερη καθίσταται η ύπαρξη συνεχούς και συνεπούς ενημέρωσης».

Ο κ. Πέτσας σημείωσε ότι στη πρώτη φάση της εκστρατείας, (άρθρο 31 της ΠΝΠ 14.03.2020- Α ́64) οι δημόσιοι και ιδιωτικοί ραδιοφωνικοί και τηλεοπτικοί σταθμοί μεταδίδουν δωρεάν ενημερωτικά μηνύματα διάρκειας έως ενός (1) λεπτού για την προστασία της δημόσιας υγείας και τα μέτρα για την αποφυγή της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19. Στη δεύτερη φάση (άρθρο 30 της ίδιας ΠΝΠ) προβλέπεται ότι εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος εμφάνισης και διασποράς του κορονοϊού COVID-19, και έως τις 31/05/2020, «είναι δυνατή η ανάθεση υπηρεσιών επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών προς τον σκοπό αυτό, καθώς και κάθε συναφούς υπηρεσίας που απαιτείται για την υλοποίηση της εκστρατείας, κατά παρέκκλιση των κείμενων εθνικών διατάξεων». Συγκεκριμένα, η εκστρατεία αυτή θα περιλαμβάνει:

α. Το σχεδιασμό, τη δημιουργία και την παραγωγή κατά περίπτωση οπτικοακουστικού, λεκτικού, με απεικόνιση ή μη, επικοινωνιακού υλικού για τη μετάδοση ή καταχώρηση σε Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, και ειδικότερα: τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών ενημερωτικών μηνυμάτων διάρκειας άνω του ενός (1) λεπτού, μακέτας για εφημερίδες/περιοδικά, μακέτας για αφίσα, μηνυμάτων για το διαδίκτυο (συμπεριλαμβανομένων μέσων κοινωνικής δικτύωσης).

β. Τη σύνταξη και την υποβολή πρότασης που θα περιλαμβάνει τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, ανά κατηγορία, τον τρόπο και τη συχνότητα μετάδοσης ή καταχώρησης σε αυτά, προς το σκοπό της επιλογής των κατάλληλων μέσων ανακοίνωσης και προβολής του ενημερωτικού υλικού. Η υποχρέωση αυτή αφορά τόσο την εκπόνηση και παροχή στρατηγικού σχεδιασμού μέσων αναφορικά με τον χρόνο, την έκταση και τα μέσα ενημέρωσης όσο και τη διενέργεια τακτικών σχεδιασμών και έκτακτων αναθεωρήσεων χρήσης μέσων.

γ. Τη σύνταξη και την υποβολή πρότασης κατανομής της προϋπολογιζόμενης δαπάνης του επικοινωνιακού προγράμματος στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, που αφορά κατά περίπτωση αγορά χώρου ή χρόνου. Η υποχρέωση αυτή περιλαμβάνει την κατάρτιση σχετικού προϋπολογισμού χρήσης μέσων.

δ. Την κατάρτιση πρότασης για τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, ανά κατηγορία, τον τρόπο και τη συχνότητα μετάδοσης ή καταχώρησης σε αυτά, προς το σκοπό της επιλογής των κατάλληλων μέσων ανακοίνωσης και προβολής του ενημερωτικού υλικού και την πρόταση κατανομής της προϋπολογιζόμενης δαπάνης του επικοινωνιακού προγράμματος στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.

ε. Την υπηρεσία παρακολούθησης της ομαλής υλοποίησης του εγκεκριμένου προγράμματος με την προσκόμιση στοιχείων, μετρήσεων και αναφορών απόδοσης, καθώς και βεβαιώσεων καλής εκτέλεσης

στ. Την παροχή κάθε άλλης τυχόν αναγκαίας υπηρεσίας για την υλοποίηση της εκστρατείας, όπως ενδεικτικά: κατά περίπτωση προσαρμογή του ενημερωτικού υλικού ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες ειδικότερων ομάδων κοινού, διαπραγμάτευση, για λογαριασμό της Αναθέτουσας Αρχής, επί των οικονομικών και λοιπών όρων και προϋποθέσεων ανακοίνωσης, καταχώρησης, προβολής ή μετάδοσης, κατά περίπτωση, του ενημερωτικού υλικού και επί τυχόν λοιπών ειδικών ζητημάτων, κατόπιν σχετικής εξουσιοδότησης από την Αναθέτουσα Αρχή, προκειμένου να επιτυγχάνεται η καλύτερη δυνατή θέση καταχώρησης ή μετάδοσης, κ.ά.

Η εκστρατεία αυτή είναι ποσοτικά και ποιοτικά διαφορετική από την πρώτη φάση και καλύπτει επιπλέον ως προς τα ΜΜΕ, «εφημερίδες, διαδικτυακά μέσα και μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία δεν ήταν στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 31 και ενημερωτικά μηνύματα τα οποία θα μεταδίδονται από ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς με διάρκεια πάνω από ένα (1) λεπτό».

«Η συνολική δαπάνη της εκστρατείας ενημέρωσης κατά τη Β' Φάση δεν μπορεί να υπερβεί τα 11 εκατομμύρια ευρώ και αφορά σε όλες τις ανωτέρω υπηρεσίες, την αμοιβή της εταιρείας που θα υλοποιήσει το έργο καθώς και τη δαπάνη καταχώρησης του υλικού σε όλα τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (έντυπα, ραδιοφωνικά, τηλεοπτικά και διαδικτυακά μέσα και μέσα κοινωνικής δικτύωσης) είπε και πρόσθεσε πως «έχει ληφθεί ειδική μέριμνα για τις επιχειρήσεις των περιφερειακών μέσων ενημέρωσης και έχει προβλεφθεί ρητά η συμμετοχή στην κατανομή της συνολικής δαπάνης των τοπικών και περιφερειακών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, κάθε κατηγορίας».

 

Έρχεται αυστηροποίηση των μέτρων

Αργότερα, σε συνέντευξή του στο Σκάι, ο κ. Πέτσας ανέφερε πως «καμία χώρα δεν μπορεί να αντέξει μια τόσο μαζική πανδημία, που δημιουργεί την ανάγκη σε πάρα πολύ μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού να τρέξει ταυτόχρονα στο νοσοκομείο» σημειώνοντας ότι «σε εμάς επαφίεται αυτό το καλό αποτέλεσμα να συνεχιστεί ώστε να έχουμε μια συλλογική νίκη» και προανήγγειλε αυστηροποίηση των μέτρων μόνο όσον αφορά στην αντιμετώπιση φαινομένων υπερβολικής διόγκωσης του χρόνου για μια δραστηριότητα έξω από το σπίτι με αυστηρότερους ελέγχους όπως και προσπάθεια στην κατεύθυνση του να γίνονται συντεταγμένα οι βασικές μετακινήσεις. «Δεν μπορεί να χρησιμοποιεί κανείς το έντυπο για τις έξι επιλογές που έχει, τρεις φορές την ημέρα. Συνδυάζουμε την έξοδο μας για το σουπερμάρκετ, το φαρμακείο, τον φούρνο της γειτονιά μας και γυρίζουμε σπίτι μας. Αυτή είναι η μόνη αποτελεσματική άμυνα αυτή τη στιγμή. Και στο έντυπο και στο 13033 υπήρξε μια κατάχρηση από τους λίγους. Οι πιο πολλοί συμμορφώνονται ευλαβικά. Αλλά και αυτοί οι λίγοι μπορεί να δημιουργήσουν πρόβλημα. Γι' αυτό θα αυστηροποιήσουμε το πλαίσιο αυτό».

Ο κ. Πέτσας επισήμανε ότι υπάρχει προβληματισμός για την εικόνα με τις ουρές στις τράπεζες το τελευταίο διήμερο και υπενθύμισε ότι υπάρχει 10ήμερη αναστολή φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων.

Όσον αφορά τον εορτασμό του Πάσχα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος τόνισε: «Έχουμε πολλά χρόνια μπροστά μας να γιορτάζουμε τις παραδόσεις, τα ήθη, τα έθιμα, τους παραδοσιακούς τρόπους έκφρασης της πίστης μας. Αυτή τη χρονιά, είναι διαφορετικά. Θα μείνουμε μέσα». Ανέφερε ταυτόχρονα ότι υπάρχει μια συζήτηση με τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο για το ενδεχόμενο από την Κυριακή των Βαΐων μέχρι και το Πάσχα να γίνουν οι Λειτουργίες στις εκκλησίες κεκλεισμένων των θυρών. «Είναι κάτι το οποίο το συζητάμε. Θα το δούμε τις επόμενες ημέρες. Το πιο σύνθετο ζήτημα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε είναι το Άγιο Φως. Είναι κάτι το οποίο το συζητάμε και θα είμαστε σε θέση να πούμε περισσότερα τις επόμενες μέρες» σημείωσε.

Αναφερόμενος στη σχετική πρωτοβουλία του πρωθυπουργού επεσήμανε ότι ο ίδιος έχει ήδη κάνει την κατάθεση του 50% των αποδοχών του, του μηνός Απριλίου, στο σχετικό λογαριασμό. «Είναι μια συμβολική κίνηση. Δεν είναι, ούτε το ποσοστό, ούτε τα χρήματα. Είναι μια συμβολική κίνηση του πολιτικού συστήματος. Δεν είναι ώρα για πλειοδοσία. Είναι ένα ηθικό ζήτημα, βαθιά εσωτερικό, συμβολικό και δεν είναι ζήτημα πλειοδοσίας».

Σε ό,τι αφορά τα μέτρα που ανακοινώθηκαν χθες είπε ότι σήμερα θα γίνουν διευκρινιστικές ανακοινώσεις από το υπουργείο Οικονομικών. «Είναι σαφές ότι καλύπτονται περίπου οκτώ στους δέκα μισθωτούς, τρεις στις τέσσερις επιχειρήσεις και τρεις στους τέσσερις ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους». «Θα υπάρξει επίσης το εγγυοδοτικό ταμείο για κεφάλαια κίνησης από τις τράπεζες επίσης μέσα στον Απρίλη και μέχρι αρχές Μαΐου. Παρακαλούμε να γίνει χρήση αυτών των εργαλείων», πρόσθεσε.

Για τη στήριξη των ανέργων, είπε ανακοινώθηκαν χθες πολύ μεγάλα προγράμματα κατάρτισης. «Το πρώτο είναι για 36.500 συμπολίτες μας ανέργους από 18 έως 67 ετών. Θα ακολουθήσουν, προς το τέλος Απριλίου, αρχές Μαΐου, νέα προγράμματα για 100.000 ανέργους. Σε αυτά θα μπορούν να ενταχθούν και μακροχρόνια άνεργοι που δεν λαμβάνουν το επίδομα μακροχρονίως ανέργων». Είπε επίσης ότι «αυτοί, που δούλευαν στον τουρισμό, αλλά δεν βγήκαν στην ανεργία, δηλαδή δεν πήραν το επίδομα ανεργίας τον Ιανουάριο, τον Φεβρουάριο, έχουν καλυφθεί από την προηγούμενη δέσμη μέτρων και θα λάβουν το επίδομα ανεργίας για το χρονικό διάστημα που δεν καλύπτονταν. Αυτοί που ήταν να προσληφθούν από 1ης Απριλίου, αλλά λόγω του κλεισίματος των ξενοδοχείων δεν προσλήφθηκαν θα έχουν για το επόμενο δίμηνο, και αυτοί το ευνοϊκό πλέγμα των ρυθμίσεων».

Για ακόμη μία φορά ο κυβερνητικός εκπρόσωπος έκανε αναφορά στα «πολλά fake news» που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο και απηύθυνε έκκληση προς όλους «να παρακολουθούν τις επίσημες ανακοινώσεις για την ενημέρωσή τους και να επιλέγουν προσεκτικά τα Μέσα από τα οποία ενημερώνονται».

Κλείνοντας ο κ. Πέτσας αναφέρθηκε στην εκστρατεία ενημέρωσης επισημαίνοντας ότι «όταν έχουμε μια τόσο μεγάλη υγειονομική κρίση, έχουμε υποχρέωση να ενημερώσουμε τους πολίτες». «Η ενημέρωση σώζει ζωές. Η πρώτη φάση της καμπάνιας ενημέρωσης ήταν δωρεάν. Περιελάμβανε μηνύματα που ήταν μέχρι ένα λεπτό από την τηλεόραση και το ραδιόφωνο, αλλά όχι από εφημερίδες και διαδίκτυο. Είναι το γνωστό σποτ με τον κ. Παπαδόπουλο, που μάλιστα κάποιοι βγήκαν και ρωτούσαν ‘τι αμοιβή πήρε’. Καμία αμοιβή δεν πήρε ο άνθρωπος αυτός. Βγήκε και το είπε -και είναι προς τιμήν του- ότι δεν υπήρχε καμία αμοιβή. Ήταν δωρεάν. Όμως, η πανδημία του κορωνοϊού εξελίσσεται και είμαστε αντιμέτωποι με την κόπωση και τον εφησυχασμό. Είναι τώρα περισσότερο από ποτέ απαραίτητο να ξεδιπλωθεί η δεύτερη φάση. Σε αυτήν έχουμε υποχρέωση να υπάρξει μια επαγγελματική καμπάνια που θα καλύπτει όλα τα Μέσα και θα φτάσει μέχρι τέλος Μαΐου. Αυτό έχουμε σχεδιάσει από την 1η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου στις 14 Μαρτίου. Ξεδιπλώνεται, λοιπόν, τώρα η δεύτερη φάση». «Θα ήταν ασυγχώρητο από μέρους μας να μην έχουμε μια καμπάνια ενημέρωσης, που, επαναλαμβάνω, σώζει ζωές, δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να ενημερωθούν και κυρίως να καταπολεμήσουν τον εφησυχασμό» κατέληξε.

 

ΣΥΡΙΖΑ: Παραδοχή της κυβέρνησης για απευθείας ανάθεση

Για ευθαρσή παραδοχή εκ μέρους της κυβέρνησης ότι δεσμεύει το ποσό των 11 εκατομμυρίων, δηλαδή το 0,16% των δημοσιονομικών παρεμβάσεων, για «απευθείας ανάθεση» σε διαφημιστική εταιρία αλλά και για την προβολή από τα ΜΜΕ ενημερωτικής εκστρατείας για τον κορωνοϊό έκαναν λόγο κοινοβουλευτικοί κύκλοι του ΣΥΡΙΖΑ.

«Μιας ενημερωτικής εκστρατείας που σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία θα μπορούσε να προβληθεί δωρεάν [..] και που η Νέα Δημοκρατία φρόντισε, με την από 14.3.2020 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της, να γίνει και επ' αμοιβή των ΜΜΕ αλλά και κατά παρέκκλιση της κείμενης νομοθεσίας» είπαν και πρόσθεσαν: «Η κυβέρνηση αποτυγχάνει να παράσχει οποιαδήποτε πληροφορία που θα μπορούσε τυχόν να υποστηρίξει το αφήγημά της περί διαφάνειας».

«Η αλήθεια είναι μία και είναι η εξής: ότι την ώρα που η κυβέρνηση εξαγγέλλει ότι ‘λεφτόδεντρα δεν υπάρχουν’, το ΕΣΥ δοκιμάζεται εν μέσω της πανδημίας, η κυβέρνηση δεσμεύει 11 εκατομμύρια ευρώ για ‘υπηρεσίες επικοινωνίας και ενημέρωσης’. Όχι μόνο αντιλαμβάνεται τη μάχη κατά της πανδημίας ως μια επικοινωνιακή υπόθεση αλλά μάλιστα κατασπαταλά δημόσιους πόρους, αποκλείοντας ορισμένα μόνο ΜΜΕ από την προβολή της εν λόγω καμπάνιας, τη στιγμή μάλιστα που η ενημερωτική αυτή εκστρατεία θα μπορούσε να προβληθεί με μηδενικό κόστος».

★ Πηγή: Συντακτική ομάδα του eklogika.gr


💬Αφήστε το σχόλιο σας

Τα πεδία με αστεράκι είναι υποχρεωτικά

Θεματικά νέα

Πολιτικά άρθρα Καμία εξήγηση – καμία δυνατότητα ένστασης για τις επιχειρήσεις που κόπηκαν από την επιστρεπτέα προκαταβολή

Χρήστος Καψάλης

Θα θυμάστε ότι ο κ. Σταϊκούρας είχε δηλώσει πριν λίγο καιρό ότι για την επιστρεπτέα προκαταβολή υποβλήθηκαν 138000 αιτήσεις (σε πρώτη φάση) και από...

Δείτε όλο το άρθρο
Κρίση και αθλητισμός – Μία ενδιαφέρουσα ιστορική αναδρομή

του Νάσου Μπράτσου Σε παγκόσμια βάση οι επιπτώσεις της πανδημίας δεν μπορούσαν παρά να έχουν αντίκτυπο και στον αθλητισμό, τόσο τον ερασιτεχνικό, όσο...

Δείτε όλο το άρθρο
Το νομοσχέδιο για την εκπαίδευση -και η «μεγάλη εικόνα»

της Μάχης Μαργαρίτη Αυτό το διάστημα κατευθύνεται στη βουλή εν μέσω πανδημίας το πολυνομοσχέδιο για τις αλλαγές στην εκπαίδευση. Αφορά εκατομμύρια...

Δείτε όλο το άρθρο
«Στη θάλασσα όλοι» (το 1932 – 1933)

του Νάσου Μπράτσου Μπορεί στις μέρες μας η λαχτάρα να βρεθεί κανείς στην παραλία να είναι αναμενόμενη, έστω και κάτω από τους περιοριστικούς όρους...

Δείτε όλο το άρθρο
Φοίνικας Πειραιά: Από το 1949 δημιουργική πολιτιστική και αθλητική δράση

του Νάσου Μπράτσου Δεν είχε περάσει και πολύς καιρός από τότε που η Ελλάδα είχε βγει από τον πόλεμο και την κατοχή και ακόμα μετρούσε τις πληγές της....

Δείτε όλο το άρθρο
Δείτε όλα τα άρθρα
Δημοσκοπήσεις Δημοσκόπηση της Alco για το OPEN (12-5-2020) Πρόθεση ψήφου επί των έγκυρων, η  ΝΔ  συγκεντρώνει 40%, έναντι 22,6% του  ΣΥΡΙΖΑ , δηλαδή 17,4 ποσοστιαίες μονάδες. Στο 5,9%... Δείτε περισσότερα Δημοσκόπηση της Opinion Poll (11/5/2020) Σημαντικά φαίνεται πως ανησυχούν οι πολίτες για ενδεχόμενο δεύτερο κύμα της νόσου Covid-19, αφού το 74% εμφανίζεται θετικό και μάλλον θετικό στην... Δείτε περισσότερα
Αναζήτηση δημοσκόπησης
Μέσο Δημοσίευσης
Επωνυμία Εταιρείας
Ημερομηνία      Από:
Δημοσίευσης   Έως:

Δείτε όλες τις δημοσκοπήσεις
Νέα της HELEXPO
Η ΔΕΘ-Helexpo στο πλευρό της κοινωνίας  και της Πολιτείας στη «μάχη» με τον κορωνοϊό

Η ΔΕΘ-Helexpo στο πλευρό της κοινωνίας και της Πολιτείας στη «μάχη» με τον κορωνοϊό


Οι δράσεις αλληλεγγύης που αναλαμβάνει Στη δύσκολη και πρωτόγνωρη αυτή περίοδο που βιώνει εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού η χώρα μας, αλλά και...


Δείτε θέμα και σχόλια
Newsletter

Επιθυμώ να λαμβάνω newsletter

Τα στοιχεία σας είναι εμπιστευτικά!